valonkantaja
Vieras
|
|
« : 19.04.2006 12:53:32 » |
|
Heipsan! Enpä oikein tiennyt, mihin osioon tämäkin kuuluisi, mutta pistänpä tänne... Täältä varmastikin löytyy monenmoista taiteilijaa ja kirjoittelijaa, joten mietinpä moniko teistä kirjoittelee runoja tuonne rakkausrunot-sivustoille? Olisi kiva lueskella teidän runojanne... Antaa palautetta puolin ja toisin. Minun runoni löytyvät sieltä nimimerkillä Sitriini.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Perhonen
|
|
« Vastaus #1 : 19.04.2006 13:36:57 » |
|
Olin yhteenaikaan säännöllinen näiden runo-sivujen lukija mutta enpä ole aikoihin käynyt. Kiitos vinkistä, käyn lueskelemassa jossain kohtaa. Itse en ole kirjoittanut yhtään runoa, en ole vielä löytänyt itsestäni runosuonta
|
|
|
tallennettu
|
Nousumerkki Jousimies. Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
|
|
|
valonkantaja
Vieras
|
|
« Vastaus #2 : 20.04.2006 21:24:05 » |
|
Hmph...
Missä te olette, runoratsut??
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jinx
Vieras
|
|
« Vastaus #3 : 20.04.2006 21:26:29 » |
|
Ilmeisesti kukaan ei ilkeä tunnustaa? No itse en osaa runoilla... Mutta tarinoita ja juttuja syntyy helpostikkin.. Niitä ei vielä paljoa ole julkaistu missään mutta ehkäpä joskus :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
valonkantaja
Vieras
|
|
« Vastaus #4 : 20.04.2006 21:35:45 » |
|
Kaikkeus
atomeja, molekyylejä viherhiukkasista a u r i n g o n k u k k a s i a
tatteja, jotka muodostuvat soluista
ja samoja soluja on m i n u s s a k i n miljoonia
ajattelen - olen olemassa mutta ajattelevatko kivet ovatko ne olemassa –
vai luonko ne omilla ajatuksillani luonko minä tämän todellisuuden ??!
ymmärrystä
vavisuttava
monimuotoisuus !
näyttää kasvonsa meille t ä n ä ä n k i n
miten kauniita ovatkaan riikinkukot kuka asetteli niiden sulat, k u k a a s e t t e l i ne niin hienosti ?
voima, energia kaikkeudenylläpitäjä
ihmistä ohjaa jokin voima, joka ohjaa koko kaikkeutta !!
emmekä voi ottaa itsellemme kiitosta
a u r i n g o n l a s k u n väreistä
Onni on...
onni on kun sävelet tanssivat nuottiviivaston nuoralla säveltäjän sormien syyhytessä koskettimien suoralla
onni on kun vihreät silmut avaavat silmänsä siristäen tuoden todeksi aherruksen puutarhurin multasormien
onni on kun lapset laulavat ja leikkivät legopalikoilla kasvavat ja kehittyvät äärettömällä äidinrakkaudella
onni on kun yhtälökaavat yhdistyvät yli-älykkyydessä fyysikon loogisuuden ahaa-elämyksessä
onni on kun kielioppikoukerot taipuvat tajuttaviksi kielineron käsittelemänä sanojen laotessa lauseiksi
onni on monimuotoisuutta joillekin pelkistettyä yksinkertaisuutta toisille vanhaa ja arvokasta toisille uutta ja uskaliasta jonkin asian taitavaa tajuamista oikeamielisyyden oivaltamista
mutta ennen kaikkea tästä hetkestä nauttimista
Matka ikuisuuteen
Olen jälleen matkalla mahdottomaan, retkellä maailman reunaan.
Tuhatterälehtinen lootuksenkukka ajelehtii tummilla vesillä, kuljettaa minua sylissään kauas pois.
Lasinhohtoisia kuulaita kirsikoita, joiden ammoniakkinen makea tuoksu viehättää ja huumaa minua.
Hopeanhimmeitä joutsenia, jotka soittavat trumpeteillaan juhlavia surusäveliä sieluuni.
Olen jälleen matkalla mahdottomaan ja tämä matkani on
ikuinen.
Siinä oli muutama kirjoittamani "runo"...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jinx
Vieras
|
|
« Vastaus #5 : 20.04.2006 21:38:19 » |
|
Valonkantaja!!! Todella upeita!!!Voi kun mieki osaisin... :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
valonkantaja
Vieras
|
|
« Vastaus #6 : 20.04.2006 21:41:56 » |
|
Kiitos Jinx... Olisi vain niin kiva tietää, jos täällä joku kirjoittelee runoja tuonne rakkausrunot-sivustolle tai jonnekkin muualle nettiin, niin vois lueskella! Tai jos kirjoittelee pöytälaatikkoon, niin tänne näin vain kaikkien luettavaksi... ROHKEASTI !
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jinx
Vieras
|
|
« Vastaus #7 : 21.04.2006 07:28:28 » |
|
Eikö kukaan ole vieläkään ilmottautunut? Olet näköjään toistaiseksi ainoa runoilija Valonkantaja! Laitatko pari runoa lisää? Nuo edelliset oli niin... en keksi sanaa jolla kuvata niitä...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
valonkantaja
Vieras
|
|
« Vastaus #8 : 21.04.2006 09:02:22 » |
|
Ookei... Tässä muutama... Näitä on laidasta laitaan vähän erityylisiä... Toivoa on.
Oli taas epätodellinen olo. Kuin olisin ollut irti ruumiistani.
Näin heikoimmalla hetkellä välähdyksen siitä vahvuudesta, joka asuu sisälläni.
Auringonsäteet kimpoilivat jäistä katua pitkin ja tuntuivat menevän suoraan sisimpääni, eheyttämään minua. Katsoin peiliin ja hymyilin itselleni. Kasvoni näyttivät luisilta, mutta hymy oli vahva. Terveen naisen hymy.
Tänään valkeat enkelit ottivat minut siipiensä suojaan. Suljettu osasto
Ota nyt hullu ihminen lääkkeesi, sanoo sairaanhoitaja mielessään. Hymyilee silti, rupattelee niitä näitä. Tyhjiä sanoja, niin tyhjiä.
Minä vain mietin, miksei hän ota niitä kirahveja pois ja sulje tuota teleportaasia - täällä vetää niin pirusti, kun koko ajan jonkun pitää siirtyä ulottuvuudesta toiseen.
Vääristynyt peili
Ihminen tuo kurja olento säälii itseään. Sisäänrakennetussa rangaistuslaitoksessa ruoskii itseään. Näkee pienimmänkin epäkohdan sielunsa mikroskooppisilmin tuhatkertaisena suurennoksena.
Ja miettii, miksi ei kelpaa muille sellaisena kuin on. En vain jaksa
Sekava simpukka! Punainen kattila! Iloinen koulukirja! Typerä kevät! Kirkuva kengänpohja!
Ja miljoona muuta tolkutonta sanayhdistelmää.
En minä jaksa enää olla järkevä, enkä tunteellinen. En looginen, enkä herkkä. Enkä ehkä edes sekaisin.
Vaikka niitä kaikkia olenkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jinx
Vieras
|
|
« Vastaus #9 : 21.04.2006 09:05:45 » |
|
Toi Suljettu osasto oli aivan mahtava!!! Mistä toi idea synty?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
valonkantaja
Vieras
|
|
« Vastaus #10 : 21.04.2006 09:09:24 » |
|
No ei ainakaan omakohtasesta kokemuksesta... Varmaan siitä, kun opiskelen tätä hoitoalaa... Harjoitteluissa näkee kaikenlaista. Kyllä sitä aina yrittää päästä potilaiden pään sisälle, vaikka se onkin mahdotonta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jinx
Vieras
|
|
« Vastaus #11 : 21.04.2006 09:23:46 » |
|
Opiskeletko niinku mielenterveys puolta? Tosi hienoja runoja kyllä, ei voi muuta sanoa!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
valonkantaja
Vieras
|
|
« Vastaus #12 : 21.04.2006 18:40:53 » |
|
En mä ole vielä valinnut, mille puolelle suuntaudun. Mielenterveys on kyllä yks mikä kiinnostaa, samoin akuutti kriisityö (mennään punasen ristin joukoissa maanjäristysalueille tms. katastrofialueille pelastushommiin...)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pikkusisko
Vieras
|