Hammasunet ovat unitulkintaoppaiden mukaan kaksitahoisia:
Toisaalta hampaan lähtö voi tarkoittaa kuolemaa, mutta se voi tarkoittaa myös rahantuloa.
Toisaalta jokaisella on oma yksityinen unisymboliikkansa, jos sinulla vessanpönttö-unet merkitsevät kuolemaa, on se sinulle oikea symboliikka, vaikka tulkintaoppaat mitä sanoisivat.
Minä näen joskus ennusunia, mutta ne ovat varoituksia joko minulle tai läheiselle ystävälle. Niissä ei ole mitään yksittäistä symbolia, on vain jonkinlainen tapahtumasarja ihan tavallisesta elämästä, mutta sitten on jokin yksittäinen shokkiefekti. Esim. ohikulkijan kasvot ovatkin mädäntynyttä massaa, eivätkä normaalit ihmiskasvot. Tuo oli eräässä unessa josta herättyäni piti heti soittaa unessa olleelle kaverille jolle se varoitus (joka liittyi ihan muuhun kuin siihen mädäntynyt-kasvoiseen ohikulkijaan) oli tarkoitettu. Myöhemmin hän kertoi, että olipa hyvä että soitin, sillä ilman sitä varoitusta olisi voinut käydä oikeasti huonosti. Minulla ei siis ole mitään yksittäistä symboliikkaa esim. kuolemaan liittyen, mutta ns. ennusunissa on yleensä jokin vaihteleva shokeeraava efekti, jotta herättyäni ymmärtäisin että kyseessä on konkreettinen ennusuni.
Muistan joskus nähneeni unta hampaiden lähdöstä, mutta siitä ei seurannut niin kuolemaa (onneksi!) kuin rahantuloakaan (valitettavasti...). Vessanpönttöjä on minulla unissa vain aamuyöstä, kun on pissahätä.