Mulla on pintakuiva iho joka rasvoittuu ja muuttuu kiiltäväksi T-alueelta,
mutta esim poskien iho on niin kuivaa että tali ei pääse ulos vaan tulee ihon alaisia näppylöitä..
En ole vieläkään keksinyt mitään täydellistä iholleni, mutta se mitä nyt vihdoinkin vasta melkein 25v:nä oon tajunnut että pesen meikit heti pois kun tuun kotiin!! Eikä vasta illalla..
Oon kokeillut erilaisia pesuaineita kasvoille. Ongelma oli ennen se, että en pystynyt käyttämään rasvaisen tunnun jättäviä ns hoitavia pesuvoiteita, koska tuntui että ne eivät puhdistaneet kunnolla, joten käytin ainetta josta jäi narskuvan puhdas tunne ihoon ja hilseilevä jopa, reilusti vaan kosteusvoidetta sen jälkeen laitoin, mutta se silti kulutti liikaa ihoa.
Kas, nyt olen löytänyt ratkaisun, kiitos Tyra Banksille, jota muutenkin rakastan!
Ota pesuhanska (tähän voi käyttää pientä käsipyyhettä, pyyhekangas toimii hyvin. Itse leikkasin vanhasta käsipyyhkeestä neljä kasvojenpesuun tarkoitettua rättiä, mitkä sitten pesen aina pyykissä ja käytän vuorotellen)
Kastele se pyyhe ja kaada siihen sopiva määrä kosteuttavaa pesuvoidetta. Sillä sitten pyörittelet kasvot läpi, vähän enemmän voi hinkata nenänpielistä, hiusrajasta, silmien välistä ja kulmakarvoista, alahuulen alta, eli siis niistä alueista minne eniten tulee mustapäitä ja muita semmoisia...
Se on samalla energisoiva hieronta ja kevyt kuorinta, mutta koska pesuaine on hoitava ja jättää iholle suojaavan kerroksen, se ei tunnu kuluttavan kasvoja liikaa!
Enpä ole ennen tajunnut pestä kasvojani muuta kuin käsilläni...
Sitten suosittelen kaikille, varsinkin niille joilla helposti tulee kovettumia jalkoihin, jalkakylpyjä.. Itse teen noin joka toinen päivä jalkakylvyn ja rasvaan tai öljyän jalat kunnolla.
Laitan sinne kylvyn sekaan milloin mitäkin; yleensä pari rkl merisuolaa, lorauksen öljyä ja muutaman tipan aromaattista öljyä. Itse omistan tällä hetkellä vain eucalyptusta, joka on yksi luonnon antiseptisimmista aineista, tuhoaa bakteereja..
Muita erittäin hyviä antiseptisia öljyjä jalkakylpyyn ovat tea tree, laventeli, piparminttu, rosmariini, sitruuna ja appelsiini..
Joka öljyllä on omat vaikutusalueensa niin fyysisiin, psyykkisiin ja emotionaalisiin vaivoihin. Jalkakylvystä voi tehdä rentouttavan, piristävän, ajatuksia selkeyttävän tai vaikka romanttisen (ruusu, ruusupuu, patsuli, ylang ylang..)
Mitäs muuta..
Syökää granaattiomenoita, ne on tosi hyvän makuista super-antioksidanttiruokaa, mikä pitää sydämen terveenä ja ihmisen nuorena!