Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Selvänäkemisestä/ennustamisesta ja vastuu  (Luettu 33557 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
minzi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23



Profiili
« Vastaus #15 : 18.10.2012 12:26:44 »

kyllä itsekkin olen saanu kokea inhottavia asioita vaikka ne ei toteudu/toteutuisi niin kyllä ne josku mielenpäällä käy. Ja minua harmittaa suunnattomasti ..ensinnäki mulle on sanottu että olet ihan väärän miehen kans. Ja mielestäni minulla on hyvä suhde eikä ole käynytkään mielessä miehen vaihto...itkut on pitänyt vääntää ja olin suorastaan järkyttynyt kun on sanottu tämmösiä, ei sun kannattais sitä tehdä,,mikset tee näin ja näin. Meillä jokaisella on se oma valinta ja sen valinnan yli ei mene kukaan. Eikä voi toisen valinnoista syyttää eikä saiverrella. Toki on ihania näkijöitä ja tulkitsijoita joiden luona olen käyny ja saanut jopa voimaa ja energiaa ja tulevaisuuden uskoa heidän kanssa juteltua. Nyt olen vain toivonut asioita ja jos ne toteutuu niin se on ihana ja niille muillekki joille on sanottu ikävästi..tulevaisuus ei ole totta. Meiän ajatteluvoima on niin suuri että me voidaan itse muuttaa tulevaa . Tuo on ainaki mua helpottanut.  Kiss
tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #16 : 25.10.2012 22:05:55 »

Tuli mieleen tänään sellainen, että jos olisi rutkasti ylimääräistä rahaa, voisi tehdä pienimuotoista empiiristä tutkimusta eri ennustajista. Soittaisi monelle näkijälle ja kysyisi samoja keksittyjä asioita, esim. että saanko hakemani työpaikan (ei olisi hakenut oikeasti mitään) ja tuleeko Timon kanssa suhde (ei olisi ketään Timoa), tuleeko vielä lapsia jne. Sitten näkisi, huomaako kukaan että asiakas huijaa vai alkaisiko tulla liirumlaarumia että nyt ei ura urkene tuossa firmassa mutta alkuvuodesta tulee uusi työpaikka ja että Timon kanssa mennään naimisiin ja lapsia pukkaa...  Grin Vähän veikkaan että kaikilla näkijöillä alkaisi juttu luistaa joka tapauksessa. Smiley

Testasin tänään yhden suositun 0700-näkijän, tietysti hän sanoi sen mitä halusinkin kuulla. Halusin selvittää, sanooko hän kenties samaa kuin ystävälleni, mutta sitä ei sentään tullut. Kuinkahan paljon puhelinennustajat käyttävät "cold readingia" ym. tekniikoita ja kuinka paljon voikaan päätellä soittajan äänestä, puhetavasta ja äänensävystä?

Olen tässä päivän mittaan miettinyt, kuinka vastuutonta "ennustajan" työ oikeastaan onkaan - netti on täynnä ketjuja, joissa vertaillaan eri näkijöitä ja ihmisrukat ovat aivan koukussa. Useat soittelevat kerran kuussa "luottonäkijälleen", jotkut jopa viidelle eri ennustajalle samoista asioista ja sitten ihmettelevät eri vastauksia, monella on rahavaikeuksia kun on vietetty pikkuisen liikaa aikaa 0700-linjoilla, ja kun ihmiset odottavat ennustusten toteutumista, paljonko menee haaskuun muita mahdollisuuksia sillä välin?  Shocked  Millä oikeudella kukaan tosiaankaan sanoo täysin tuntemattomille ihmisille, että kyllä on tulossa suhde Timon kanssa, tai että älä hae töitä Lidlistä jne.

Jos johonkin pitäisi luottaa niin ehkä itse kallistuisin kasvokkain tehtävän kanavoinnin puolelle, nuo kalliit puhelinennustajat tuntuvat aivan omituisille. Ja silti jotkut soittelevat niihin vuosia, vaikka ennustukset eivät toteudu tai vaikka kymmenen näkijää sanoo kaksitoista eri ennustusta.  idiot2
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #17 : 26.10.2012 11:21:58 »

Ja kyllähän tältäkin foorumilta löytyy ketjuja ja porukkaa, jotka tekevät pieniä ennustuksia yms. ilmaiseksi tai pienellä vaivanpalkalla. Minulle ainakin tullut heiltä kyselemällä aina hyviä vastauksia. Tuskin se paljon veloittava ennustaja yhtään sen parempi on. Jos siis rahasta on tiukkaa ja haluaa saada jonkinlaisia osviittaa.

Vastuukysymyksessä merkittävää kai on myös se, että jos huomaa asiakkaan tulleen riippuvaiseksi ennustusten saamisesta, niin onko oikein jatkaa veloittamista, vaikka tietää ettei se uuden ennustuksen antaminen yhtään auta tilannetta kuitenkaan enää eteenpäin, asiakas haluaa vain kuulla samat asiat uudestaan ja uudestaan tekemättä itse mitään?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #18 : 26.10.2012 12:17:49 »

Mun mielestä tärkeintä on se, että vastuu on itsellä.
Oikeastaan, oli se asia kuin asia sitten, saatika ennustaja tahi vielä puhelinennustaja...jos sinne lähdet kuulemaan jotain ehdotonta totuutta, ja hakkaat sen kiveen siinä kuullessasi, niin enpä ihmettele jos sitä tuntuu hiukan pettyneeltä.
Kun on Näkijöitä ja "näkijöitä". Paha sitä on tietää varmalleen, mutta omaa intuitiota voi tietty koettaa kuunnella, että miltäs tämä nyt tuntuukaan. Ja sitten se saatu omakohtainen kokemus ko. näkijästä. Jos menee aina pieleen tai tuntuu jotenkin hiertävältä tai ei ole kohdallaan, niin hei, ei sitten.
tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #19 : 28.10.2012 22:50:45 »

Vastuukysymyksessä merkittävää kai on myös se, että jos huomaa asiakkaan tulleen riippuvaiseksi ennustusten saamisesta, niin onko oikein jatkaa veloittamista, vaikka tietää ettei se uuden ennustuksen antaminen yhtään auta tilannetta kuitenkaan enää eteenpäin, asiakas haluaa vain kuulla samat asiat uudestaan ja uudestaan tekemättä itse mitään?

No, bisnes on bisnestä. Tuskin yrittäjä haluaa asiakkaita pois ajaa? Eihän ne ennustajat mitään virallisia terapeutteja ole, pitää niidenkin elantonsa jostain napata, ja vakiasiakas lie tuottoisin.

Tutkin vähän asiaa, ja jossain joku kirjoitti että jotkut 0700-ennustajat tekisivät töitä myös seksilinjoilla, siksi numerot ovat aika samankaltaisia keskenään.  Huh Vuoron perään siis vastailevat milloin "näkijänä", milloin "läähättäjänä". Tämä ei kovin lisää uskoa ennustajiin...  Shocked

Itselläni ainakin epätoivon määrä korreloi kaiken maailman kanavointien ja näkijöiden etsimisessä, ja vaikka en oikein enää jaksa uskoakaan kaikkiin ns. henkimaailman juttuihin, olen sortunut etsiskelemään taas esim. kanavoijaa.  Grin

Tähän mennessä on kolme eri näkijää sanonut samat asiat ihmissuhdekiemuroissa. Pistää miettimään, onko asiat totta vai onko kaikilla tapana sanoa se mitä ihminen haluaa kuulla, vai olenko niin läpinäkyvä että minua voi lukea kuin avointa kirjaa ja tarjoan itse sanat suuhun näkijöille.

Ehkä se vastuu tosiaan on itsellä, mihin rahansa ja aikansa laittaa ja mihin uskoo!! Mutta jos on heikko ja vietävissä niin voi hävitä rahaa ja mielenterveyttä, jos esim. jää koukkuun puhelinennustajiin. (Onneksi itsellä ei siis ole tätä tilannetta! Smiley )

(Viestini ovat sekavia koska olen itsekin sekava enkä tiedä missä mennään ja mihin uskoa...  2funny )

tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #20 : 29.10.2012 12:56:46 »

En ole koskaan soittanut noihin linjoihin, että vaikea sanoa. Enkä tule koskaan soittamaankaan, että ehkä se kertoo jotain mielipiteestäni.  Wink

Ilmaiseksi nostavilta tai kanavoivilta oon kyselly, ja todella tyytyväinen olen ollut saamiini vastauksiin, niissä on aina ollut jotain ajattelemisen aihetta. Messuilla oon välillä käynyt ihan maksavissakin ennustusistunnoissa. Niistä on jäänyt mieleen kyllä yksi, joka nosti korteista ja kysyi multa, että onko tätä asiaa mun elämässä. Vastasin, että ei, koska ei ollut, ja sillä hetkellä aika vahvasti ajattelin, että miksi semmosta nyt tulisikaan. No, se aihe meni ohi, tuli muutamia muita paikkansa pitäviä aiheita. Mutta sitten vähän ajan päästä tää kysytty asia tulikin mun elämääni, vaikken ois koskaan uskonut. Ennustaja siis yritti yhdistää sen asian sillä hetkellä elämässäni olevaan asiaan, johon se ei liittynyt, ja siksi sitä ei puhuttu enempää.
Mutta vaikka kyse ei olisi ennustamisesta, vaan ihmistuntemuksesta, niin jos ennustajalla on näin hyvä ihmistuntemus, että osaa sanoa minusta jotain mitä en itse sillä hetkellä tajua, niin kyllä siinä on pakko olla myös intuitiota mukana. Ja eihän intuition käyttämisessä ennustustilanteessa ole mitään moraalisesti väärää. Ihmistuntemushan perustuu järjen ja intuition yhdistelmään.
Voi toki olla, että kaikki oli vain sattumaa, tai sitten olin vain juuri sellainen kun hän olettaa minun tyyppisten ihmisten olevan. Jaa-a.  idiot2

Kyllä minusta ennustajat on ihan mukava ja piristävä lisä tähän maailmaan.
tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #21 : 29.10.2012 16:09:55 »

Kai ne on piristävä lisä niin kuin moni muukin viihde, en minä sitä kielläkään.  Smiley

En olisi minäkään uskonut että ikinä soitan 0700-linjaan mutta ystävä ylisti tätä naista semmoisena joka tietää miesasiat ja päätinpä kokeilumielessä pirauttaa. Toiste en rahojani laita moiseen mutta saanpa sanoa ainakin että kokeiltu on! Smiley

Olen käynyt myös maksullisilla tarot-ennustajilla messuilla, sitten parilla kanavoijalla/meediolla aikoinaan. Yksi oli hyvä. Se edesmennyt meedio jota kaikki myös kehuivat oli minun kohdallani ainakin ihan surkea, erittäin huono kokemus. Sad Mutta jos ei muuta niin toimivat nuo ainakin opettavina kokemuksina! (Kunhan ei jää niistä riippuvaiseksi.)

P.S. Tuli vielä mieleen, Ave, että voisiko asia joskus mennä niin päin, että kun ennustaja kysyy asiaa x, onko tätä elämässä ja sitä ei ole, niin se jää kuitenkin asiakkaan alitajuntaan ja tiedostamattaan hän toteuttaa/hankkii sen myöhemmin elämäänsä ja sitten saa sanoa että ohhoh, kyllä se vaan näki?
« Viimeksi muokattu: 29.10.2012 16:12:33 kirjoittanut Mäntysuopa » tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #22 : 29.10.2012 16:21:21 »

Voihan se monen asian kohdalla mennä juu,
mutta tämä asia oli selkeästi sellainen, että ei ollut mitään syytä hankkia sitä elämäänsä,
enkä pahemmin sitä jäänyt miettimäänkään jälkeenpäin.
Lisäksi tulkitsin sen aikoinaan vain huonoksi yritykseksi tulkita sen hetkistä tilannettani.  :Smiley

Musta lähinnä tuntuu, että oonko muka niin läpinäkyvä, kamalaa?  Grin
tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #23 : 29.10.2012 20:46:39 »

Kai huonojakin asioita voi alitajuisesti kiskoa elämäänsä jos joku ne sinne syöttää?

Vastustan kaikkea kai kovasti nyt siksi, koska minulle on ennustettu toiveeni toteutumista, mikä on mahdotonta, ja koska en suurin surminkaan halua ruveta elättelemään toivoa tuntemattomien ihmisten veikkausten perusteella. Olisin hullu jos niin tekisin.  2funny
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #24 : 29.10.2012 21:19:30 »


Vastustan kaikkea kai kovasti nyt siksi, koska minulle on ennustettu toiveeni toteutumista, mikä on mahdotonta, ja koska en suurin surminkaan halua ruveta elättelemään toivoa tuntemattomien ihmisten veikkausten perusteella. Olisin hullu jos niin tekisin.  2funny

Hyvin kiteytetty  Wink

Tossa syy, miksi olet sekaisin ja kyseenalaistat näkijöitä.
Haluat jotain ja pelkäät, ettet saa sitä. Kysyt näkijältä ja hän "lupaa" toiveesi täyttyvän. Et uskalla uskoa sitä todeksi, koska mielestäsi toiveesi toteutuminen on mahdotonta. Vika on siis selvännäkijässä...

Miksi ylipäätään kysyt aiheesta, jos jo tiedät sen olevan mahdotonta? Jos se olisikin mahdollista, miksi et salli sitä itsellesi?


tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #25 : 29.10.2012 21:31:04 »

Hei eiks ole ihan terveellistä olla vähän hullukin välillä Cheesy
tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #26 : 29.10.2012 21:33:39 »

No ei se ihan noin suoraviivaista ole. Cheesy Minulla on takana vuosien erittäin skeptinen kausi ja mitä enemmän luen tiedettä, sitä enemmän kyseenalaistan kaikkea "huuhaata". Välillä tulee näitä kausia että toivoo ja kuvittelee olevan jotain muutakin olemassa kuin vaikkapa vain evoluutio.  2funny Mielestäni on tieteellisesti mahdotonta nähdä tulevaan, mutta kuten jo olen sanonut, epätoivoni määrä korreloi suoraan sen kanssa kuinka paljon tukeudun hörhöilyyn... Smiley Sitä paitsi oletin ennustajien sanovan samanlaisesta aiheesta samaa kuin ystävälleni. Ja kyselin myös koemielessä. Haluaisin nimittäin tietää, millä tekniikalla nämä näkijät toimivat (ei selvinnyt). Onhan se niinkin että jos summamutikassa heittää mitä sattuu, asiakas on tietysti jo alitajuisesti valmis myöntämään kaiken ("joo, onhan se mun paappa jonka näet, sillä oli aina ruskeet housut") koska odottaa että näkijä näkee, niinpä tulee mielen perukoilta haettua juttuun sopiva tapaus ja tyyppi.

Eikä sekään ole niin yksinkertaista että asioiden saamisessa olisi kyse vain sallimisesta. Wink Tuo menee sen teorian puolelle johon en usko.

P.S. Hulluahan sekin on, että haukkuu näkijän jos se lupaa sitä mitä haluaa. Cheesy Yleensähän ihmiset moittivat ennustajia siitä kun ne sanovat kaikkea mitä ei halua kuulla, eikö?! Wink Noh, minulla nyt kuitenkin oli se ennakkoasenne että ne sanovat kaikkea mukavaa vaan, ja kaveripiireissäkin pidetään ns. oikeina näkijöinä semmoisia jotka eivät lupaile unelmien toteutumista.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2012 21:39:41 kirjoittanut Mäntysuopa » tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #27 : 29.10.2012 21:34:15 »

Kai huonojakin asioita voi alitajuisesti kiskoa elämäänsä jos joku ne sinne syöttää?

Toki voi, mutta tuo asia ei ollut huono, vaan ihan neutraali.  Wink
tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #28 : 29.10.2012 21:34:28 »

Hei eiks ole ihan terveellistä olla vähän hullukin välillä Cheesy

No ei välttämättä... Cheesy
tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #29 : 29.10.2012 21:35:57 »

Kai huonojakin asioita voi alitajuisesti kiskoa elämäänsä jos joku ne sinne syöttää?

Toki voi, mutta tuo asia ei ollut huono, vaan ihan neutraali.  Wink

Ok, samapa tuo, jotenkin vain tulkitsin viestisi niin että kyseessä olisi ollut joku ikävä juttu. Smiley Ja voi siis neutraalejakin juttuja kiskoa elämäänsä.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: