Kiitos Silver Pearl, että nostit tämän ketjun taas esiin. "Sattumalta" tästä keskustelusta löytyi vastaus mieltäni askarruttaneeseen pulmaan, josta olen jauhanut tuolla luovuus-keskustelussa.
Itselläni Pallas osuu sinänsä merkittävään paikkaan, että se täydentää
-T-ristini Suureksi ristiksi.
Horoskoopissa hän kuvaa intuitiota, uteliaisuutta, älykkyyttä ja havaintokykyä. Pallaksen haastavat aspektit voivat osoittaa mahdollisia ongelmia sekä näköön että kuuloon perustuvassa havainnoissa värisokeus, sanasokeus, huono silmänkäden koordinaatio, rajoittunut näkö ja kuulo, vaikeuksia oppimisessa ja heikkolahjaisuus.
Ja Pallakseni siis neliöi Merkkaria ja Chironia ja opponoi Saturnusta! Olen aiemmin ohittanut nämä tulkinnat epäolennaisina, koska kun Merkkariani ahdistellaan noin joka suunnalta, luulisi, että itseni ilmaiseminen on minulle äärimmäisen vaikeaa.
Minä kuitenkin olin pienenä kuulemma "ihmelapsi". (Myös
,
,
) Puhuin lauseilla siinä vaiheessa, kun muut saman ikäiset haeskelivat ensimmäisiä sanojaan. Oppiminen muutenkin on ollut minulle aina helppoa. En ole siis kokenut tämän koskettavan kovinkaan paljon itseäni.
Isälläni (mikä yllätys Pallaksesta puhuttaessa)
on lukihäiriö.
Itselläni olen huomannut vasta aikuisenä äärimmäisen lieviä oireita, jotka tulevat esiin vain äärimmäisen stressin alla.
Vasta viime vuonna ymmärsin, että koko ajattelutapani on lukihäiriöisen ajattelutapa. (En pysty käsittämään yksityiskohtia, ellen voi sijoittaa niitä johonkin kokonaisuuteen.) Olin siihen saakka uskonut, että näin kaikki muutkin ajattelevat!
Jotenkin olen pystynyt kompensoimaan niin, ettei tuo asioiden hahmotustapani ole pahemmin menoa haitannut.
Koulumenestys tosin oli etenkin yläasteella surkea, mutta se johtui lähinnä siitä, että olin tyypillinen alisuorittaja. "P*skanko välii?"
Perheneuvolassa sitten juostiin selvittämässä, että missä vika, kun älliä riitti, mutta motivaatiota ei.
No niin, tämän pitkän yksinpuhelun pointti on siinä, että jumankekka, vaikka en olekkaan älyllisesti rajoittunut, (on kuulkaa testeillä oikein todistettu
) eikä sanavarastoni ole köyhä tms., niin kyllähän nämä
teemat ihan selkeästi ovat nähtävillä!
Pallas ja isäkompleksi: Sekä miesten että naisten kartalla Pallas toimii merkkinä isäkompleksista. Puella (isin pikku tyttö) ja Amatsoni (miesten nielijä).
Joo, molemmat ääripäät on käyty läpi.
Isän kanssa jäin asumaan kahdestaan vanhempieni eron jälkeen. Isin tyttö olen. Komplekseista on tullutkin kerrottua jo toisaalla.
Pallaksen aspektit:
Pallaksen aspektit planeetoille kuvaavat missä mentaalisen luovuuden into voidaan yhdistää muiden persoonallisten osien kanssa. Harmoniset aspektit kuvaavat helppoa yhdistymistä ja haastavat osoittavat mahdollisia konflikteja luovien tarpeiden ja yksilön muiden vaatimusten kanssa.
Noniin, siinä se nyt tuli.
Varmaan johtuu Pallakseni haasteellisista aspekteista, että minulla on aina näin pirun pitkät piuhat näiden oivallusteni kanssa!