Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Selvänäkemisestä/ennustamisesta ja vastuu  (Luettu 33534 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #45 : 12.11.2012 12:13:15 »

En ole käynyt paljon veloittavilla tunnetuilla ennustajilla, joten en tiedä mikä heidän tyylinsä on puhua, siksi en pahemmin voi kommentoida heitä.

Mieleen nousee kuitenkin se, että jos ennustuksia tekee saadakseen niistä rahaa, on pakko jollain tapaa mukautua siihen mitä yleisö haluaa kuulla. Siis useinmiten nyt halutaan kuulla milloin se prinssi valkealla ratsullaan saapuu yms., se on raflaavaa. Se ei vielä tarkoita sitä, ettei näkijä siellä puheen takana johdattelisi sessiota asiakasta auttavaan suuntaan, hän on vain naamioinut puheensa halutun kuuloiseksi. Hyvä näkijä sitten osaisi huomata jokaisesta asiakkaasta sen, millä tyylillä kukakin ennustuksensa haluaa. Mutta en tiedä, ollaanko tuohon samaan tiettyyn tyyliin vain niin juurruttu, että sitä aina ensimmäisenä kaupataan.

« Viimeksi muokattu: 12.11.2012 12:17:25 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #46 : 12.11.2012 12:15:22 »

Minusta myös Hengen ja Tiedon messuilla olevat näkijät ja tarot-tulkitsijat menevät viihteen puolelle. Lisäksi kuulin tutulta, miten hän oli jonain vuonna messuilla seisonut yhden pöydän lähellä, jossa näkijät olivat tauolla ja sermin takana naureskelivat, mitä kaikkea ihmisille voi syöttää ja täydestä menee.  Shocked

Ihanko totta? No, siinä sitä vastuutonta puolta sitten.
Tämä ennustaminen on arka asia sen takia, että ihmiset kyselevät hyvinkin herkistä asioista. Kyllä silloin tärkein motiivi pitäisi olla halu auttaa.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #47 : 18.11.2012 11:54:03 »

Kysymys: Miksei ketjussa ole puhuttu ennustavan astrologin vastuusta? Kuuluuko mielestänne tähän aihepiiriin ylipäätään?  coolsmiley
tallennettu
Vagabond
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50


Profiili
« Vastaus #48 : 18.11.2012 16:33:53 »

Mun mielestä nykyään on se ongelma, kun "ennustajista" puhutaan, että se on jo niin yleistä ja hyväksyttyä. Se on lisännyt
huomattavasti rahastajien määrää, kun enään ei ketään polteta roviolla, kirjaimellisesti eikä kuvaannollisesti. Ennen aikaan
aidot selvänäkijät todella halusivat auttaa ja tehdä sitä työtä, jos ajatellaan sitä aikaa kun moinen ei ollut niin yleisesti
hyväksyttyä kun nykyään. Tietyllä tavalla mieleen tulee jopa että nykyään on niin lisääntynyt sellanen tekohenkevä ilmapiiri,
ja lähes kaikki puhuu sellasesta tietoisuuden noususta tms. Välillä tuntuu että kyse ei ole muusta kun siitä että kun näitä
henkimaailman juttuja tuputetaan vähän joka tuutista, niin ihmiset on yksinkertaisesti jo "tottuneet" näihin juttuihin.

Pistää miettimään että jos kerran tämä henkisyys on oikeasti lisääntymässä ja maapallon "värähtelytaso" mikälie on nousemassa
niin miksi sitten ihmisten häikäilemätön hyväksikäyttö vaan tuntuu lisääntyvän? Eihän tämmösiä talouskriisejäkään olisi jos
maailma olis niin henkevä nykyään kun annetaan ymmärtää.

Ehkä moni tämmöinen ei niin vilpittömin aikein liikkeellä oleva on huomannut että alkaa olla jo jonkinlainen trendi käydä
tai soittaa selvänäkijälle että ovat ns. luoneet tarjontaa lisääntyneen kysynnän vuoksi... Itsestä ainakin tuntuu että suuri osa
on vain kohtuu taitavia psykologeja, mutta saavat harjoittaa sitä ilman virallista lupaa tuota kautta. Kun tosiaan ihan kuka
tahansa saa toimia selvänäkijänä, eihän sitä kukaan valvo. Sitten jos joku alkaa kiukutella kun ei ennusteet pitäneetkään
paikkansa niin voidaan kuitata että "no viihdettähän tämä vain on".

Tuommoisia ns. vanhanajan aitoija näkijöitä on vaikea löytää tänäpäivänä.

Se on myös lisääntynyt että ihmiset käyvät tai soittavat eri näkijöille ihan liian tiuhaan. Äitini esimerkiksi kävi eräällä todella
hyvällä selvänäkijällä melki 20 vuotta sitten, ja eräskin asia kävi toteen vasta n.3 vuotta sitten. Vieläkin on pari asiaa jotka eivät
ole (vielä) toteutuneet. Tähän mennessä on siis melki kaikki pitänyt paikkansa. Osittain tuo on tietysti tämänpäivän
näkijöidenkin syytä, aika usein annetaan joku aikaväli että "joo kahden vuoden sisällä sä meet naimisiin". Yksi asia
on myös jäänyt mieleeni kun tuo ko. näkijä oli jollekin äitini tutulle sanonut heti että "sulle en kato mitään". Nykyään
en ole kertaakaan mistään lukenut että joku näkijä olisi kieltäytynyt, kyllä niille aina raha kelpaa. Aina sitä nyt vaikka
hatusta heittää sen muutaman kympin edestä...

Itse olen kyllä syyllistynyt tuohon "tiuhaan" kysymiseen myös, mutta toisaalta on ollut mielenkiintoista että kaksi eri näkijää
on esim. kuvaillut sielunkumppanini ulkonäön ja muita piirteitä lähes identtisesti. Toki, jos skeptisesti ajatellaan niin varmaan
kuvaukseen sopivia ihmisiä on tässäkin kaupungissa satoja... Mutta niin moni asia kuvailtiin samoin tavoin että laittoi
miettimään.

Ihmissuhdejutuista tuli vielä mieleen että toisinaan näkijät saattavat erehtyä myös henkilöstä. Saatetaan luulla että esim. exä
ottaa yhteyttä, tai muuta vastaavaa, mutta henkilö onkin ihan eri mitä luullaan. Minulle kävi niin että eräs luotettavaksi
kokemani selvänäkijä oli "ihan varma" että eräs ihastukseni on "se oikea". Odotukset oli niin korkealla että sitten kun asia
varmistui ihan toiseen suuntaan niin pettymys oli todella kova...lievästi ilmaistuna.

Tuo on myös totta että toisinaan vaikuttaa että omat ajatukset ja odotukset määrää mitä näkijä aistii. Jos esim. pyydät ystäväsi
kysymään näkijältä jotain itseesi liittyen, se suodattuu sen mukaan mitä ko. henkilö sinusta ajattelee. Kokemusta on. Onhan
sekin toki yliluonnollista että osaa lukea toisen ajatukset, mutta toisaalta se vie uskottavuutta mitä tulevan tietämiseen tulee,
jos selvänäkijät vain aistivat mitä kukakin ajattelee. Ja mistäs he itsekään tietävät että onko kysymyksessä sinun odotukset vai
tuleva tapahtuma, tai joskus ehkä vain heidän oma mielikuvitus.   

Se on myös hyvä pohdinnan aihe että jos lähdetään siitä että tulevaa pystyy tietämään, niin paljonko asioihin sitten vaikuttaa
sen tietäminen? Eli esim. minulle on sanottu että varmasti se minulle oikea tulee elämääni (jos on tarkoitettu). No entäs jos
luotan siihen ihan liikaa enkä tee asian eteen mitään? Kun taas jos en tietäisi sitä ja kulkisin joka paikassa ns. "haku päällä".
Tai tuo että katson että "juu eipäs muuten ollukkaan sen ja sen väriset hiukset" ja tavallaan ummistan silmäni muilta, ja
käykin niin että kuvaus ei pitänytkään paikkaansa tms. Jospa onkin niin että koko kuvaus onkin vain minun toive eikä
sinänsä "totta"?

Saa sitten vaahdota että ei "se ja se" mitään tiennyt. Onko sitten kysymyksessä joku ihme tarve että saa sormella osottaa
jotakuta? Voin kuvitella että on monta muutakin jotka ottaa nämä selvänäkijöiden jutut vähän liiankin tosissaan ja siitä
tuo hyvä kysymys tuleekin tuosta vastuusta. Tuntee itsensä toisaalta aika hölmöksi kun uskoo niin kympillä, ja sehän
aika useasti onkin niin että sitähän todellisuudessa suuttuu itselleen kun kuitenkin ymmärtää että itse on vastuussa.

Ja sitte vielä se että moni on tosiaan maksanut monta kymppiä siitä että joku satuilee puoli tuntia ja naureskelee kavereiden
kanssa jälkeenpäin kahvipöydässä. Äärettömän julmaa, oli "asiakas" sitten millä mielellä tahansa liikkeellä.

Et loppuviimeksi herääkin kysymys että onko sittenki selkeempää kun ei anna selvänäkijöiden puheiden sotkottaa ajatuksia
ja eritoten odotuksia. 
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #49 : 18.11.2012 20:40:14 »


Et loppuviimeksi herääkin kysymys että onko sittenki selkeempää kun ei anna selvänäkijöiden puheiden sotkottaa ajatuksia
ja eritoten odotuksia. 


Eihän se (nykymaailmassa) ole järkevää ulkoistaa omaa ajatteluaan kenellekään, siis pitää kenenkään sanaa omaa elämäänsä absoluuttisesti määräävänä.
Oon ollut aina hyvin skeptinen rahaa pyytävien ennustajien suhteen, ja siksi ensimmäinen suhtautumistapani on aina suhtautua niihin viihteenä. Kun ei mulla ole mitään mahdollisuutta määritelläkään etukäteen, millainen tulkitsija/kanavoija kukakin on. Mutta joskus keskustelussa/viestissä nousee esille jotain mikä herättää minussa jotakin, ja kyllä silloin alan ajatella sitä asiaa enemmänkin ihan itse. Ei näissä asioissa minusta voi sanoa, että ennustajiin kannattaa aina suhtautua näin ja näin, vaan ihan tilanteen mukaan.



Vaikka kaikilla täällä varmasti on jokin käsitys siitä, että aistiminen on epävarmaa ja siihen vaikuttavat kaikenlaiset asiat toiveista ties mihin, niin heitetään tähän yksi oma esimerkki, mikä eilen tuli mieleen: nostelin siis korttia kaverilleni (joka ei silloin vielä kauhean tuttu ollut, olimme vasta tutustuneet, en esim. tiennyt hänen sukulaissuhteistaan mitään) ja ainut vahva intuition väläys mikä minulle nousi, oli kesä-sukujuhlat-nuori nainen. Toki tykkäsin romantisoida asiaa, ja heittelin ilmoille, että ehkä siellä sukujuhlissa vierailee joku vanha tuttu jne. Mutta todennäköisemmin kyse oli pikkusiskosta, sillä hänen ylioppilasjuhlat ne olivat. No, minulla ei olekaan kehittyneitä taitoja, saan vain välähdyksiä asioista. Ja jos ne välähdykset ovat jotain tuon yllä olevan kaltaista, niin mitä hyötyä niistä sitten mahdolliselle asiakkaalle edes on?  Grin Mutta joskus ne ovat jotain muuta, ja ehkä, jos ihmiselle ei ole mitään tärkeää nousemassa, ei mitään välähdäkään, kuin korkeintaan jotain tuollaista. Tuli eilen mietittyä ja hymähdettyä tälle, niin halusin sitten tännekin jakaa kun keskustelua aiheesta on ilmassa.
tallennettu
Vagabond
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50


Profiili
« Vastaus #50 : 18.11.2012 21:30:55 »

Aika hassu juttu... En edes muista koska olisin viimeksi ollut missään juhlissa, niin viime kesänä olin
siskontytön rippijuhlissa. Täs nyt taas herää tämä ainainen kysymys että onko tämän tyyppiset jutut
siis sellasia että oikeen etsimällä etsin yhteensattumia, vai miten näitä tulee omalle kohdalle koko ajan.

Enkelikorteistakin otin viimeksi ensimmäisenä kortin "yhteensattumat". Niitä nostelen ehkä kerran
kuukaudessa tai kahdessa ja melkein joka kerta tulee samainen kortti että pitäis kiinnittää noihin
yhteensattumiin huomiota. Ja sekotan pakan aina ennen ja jälkeen.

Tai ehkä mä oon liian tarkkaavainen ja yhdistelen vaikka mitä asioita päässäni.
tallennettu
Macy
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #51 : 08.12.2012 04:44:02 »

Kiva nähdä, että tähän on tullut näihin paljon vastauksia Smiley

Olen nyt pohtinut mistä johtuu, että ennustus muuttuu matkan varrella? Käyt/soitat kahdesti samalle näkijälle ja ensimmäisellä kerralla se sanoo tietystä asiasta/ihmisestä ja siihen liittyvästä tulevasta yhtä ja muutaman kuukauden kuluttua ihan toista. Onko muille käynyt näin?


Kun täällä nyt näkyy olevan sellaisiakin, jotka itsekin korteista katsoo, niin miten/kuinka tarkkaan tulevaisuus näkyy taroteista? Ja voiko käydä esimerkiksi niin, että kortit näyttää jotakin, mutta näkijä tulkitsee ne väärin?
« Viimeksi muokattu: 08.12.2012 05:01:48 kirjoittanut Macy » tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #52 : 08.12.2012 12:57:04 »

Hassua, että minun kysymykseni herätti keskustelua toisessa ketjussa, eikä tässä. No, tärkeintä että jossain kuitenkin Smiley

Macy, luulisin että ennustus muuttuu koska sinun omat valinnat (ja muidenkin asiaan liittyvien henkilöiden) mitä olet noiden kuukausien aikana tehnyt vaikuttavat siihen, mikä on potentiaalinen lopputulos.

Ja toki välinettään voi käyttää ja tulkita väärin. Itsekin olen (kaverin) tarot-pakkaa hypistellyt saamatta yhden yhtä todellista oivallusta. Siinä kohtaa olisi ollut tosi väärää nostaa kortti jollekin toiselle ja sanoa että pääset vaikka hevosvaunuretkelle kun nous vaunut. Mutta se, että se on väärää, ei tarkoita etteikö joku urpo koittaisi niin tehdä vaikka rahasta. Tai miksei tietämättäänkin tekisi. Eipä ennustamistyötä valvo kuin puskaradio.
Sitten on vielä eräät itse saamani tulkinnat, selvästi jotain muuta kuin puolueettomuuteen pyrkivää katselua. Onneksi asiat todella voi päättää itse.
tallennettu
Macy
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #53 : 08.12.2012 15:03:36 »

Mutta, jos nyt otetaan esimerkiksi, vaikka lapsiasia. Selvänäkijä sanoo sinulle, että tulet saamaan 2 lasta. Soitat muutaman kuukauden päästä uudelleen ja sama näkijä sanookin, että et tule saamaan lapsia.

Tai sinulle sanotaan, että ystävä, jonka kanssa on ollut välit poikki ottaa sinuun yhteyttä vielä tämän vuoden puolella, mutta myöhemmin sanookin, että mitään ei yhteydenottoa ei ole näkyvissä?? 

Miten voi tolla tavalla aivan selvät konkreettiset jutut muuttua?
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #54 : 08.12.2012 15:14:49 »

Olettaen että näkijä todella jotain näkee, paras arvaukseni on tämä: Ystävälle voi olla käynyt jotain, mikä tekee hänen yhteydenotostaan vähemmän potentiaalista. Noh, jäljellä on yhä se vaihtoehto, että itse kokeilee yhteydenottoa. Smiley

Joku joskus sanoi minulle, että sillä hetkellä näytti etten olisi saamassa lapsia, mutta että voin päätöksilläni vaikuttaa asiaan. No, juuri silloin olin kyllä sellaisen miehen kanssa, joka jahkasi kaikkea - ja jääräpäisesti yritin pysyä suhteessa. Varmaan siinä olisi jahkattu vaikka kuinka jos minä olisin suostunut siihen. Se suhde on päättynyt, sen jälkeen en ole mitään lapsinäkökulmia keneltäkään pyyytänyt. Tulkoon jos tulee Smiley
tallennettu
Macy
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #55 : 08.12.2012 15:22:27 »

Eli siis toisin sanoen ennustukset ovat jossittelua?

"Näin ja näin tapahtuu, JOS.... tai voi olla tapahtumatta, JOS...."

Minäkin voisin siis ruveta ennustamaan ilman minkäänlaisia lahjoja/taitoja ja myöhemmin perustella vääriä ennusteita sillä, että "ihmisellä on vapaa tahto ja tilanteet ovat nyt muuttuneet" tai "silloin se näytti siltä"? Smiley
tallennettu
Macy
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #56 : 08.12.2012 15:44:11 »

Hyvä esimerkki tuohon on muuten viimeisin selvänäkijä, jolla kävin ja, joka kommentoi nykyistä suhdettani. Hän sanoi, että tämä suhde on vahvistumassa ja hän ei näe muita, joiden kanssa saan vakavan suhteen. Että tässä se on. Sanoinkin siihen sitten, että itseasiassa olen epäröinyt tämän suhteen kanssa ja en tiedä mitä tekisin. Näkijä alkoi selittämään miten minun on kuunneltava sydäntäni, mutta loppuviimeksihän itse teen ratkaisut ja minulla on vapaa tahto (itsestäänselvyys).

Eihän hän silloin mitään nähnyt, että tuon miehen kanssa TULEE vakava suhde vaan, että tuon kanssa VOISI EHKÄ TULLAKIN vakava suhde. Ei silloin voi painottaa, että jotain TULEE tapahtumaan.

Vai olenko väärässä?
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #57 : 11.12.2012 23:07:14 »

Niin juuri, minun mielestäni ei saisi sanoa/antaa ymmärtää, että jotain aivan varmasti ja tähtiin kirjoitettuna tulee nyt käymään. Erityisen vaarallista tämä on kun nähdään jotain uhkia. Hyviä asioita koskevien ennustusten tulos on parhaimmillaan se, että ihminen alkaa itse tehdä töitä että niin todella kävisi, ja mitäs se sitten kamalasti enää haittaa  :Smiley mutta ennustusten vuoksi pelkääminen (varsinkin jos ei ole korostettu, että oma tahto ratkaisee!) on niin h**vetin turhaa. Niissäkin tapauksissa ihminen kun voi alkaa ihan itse ajaa itseään siihen huonoon suuntaan.  Undecided

Itselleni kerrottiin joskus, että tiettyyn päivään mennessä tulee ero nykyisestäni - tämä oli syntymäkarttojen ja transiittien perusteella. No eipä tullut, yhä ollaan yhdessä ja suhde senkun paranee. Tongue
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #58 : 12.12.2012 00:24:04 »

Minusta siinä ajatuksessa, että ennustuksissa ei olisi mitään järkeä jos ihmisellä kuitenkin on oma vapaa tahto, on jotain hyvin absurdia. En haluaisi mennä kuulemaan keneltäkään satavarmoja totuuksia elämästäni, että näin nyt vain tulee käymään, turha valittaa meiningillä. Kyllä se tulevaisuus on kokoajan muutoksessa, ja siihen on mahdollista itse vaikuttaa. Hienoa on se, että joku voi auttaa sinua miettimään, mitä valintasi voivat aiheuttaa tai mihin elämäsi on tällä hetkellä menossa. Sillä näitä tosiaan ei itse kuin vettä vaan tiedä, niin oudolta kuin se kuulostaakin. On niin paljon haluja ja pelkoja, jotka estävät sen sisäisen äänen kuuntelemista. Sanon taas uudelleen, että konsultointia se on, ei korkeimman oikeuden tuomioistuin.  Wink


Joku kysyi mitä korteissa näkyy. Itselläni saan jossain kohtaa voimakkaan tunteen, jolloin tiedän, että tämä tunne on merkityksellinen. Se onkin se ainut, mikä on varmaa. Toinen asia on tulkita, mitä se tunne tarkoittaa. Voin saada ja saankin joitain välähdyksiä asioista, mitä tunteeseen/sen tilanteeseen liittyy, esimerkiksi vaikka konkreettisesti että on lunta, tai tilanteessa on läsnä joitain henkilöitä tai mitä yksittäistä vain. Mutta yhteen nivominen on hyvin vaikeaa. Voi olla, että se johtuu siitä etten ole ammattilainen ja taitoni eivät ole kehittyneet. Hankalinta on se, että tunteen tultua tiedän varmasti, että tässä on jotain merkittävää, mutta ihminen tietenkin haluaa kuulla jonkin tulkinnan ja minun on sitten pakko jotenkin yrittää suoltaa se tunne ulos sanoiksi, jolloin en aina osaa tehdä sitä oikein. Itselle nostaessa tämä on helpompaa, sillä jo se tunne viestii paljon. Tuon tunteen olen oppinut tunnistamaan paikkansapitäväksi siitä, että jokainen sillä tavalla itselle noussut ennustus on toteutunut. Mutta ei niitä tunteita aina nouse, jos ei ole mitään merkittävää mitä ihmisen pitäisi kuulla.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #59 : 12.12.2012 00:44:51 »

Hienoa on se, että joku voi auttaa sinua miettimään, mitä valintasi voivat aiheuttaa tai mihin elämäsi on tällä hetkellä menossa. Sillä näitä tosiaan ei itse kuin vettä vaan tiedä, niin oudolta kuin se kuulostaakin. On niin paljon haluja ja pelkoja, jotka estävät sen sisäisen äänen kuuntelemista. Sanon taas uudelleen, että konsultointia se on, ei korkeimman oikeuden tuomioistuin.  Wink

Jep.
Onhan psykologillakin käynti pitkälti sitä, että ihminen kertoo ongelmansa, ja lopulta huomaa kertovansa myös omat ratkaisunsa niihin, kun toinen avittelee ammattitaidollaan ja herkkyydellään.

Mitä väläyksiin tms. tulee, niin on minullakin ollut useita pikku enneunia, jotka ovat toteutuneet jopa kirjaimellisesti tai sitten symbolien kautta. Tosin mitään en ole niillä tähän päivään mennessä tehnyt, paitsi päässyt jälkeenpäin toteamaan että hupsheijaa, tämäkin oli muuten unessa. Ja useimmiten nuo ovat olleet sellaisia pöljiä pikku juttuja, joita minun ei ole ollut syytä tavoitella sen kummemmin.
Joidenkin yksittäisten ihmisten kohdalla on myös saanut aavistusten ja fiilisten ryöppyjä, ja ne ovat sitten ajan kuluessa järjestään osoittautuneet oikeiksi.
Täydellisesti kieltämässä en siis näitä asioita missään nimessä ole, kunhan nyt tiettyjä toimintatapoja en toivoisi näkeväni.  Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: