Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pallas  (Luettu 48599 kertaa)
0 jäsentä ja 17 vierasta katselee tätä aihetta.
Fiona
Vieras
« Vastaus #30 : 29.04.2006 19:36:50 »

Horoskoopissa hän kuvaa intuitiota, uteliaisuutta, älykkyyttä ja havaintokykyä. Pallaksen haastavat aspektit voivat osoittaa mahdollisia ongelmia sekä näköön että kuuloon perustuvassa havainnoissa värisokeus, sanasokeus, huono silmänkäden koordinaatio, rajoittunut näkö ja kuulo, vaikeuksia oppimisessa ja heikkolahjaisuus.

Hmm...minulla on  pallas kalat ja se on 
aspect_con kuu
aspect_sex jupiter
aspect_tri saturnus
aspect_squ neptunus
aspect_sex kuunsolmu
aspect_tri keskitaivas ja 
aspect_sex chiron.

Osaisiko joku ihana tulkita nuo aspektit? Smiley

Minulla on
 jupiter vesimies,
 saturnus skorpioni,
 kuunsolmu harka ja
 neptunus kauris.

Loput tiedot minusta allekirjoituksessa...
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #31 : 29.04.2006 22:16:19 »

:pallas:Aspektissa Pluton kanssa.  Yksilön sisäinen ja ulkoinen identiteetti ja roolit voivat lisäksi tulla yhdeksi kokemukseksi.

No tämä on sitten oikein hyvä uutinen, kun satun olemaan cosplayer-nörtti. Tongue
tallennettu
Bona Fide
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #32 : 30.04.2006 02:48:12 »

Huomasitko diamond etta sulla tr.pluto on ohittamassa pallasta paraikaa.
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #33 : 30.04.2006 07:09:49 »

En muuten huomannut, mutta on jotenkin outo olo.
Diamond
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #34 : 01.05.2006 14:29:54 »

HEUREKA!  laugh

Meruska, kiitos vesta-tulkinnastasi! En ole minäkään kauheasti ennen osannut antaa merkitystä näille asteroidien sijainneille sun muille, mutta löysinpä juuri ehkä selityksen sille, miksi olen päätynyt sairaanhoitoalalle... Vesta vaa'assa 10. huone!
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #35 : 05.05.2006 16:52:21 »

HEUREKA!  laugh

Meruska, kiitos vesta-tulkinnastasi! En ole minäkään kauheasti ennen osannut antaa merkitystä näille asteroidien sijainneille sun muille, mutta löysinpä juuri ehkä selityksen sille, miksi olen päätynyt sairaanhoitoalalle... Vesta vaa'assa 10. huone!

Eipä Kestä . Ollaan samalla alalla.. Käy ihmeessä tuolla sivulla, jota tässä ketjussa on mainostettu, on todella mielenkiintoisia juttuja!
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Dimma
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #36 : 30.09.2006 09:43:40 »

Tosi mielenkiintoista!

Pallas Oinaassa
Miten asiat saadaan luistamaan vitaalisuuden, voimakkaan elinvoimasi avulla. Usein joudumme voittamaan auktoriteettien meille asettamat rajoitukset, ennen kuin oma oikeuden ja tasa-arvon tuntomme pääsee oikeuksiinsa. Tämän haasteen joudut kohtaamaan ennen kaikkea älykkäällä osallistumisella sosiaalisen yhteisömme toimintaan. Älykäs taistelu oikeaksi kokemiesi asioiden puolesta jopa sotatanterilla tai politiikassa voi oikeinkin olla sinun osaasi osallistua oikeudenmukaisen maailman luomiseen.

IV Neljäs huone tuo esiin luonteen herkkyyden ja empaattisuuden. Toimintaa ohjaa toivon mahdollisuus. Ilmapiirin luomiskyky niin kotona kuin juhlissakin on suuri.

Allekirjoitan täysin, erityisesti viimeinen lause pitää paikkansa paremmin kuin hyvin, hyvässä ja pahassa..Grin

tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #37 : 30.09.2006 12:06:49 »

Kiitos Silver Pearl, että nostit tämän ketjun taas esiin. "Sattumalta" tästä keskustelusta löytyi vastaus mieltäni askarruttaneeseen pulmaan, josta olen jauhanut tuolla luovuus-keskustelussa.

Itselläni Pallas osuu sinänsä merkittävään paikkaan, että se täydentää  chiron aspect_squ saturnus aspect_squ merkurius -T-ristini Suureksi ristiksi.

Horoskoopissa hän kuvaa intuitiota, uteliaisuutta, älykkyyttä ja havaintokykyä. Pallaksen haastavat aspektit voivat osoittaa mahdollisia ongelmia sekä näköön että kuuloon perustuvassa havainnoissa värisokeus, sanasokeus, huono silmänkäden koordinaatio, rajoittunut näkö ja kuulo, vaikeuksia oppimisessa ja heikkolahjaisuus.

Ja Pallakseni siis neliöi Merkkaria ja Chironia ja opponoi Saturnusta! Olen aiemmin ohittanut nämä tulkinnat epäolennaisina, koska kun Merkkariani ahdistellaan noin joka suunnalta, luulisi, että itseni ilmaiseminen on minulle äärimmäisen vaikeaa.
Minä kuitenkin olin pienenä kuulemma "ihmelapsi". (Myös  uranus aspect_con merkuriusuranus aspect_squ pallasuranus aspect_opp chiron) Puhuin lauseilla siinä vaiheessa, kun muut saman ikäiset haeskelivat ensimmäisiä sanojaan. Oppiminen muutenkin on ollut minulle aina helppoa. En ole siis kokenut tämän koskettavan kovinkaan paljon itseäni.

Isälläni (mikä yllätys Pallaksesta puhuttaessa) on lukihäiriö.
Itselläni olen huomannut vasta aikuisenä äärimmäisen lieviä oireita, jotka tulevat esiin vain äärimmäisen stressin alla.
Vasta viime vuonna ymmärsin, että koko ajattelutapani on lukihäiriöisen ajattelutapa. (En pysty käsittämään yksityiskohtia, ellen voi sijoittaa niitä johonkin kokonaisuuteen.) Olin siihen saakka uskonut, että näin kaikki muutkin ajattelevat! Cheesy Jotenkin olen pystynyt kompensoimaan niin, ettei tuo asioiden hahmotustapani ole pahemmin menoa haitannut.
Koulumenestys tosin oli etenkin yläasteella surkea, mutta se johtui lähinnä siitä, että olin tyypillinen alisuorittaja. "P*skanko välii?"
Perheneuvolassa sitten juostiin selvittämässä, että missä vika, kun älliä riitti, mutta motivaatiota ei.

No niin, tämän pitkän yksinpuhelun pointti on siinä, että jumankekka, vaikka en olekkaan älyllisesti rajoittunut, (on kuulkaa testeillä oikein todistettu Wink) eikä sanavarastoni ole köyhä tms., niin kyllähän nämä teemat ihan selkeästi ovat nähtävillä!

Lainaus käyttäjältä: valonkantaja

Pallas ja isäkompleksi: Sekä miesten että naisten kartalla Pallas toimii merkkinä isäkompleksista. Puella (isin pikku tyttö) ja Amatsoni (miesten nielijä).

Joo, molemmat ääripäät on käyty läpi.
Isän kanssa jäin asumaan kahdestaan vanhempieni eron jälkeen. Isin tyttö olen. Komplekseista on tullutkin kerrottua jo toisaalla.

Lainaus käyttäjältä: valonkantaja

Pallaksen aspektit:
Pallaksen aspektit planeetoille kuvaavat missä mentaalisen luovuuden into voidaan yhdistää muiden persoonallisten osien kanssa. Harmoniset aspektit kuvaavat helppoa yhdistymistä ja haastavat osoittavat mahdollisia konflikteja luovien tarpeiden ja yksilön muiden vaatimusten kanssa.

Noniin, siinä se nyt tuli.

Varmaan johtuu Pallakseni haasteellisista aspekteista, että minulla on aina näin pirun pitkät piuhat näiden oivallusteni kanssa! Grin
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 23.11.2008 17:50:24 »

Tämä topikki on iänikuinen, mutta täyttä rautaa vielä.

Tuon tämän topikin jälleen esille, koska kahdessa vuodessa on porukka vaihtunut ja 'viisastunut' ja täällä on paljon hyvää tietoa.

Minä opin kursseillani, että Pallas Athene on Auringon korkeampi merkki, eli siis 'toisella tasolle' mentäessä ja on kuten auringossakin, isän tytär.

Pallas kuvaa myös hengen miekkaa, soturienergiaa eli se miten jumalallinen voima ilmentyy persoonassa ja miten omaa kuunnella sisäistä luovaa itseään.

Astrologisesti tämä vastaisi MC:n pistettä, eli miten kanavoida luovat voimat arkeen ja ammattiin. Jotta tämä Pallas voisi toteutua täydellisesti, se vaatii neljän elementin hallintaa. Siis tässä on hyvä ottaa huomioon nuo elementit, missä merkissä esim. sijaitsee ja mihin on aspekteja. 

Tarotkorteissa Pallas vastaa suurta korttia numero 5 eli ylipappia.

Transiiteistä voisi ehkä lukea, milloin suhteet isään tai Jumalaan ovat olleet merkittävästi esillä.

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #39 : 23.11.2008 18:22:25 »

Mulla pallas huoneessa 11. Mitäs se meinaa mulle? Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #40 : 23.11.2008 19:18:04 »

Mulla pallas huoneessa 11. Mitäs se meinaa mulle? Smiley

Löysin sinulle tällaista:

XI Yhdennessätoista huoneessa yksilö voi yhdistellä ja synnyttää uusia sosiaalisia malleja ryhmätyöskentelyyn tai kehitellä uusia organisaatiomalleja. Ideat pääsevät parhaiden esille vapaamuotoisissa tai toverillisessa hengessä toimivissa yhteisöissä. Politiikan areenalla on myös hyvät menestymisen mahdollisuudet. Luonteessa on seikkailijaa ja tutkimusmatkailijaa kuin myös tiedemiestä ja tarvittaessa löytyy vallankumouksellista potkua. ( Bob Dylan PA jousimiehessä, oppositio Aurinkoon)

Mitenkäs mallaa? Pidätkö Bob Dylanista?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #41 : 24.11.2008 06:03:43 »

Kiitos Esmiralda.

Tiedätkö muuten, että aikas hyvin osuu kohdalleni. Voi sanoa olevani seikkailija koska tykkään käydä eri paikoissa mutta sitten kanssa tuo tutkijamainen seikkailija; ammennan aika suuurenosan nyt sohvatuoli- että nettimatkailusta. Joskus sanoinkin, että jos ei pääsekkään ulkomaille sinne minne haluis niin toteutan sen nälän noin muuten. Jep, tiede myöskin kiinnostaa aika moninaisesti josta olenkin täällä jonkin verran maininnut. Vallankumouksellisuudesta; välillä sanoillani ja teoillani voi olla kuin vallankumouksellinen ote Smiley

Bob Dylan, ihan ok musiikin tekijä.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Norna
Vieras
« Vastaus #42 : 24.11.2008 11:15:51 »

Hei tahtoisin tietää mitä tarkoittaa  pallas 4. huoneessa ja Jousimiehessä.
 Kotioloissa kyllä yleensä pystyn -ylläri- hiljentymään ja kuuntelemaan itseäni parhaiten, jos siis ottaa esiin tuon henkisen puolen Pallaksesta.

Pallas in the 4th House: If you have a difficult problem to figure out, go home. Pallas in the 4th house means that your ability to see patterns and solve problems is greatest when you are in the house. Since the 4th house also shows the last third (or so) of our life, your problem solving abilities will probably become stronger with age.

Hei nyt tässä on taas jotain kummallista  buck2, astro.fi:n sivu näyttää 4. huoneen taivaankappalejärjestyksen olevan  neptunus pallas vesta mutta astro.com:ssa se onkin  neptunus vesta pallas. Argh, miten noin voi olla? Eli aspektien suhteen en voi kyllä nyt sanoa mitään  idiot2
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #43 : 24.11.2008 17:33:23 »

Hei Dolce Vita,

sinun toinen aurinkosi kertoo sinun tulielementtisi vahvistuksesta ja edelleen nappaan Kaarinan Pääkkösen sivustolta, josta voit katsoa itsekin enemmän mm. aspekteja asteroidisivustolta.

Jousimiehessä , jossa käsitteellinen herkkyys ja filosofiaan ja uskontoihin liittyvä symbolien hallinta ja täydellisyyden tavoittelu mentaalisella tasolla hipoo Shamanismia. Kykysi tulevat parhaiden esille silloin, kun saat osallistua pyhään sotaan jonkun sinulle tärkeän aatteen puolesta.

IV Neljäs huone tuo esiin luonteen herkkyyden ja empaattisuuden. Toimintaa ohjaa toivon mahdollisuus. Ilmapiirin luomiskyky niin kotona kuin juhlissakin on suuri.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Norna
Vieras
« Vastaus #44 : 24.11.2008 17:53:14 »

Aah just, eli MiniAurinkoni  jousimies on aika pitkälti samanlainen kuin se varsinainen aurinko 9. huoneessa.
 Kiva, mä meen tonne Pääkkösen sivulle ihmettelemään =)

Noista aspekteista, mä luotan nyt astro.com:n tekemään karttaan. Joten aspect_tri aurinko ja  aspect_tri saturnus. Astro.fi:n kartalla olisi hauska myös tuo  aspect_con  neptunus

Positiivisissa aspekteissa tämä yhdistelmä mahdollistaa seksuaalienergian muuntumisen taiteen ja älyllisen toiminnan siivittäjäksi. Yksilö voi menestyä taiteen, politiikan tai erilaisten kehitysprojektien alueilla. Sukupuoliroolien hämärtyminen tuo usein esiin monimuotoisia seksuaali-sia kokemuksia. Seksuaalinen estottomuus on tavallista tässä aspektissa. Nonni  Tongue

Aspektissa Saturnuksen  kanssa. Älyllisen luovuuden periaatteeseen yhdistyy kehotus armeliaisuuteen. Tämä yhdistelmä voi johtaa yksilön todellisten suurten luovien ideoiden mahdollisuuteen tulla toteutetuksi konkreettisella tasolla. Harmonisissa aspekteissa tulee esille yksilön suuri kyky keskittyä ja nähdä oleellinen älyllisellä (mental)tasolla. Tässä aspektissa tulee esille sosiaalisen vastuuntunnon ja epäoikeudenmukaisuuksien esille nostamisen mahdollisuus. Voiman ja menestyksen siivittäjäksi nousee feminiinisyys. Jaahas  :Smiley

« Viimeksi muokattu: 24.11.2008 18:18:32 kirjoittanut DolceVita » tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  

Siirry: