Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pallas  (Luettu 48621 kertaa)
0 jäsentä ja 22 vierasta katselee tätä aihetta.
Riitta
Astroholisti

Profiili
« : 26.04.2006 20:01:14 »

Minulla on Pallas 25 ast ja 16' jouskarissa ja viidennessa huoneessa, mitka ovat ns. hyvat puolet ja pahat puolet ja mita tama minulle outo tahti edustaa?
Kuka viittii vaivautua Diamond
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #1 : 26.04.2006 20:19:11 »

Symbolit: Pöllö, käärme, oliivipuu, kilpi ja keihäs, värttinä, aegis (rintalaatta, jossa Gorgon pää)

Pallas hallitsee: Vaaka, Leijona, Vesimies.

Polariteetti: Rohkeus / pelko.

Pallas kuvaa sisäistä viisautta, luovuutta ja sen todentamista tuntemalla ilmentämisen lait. Pallas hyödyntää Venuksen seksuaalista, uutta luovaa energiaa saadakseen aikaan älyllisiä tuloksia. Hänen kauttaan ajatukset saavat muodon ja siten edustaa älynväläystä, joka aloittaa luovan toiminnan. Astrologisesti hän yhdistää ilman (Vaaka ja Vesimies) älylliset ja tulen (Leijona) luovat ominaisuudet. Pallas Athene osoittaa suuntaa älykkyydellemme ja havaintokyvyllemme.

Horoskoopissa hän kuvaa intuitiota, uteliaisuutta, älykkyyttä ja havaintokykyä. Pallaksen haastavat aspektit voivat osoittaa mahdollisia ongelmia sekä näköön että kuuloon perustuvassa havainnoissa värisokeus, sanasokeus, huono silmänkäden koordinaatio, rajoittunut näkö ja kuulo, vaikeuksia oppimisessa ja heikkolahjaisuus.

Astrologisesti Pallas hallitsee ne parantamistekniikat jotka yhdistävät mielen ja ruumiin. Erityisesti Pallas hallitsee kaikkea mentaalisia itsensä parantamisen tekniikoita visualisointi, vahvistus, meditaatio, mielenhallinta, ohjattu mielikuvitus ja hypnoosi.

Psykologisella alueella Pallas hallitsee hahmoterapiaa, transaktioanalyysia, bioenergiaa ja psykodraamaa. Fyysisessä parantamisessa Pallas aktivoi, tasapainottaa ja uudelleen ohjaa energiavirtoja jotka kulkevat kehon lävitse polaariterapia, akupunktio, homeopatia, makrobiotiikka.

Pallas ja isäkompleksi: Sekä miesten että naisten kartalla Pallas toimii merkkinä isäkompleksista. Puella (isin pikku tyttö) ja Amatsoni (miesten nielijä). Puella arvostaa itseään suhteessa isän osoittamaan hyväksyntään ja kilpailee äidin kanssa isän rakkaudesta ja huomiosta. Sama jatkuu avio/avoliitossa. Amatsoni odottaa isältä arvostusta ja vahvistusta, siksi yrittää jäljitellä tätä tekemisissään ja toimissaan. Hänellä on kuitenkin avuton ja riippuvainen puolensa jota yrittää suojella kieltämällä tunteensa ja tunteellisuutensa.

Pallas merkeissä:
Pallas merkeissä kuvaa kahtatoista havainnointitapaa, intuitiivista ymmärtämistä, joiden kautta luova mieli toimii.

Pallas huoneissa:
Pallas huoneissa kertoo meille missä mentaalisen luovuuden into ilmenee ja missä onnistumisen pelot voivat tämän lukita.

Pallaksen aspektit:
Pallaksen aspektit planeetoille kuvaavat missä mentaalisen luovuuden into voidaan yhdistää muiden persoonallisten osien kanssa. Harmoniset aspektit kuvaavat helppoa yhdistymistä ja haastavat osoittavat mahdollisia konflikteja luovien tarpeiden ja yksilön muiden vaatimusten kanssa.
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #2 : 26.04.2006 23:42:15 »

Minulla on Pallas 25 ast ja 16' jouskarissa ja viidennessa huoneessa

Mullakin 5.huoneessa, tosin Kaloissa ja  aspect_tri aurinko pluto. Nuorempana olin kova piirtämään sekä soittamaan bassoa ja kitaraa, 5.huoneen touhuista tulee krediittiä nykyäänkin joskin eri harrasteista.
Sulla Pallas kun on jouskarissa, siihen liittyy julkaisutoiminta, julistaminen, urheilu, pelaaminen, kaikenlainen aktiivinen ja laaja-alainen itseilmaisu ja riskinotto, eli sulla vois olla vaikka kykyjä voittamaan urheilukilpailuissa, arpajaisissa ja lotossa! Cheesy
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 27.04.2006 06:42:13 »

Kiitos vastauksista smitten
Noi oivallukset joskus on ominaista etenkin luovassa toiminnassa olen huomannut, voi kun voittaiskin lotossa.
Diamond
tallennettu
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**

"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."

Profiili
« Vastaus #4 : 27.04.2006 07:56:47 »

Minulla on Pallas  9°  15'  Vaaássa ja  1. huoneessa
Kiinnostaisi tietää, mitä tämä minun kohdallani kertoo...   smitten
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 27.04.2006 08:11:23 »

Minulla Pallas on härässä 11.huoneessa. Mitähän meinailee  Smiley
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #6 : 27.04.2006 08:21:18 »

Tässä linkki aiempaan ketjuun aiheesta "Junon ja Pallaksen tuntijat": http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=2088.0

Siinä on käyty läpi muutamaa Pallaksen merkkisijaintia. Jos kyselemiänne ei tuosta löydy, on minulla tuo Niemi-Mattilan kirja hyllyssä ja voin kopioida siitä tänne ehtiessäni jotakin Smiley

PS. HUOMATKAA myös Linnin antama linkki!
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #7 : 27.04.2006 10:07:37 »

Lainaus käyttäjältä: diamond
Minulla on Pallas 25 ast ja 16' jouskarissa

Diamond, Pallaksesta Jousimiehessä Marja-Liisa Niemi-Mattila kirjoittaa mm. näin:
"Pallas Athenen kohdalla pitää puhua erityisesti Zeuksen eli Jousimiehen merkistä. Athene-jumalatar syntyi neitseellisesti isästään ja isä arvosti ja kunnioitti viisasta tytärtään ja jopa kuunteli tämän neuvoja. Jousimiehessä sijaitessaan Pallas Athene tulee hyvin oikeuksiinsa. Tämä ilmenee yleisenä lahjakkuutena ja kokonaisuuksien tajuamisena, joskin ne voivat johtaa myös liialliseen monipuolisuuteen, jolloin sitoutuminen ja keskittyminen tavoitteisiin ei ole helppoa. Tässä merkissä myös vapaudenhalu saattaa olla maksimissaan."
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #8 : 27.04.2006 10:12:54 »

Lainaus käyttäjältä: luminant mermaid
Minulla on Pallas  9°  15'  Vaaássa

luminant mermaid, samainen kirja "Ajattomat arkkityypit" sanoo Pallaksesta Vaa'assa näin:
"Tässä merkissä Pallas Athenella on sosiaalista lahjakkuutta ja parhaimmillaan Vaaka-Pallas toimii neuvottelijana, diplomaattina tai konsulttina. Kun Pallas Athene assoisioidaan vielä lakiin ja oikeuteen, hänellä on ilman muuta vahva yhteys oikeudenmukaiseen Vaakaan."
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #9 : 27.04.2006 10:16:49 »

Lainaus käyttäjältä: Artemis
Minulla Pallas on härässä

Artemis, Pallaksesta Härässä M-L N-M kirjoittaa:
"Härän merkissä Pallas Athene esittäytyy käytännöllisimmillään. Henkilöltä löytyy rutkasti tervettä järkeä ja hän on kiinnostunut mm. sisustuksesta, käsitöistä tai muista kädentaidoista. Venuksen merkkinä Härkä pehmittää jumalatarta ja lisää hänen lämpöään ja maanläheisyyttään. Härässä piilevät myös arkkityyppisen Pallas Athenen ja Hefaistoksen sotatilan ratkaisun avaimet. Pallas Härässä on eduksi vaikkapa savenvalajalle tai kuvanveistäjälle."
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #10 : 27.04.2006 11:33:54 »

Shocked Shocked

Kappas kehveliä, olin pudota tuolilta, kun huomasin että oma pallakseni on myös härässä ja 5. huoneessa... Ei paha...  :Smiley

Vaikka tuo terve järki ei välttämättä kuulosta kauhean tutulta....  Wink
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 27.04.2006 11:49:39 »

Kiitos pallaskissa! Olipas kiva kuvaus  Smiley
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 27.04.2006 12:15:20 »

En ole mitenkään hirvittävän perehtynyt asteroideihin, mutta on kyllä uskomatonta, miten hyvin tämä Pallaksenkin tulkinta osuu kohdalleen. Varsinkin sen sijainti yhdeksännessä huoneessa kohdallani on todella osuva.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**

"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."

Profiili
« Vastaus #13 : 27.04.2006 12:26:38 »

Kiitos Pallaskissa  smitten
Kyllä tuossa perää on...

Mistäs muuten nimimerkkisi on peräisin, ei kai Pallas ole jossain määrin vaikuttanut?
coolsmiley
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #14 : 27.04.2006 13:22:23 »

Lainaus käyttäjältä: luminant mermaid
Mistäs muuten nimimerkkisi on peräisin, ei kai Pallas ole jossain määrin vaikuttanut?

Grin, nimimerkkini tulee mitä ihastuttavimmasta kissaeläimestä (komeilee myös avatarkuvassa) pallaskissasta eli arokissasta, joka on saanut tuon harvemmin käytetyn nimensä "löytäjänsä" eläintieteilijä Pallaksen mukaan.

Toki astrologianharrastuksen myötä huomasin, etten tainnut valita tuota nimimerkkiä aivan sattumoisin, onhan Pallas syntymäkartallani yhtymässä Saturnukseen Kaksosissa. Olenkin lapsena ollut melkoisen tietäväinen isän tyttö, Pallas Athenen teemaan oikein sopivasti.

...Hmm. Entä jos olisin valinnutkin nimimerkikseni erään toisen suosikkieläimeni, minervanpöllön  Grin?
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  

Siirry: