Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Omituinen pää?  (Luettu 6032 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« : 25.10.2012 08:32:28 »

Siis nyt on vähän kummallinen kysymys...toivoisn että löytys joku joka tajuaa mitä minä tarkoitan  Smiley
Koetan selittää...

Eli; Jos olen vaikkapa eksyksissä jossain, ja mietin kuumeisesti minne minun on mentävä päästäkseni haluamaani suuntaan, voi käydä niin, että pää heittää ikään kuin tyhjäkäynnille...en erota ajatuksiani, en oikeastaan tietoisesti ajattele reittiä ja suuntia ja risteyksiä, ajattelen vain sitä, mitä olen tekemässä, olen siinä ajamassa autoa ja keskityn liikenteeseen ja olen hukassa...mutta pää kuitenkin tuntuu tekevän töitä aktiivisesti...en vain tiedä mitä se tekee, ja sitten yks kaks olenkin oikalla reitillä.

Sama on käynyt vaikkapa kun viheltelin lapselleni lastenlauluja ja hän koetti arvata mitä ne ovat...mieleeni ei tullut yhtä ainutta ensin, sitten sain kiinni jostakin ja aloin viheltää sitä...vihelsin siinä ja kävelin ja juttelin lapselle, ja samaan aikaan pää teki hirmuisesti töitä ja lastenlauluja alkoi putkahdella...siis tavallaan ajatukset katoaa, en jotenkin tajua niitä, mutta vimmattu mylläkkä on kuitenkin käynnissä jollain tasolla, josta en vain saa kiinni...vähän niin kuin olisi joku ajatusten tonkimis kypärä päässä, joka tekee hommiaan ilman että minun täytyy tehdä mitään.

Siis on toki tavallista, että asiat jäävät alitajuntaan muhimaan ja sitten putkahtelevat sieltä esiin, mutta tuo on jotenkin paljon aktiivisempaa toimintaa, heti nopsaa.

En ole mielestäni havainnut tätä toimintaa kuin ehkä parin viimeisen vuoden aikana silloin tällöin.

Jollakin muulla samanlaista? Onko mun ajatukset jotenkin stressistä jäässä, vai mistä on kyse?

Shocked Huh buck2
tallennettu
trius
Kanta-astroilija

Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.

Profiili
« Vastaus #1 : 25.10.2012 11:46:23 »

Tuo stressi tuli minullekin mieleen ensimmäisenä. Koen olevani toisinaan hukassa itseltäni ja pää vain lyö tyhjää. Ja se ahdistaa tätä analyyttistä  aurinko neitsyt kun oikeesti pitäisi saada jostain langan päästä kiinni.

Ja en tiedä, ruokkiiko se stressi ettei tiedä mitään mitä pää sitten tietääkin, ja se lisää stressiä  Grin
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 25.10.2012 12:37:35 »

No joo. Aina tuon tullessa ei kuitenkaan ole kyse stressaavasta tilanteesta niin kuin tuossa jälkimmäisessä esim.
Eli ilmeisesti kyseessä olisi sitten joku krooninen tila  buck2

Nii just; Langanpäästä ei saa kiinni. Vaikka tuntuu toimivan ilman että saakaan, mutta on se aika omituista...tai niinkun olis joku yhdistävä piuha poikki siitä väliltä.

Mua ei kyllä yhtään sinänsä haittaa, eikä ainakaan stressaa, vaikka ajatukset toimii ilman että mun tarvii tehdä mitään  Grin
Mutta se just, että mistä tuo nyt kertoo, ja antaako sen olla vaan vai pitäskö sille tehdä jotain?  idiot2

tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 25.10.2012 15:00:50 »

Vasen ja oikea aivopuolisko siinä neuvottelee, kummalle mikäkin duuni sopii paremmin.  Cheesy
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lizzy
Vieras
« Vastaus #4 : 25.10.2012 15:05:55 »

Minulle tuli mieleen, että voisiko kyse olla jostain kevyesti muuntuneesta tietoisuuden tilasta? Ei mitään ihmeellistä, mutta siis mieli käsittelee asioita jotenkin eri tasolla ja siksi tuntuu hätkähdyttävältä kun jostain putkahtaa mieleen oikeita juttuja. Vaikka tietoisesti ei ymmärrä miten.

Olen lukenut viime aikoina selvänäkijä Anuirmelin kirjaa ja siellä kuvataan juuri tällaisia tiloja eikä ne ole sen kummempia kuin esim. nukkuminen. Sekin on yksi muuntunut tietoisuuden tila. Transsia moni pelästyy, mutta Anuirmeli kirjoittaa siitäkin jotenkin todella hyvin. Harva meistä transsiin menee, mutta sellainen kevyt muuntunut tietoisuudentila voi tulla jos keskittyy kovasti johonkin. Kevyimpänä muotona ehkä flow, mutta hieman voimakkaampi. Toivottavasti tästä ymmärtää edes jotenkin mitä tarkoitan.

Muuten tuo on juuri se syy miksi eksyn aina autolla  Shocked kun keskityn niin siihen ajamiseen, että sitten ajan minne sattuu kunnes löydän taas "kartalle".  :Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 25.10.2012 18:03:51 »

Miksei voisi olla?

Ja tuo flow. Se tosiaan muistuttaa flowta..mutta ei ole ollut niin  seesteinen ikinä, ja on tosiaan voimakkaampi.

Ja autolla ajamiseen liittyy hyvin usein...heittää automaattiohjaukselle  :Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 29.10.2012 20:14:39 »

Hei mä näin sen!
Se oli  mielenkiintoinen ajatus  Wink
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 30.10.2012 14:15:50 »

Hei mä näin sen!
Se oli  mielenkiintoinen ajatus  Wink

Ootko tosissas??

Shocked
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 30.10.2012 14:39:35 »

Joo joo. Olis sitä voinu ajatella vähän enemmänkin.
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 31.10.2012 00:10:19 »

Täytyypä laittaa muutama värssy sitten johnain välis!?

tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 01.11.2012 09:21:09 »

Täytyypä laittaa muutama värssy sitten johnain välis!?

Unohdin vallan tämän Krishnan varoituksen:

Those deluded by the gunas of Nature
are attached to the action of the gunas.
Let not him who knows the whole disturb
the ignorant who know only the part.

Niinpä kehotan kaikkia, jotka uskovat kestävänsä noita totuuksia
nupin sekoamatta, lukemaan varsinkin Giitaan kolmannen luvun
(ei ole paljon tekstiä, vain 43 säkeistöä). Ahdistukseen taipuvaisten
lienee parempi välttää lukemista, tai ainakin lopettaa se heti
kun tulee eteen sellaista tekstiä, että "nuppi alkaa sauhuta":

http://www.teosofia.net/eriusk/bhagavad_gita.htm

crazy2
« Viimeksi muokattu: 01.11.2012 12:57:02 kirjoittanut sideman » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio