Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ahdistaa, näkyykö valoa?  (Luettu 14502 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Maukka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« : 30.04.2006 00:28:58 »

Hei kaikki Astrolaiset!
Muutama kuukausi sitten kirjoittelin vastausta kysymykseen kuinka onnellinen olet? Silloin kerroin ettei paremmin voisi olla. Ja äkkiä, hyvin äkkiä kaikki muuttui. Tammikuussa alkoi parisuhde ahdistaa hyvin perusteellisesti, sitähän vuosihoroskooppinikin (sain maaliskuussa) lupailee ja tuntuu kyllä pitävän kutinsa. Mutta ahdistus käy pikkuhiljaa lähes ylivoimaiseksi ja vie ilon ihan kaikesta. Tietysti se epäilys tästä pitkään (19 v) kestäneestä suhteesta on jo kauan ollut jossain taustalla, mutta aiemmin sen epäilyksen äänen on saanut jotenkin vaiennettua. Nyt se ei enää onnistu.

Nyt haluaisin pyytää apua, jos joku, kenellä intoa ja energiaa riittää, näkisi valoa tunnelin päässä, ihan millaista tahansa (enkelikortit, tarot, astrologia, selvänäkö). Tiedän että olen se ainoa ihminen, joka tämän ongelman (lähteä vai jäädä) pystyy ratkaisemaan, mutta ratkaisun tekeminen olisi ehkä helpompaa.

Nyt tuntuu, että molemmat vaihtoehdot ovat ihan yhtä ahdistavia, toinen lasteni ja muun ympäristön vuoksi, toinen itseni tähden. Näinkään en kuitenkaan jaksa jatkaa...

Kiitän jo etukäteen niistä lämpimistä ajatuksista, joita tiedän saavani osakseni, sen verran olen seuraillut tätä foorumia.

Siltä varalta, että joku haluaa vilkaista karttaani, tiedot ovat tässä.
07.03.1962 16:50 Pieksämäki
tallennettu

– Nousin mäelle ja levitin käteni tuulen tulla.
Puhalla minusta viimeinenkin seitti,
että olen avoin uusille. – M.A.
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #1 : 30.04.2006 09:00:21 »

Hei Maukka !

En osaa ottaa kantaa karttasi perusteella, olen sen verrran aloittelija astrologiassa. Mutta halusin kommentoida sen vuoksi, että tuttavapiirissäni on henkilö, joka on merkiltään sama kuin sinä ja oli ollut aviossa noin 20 vuotta, kun hänellä alkoi samanlainen oireilu. Tilanteesta on aikaa muutama vuosi ja pahin kriisi on ohi. Hän on edelleen yhdessä puolisonsa kanssa ja sopeutunut tilanteeseen. Tosin paljon on yrittämistä vaatinut. Ahdistuksen syitä et erittele. Tässä esimerkkitapauksessa vain kemiat eivät enää sopineet ja toinen osapuoli koitti hallita ja kontrolloida, mikä aiheutti ahdistusta ja pahaa oloa. Toinen osapuoli oli horoskooppimerkiltään vaaka.

Toivottavasti tästä oli jotain apua. Asiat voivat korjaantuakin, vaikka juuri tällä hetkellä ei siltä tunnu. Kaikkea hyvää Sinulle, jaksamista ja enkeleitä !

Muista, että Sinulla on huone täynnä enkeleitä, Sinun vain tarvitsee pyytää heidän apuaan !
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #2 : 30.04.2006 10:39:25 »

Hei Maukka!

Uranus se teitä kaloja nyt ravistelee. Sinun aurinkosi on vieläpä 7.huoneessa, joten ihmissuhteet on varmasti mankelissa. Vielä on  uranus :lla 3 astetta matkaa tarkkaan yhtymään  aurinko :osi, mutta herkkävaistoisena kalana ja vieläpä nopealla kuuoinaalla varustettuna tunnet varmaankin jo muutoksen välttämättömyyden. Tarkka yhtymä on ensi vuonna, keväällä maaliskuun lopussa.

Aspekti voi aiheuttaa kärsimättömyyttä ja halun äkkinäisiin muutoksiin. Ystäväni on syntynyt samana päivänä kuin sinäkin (muutamaa vuotta myöhemmin tosin) ja olen hengästyneenä seurannut hänen muutosprosessiaan. Hän on viimeisen puolen vuoden aikana vaihtanut ystäväpiiriään, muutoksia ollut työkuvioissa ja miehiä tulee ja menee! Tavallaan olen kyllä iloinen hänen puolestaan, koskaan ennen en ole nähnyt sellaista loistetta hänen silmissään...tosin hän on lapseton, silloin on helpompi hypätä muutoksen siiville.

Toivon sinulle paljon voimia tilanteen setvimiseen. Ja ei kai ihan mahdoton ajatus ole puhaltaa uutta henkeä väljähtyneeseen parisuhteeseen. Se vaan vaatisi kumppanilta samaa uudistushalua ja minusta yksi suurin ongelma ihmissuhteissa onkin tuo ajoitus. Hyvin harvoin parit kehittyy "synkassa", vaan kukin omia aikojaan.

Tsemppiä  Smiley
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Maukka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« Vastaus #3 : 30.04.2006 11:20:15 »

Kiitän näistä vastauksista aivan valtavasti, tuntuu kuin saisi selvitettyä omia ajatuksiaan ihan jo sillä, kun voi vaihtaa niitä toisten fiksujen ihmisten kanssa.

Suhteen korjaantumiseen en oikein pysty uskomaan, niin eri suuntiin olemme kasvaneet.
Tai oikeastaan vain minä olen muuttunut ja puoliso junnaa paikallaan. Hän on ihminen, jolla ei ole mielikuvitusta, ei aloitekykyä, eikä halua heittäytyä. Tähän saakka homma on pysynyt kasassa, kun arjen on täyttänyt lasten hulina, rakentaminen ja työnteko, mutta nyt kun lapset alkavat olla teini-iässä ja aikaa jää myös itselle ja kumppanille, huomaakin ettei ole mitään yhteistä, ei edes puhuttavaa.

Tuo oli jännä tieto tuo ensi maaliskuun tarkka yhtymä uranuksella ja auringolla. Tuntuu kuin en vielä henkisesti olisi valmis lähtemään, mutta samalla tunnen, etten näinkään voi jatkaa, ehkäpä ajatus selkiintyy siihen mennessä.

Tuo enkelikortin sanoma osui myös suoraan asian ytimeen. Tiedän olevani se ihminen, jonka kanssa joudun elämään loppu ikäni, joten siksi olen myös ainoa jonka tuntemukset vaativat sen suurimman huomion minulta itseltäni.
Ja jos on paha olla, olen ainoa joka sen pystyy kohdaltani muuttamaan. Kypsyttely vaan vie aikaa, ja kärsimätön olen myös.

Itseni kehittäminen on myös vaiheessa, opiskelen työn ohessa alaa, jossa voin toteuttaa luovuuttani, ja tuntuukin että se on nyt ainut asia josta jaksaa olla innostunut.

Tuhannet kiitokset vielä kerran vastauksista!
-maukka-
tallennettu

– Nousin mäelle ja levitin käteni tuulen tulla.
Puhalla minusta viimeinenkin seitti,
että olen avoin uusille. – M.A.
sawotar
Vieras
« Vastaus #4 : 30.04.2006 11:47:25 »

Hei maukka Smiley
Mulla moni ystävä kertonut kun eläävät pitkissä parisuhteissa, että kun lapset on kasvaneet likemmäks omille teilleen, niin ovat törmänneet samaan asiaan, että silloin vasta huomattu että on toinenkin puoliso ja eivät ole osanneet kommunikoida muusta kuin päiväntapahtumista ja lapsista/kodista/työstä Undecided eli keskustelut jääneet aika pinnalliseksi ja etääntyminen on alkanut jo silloin kun lapset olleet pieniä, koska toisen aika menee kodin huolehtimisesta ja toisen aika työssä ja se yhteinen aika on vaan pelkkää lepoa, ei ihmekkään että nykyään ei jakseta yhdessä välttämättä harrastaa kun arki rutiinit vie kaiken ajan ja voimat, siksi kait erot on niin paljon yleistyneet eli elämä alkaa tuntumaan samalta merkityksettömältä toistolta Sad Sanoit, että puolisosi on mielikuvitukseton, niin sinähän voisit sen puolen toteuttaa Wink tee yllätyksiä puolisolle saat sitä samalla myös itsellesikin angel tai keksikää jokin yhteinen harrastus joka voi teitä lähentää uudestaan, toisaalta nyt joudutte uudestaan opettelemaan alkuaikojen yhteiseloa Wink Varmasti valoa näkyy edessäpäin, se vaan on teistä kiinni ja eikun tsemppiä smitten
tallennettu
Maukka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« Vastaus #5 : 30.04.2006 12:05:00 »

Hei Sawotar!
Niinpä, siitä se kenkä juuri puristaa...
Olen itse kyllästynyt keksimään niitä yllätyksiä, sillä oma mielikuvituksen on kyllä ihan Formula luokkaa. Kun ei 19 vuoteen ole kertaakaan tullut itse yllätetyksi, alkaa vähitellen sekin tympimään. Ei olla edes riidelty koko aikana kertaakaan, kun toinen osapuoli on aina ja kaikkeen tyytyväinen, oli se mitä tahansa. Hän on läpensä kiltti.
Tästä eroasiasta on myös keskusteltu, tai samaan malliin kuin ennenkin, minä puhun ja toinen myöntelee, että näin se on. Mutta hänen mielestään suhteessa ei ole mitään vikaa ja hän haluaa jatkaa. Muuta ajatusta ei sitten saa ulos edes tikulla kaivamalla. Hän vain kiltisti odottaa minun päätöstäni.

Noista yllätyksistä vielä sen verran, että kun olen kehitellyt jotain kivaa yhteistä menoa (mieluiten hän kyllä olisi kotona, lämmittäisi saunaa ja puuhastelisi vaikka autotallissa), kyllä hän lähtee mukaan, jopa ulkomaille, ja kulkee mukana ihan joka paikkaan kuin pieni koiranpentu, mutta KOSKAAN hänellä ei ole mitään muuta mielipidettä mistään, kuin , joo ihan kivaa oli.

Tästä kaikesta tulee sellainen olo, että jos jään tähän, voin samantien asettua lattialle makaamaan ja odottamaan kuolemaa...

Eli aika hankalalta näyttää tämä uudelleen lämmittäminen.
-maukka-
tallennettu

– Nousin mäelle ja levitin käteni tuulen tulla.
Puhalla minusta viimeinenkin seitti,
että olen avoin uusille. – M.A.
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #6 : 30.04.2006 15:36:20 »

Lainaus käyttäjältä: Maukka
Ei olla edes riidelty koko aikana kertaakaan, kun toinen osapuoli on aina ja kaikkeen tyytyväinen, oli se mitä tahansa. Hän on läpensä kiltti.

Tuo hyppäsi tekstistä esiin tulikirjaimin! Siis ette ole riidelleet lähes kahteenkymmeneen vuoteen  Shocked

Rauhaarakastavaa sorttia olen, mutta kyllä parisuhteeseen saisi kuulua välillä ilmanputsausriitojakin. Sitä kun lievästi suivaantuneena saa sanottua asiat ilman turhia kaunisteluja. Saanko Maukka udella, mitä merkkiä miehesi edustaa?

Minunkaan mieheni ei osannut riidellä, ja meille meinasi tulla ero asian vuoksi. Hänen lapsuudenkodissaan ei koskaan ilmaistu näkyvästi tunteita. Mutta palasimme yhteen ja nyt olen ihan opettamalla opettanut häntä ilmaisemaan itseään, myös niitä negatiivisä juttuja. Alkaa jo pikku nahistelut sujua  tickedoff heheee.

Mutta tarkoitukseni ei ole vakuutella sinulle, että homma voisi vielä teillä toimia. Jos se ei toimi, niin se olisi vain opeteltava hyväksymään ja tehdä ratkaisut sitten sen mukaan. Tää on teoriassa niin helppoa, että!
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #7 : 30.04.2006 16:42:43 »

Hei Maukka!

Kuinka tuttua luettavaa. Me ollaan oltu yhdessä 20 vuotta myös. Lapset teini-iässä kohta molemmat. Eivät enää kotona juuri vapaa-aikana. Minä yksin pönkitän talon seiniä pystyssä.....Mies on aina töissä, jos ei töissä, niin on omissa oloissaan.
Ei puhuttavaa, ei yhteistä. Minä en enää kaikkien vuosien jälkeen halua keksiä tekemistä, menemistä, koska minusta se on ollu aina kiinni. Ei olis varmaan koskaan tehty yhdessä mitään, jos aloite ei olis alkanu minusta, tai jostain muusta.

Nyt kun täällä seinien sisällä olen paljon yksin, nautin hiljaisuudesta, mutta.....
On tuo sydän kivettynyt, mieli katkeroitunut ja olo kurja.
Hmmm...tätäkö sen elämän piti olla?
Olenko minä niin huono kaveri, että kaikki on näin?
Ottaa päähän knuppel2

Olenkin nyt alkanut "hiukan" muuttaa elämää: opintoja, ei töitä ensi vuonna (se on muuten myrkkyä miehelle, kun en ole tienaamassa). Luen sen mitä todella haluan!
Katselen tietoisesti asuntoa ja ollaan keskusteltukin (siis riidelty) siitä.
En siivoa enää kiltisti aina toisten jälkiä ja tunne itseäni marttyyriksi (voi kauheeta kuinka kauan sitä olen tehnyt).
Käyn enemmän omissa jutuissani, kavereilla, ulkona.
En selittele enää menojani, niinkuin ennen, nyt ilmoitan että lähden!

Voihan se olla että tälläinen lietsoo vihaa ja riitaa lisää.
Mutta minun on pakko tehdä jotain!!!!
Ei sitä voi riuhtaista kerralla, se on kylmä totuus.
Olen senkin kokenut.....ja takaisin tulo oli pian edessä, koska asiat ei olleet kypsiä.

Kaikki vaatii aikansa ja paikkansa. Muhittelunsa ja mietintänsä.
Koen nyt, kuinka minua oikeasti johdetaan uuteen suuntaan hitaasti. Asioita alkaa järjestymään kuin itsestään. Silloin antennit pystyyn ja kuulolle, että onko tää se mun juttu, yleensä on. 

Voin lohduttaa sua Maukka sillä, että me ei olla ainoita.
Pännii, ahdistaa ja suututtaa, itkettää ja kaikkee siltä väliltä.
Mutta kaiken tämän kautta voittoon.

Jaksamista ja älä jää liikaa yksin!   smitten
tallennettu
Maukka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« Vastaus #8 : 30.04.2006 17:42:10 »

Hei kaikki , jotka olette taas ottaneet osan taakkaani kannettavaksenne!

Se tässä eniten pänniikin, että jos en minä ole se moottori, mitään ei koskaan tapahdu, ja en enää jaksa yksin olla aina se innoittaja ja hiileen puhaltaja.

Tuo puhumattomuus on teema, jota on käsitelty suhteessamme jo ihan alkumetreiltä, ja ainut kommentti jonka siihen saan on, että tämmöinen mä olen, en osaa puhua.
Minulle puhuminen on aivan elinehto, ilman sitä ei mitenkään voi tietää mitä toinen haluaa, mistä unelmoi, mihin uskoo, kuka hän yleensäkin on? Enkä vielä 19 vuoden jälkeen tiedä näitä juttuja hänestä. Enkä enää jaksa uskoa, että saakaan tietää.

Mieheni on skorpiooni, vaikka sitä ei kyllä kukaan usko. Hän on syntynyt ihan vaaan rajoilla siis 24.10. 1954 joskus aamuyöstä Turussa.

Palailen näihin illemmalla ja paremmalla ajalla.
Kiitos taas.
-maukka-
tallennettu

– Nousin mäelle ja levitin käteni tuulen tulla.
Puhalla minusta viimeinenkin seitti,
että olen avoin uusille. – M.A.
Maukka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« Vastaus #9 : 30.04.2006 18:00:54 »

Se äskeinen kiire menikin ohi samantien.

Tuosta riitelystä sen verran, että meillä ei tosiaan olla riidelty kertaakaan. Minä tietysti saan sätkyjä aina välillä ja silloin toinen pakenee paikalta ulos tai autotalliin, hiipii pitkin nurkkia ja on kuin ei oisikaan. Riitele siinä sitten itsesi kanssa.
Olen samaa mieltä teidän kanssanne, että kyllä välillä pitää kipinöidäkin, sekä rakkaudessa että riidassa, vaan kun ei kipinöi.

Arki sujuu kuin unelma ja kulissi on pönäkästi pystyssä, kukaan ei pysty arvaamaan kuinka laho tämä suhde on sisältäpäin.

Onneksi en ole tämän asian kanssa yksin, minulla on erittäin hyvä ystävä, jolle voin kertoa ihan kaiken, ja hän jaksaa kuunnella.

Mieheltäni kysyin muutama viikko sitten, onko hän ajatellut tätä asiaa omalta kantiltaan?
Ei ole, odottaa vaan päätöstäni. Samalla kehoitin häntä menemään itseilmaisun kurssille.
Hän oli samaa mieltä, että se tekisi hänelle hyvää ja samaan hengenvetoon ilmoitti ettei saa aikaiseksi. Eipä tietenkään, kun minä en sitä hänelle järjestä. Ei sitten, nyt en enää halua olla jatkuvasti potkimassa persauksiin, että hän saisi jotain tehtyä. Jos hänestä ei sitä löydy itsestään, ei tämä suhde sitten hänellekään niin kamalan tärkeä ole.

Sietokyky on kovilla päivittäin, kun toinen on kuin puupökkelö. Kypsyttelyä tämä silti vielä vaatii. Kai se mitta pitää vaan ensin saada täyteen, ennen kuin on varma, mitä itse haluaa.
-maukka-
tallennettu

– Nousin mäelle ja levitin käteni tuulen tulla.
Puhalla minusta viimeinenkin seitti,
että olen avoin uusille. – M.A.
sammaletar
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #10 : 30.04.2006 20:29:48 »

Noista kulisseista...

      MONI SUHDE PÄÄLTÄ KAUNIS  Grin

      Kokemusta on...

      NÄYTTÄÄ HYVÄLTÄ, TUNTUU PAHALTA  Wink


Voimia  smitten
tallennettu

Aur Kauris
Asc Leijona
Kuu Kauris
Venus Skorppioni
Mars Kauris
Maa-Hevonen
Omenapuu
Valkoinen Kosminen Maailmojen Sillanrakentaja
sawotar
Vieras
« Vastaus #11 : 30.04.2006 21:06:10 »

Harmillista Maukka Embarrassed yksin ei ole kiva olla elämässä mukana jos tuntuu, että kaikki yritykset menee hukkaan, entäs jos teet itse ne mitä haluat tehdä ja annat toisen elää omaa elämää.. :Smiley tuntuu että kulutat vaan energiaasi sellaiseen joka vaan kuluttaa enemmän, tuskin siinäkään mitään järkeä on jos toisesta ei enään ole samalle tasolle, ehkä aika siirtyä muuhun angel
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #12 : 30.04.2006 21:33:18 »

Hei "Maukka"

Virallinen eroni tuli voimaan 28.04.2002
- vieläkin kaipaan ex-rakastani
- tämä tunne tulee usein esille,
kun tulee näitä ns. erityispyhiä ymv. tapahtumia
- YKSINÄISYYS PAINAA JA AHDISTAA


http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=2753.0
Eroko ainoa ratkaisu ongelmaani


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Maukka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« Vastaus #13 : 01.05.2006 00:26:11 »

He Elämänilo!
Siksi tämä asia täytyykin miettiä tarkkaan. Ettei tarvitse sitten jälkeenpäin katua ratkaisujaan.

Tuntuu kuitenkin nyt että tämä jatkuva ahdistus on viesti jostain tärkeästä, eikä sitä voi ohittaa tai jättää huomiotta.

Eron olen itsekin kokenut hyvin nuorena, 23-vuotiaana, silloin väkivaltaisuuden takia.
Siksi kai menin sitten toiseen ääripäähän ja valitsin yltiörauhallisen, kiltin ja "vaarattoman" puolison. En ihmettele, että miehet ovat joskus eksyksissä meidän naisten kanssa, näistäkin jutuista saa sen käsityksen, että paha puoliso on huono juttu, mutta kiltti mies on ihan yhtä huono juttu.

En minä miestäni syytä mistään, hän on se mikä on aina ollut, minä vain olen kasvanut jotenkin ja johonkin suuntaan, en itsekään oikein tiedä. Yhteys kuitenkin puuttuu ja sen mukana kaikki.

Onhan se ymmärrettävää että kaipaat, jokaisessa meissä on niitä hyviäkin puolia ja ilolla tietysti muistaa niitä hyviä hetkiä, joita on toisen kanssa viettänyt. Elämä on kuitenkin eteenpäin menoa, ja minun kohdallani se ei toteudu, jos jumiudun nyt tähän, jokin muutos pitää tulla. Hyvä jos se muutos tulee tähän keskinäiseen suhteeseemme, että löydämme yhteisen sävelen, mutta jos ei, niin sitten ei ole muita vaihtoehtoja kuin järjestää elämä sellaiseksi, että ahdistus loppuu.

Vastauksestasi ymmärsin, että olet edelleen yksin erosi jälkeen. Toivon sydämestäni, että löydät itsellesi uuden rakkaan ihmisen, sellaisen sielunkumppanin, joka voisi olla puoliso, ystävä, rakastaja ja kaikkea siltä väliltä.

Ratkaisuani en ole vielä tehnyt. Ja nyt kun olen saanut teiltä kaikilta ihanilta ihmisiltä näin paljon ajateltavaa, erilaisia näkökantoja, välittämistä ja kannustusta, jaksan ehkä vielä hetken kuunnella ja tunnustella omaa sisintäni ja löytää sen oikean ratkaisun, oli se sitten mikä tahansa.
tallennettu

– Nousin mäelle ja levitin käteni tuulen tulla.
Puhalla minusta viimeinenkin seitti,
että olen avoin uusille. – M.A.
Unneli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 44


Profiili
« Vastaus #14 : 17.05.2006 13:14:37 »


Tuntuu kuitenkin nyt että tämä jatkuva ahdistus on viesti jostain tärkeästä, eikä sitä voi ohittaa tai jättää huomiotta.

Siksi kai menin sitten toiseen ääripäähän ja valitsin yltiörauhallisen, kiltin ja "vaarattoman" puolison. 

En minä miestäni syytä mistään, hän on se mikä on aina ollut, minä vain olen kasvanut jotenkin ja johonkin suuntaan, en itsekään oikein tiedä. Yhteys kuitenkin puuttuu ja sen mukana kaikki.

Elämä on kuitenkin eteenpäin menoa, ja minun kohdallani se ei toteudu, jos jumiudun nyt tähän, jokin muutos pitää tulla. Hyvä jos se muutos tulee tähän keskinäiseen suhteeseemme, että löydämme yhteisen sävelen, mutta jos ei, niin sitten ei ole muita vaihtoehtoja kuin järjestää elämä sellaiseksi, että ahdistus loppuu.


Tilanne on monella tapaa tuttu - olen elänyt itsekin samoja asioita pohtien.  idiot2 Minun ahdistusteni ja 'ratkeamiseni' seurauksena haimme puhumattomuuteen apua perheasiainneuvottelukeskuksesta n. 5 vuotta sitten. No, se auttoi hetkellisesti. Keskusteluyhteys katosi taas talonrakennusurakan myötä. Vuosi sitten ahdistukseni taas kasvoi niin, että jouduin purkamaan sitä psykologille. Tämän jälkeen olen alkanut levittää omaa reviiriäni, sillä ahtaan liikkumavarani olin luonut itse odottaessani toisen siirtoja. Olin siis tajuamattani antanut elämäni ja sitä koskevan päätöksenteon toisen käsiin enkä kantanut itse vastuutani elämästäni!!!

Olen myös skorppari ja kaihdan riitoja (mieheni on meillä se räiskyvämpi osapuoli) - haluaisin hoitaa asiat keskustelemalla. Riitatilanteet ovat minulle erittäin ahdistavia ja se kokemus on peräisin lapsuudenkodistani. Meidänkin suhteemme alkoi edellisen päätyttyä mustasukkaisuusdraamoihin eli nyt parinkymmenen vuoden jälkeen olen tajunnut valinneen turvallisemman vaihtoehdon.

Tieni on ollut kivinen ja tuskainen  Cry , vuoteeni kuuluu mm. tulinen rakastuminen toiseen mieheen, mutta nyt tiedän senkin tapahtuneen vain, että silmäni avautuisivat ja tajuaisin tilanteeni mihin olin itseni ajanut. Tällä hetkellä mielessäni vallitsee rauha, sillä olen päätökseni tehnyt ja elän niiden kanssa. Jatkan elämääni liitossamme, osittain pienten lastemme vuoksi (sillä, jos olisin lähtenyt, olisin lähtenyt yksin). Kasvatan omaa reviiriäni omilla menoilla (opiskelu, työ, harrastukset), vaikka hän ei niitä hyväksyisikään. Ehkä toisenlaisen ratkaisun aika tulee myöhemmin tai sitten ei koskaan... nyt jaksan kuitenkin hymyillä ja iloitakin joistakin asioista.  Smiley Tiedän, että ratkaisuni on tällä hetkellä oikea, sillä näin pari viikkoa sitten unen, jossa esittelin perheellinen uuden avaramman ja valoisamman asunnon.

Yhden muutoksen olen jo huomannut hänen käytöksessään - ilmeisesti hän ottaa sanomiseni enemmän tosissaan ja on huomannut etten enää jää kotiin 'odottamaan' ellei hän lähde mukaani jotain ehdottaessani, sillä hän on jopa edesauttanut joidenkin suunnitelmieni etenemistä. Pieni toivonkipinä on syttynyt, josko hänkin kasvaa johonkin suuntaan... ja puhuminenkin alkaisi joskus sujua.

Voimia kaikille saman tilanteen kanssa painiskeleville!

Rakkaudella Unneli  smitten
tallennettu

Aurinko Skorpioni
Nouseva Leijona
Kuu Kaksoset
Merkurius Jousimies
Venus Skorpioni
Mars Neitsyt

Tuli Hevonen

Sininen Resonoiva Käsi
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: