Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kartan painotukset  (Luettu 4840 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Rohana
Astro-nauttija

Profiili
« : 23.04.2006 11:10:07 »

Otsikollani tarkoitan sitä, mille alueelle kartassa planeetat ovat enimmäkseen sijoittuneet. Viikon ikäisellä tytölläni näyttää kartan alaosa olevan painottunut, yläosassa ei ole juuri mitään, pojalla taas kartan vasen laita on kamaa täynnä. Itselläni jakautuu tasaisemmin ympäri karttaa.
Jossain kirjassa oli näistä jakautumisista juttua ja nimityksiä jakautumisille. Muistaako kukan mitä nämä tarkoittivat?
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Fiona
Vieras
« Vastaus #1 : 23.04.2006 15:15:04 »

Minullakin on kartan alaosa painottunut (=planeetat ovat siellä). Sitä kutsutaan maljaksi. Sen luultavasti ainakin tiedän, että kannattaa etsiä sellaista ihmistä jolla on kartan yläosa painottunut...siten ne kaksi ihmistä "täydentää" toisiaan. Smiley
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #2 : 23.04.2006 15:53:11 »

Astrologisella kartalla ilmansuunnat ovat ikäänkuin väärinpäin, alaosa on pohjoinen, yläosa etelä, vasen puoli itä ja oikea puoli länsi. AC-DC-akseli jakaa kartan päivä- ja yöpuoleen, MC-IC-akseli vasempaan itäiseen ja oikeaan läntiseen. AC eli Askendentti on kartan itäinen pää, DC eli laskeva merkki läntinen. MC on keskipäivän (etelän) merkki, IC keskiyön.

Jos kartan ala- eli yöpuoli on painottunut, on ihminen enemmän introvertti eli sisäänpäinsuuntautunut ja subjektiivinen kuin ihminen, jonka kartalla valtaosa planeetoista on päiväpuolella eli kartan eteläisessä osassa, yläpuoliskossa. Itäpainotteisen kartan omistaja on minä-keskeisempi kuin sellainen, jolla on painotus lännessä. Itäpainotus tekee ihmisestä aktiivisemman ja aloitteekkaamman, kun taas lännen korostuessa ihmisen toiminta riippuu enemmän muista ihmisistä.
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #3 : 23.04.2006 16:05:19 »

heh heh. minulla on yläpuoli painottunut ja tunnenkin olevani kesäihminen..ja rakastan keskipäivän aurinkoa. jos sitä etelää voi näin tulkita.  Smiley
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 30.05.2006 17:44:02 »

Astrologisella kartalla ilmansuunnat ovat ikäänkuin väärinpäin, alaosa on pohjoinen, yläosa etelä, vasen puoli itä ja oikea puoli länsi. AC-DC-akseli jakaa kartan päivä- ja yöpuoleen, MC-IC-akseli vasempaan itäiseen ja oikeaan läntiseen. AC eli Askendentti on kartan itäinen pää, DC eli laskeva merkki läntinen. MC on keskipäivän (etelän) merkki, IC keskiyön.

Jos kartan ala- eli yöpuoli on painottunut, on ihminen enemmän introvertti eli sisäänpäinsuuntautunut ja subjektiivinen kuin ihminen, jonka kartalla valtaosa planeetoista on päiväpuolella eli kartan eteläisessä osassa, yläpuoliskossa. Itäpainotteisen kartan omistaja on minä-keskeisempi kuin sellainen, jolla on painotus lännessä. Itäpainotus tekee ihmisestä aktiivisemman ja aloitteekkaamman, kun taas lännen korostuessa ihmisen toiminta riippuu enemmän muista ihmisistä.

Ok. Mulla on vasen eli itäinen ja pohjoinen (ala osa) painottunut. Olen siis introvertti eli sisäänpäinsuuntautunut ja subjektiivinen sekä minä-keskeisempi ja aktiivinen ja aloitteekas.... Mua kyllä kuvataan ulospäinsuuntautuneeksi ja pyrin olemaan enemmän objektiivinen kuin subjektiivinen....  :Smiley
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #5 : 31.05.2006 13:24:00 »

Hei meruska, minulla sama juttu. Toivon ainakin omalla kohdallani, että se kaikki itsetutkailu on poikinut myös jonkinlaista ymmärrystä muita kohtaan. Smiley Ovathan 1. ja 7. huone vastakkain kartalla ja "aktiviteetti" toisessa heijastuu aina toiseen.

Ave^^, jännä huomio. Minä taas "alakartan" omaavana viihdyn paremmin varjossa kuin auringossa ja olen yöihminen. Etenkin nuorempana ja kesäisin valvoin kaiket yöt.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 31.05.2006 13:26:31 »

Niinpä Ajatus
Mikään ei ole astrologiassa yksiselitteistä.  Wink
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen