Siis nyt on vähän kummallinen kysymys...toivoisn että löytys joku joka tajuaa mitä minä tarkoitan
Koetan selittää...
Eli; Jos olen vaikkapa eksyksissä jossain, ja mietin kuumeisesti minne minun on mentävä päästäkseni haluamaani suuntaan, voi käydä niin, että pää heittää ikään kuin tyhjäkäynnille...en erota ajatuksiani, en oikeastaan tietoisesti ajattele reittiä ja suuntia ja risteyksiä, ajattelen vain sitä, mitä olen tekemässä, olen siinä ajamassa autoa ja keskityn liikenteeseen ja olen hukassa...mutta pää kuitenkin tuntuu tekevän töitä aktiivisesti...en vain tiedä mitä se tekee, ja sitten yks kaks olenkin oikalla reitillä.
Sama on käynyt vaikkapa kun viheltelin lapselleni lastenlauluja ja hän koetti arvata mitä ne ovat...mieleeni ei tullut yhtä ainutta ensin, sitten sain kiinni jostakin ja aloin viheltää sitä...vihelsin siinä ja kävelin ja juttelin lapselle, ja samaan aikaan pää teki hirmuisesti töitä ja lastenlauluja alkoi putkahdella...siis tavallaan ajatukset katoaa, en jotenkin tajua niitä, mutta vimmattu mylläkkä on kuitenkin käynnissä jollain tasolla, josta en vain saa kiinni...vähän niin kuin olisi joku ajatusten tonkimis kypärä päässä, joka tekee hommiaan ilman että minun täytyy tehdä mitään.
Siis on toki tavallista, että asiat jäävät alitajuntaan muhimaan ja sitten putkahtelevat sieltä esiin, mutta tuo on jotenkin paljon aktiivisempaa toimintaa, heti nopsaa.
En ole mielestäni havainnut tätä toimintaa kuin ehkä parin viimeisen vuoden aikana silloin tällöin.
Jollakin muulla samanlaista? Onko mun ajatukset jotenkin stressistä jäässä, vai mistä on kyse?