Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia eri näkijöistä ym.?  (Luettu 38953 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Gisella
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #15 : 17.11.2012 15:43:07 »

Heh, no mä olen myös hyvin skeptinen näkijöitä kohtaan, vaikka "näen" myös itse jonkin verran. Tämä kyky ei tosin ole hallittavissa ainakaan vielä sillä tavalla, että voisin päättää, että nyt katsotaan tuota ja tuota. Ne vaan tulevat ja menevät ihan satunnaisissa tilanteissa.

Olen saanut aivan tarpeeksi todisteita henkimaailman/energian olemassaolosta, mutta viestien välittämiseen vaikuttaa myös näkijän oma persoona, mieli, toiveet jne. Uskoisin, että kaikilla työkseen selvänäkemistä tekevillä ei ole kykyä olla värittämättä viestiä oman maailmansa näköiseksi. Tämä on mielestäni hyvin olennainen taito viestien välittämisessä. Mutta ymmärrän myös tuon pointin, että jotkut näkijät eivät tee selvänäkemistä työkseen, eikä tällöin ole välttämättä kaikista fiksuinta alkaa ruotia heitä keskustelupalstoilla. Toisaalta taas miksi ei, kunhan palaute pysyy asiallisena.

Mutta niihin näkijäkokemuksiin.

Mili Kaikkonen on aivan ihana nuori näkijänainen. Empaattinen ja läsnä. Näkee mielestäni tarkasti ihmisen kipupisteet ja menneisyyden haavat. Hieman hintavahko, 80 e/50 min, mutta lämmintä ja kuuntelevaa ihmistä tarvitessani mielestäni ehdottomasti koko rahan arvoinen. Järjestää myös avoimia näkijäiltoja silloin tällöin ja lisäksi erilaisia työpajoja. Tulevaisuuden jutuissa on osunut kohdilleen joissain asioissa, kun taas jotkut ovat menneet aivan yli hilseen.  Grin Mutta eihän sitä tiedä, jos nämä asiat tulevat eteen vasta vuosien päästä ja näkyvät kuitenkin jo nyt energiassa. Nettisivut http://milikai.com/

Claudia Evellä olen käynyt kerran. Hän on aika kiireisen oloinen ja ajat ovatkin vain puoli tuntia, mikä on mielestäni hieman liian lyhyt aika päästä asioihin yhtään syvemmälle. Hinta muistaakseni 70 e. Claudia on suorapuheinen ja mukava, mutta hyvin erilainen esimerkiksi Miliin verrattuna. Jotkin asiat ovat osuneet nappiin, jotkin taas ei. Claudia on persoona, joka jakaa mielipiteitä aika voimakkaasti. Hänestä joko pitää tai ei. Smiley http://www.claudiaeve.fi/

Näiden lisäksi olen käynyt kerran tarot-korteista katsovalla Anjalla (Hki). Tämäkin 80e/h. Muistaakseni osui oikeaan menneisyyden ja nykyhetken asioissa, tulevasta en muista. Tarot-luennat eivät tunnu omalta, joten en ole mennyt uudestaan. Hintakin on suht kova.

Kavitalla olen käynyt myös ja tykkäsin. Hän kertoi joistain tulevaisuuden jutuista hyvinkin tarkasti, joten nähtäväksi jää. Smiley

Niin ja itse toivon näkijältä myös sitä, ettei hän maalaile ruusunpunaisia näkymiä, jos sellaisia ei ole näkyvissä. Se, että lupaillaan ummet ja lammet, ei ole hyvää palvelua. Itse tykkään, että sanotaan suoraan, jos maalailen haavekuvia, jotka eivät ole realistisia.

Edit. Juurikin Aven mainitsemaa palvelua ja konsultaatiota on hyvä arvostella. Millä tavalla sanoma tulee, onko näkijä empaattinen ja ymmärtäväinen vai saako aikaan vaan pahaa mieltä ja itkua? Hyvään näkemiseen liittyy niin paljon muutakin kuin pelkät selvänäkökyvyt, asiakkaan kohtaamisesta ja kommunikaatiosta lähtien. Mielestäni hyvä näkijä on myös käsitellyt kipupisteensä, jolloin hän osaa samaistua asiakkaan ongelmiin, mutta asiakkaan tunnereaktiot esimerkiksi eivät nostata vastustusta näkijässä. Mutta olen samaa mieltä siinä, että niiden näkijöiden kohdalla, jotka eivät mainosta itseään missään, en lähtisi keskustelemaan esimerkiksi hinnoista. Itse en ole löytänyt esim. Kavitasta mitään tietoa netistä, joten en halua puhua hänestä mitään kovin yksityiskohtaista yleisellä keskustelupalstalla.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2012 15:55:03 kirjoittanut Gisella » tallennettu

"Ihminen voi syyttää maailmaa läpi elämän, mutta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa ovat yksin hänen vastuullaan. Ihminen voi yrittää pysäyttää ajan, mutta se on vain energian tuhlaamista."
Gisella
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #16 : 17.11.2012 16:19:47 »

Kuulisin mielelläni myös kokemuksia meedioista. Minkälaista viestiä ovat välittäneet jne. Olen ollut ainoastaan yhdessä meediotilaisuudessa, enkä itse saanut viestiä. Moni muu kuitenkin sai, mutta mielestäni viestit olivat aika yleispäteviä tyyliin "hän sanoo, että toteuta unelmasi" jne. Olihan siellä joukossa myös yksityiskohtaisempiakin juttuja, mutta mutta... En tiedä. Joitain sellaisia oli myös, että vastaanottaja sanoi selkeästi, ettei asia noin mennyt.
tallennettu

"Ihminen voi syyttää maailmaa läpi elämän, mutta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa ovat yksin hänen vastuullaan. Ihminen voi yrittää pysäyttää ajan, mutta se on vain energian tuhlaamista."
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17 : 18.11.2012 09:16:57 »

Tämänhetkinen tuntuma itselläni ennustajista on se, että ne sanovat vain sen mitä asiakkaat haluavat kuulla.  Sad Ja mitä seuraa eri palstoja, niin jokaiselle on luvattu esim. juuri sitä rakkautta ja miestä - ja jokainen kirjoittaa myöhemmin että eipä vaan ole tullut vaikka on vuosia odotettu ja etsitty.  Grin Ehkä ennustajien tehtävä on antaa toivoa ihmisille, hyvää mieltä. Minulla on hyviä ja empaattisia kokemuksia kaikista paitsi Iriksestä, ei siinä mitään, mutta JOS joku jotain oikeasti näkee, niin korkeintaan asiakkaan senhetkiset toiveet. Ja jostain syystä näkijät sitten sotkevat tämän tulevaisuuteen. Ehkä ne eivät erota, mikä on toivetta ja mikä todellisuutta?

Tai sitten kaikki on hakuammuntaa, ympäripyöreää veikkailua, josta kukin asiakas tekee sitten omat tulkintansa jotta voi sanoa että "kyllä se näki"? Alan kallistua taas tähän ainakin omalla kohdallani...  Sad Harmi kun ei ole muistiinpanoja kaikista tallella, vain uusimmista, niin voisi nyt katsoa, onko asiat menneet mitenpäin. Ja näissä uusimmissa ainakin menee metsään ja reippaasti!  2funny

P.S. Ave kirjoitti hyvin.  Smiley Ja se minua vaivaakin, kun näihin asioihin ei ole tieteellistä todistusta. Ja, tulisikohan ne viestit loppupeleissä ihan vaan ennustajan päästä ja mielikuvituksesta? Sattumalla sitten menee joskus kohdilleen. Kyllähän veikkaamalla hyvät rahat tienaa, jos osaa olla vakuuttava ja itsevarma...
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 09:21:21 kirjoittanut Mäntysuopa » tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #18 : 18.11.2012 10:34:38 »

Noin varmaan moni toimii. Vetää hatusta ja puhuu ympäripyöreitä. Silloin, kun kyseessä on pelkkä bisnes.

Selvännäkijöitä on erilaisia. Joku saattaa osata lukea auraasi. Silloin hän pystyy kertomaan sinulle elämästäsi. Tulevaa hän ei näe, koska teet valintoja, jotka muuttavat tulevaisuuttasi.
Sitten on ihmisiä, jotka osaavat olla yhteydessä Henkioppaaseesi. Heillä on luonnollisesti kaikkein paras tieto. Mutta tässä tuleekin vastaan Hengen lait. Oppaasi ja kanavana toimiva ihminen ei saa tehdä läksyjä puolestasi. Vastuunsa tunteva selvännäkijä ei kerro sinulle vastauksia asioihin jotka voit selvittää itse. Hyvä selvännäkijä ei koskaan kiellä tai käske sinua valinnoissasi. Hän ei myöskään lupaile ihanaa miestä elämääsi. Hän voi neuvoa sinua miettimään vakavasti kannataako suhteeseen ryhtyä jne. Parhaimmillaan tälläinen näkijä voi auttaa sinua löytämään vastauksia elämääsi ja auttaa sinua tuntemaan itseäsi. Mutta sinun on tehtävä työ itse.

Selvännäkijän oma elämänkaari myös vaihtelee. Joku voi aloittaa julkisen toiminnan vähillä eväillä ja kehittyy työtä tehdessään - jompaan kumpaan suuntaan. Joku voi kypsytellä taitojaan hitaasti, eikä koskaan aloita julkista toimintaansa.

Minä olen löytänyt "parhaat näkijät" ihan muualta, kuin lehtien mainoksista.

Tässäkin ehkä pätee vanha viisaus: Kun oppilas on valmis, opettaja ilmaantuu.
Ehkäpä löydät hyvän selvännäkijän silloin, kun olet valmis käyttämään hänen kykyjään syvempiin tarkoituksiin, kuin esim rakkaushuoliin. Pitää myös muistaa, että rakkausasioissa on aina toinen osapuoli, jonka asioita selvännäkijällä ei ole oikeutta penkoa ja kertoa eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 10:37:09 kirjoittanut Yep » tallennettu
Gisella
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #19 : 18.11.2012 11:37:58 »

Hmm... Mulle on kyllä sanottu muutakin kuin mitä olen halunnut kuulla. Esimerkiksi terveyteen liittyen on sanottu asioita, jotka ovat pitäneet paikkansa 100 %, vaikka vielä siinä vaiheessa ei olekaan ollut mitään oireita.

Tuossa toisessa ketjussa kysyttiin astrologien vastuusta. Olen käynyt yhdellä ammatikseen astrologiaa harjoittavalla ja ei tosiaan ole osuneet kohdilleen, ei yksikään juttu. Mulla on vielä ne äänitteet tallella, ja se toinen alkaa sanoin "jos sä onnistut elämässäsi, susta tulee tätä ja tätä".  Onhan noita ihan kiva kuunnella mielialan nostatukseen, mutta... Mitä jos valitsenkin toisen tien? Olenko silloin epäonnistunut elämäntielläni?
tallennettu

Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #20 : 18.11.2012 12:02:17 »

Kukaan ei koskaan epäonnistu ja epäonnistuminenkin on onnistumista Smiley

...mä olen niin ruusunpunainen ällövaahtokarkki Tongue
tallennettu
Gisella
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #21 : 18.11.2012 12:47:49 »

No joo, suuremmassa mittakaavassa se varmasti on noin. En ainakaan itse ole vielä tuolla tasolla, että pystyisin ajattelemaan kaiken vaan yhdeksi suureksi kokemukseksi.

Lähinnä mietin astrologin vastuuta. Minä en ottanut tuosta itselleni ristiä kannettavakseni, mutta joku toinen saattaisi oikeasti pitää itseään epäonnistuneena, jos ei onnistu saavuttamaan noita mainittuja asioita. Ja todetaan nyt, että nämä asiat, joihin astrologi viittasi, eivät tosiaan olleet mitään jokaisen saavutettavissa olevia. Isoja juttuja ja myös sellaisia, joihin kaikkiin ei pysty edes itse vaikuttamaan, vaikka opiskelisi ja olisi kuinka hyvä ammatissaan.
tallennettu

Vagabond
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #22 : 18.11.2012 16:01:33 »

Astrologin pitäis aina muistaa painottaa että on vain mahdollisuuksia ja valmiuksia. Astrologiassa ei mun nähdäkseni
niinkään "ennusteta" tulevaa. Esim. aurinkomerkeillä on monesti tiettyjä luonteenpiirteitä jotka sopii esim. paremmin
joillekkin tietyille aloille, muttei se poissulje muita mahdollisuuksia.

Ja aika rankasti sanottu että "jos onnistut elämässäsi"... Eikös jokanen määrittele menestyksen ihan itse? Jollekkin se on perhe,
jollekkin hyvä ammatti, jollekkin tilisaldo, mitä se on kellekkin. Ja mikään niistä ei yksin eikä aina yhdessäkään takaa sitä
onnellisuutta jota nyt varmaan melkein kaikki lopuksi tavoittelee.

Esim. sitten kun on perhe ja iso talo, mersu pihassa jne jne. niin huomataanki että ei ollakkaa onnellisia vaikka oltais noin
pintapäällisesti "onnistuttu" tai "menestytty".

Siinähän se haaste onkin että löytää ne jutut mitkä tekee onnelliseksi eikä mennä muiden tekemien määritelmien mukaan.
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #23 : 18.11.2012 16:33:46 »

Esim. sitten kun on perhe ja iso talo, mersu pihassa jne jne. niin huomataanki että ei ollakkaa onnellisia vaikka oltais noin
pintapäällisesti "onnistuttu" tai "menestytty".

Siinäpä se onki, valitsetko ns.rikkauden vai rakkauden.. Huh :Smiley    smitten smitten

tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 18.11.2012 16:47:43 »

Hmm... Mulle on kyllä sanottu muutakin kuin mitä olen halunnut kuulla. Esimerkiksi terveyteen liittyen on sanottu asioita, jotka ovat pitäneet paikkansa 100 %, vaikka vielä siinä vaiheessa ei olekaan ollut mitään oireita.

Tuossa toisessa ketjussa kysyttiin astrologien vastuusta. Olen käynyt yhdellä ammatikseen astrologiaa harjoittavalla ja ei tosiaan ole osuneet kohdilleen, ei yksikään juttu. Mulla on vielä ne äänitteet tallella, ja se toinen alkaa sanoin "jos sä onnistut elämässäsi, susta tulee tätä ja tätä".  Onhan noita ihan kiva kuunnella mielialan nostatukseen, mutta... Mitä jos valitsenkin toisen tien? Olenko silloin epäonnistunut elämäntielläni?

Minusta astrologia kertoo luonteesta, mahdollisuuksista, haasteista ja eri elämänalueiden painopisteistä sekä ajan laadusta eikä se sinänsä ole mitään selvänäkemistä. Se sopii hyvin itsetuntemuksen ja valintojen teon välineeksi. Ei se tietysti sitäkään mahdollisuutta sulje pois, etteikö astrologi voisi kartasta nähdäkin jotakin konkreettisia asioita ja tapahtumia, jos hänellä moisia taipumuksia on. Ehdottomat "sinusta tulee sitä ja tätä" ja "tulevaisuutesi on tämä ja tämä" eivät kuitenkaan kuulu astrologiaan ainakaan minun mielestäni. Minun kohdallani asiakkaat yrittävät joskus puristaa minulta ehdottomia vastauksia esim. johonkin ihmissuhteeseen liittyen (näkyykö esim. sitä avioliittoa), mutta olen systemaattisesti kieltäytynyt. Voin kertoa yhteensopivuudesta -tai sopimattomuudesta, jopa suhteen kohtalonomaisuudesta, mutta asiakas tekee itse valintansa elämänsä suhteen, ei astrologi eikä muukaan näkijä.

Minulla on muuten eräs ystävä, joka soittelee säännöllisesti eri selvänäkijöille. Ollessaan naimisissa hän pohti avioeron mahdollisuutta vähintään parin vuoden välein, mutta soitettuaan näkijöille hänelle aina sanottiin, että "liittonnehan on pitkä kuin nälkävuosi". Lopulta hän päätti luottaa omaan arvioonsa liittonsa tilasta ja pisti avioeron vireille ja on iloinen päätöksestä. Ainoa asia mitä hän katuu on, ettei eronnut ainakin viittä vuotta aiemmin. Tässä sitten sopii miettiä, onko liian pitkäksi venynyt avioeropäätös näkijöiden vika vai asiakkaan vika, joka ei halua luottaa omaan harkintaan tai tehdä itsenäisiä päätöksiä ja elää valintojensa seurausten mukaan.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Yep
Vieras
« Vastaus #25 : 18.11.2012 17:44:54 »

Minulla on muuten eräs ystävä, joka soittelee säännöllisesti eri selvänäkijöille. Ollessaan naimisissa hän pohti avioeron mahdollisuutta vähintään parin vuoden välein, mutta soitettuaan näkijöille hänelle aina sanottiin, että "liittonnehan on pitkä kuin nälkävuosi". Lopulta hän päätti luottaa omaan arvioonsa liittonsa tilasta ja pisti avioeron vireille ja on iloinen päätöksestä. Ainoa asia mitä hän katuu on, ettei eronnut ainakin viittä vuotta aiemmin. Tässä sitten sopii miettiä, onko liian pitkäksi venynyt avioeropäätös näkijöiden vika vai asiakkaan vika, joka ei halua luottaa omaan harkintaan tai tehdä itsenäisiä päätöksiä ja elää valintojensa seurausten mukaan.

Ne näkijäthän näkivät oikein. Liitosta muodostui pitkä kuin nälkävuosi, koska ystäväsi ei saanut erottua ajoissa. Juurikin siksi, että halusi antaa päätösvallan elämästään ulkopuoliselle taholle.  crazy2
tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #26 : 18.11.2012 19:26:51 »

Ne näkijäthän näkivät oikein. Liitosta muodostui pitkä kuin nälkävuosi, koska ystäväsi ei saanut erottua ajoissa. Juurikin siksi, että halusi antaa päätösvallan elämästään ulkopuoliselle taholle.  crazy2

Ei kai se ole näkemistä jos asiakas alkaa tietoisesti toteuttaa näkijän juttuja?  Shocked Se olisi näkemistä jos joku yrittäisi tehdä vastoin näkijän sanoja mutta silti tapahtuisi se mitä näkijä on "ennustanut". Täytyy olla selvillä siitä, kumpi oli ensin, muna vai kana!  Wink

Ja miksei muuten kukaan ole ilmoittautunut tähän?
http://www.skepsis.fi/Toiminta/Skepsiksenhaastejastipendi.aspx

Jos olisi olemassa jotain ns. paranormaalia tai ennaltatietämistä, eivätkö kykyjen hallitsijat ilmoittautuisi ilomielin tähän haasteeseen, jotta heidän näkökantansa saataisiin vihdoin todistettua?

Minulle ei nyt ihan riitä se selitys, että "mulla vaan on kokemus siitä-ja-siitä ilmiöstä". Erikoiset väitteet vaativat erikoiset todisteet...

tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #27 : 18.11.2012 19:42:22 »

Tossa on vaan se, että asioita, jotka tapahtuvat ihmisen ymmärtämättömissä, ei ole mahdollista todistaa nykyään ymmärrettävin keinoin.

Mun motto on aina se, että on olemassa asioita, joita ei tällä hetkellä ymmärrä. Yksikään niistä keksitty selitys tuskin pitää paikkansa, mutta se ei estä niiden olemassaoloa.  angel Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #28 : 18.11.2012 19:57:59 »

Niin muuten ja, mieheni sanoja lainaten: "eihän aistimisessa ole mitään yliluonnollista".
No ei olekaan. Sitten kun asia muuttuu ymmärrettäväksi, ei se enää olekaan yliluonnollista tai paranormaalia, joten ei se kuulu tuon haasteen piiriin.  Wink
tallennettu
Lilim*
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #29 : 21.11.2012 09:49:24 »

Minusta astrologia kertoo luonteesta, mahdollisuuksista, haasteista ja eri elämänalueiden painopisteistä sekä ajan laadusta eikä se sinänsä ole mitään selvänäkemistä. Se sopii hyvin itsetuntemuksen ja valintojen teon välineeksi. Ei se tietysti sitäkään mahdollisuutta sulje pois, etteikö astrologi voisi kartasta nähdäkin jotakin konkreettisia asioita ja tapahtumia, jos hänellä moisia taipumuksia on. Ehdottomat "sinusta tulee sitä ja tätä" ja "tulevaisuutesi on tämä ja tämä" eivät kuitenkaan kuulu astrologiaan ainakaan minun mielestäni. Minun kohdallani asiakkaat yrittävät joskus puristaa minulta ehdottomia vastauksia esim. johonkin ihmissuhteeseen liittyen (näkyykö esim. sitä avioliittoa), mutta olen systemaattisesti kieltäytynyt. Voin kertoa yhteensopivuudesta -tai sopimattomuudesta, jopa suhteen kohtalonomaisuudesta, mutta asiakas tekee itse valintansa elämänsä suhteen, ei astrologi eikä muukaan näkijä.

Näinhän sen pitäisi juuri olla. Minulla meni maku astrologiaan 5v sitten kun kävin tapaamassa erästä mammaa joka tulkitsi syntymäkarttaani. Sain kuulla muunmuassa että minulla ei tule koskaan olemaan mitään pysyvää, miehiä vaihdan kuin paitaa, itseaiheutettua kolmiodraamaa ja ulkomaillakin joku mies... kaiken lisäksi olen kasvanut pumpulissa (tästä meinasi mennä hermo  tickedoff). Hirveän kivaa kuultavaa sitoutumiskammoiselle nuorelle naiselle joka on varovasti aloittelemassa uutta suhdetta... Olemme olleet nyt 5v yhdessä ja ensimmäistä kertaa elämässäni mietin jopa mahdollisuutta isoihin sitoumuksiin kuten avioliitto ja perhe, positiivisessa mielessä. Välillä tulee astrologin sanat mieleen ei ikinä mitään pysyvää.  Embarrassed
« Viimeksi muokattu: 21.11.2012 09:53:06 kirjoittanut Lilim* » tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: