En ole ollut foorumilla vuosiin (lue n. 10 vuoteen).
Mutta kun itse tahattomasti sain samat oireet, lupasin itselleni että haluan auttaa niitä jotka joutuvat kokemaan saman.
Symbatiaa. Olen selvitellyt eteenpäin nyt 3 vuotta, eli paljon vähemmän kuin sinä JanneK
Pianonsoittajana suosittelen soittamaan kappaleita, jotka matkivat luonnon ääniä.
Tuuli, vesi, sade, lumi, virta, meri, myrsky, kuutamo....
Näin voi minusta päästää irti monista asioista joita ei ymmärrä, mutta ilmeisesti kuitenkin on kätkettynä sisään.
Itse aloitin joogan kaksi kuukautta oireiden alkamisen jälkeen, enkä ole sen ansiosta tarvinnut lääkkeitä.
(Joka lohduttaa suuresti, koska olen itse myös terveydenhuolto alalla.) Asian olen kertonut vasta
yhdelle jooga-opettajalle, en kaikille opettajilleni. Hyvät opettajat kyllä huomaa "Jotain" aika pian.
...Toivon että tämä opettaja kestää vaivani, ja saisin luottaa häneen 100%. Mutta koska ongelma
on minun eikä hänen - annan mahdollisuuden löytyä myös muita oppaita matkalleni.
Vielä en ole matkustanut Intiaan, mutta onneksi hyviä opettajia vierailee myös Suomessa.
Rakkaus auttaa - mikä onkin kohta 50 v ikisinkulle hankala yhtälö.
Olenkin löytänyt rakkauden musiikkiin. Laulan kaikkien uskontojen mantroja/virsiä/nuotiolauluja yms.
Nämä ihmiset tietää miltä tuntuu olla "erityinen". Jos löydät jonkun ryhmän - olet onnekas. Siellä
on ihan tavallisia kivoja ihmisiä mukana.
Tämän lisäksi on myös ns. henkisiä laulajia, joita voi mennä kuuntelemaan konserttiin eli kynnys
olisi pienempi. Itse olen saanut Suurta lohtua mm. Deva Premalin konserteista. Hän on myös musiikillisesti
hyvin lahjakas. Ja näitä taitajia on monia!
Sairaala ympäristössä on mielestäni hyvä energia. Joten se että saat tehdä "karmajoogaa" työksesi
on suuri lahja. Nauti siitä. Kiitä itseäsi. Itse en pidä itseäni kauhean suurena "ihme lahjana" sairaille, mutta
aina voi olla erinomainen työkaveri. Sekin luo hyvää ilmapiiriä - ja tuo hyvää karmaa.
Ja aina haaveilen, että kunhan saan tämän energiani puhdistumaan - voin tuoda lempeyttä sinne minne
se kuuluu. Jooga maailmassa olen törmännyt niin lempeisiin halauksiin, kosketuksiin ja myötätuntoon,
että jos olisin samanlainen edes 10% - olisin todella onnellinen.
Toivottavasti tästä on apua. Ainakin se on kirjoitettu rakkaudella
Et ole yksin!