Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Selvänäkemisestä/ennustamisesta ja vastuu  (Luettu 33572 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Macy
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« : 12.10.2012 18:09:25 »

Hei,

Olen viime aikoina paljon miettinyt sellaista, että onko selvänäkijällä/ennustajalla vastuu siitä mitä hän asiakkailleen sanoo? Vai onko vastuu aina asiakkaalla? On helppo sanoa, että "kenenkään ei pidä lähteä elämään ennusteiden mukaan", mutta eikö ennustajalle soita useimmiten ihmiset, joilla kaikki asiat eivät ole hyvin? Voiko tällaiselta ihmiseltä silloin odottaa sitä, että hän ei ottaisi ennustajan sanomisia liian tosissaan, jos ne sanat on ainoat, jotka mitään toivoa enää antavat?

Olen jonkun verran lueskellut ihmisten kirjoituksia selvänäkijöillä käymisistä ja nähnyt ihmisten esittämiä kysymyksiä näkijälle. Olen huomannut, että usein nämä kysyjät jo kysyessään esittävät asiansa/ongelmansa/kysymyksensä niin, että selittävät ummet ja lammet tilanteestaan ja näin näkijä "näkee" (osaa päätellä) mitä tulee tapahtumaan ja osaa vastata oikein. Kuinka paljon sinä pohjustat asiaasi/ongelmaasi/kysymystäsi käydessäsi/soittaessasi näkijälle?

Ja kuinka paljon näkijä saa mielestäsi KYSELLÄ asiakkaalta? Soitin itse korteista katsojalle tovi sitten. Mielestäni hän esitti koko ajan kysymyksiä. "Ei sulla varmaan vielä lapsia ole?" "Teetkö näin?/Ootko noin? Miksi näin?" jne.  Tällaisissa tapauksissa, tietääkö/näkeekö se näkijä silloin mitään vai päätteleekö kaiken vastauksie(ni/si) perusteella?
tallennettu
Macy
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #1 : 13.10.2012 11:31:11 »

Aika jännä, että kenelläkään ei ole tähän mitään mielipidettä tai kommentoitavaa Wink
tallennettu
ikiviuh
Vieras
« Vastaus #2 : 13.10.2012 11:42:36 »

ehkä sie kyselet liian vaikeita  Wink

no kuitenkin, en ole ennustaja enkä liiemmin kysele ennustajilta, mutta mun oma mielipide on että silloin jo kun ihminen päättää kysyä joltakulta neuvoa, oli se sitten ennustaja, äiti tai velkaneuvoja, niin hän valitsee sen omalla vastuullaan.
mutta ehkä nämä alan ihmiset osaa valottaa asiaa enemmän ennustajan kannalta? mie muistelen että tästä on joskus täällä foorumilla keskusteltu mutta en sen tarkemmin että missä yhteydessä
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 13.10.2012 12:51:53 »

Selvänäkeminen voi olla semmosta energian aistimista, "näkemistä",
mutta sitten se miten se ennustaja tulkitsee näkemänsä on taas oma juttunsa.
"Tilanteesi on kuin vaatenaulakko. Olet siirtänyt henkareita kuin tehden tilaa tälle toiselle ihmiselle.
Päätös on nyt hänen käsissään".
Realistinen kysyjä onkin juuri käynyt kirpparilla ja siirrellyt henkareita vaatetangolla,
pudottanutkin muutaman henkarin ja osaa jättää ennustuksen omaan arvoonsa.
Ehkei ennustajan pitäisikään lähteä tulkitsemaan näkemiään kuvia,
vaan antaa niiden tulla,
ja antaa kysyjän prosessoida nähtyä kuvaa.
tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1481



Profiili
« Vastaus #4 : 13.10.2012 13:33:58 »

no mon aatellu sen niin, etten "nää" semmosta jota kysyjä ei o valmis kuuleen ees. osan asioista nään kuvina, tilanteina. Koska en ymmärrä aika (mulle on vartti ihan yhtä pitkä ku tunti) en osaa mitään aikahaarukkaa asioille antaa. mutta joskus nään ruohoo, joskus lehden silmuja ym, josta voin päätellä ees vuodenajan. Ite nään sitä paremmin, mitä tarkemmin kysyjä kertoo taustaa, se avaa jotenki paremmin, mutta aina oon sanonu, että kertoo niimpalio tai vähä ko tahtoo.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 373



Profiili
« Vastaus #5 : 14.10.2012 16:59:43 »


Toivottavasti en mene nyt pahasti aiheen ohi... Mutta kuka tahansa voi väittää olevansa selvänäkijä. Sen takia pitäisi aina kysellä muilta ihmisiltä luotettavaa näkijää tai kanavoijaa jossei sellaista itse tunne/tiedä. Tuloksethan tässäkin toki puhuvat puolestaan.

Toisaalta, jokaiselle meistä on annettu vapaus kuunnella ja uskoa mitä huvittaa ja päättää itse keneen luottaa tärkeissä kysymyksissä. Siperia sitten opettaa mikäli mennään metsään.

Oikea selvänäkijä osaa aina kokemuksen tuoman tolkun perusteella jättää näyn perusteellisemman tulkinnan/hyödyntämisen asiakkaalle tai jättää kertomatta tiettyjä asioita (tai kiertoilmaista ne varoituksena). Tulevaisuus on kuitenkin muuttuva potentiaali ja kun selvänäkijän sanat ottaa liian tosissaan, alkaa asiakas omalla ajatusenergiallaan toteuttaa näitä näkyjä.

Pitää myös erottaa toisistaan tavat jolla selvänäkö tehdään. Onko kyseessä uni/transsinäkijä? Kanavoija? "Tavallinen" selvänäkijä joka laittaa silmät kiinni ja kertoo heti kaiken? Kuinka paljon näkijä prosessoi näkemäänsä vai paukuttaako samantien kaiken ulos? Kuinka paljon näkijä tutustuu ihmiseen ja jopa "peilaa" asiakasta (olen ollut myyntityössä, tiedän miten helppoa myyntipuolen manipulointikikat voivat humpuukinäkijän käytössä olla) ja jauhaa ihan rehellisesti sanottuna täyttä p**kaa?

Nyrkkisääntönä voisi sanoa että mitä suoremmin tavara näkijän suusta tulee, sitä suuremmalla todennäköisyydellä hänen oma tajuntansa ei prosessoi tietoa. Ja jos näkijällä on taito, hän näkee juuri sen mitä on tarkoitettukin nähtäväksi ja kerrottavaksi.

Mutta sitten jos näkijä menee aiheesta pois, kyselee ikää ja vastaavaa, esiintyy asiakaspalveluäänellä, matkii alitajuisesti käyttämiäsi sanoja tai eleitä ja kertoo esim. seuraavia asioita (lue: itsestäänselvyyksiä joita on jokaisen elämässä);
- Olet nyt hieman huolestunut tulevaisuudestasi (kas kummaa, tultu selvänäkijän luo)
- Syvällä sisimmässäsi haluat kokea aitoa rakkautta
- Sinulla on ollut jossain vaiheessa elämääsi rahaongelmia
- Olet hieman kiinnostunut rajatiedon asioista (no kas kummaa, ei kai skeptikko mene selvänäkijän luo)
- Joku sinulle läheinen ihminen on joskus satuttanut sinua henkisesti
...voidaan sanoa että 90% varmuudella on kyseessä kusetus.

Sen sijaan jos näkijä vetää omanlaisellaan tyylillä, ei myötäile asiakasta, tunnet näkemisen aikana mukavia energioita ja ennen kaikkea jos hän paukuttaa samantien faktat tiskiin ("huomenna lapsesi voittaa lotossa, ensi vuonna eroat ja heti sen jälkeen miehesi päähän tippuu flyygeli"), voidaan puhua aidommasta näkijästä... Ainakin mikäli nuo kaikki lopulta tapahtuvat. Ja tällaiselta näkijälle voi antaa sitten luottoakin, kunhan lopulta muistaa että itse meistä jokainen vastaa elämästään ja päätöksistään.  Smiley
tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #6 : 17.10.2012 13:53:30 »

Aika moni voisi ryhtyä ennustajaksi jos haluaisi. Kunhan vain on riittävä ihmistuntemus, tutustuu manipulointiin ja osaa lukea ihmisten reaktioita ja tietää tyypillisimmät toiveet ja reaktiot sekä esiintyy itsevarmasti, niin aika helpolla neuvoa hakeva alkaa luottaa "näkyihin"...

Itse täällä kyselin hyvää näkijää Hengen ja Tiedon messuilla ja kahdella tyli käytyä. Aikamoista hakuammuntaa aluksi.  2funny Kun aloin itse puhua enemmän eli syöttää ennustajalle tietoa, hetken kuluttua hän toisti sanomani jossain välissä, ja jos en olisi ollut tietoinen tästä, olisin kai kuvitellut että ennustaja näki kaiken tuon. Ihmisellä on taipumus unohtaa omat kertomansa, tämä on käynyt ilmi kun selvänäköä on tutkittu - kun videoidaan ennustustilanne, asiakas huomaa vasta tallenteelta miten on itse kertonut kaiken ensin.  :Smiley

Hyvä keino myös on epäröinti - ennustaja aloittaa lauseen ja kun asiakas turhautuu odotteluun, hän täydentää itse loput ja taas vähän ajan kuluttua ennustaja syöttää asiakkaan antaman tiedon takaisin. Tyyliin että ennustaja alkaa kuvailla jotakuta vaikka että siinä vasta on...ööö.... ja asiakas lisää että iloinen ihminen, niin hetken kuluttua ennustaja kertoo näkevänsä tämän ihmisen tosi iloisena. Heko!

Ja toki "hyvä ennustaja" sanoo aina sen mitä asiakas haluaa kuulla. Smiley Minullekin povattiin korteista suhdetta sen miehen kanssa johon olen tällä hetkellä ihastunut. Mutta tiedänpä vaan, että se ei ole mahdollista, vaikka kaikkeni yrittäisin, en häntä suhteeseen kanssani saa.  Sad Mutta pääasia kai näissä onkin että ihminen saa puhua jonkun kanssa ja tulee hyvä mieli? Smiley
tallennettu
Bianka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3



Profiili
« Vastaus #7 : 17.10.2012 14:50:06 »

Olen sitä mieltä, että kaikki auttamistyö on aina vastuullista. On myös asioita, joita näkijä näkee, eikä "saa" kertoa kun vastaanottaja ei ole vielä kypsä kuulemaan. Todellisen rakkauden ohjauksessa olevat näkijät tunnistavat tämän kyllä ja "tietävät" mitä asiakkaalle kuuluu sanoa. smitten Uskon, että aidossa kohtaamisessa ovat läsnä avun hakijan henkioppaat ja enkelit myös. En ihan heti lähtisi soittelemaan maksullisiin numeroihin tms. Todelliset auttajat tulevat kyllä kohdalle, kun heitä kutsuu. Smiley
tallennettu

Au vaaka
AC jousimies
Kuu jousimies
Merk vaaka
Venus neitsyt
Mars kaksonen
Ave^^
Vieras
« Vastaus #8 : 17.10.2012 16:17:17 »

Paljon puhutaan siitä, että näkevätkö näkijät oikeasti jotain,
mutta entä se näkökulma, että kuinka monelle näkijälle menevälle on se pääasia se, että näkijä näkee oikein?
Jos keskustelu itsessään selventää asiakkaalle hänen omia ajatuksiaan sellaisista näkökulmista, mitä hän ei ole tullut ajatelleeksi, eikö se silloin ole hyödyllistä? Jonkinlaista konsulttipalvelua siis.  coolsmiley
Hyödyttömämpi on näkijä, joka kertoo sen lottovoiton tulevan huomenna (itse en usko, että kukaan silti edes pystyy näkemään mitään tarkkaa tulevaisuudesta, sillä se on jatkuvassa muutoksessa koko ajan. Se mitä voi aistia on tunnelmia, suuntia ja mahdollisuuksia.), sillä mitä hyötyä tästä sinulle oli? Joka tapauksessa tiedät sen sitten huomenna.  Wink


Minulle muuten joskus eräs näkijä sanoi suoraan, että ei sen silloisen miehen kanssa tule suurempaa juttua. Yritin silti suhdetta, mutta paikkansa tuo piti.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2012 16:19:23 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
Faery
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86



Profiili
« Vastaus #9 : 17.10.2012 17:27:19 »

Kiinnostavia ajatuksia Macy! Ja minun mielestäni hyvin tärkeitä kysymyksiä Smiley

Tässä on myös paljon kysymys siitä, mitä selvännäkijän/ennustajan luo menevä odottaa ja toisaalta myös siitä, mitä "kykyjä" ennustaja/selvännäkijä itse sisällyttää omaan "titteliinsä". Olisikin ihan kiinnostavaa tietää, MITÄ kykyjä täällä ajatellaan sisältyvän noihin nimikkeisiin!

Googletin ihan huvikseni 'termiä' selvännäkö ja sain löysin tällaisen määritelmän:

"Yleiskielessä selvänäkijöiksi kutsutaan myös ennustajia. Todellisuudessa ennustaminen tarkoittaa selvännäkemistä välineiden avulla kuten esimerkiksi tarot-korteilla. Muodollisesti selvänäkeminen on selväaistimisen erikoistapaus, jossa väitetty havaitseminen tapahtuu visuaalisesti."

Jos siis selvännäkijä/ennustaja itse ajattelee, että ennustaminen tai selvännäkeminen on sitä, että hän hallitsee hyvin käyttämänsä menetelmän esimerkiksi kortit, hän tarjoaa asiakkaalle korttien katsomista, jolloin lisäkysymykset lienevät paikallaan. Tarot -kortithan esimerkiksi harvoin kertovat ihmisen menneisyydestä ja nykytilanteesta mitään kovin tarkkaa, onko asiakkaalla lapsia, naimisissa, töissä jne.

Luulen, että näitä "titteleitä" ei ole mitenkään määritelty ja siksi markkinoilla oleva tarjonta on aika villiä. Monet koittavat vain löytää jonkin termin omalle auttamismenetelmälleen. Joukossa on vielä takuuvarmasti muutama markkinahuijari, joka latelee itsestäänselvyyksiä, mutten lähtisi täysin teilaamaan heitäkään. Hyvä ihmistuntija osaa antaa hyviä neuvoja lukemalla 'asiakasta' ja saattaa osua hyvinkin oikeaan, ihan ilman mitään yliluonnollisia kykyjä. Tällainen ennustaja voi olla jopa parempi neuvoja kuin sellainen, jonka 'selvännäkö' ei ole vielä ihan hanskassa.

Ennen kaikkea minäkin peräänkuuluttaisin sitä vastuuta, joka ennustajalla on. Jokainen hänen lausumansa sana voi pahimmassa tapauksessa muovata asiakkaan tulevaisuutta merkittävällä tavalla, riippuen siitä, kuinka syvästi hänen luokseen tullut ihminen hänen puheisiinsa uskoo. Hyvät asiat toki voi sanoa sitä mukaan kuin ne mieleen juolahtavat, mutta suhtautuisin todella epäillen ennustajaan, joka maalailee isolla pensselillä asiakkaalleen onnettomuutta ja koittelemuksia. Vaikka korteissa näyttäisi kuinka synkältä, ennustajan/selvännäkijän tehtävä minusta olisi tarjota toivoa edes jossain muodossa! Sitä häneltä usein itseasiassa haetaan. En siis luottaisi myöskään sellaiseen näkijään, joka pelottelisi ennustamistilanteessa.

Sitten vielä "tulevan ennustamisesta": (oikea) Ennustaminen ainakin minun mielestäni perustuu ajatukseen siitä, että aika ei ole lineaarista. Nykyhetki, tulevaisuus ja menneisyys voivat olla läsnä ennustushetkellä, jos ennustaja osaa liikkua ajan eri ulottuvuuksissa.  En ole ikinä uskonut, että tarkkaa ennustusta voidaan tehdä, saati ennustaa tarkkaa ajankohtaa, jollekin mitä pitäisi tapahtua. Pian --- ei vielä pitkään aikaan ,on varmasti lähinnä totuutta oleva aikajana, jolle asioita uskaltaisi ennustaa. En luottaisi ennustajaan, joka povaisi minulle tapahtumia kuukausien tai edes vuosien tarkkuudella.

Ajattelen, että kaikilla teoilla on vaikutuksensa kaikilla ajan eri tasoilla. Menneisyyttä voi siis tavallaan korjata muuttamalla tulevaisuutta tai nykyhetkeä ja toisin päin. Näkisin siksi, että ennustettaessa ennustaja ottaa näkymän siihen, mitä tapahtuu jos ihminen jatkaa samalla kurssilla. Ihmiset kuitenkin harvemmin niin tekevät, sillä kaikki muuttuu jatkuvasti (ihminen, elinympäristö, muut ihmiset kyseisen ihmisen ympärillä) Voisi sanoa, että kirjoitamme tulevaisuuttamme uusiksi koko ajan! Ennustus on vain yksi mahdollinen polku, jota voisimme seurata. Ei varmaan tässäkään ole turhaa painottaa, että myös ennustajan sanoilla ja teoilla ennustushetkellä on vaikutuksensa siihen, millaiseksi tulevaisuus muodostuu. Hyvä ennustaja painottaa minusta aina valintojen merkitystä.

Suhtaudun itse äärettömän skeptisesti siihen, että ennustukset osuvat AINA oikeaan. Ihmisen oma asenne ennustukseen kuitenkin ratkaisee niin huomattavissa määrin, toteutuuko ennustus vai ei. On hyvin mahdollista, että kaikki mitä jollekulle ennustetaan toteutuu, jos hän uskoo ennustukseen. Alitajunta 'laittaa' ennustuksen tapahtumaan, sillä aina ollessaan kahden vaiheilla, ihminen valitsee tietämättään ennustettua tulevaisuutta tukevan valinnan.

Ennustajilla olisi hyvä olla samanlainen vala kuin lääkäreillä: pitäisi vannoa varjelevansa toivoa ja hyvyyttä viimeiseen asti, kuten lääkärit elämän jatkumista.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2012 21:35:37 kirjoittanut Faery » tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #10 : 17.10.2012 21:14:44 »

Faeryn viestistä tuli mieleen, että eiköhän kaikki odota saavansa tietää jotain tulevasta? Ja se tyyppi jota itse kokeilin, käytti apunaan sekä pelikortteja että tarotkortteja ja "näki" kyllä ammatit, avioliitot, lapset ja kaikki. Cheesy Ihmettelin kymmeniä kortteja pöydällä sekä sitä, että pelikortteja vähän plaraamalla kävi ilmi että suhdehan tässä on sen yhden miehen ja minun välille tulossa.  Grin Lisäksi aika selkeitä aikamääriäkin hän "näki".

Uskon kyllä että herkät ja apua hakevat helposti ryhtyvät toteuttamaan ennustajan toteamuksia, sitä enemmän mitä enemmän uskovat "näkijään", mutta sitä en tiedä, kuinka helposti semmoiset lottovoitto- ja parisuhde-ennustukset ovat kenenkään toteutettavissa.  2funny "Voitanpa huomenna seitsemän milliä lotossa ja alan suhteilemaan janipetterimikaelin kanssa..." LOL

Runsaasti lie vaihtoehtosaralla ihmisiä jotka vain rahastavat hädänalaisilla ja hyväuskoisilla - tällaisilta on turha perätä mitään vastuuta teoistaan tai sanoistaan.  Sad
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #11 : 17.10.2012 21:43:44 »

Hyvä kysymys mäntysuopa tuo, että kaikki odottavat saavansa tietää jotain tulevaisuudesta? Tossa vähän ennenkin jo mietein sitä tätä lukiessa, että haluaako ennustajalle mennessään tietää mitä juuri jossain tietyssä asiassa tapahtuu vai haluaako sinne mennä saadakseen ohjeistuksia siihen mitä valintoja tekee?

Itse kun mietein, niin en minä lopulta halua tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu, sillä ei ole merkitystä, vaan sillä, että saisin varmuutta siihen, että teen oikeat valinnat. Ja jos ennustajalle menee toiveenaan tietää tulevaisuus, niin ehkä kuitenkin menee väärään paikkaan, sillä ei sellaista voi koskaan mistään saada tietää? Lähinnähän se on sitten sitä, että oletatkin jo kuulevasi ne tietyt saman kaavan asiat, ja sitä bisnes-ennustajat tarjoavat.

Minusta, jos ennustajalle menisin, tulevien lasten määrän yms. luetteleminen vain tuhlaa aikaa sen käsittelemiseltä mikä tässä hetkessä on tärkeää ja sellaista saadessani pettyisin varmasti. Kyllä sen lasten lukumäärän sitten tietää kun ne päivät tulevat eteen, miksi minun se etukäteen pitäisi saada tietää? Eri asia jos aiheeseen liittyy jokin tässä hetkessä tehtävä tärkeä valinta.  Smiley



Mutta moraalikysymyksessä, olen sillä linjoilla, että auttaakseen toista ei välttämättä tarvitse konkreettisesti tietää mitään tulevaisuudesta. Moraali ja vastuu tulevat esille siinä millä tavalla asiat esittää. En usko, että toista tukeva hieman humpuukiennustus kuitenkaan ketään vahingoittaa, päin vastoin se voi jopa voimistuttaa jota kuta. Se taas, jos alalle ryhtyy vain sen takia, että haluaa itselleen jonkinlaisen statuksen, ollaan jo täysin vääristä syistä liikkeellä. Saman tyyppistä ajatusta kuin faeryllä siis.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #12 : 17.10.2012 21:52:19 »

Tuli mieleen, että koska visuaalisuus on tarkempaa ja nopeampaa kuin tunto, niin tuleeko selvännäön kautta silloin tarkempia kuvia?

Itse en koskaan näe, vaan tunnen aina kortteja nostaessanikin, niin en lopulta osaa sanoa mitään tuohon selvännäkemiseen. Korttien kautta sitä visuaalisuutta tulee mukaan, kuvia välillä nousee, mutta peruspohja on se tuntemus. Siksi omat ennustukseni ovat aina juuri niitä tunnelmia ja mahdollisuuksia. Tunne on myös niin häilyvä juttu, että helposti tulkitsijana värittää sitä viestiä. Silloin kun tulee vahva tunne, sen tietää, mutta aina ei tule vahvaa, ja silloin on hyvinkin solmussa tuon värittämisen kanssa. Tulkinta voi silloin mennä sitten täysin metsään. On todella vaikea pukea sanoiksi saamansa tunne värittämättä sitä ollenkaan.
tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #13 : 17.10.2012 22:02:47 »

No jos minä menen näkijälle niin kyllä haluan tietää tulevaa, eri asia on sitten uskonko mitään mitä ne sanoo.  Grin

Joka tapauksessa teen aina oman pääni mukaan sisäisen pakon ajamana eli vaikka kyselisinkin tukea ystäviltä tai "näkijöiltä" eri vaihtoehtojen ja valintojen kanssa, niin eipä se minua paljon hetkauta jos joku sanoo että älä valitse näin vaan noin...

Enpä ole ennen tavannut ketään, joka ei menisi kanavoijalle/ennustajalle/näkijälle jos ei haluaisi nimenomaan tietää tulevaisuuttaan. Tuleeko joskus parempi rahatilanne, tuleeko se romanttinen rakkaustarina, tuleeko lapsia jne. jne. Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #14 : 18.10.2012 11:15:18 »

Enpä ole ennen tavannut ketään, joka ei menisi kanavoijalle/ennustajalle/näkijälle jos ei haluaisi nimenomaan tietää tulevaisuuttaan. Tuleeko joskus parempi rahatilanne, tuleeko se romanttinen rakkaustarina, tuleeko lapsia jne. jne. Smiley

Kyllä minusta yleisintä ja hyödyllisintä on se, että kysymyksenä on esim. mitä minun pitäisi tehdä tämän ihmissuhteen kanssa tai rahatilanteeni mietityttää minua, mitä tekisin yms. Tuollaisista se halu ylipäänsä kysyä lähtee ainakin minun kohdallani. Haluan saada varmistusta, tukea, näkökulmia elämän valintojeni tueksi. Samalla tapahtuva mahdollinen tulevaisuuden ennuste on toissijainen, sillä sen kuitenkin ottaa tietyllä varauksella vastaan, tärkeintä on lopulta se että annetaan eväitä sen valinnan tekemiseen. Hyvä sessio on minusta ratkaisukeskeinen, ei sellainen että luetellaan lasten määrä, puolison nimi ja kaikkea muuta epärelevanttia. Toki tämä on vain minun kokemukseni ja jos joku ensisijaisesti menee hakemaan tietoa tulevaisuudestaan jota uskoa, niin puhumme ehkä eri asiasta sitten.  Smiley (Minusta kun lopulta tulevaisuuden etukäteen tietäminen pilaa sen yllätysmomentin  Wink ja muutenkin tykkään uskoa, että itse teen oman tulevaisuuteni omilla valinnoillani.)

Jos haluaa vain kuulla jonkun sanovan kyllä kaikki vielä järjestyy, joka kai on yleisin tai toiseksi yleisin syy soitella ennustajille, niin silloinhan ei ole merkitystä näkeekö näkijä mitään tulevaisuudesta, silloin on ihan toisenlaisesta palvelusta kyse.

Jos taas ihan vain uteliaisuuttaan haluaa tietää kaikki elämänsä tapahtumat jo ennakolta, miksi henkimaailma antaisi näkijälle niistä mitään tietoa, sillä olen siinä käsityksessä kuitenkin, että näkijälle annetaan viesti sellaisista asioista, mitä henkilölle on tällä hetkellä tärkeitä. Jos itsekin nostelen korttia, aistin sieltä aina sellaisia asioita, jotka ovat pinnalla. Mahdotonta sieltä on mitään muuta saada esille. En usko, että edes ennustaja pystyy näkemään käskystä mitä tahansa.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: