Aivan mahtava topic, KIITOS kaikille, ihania reseptejä. Lisäänpä pari omaanikin.
Ja kiitos elämänilolle jos jaksat meitä valistaa enemmänkin luonnonmukaisesta kauneudenhoidosta, sinulla kun näyttää siitä tietoa olevan.
Nämä respetit ovat itsetekemiäni, jotka olen myös testannut ja toimiviksi havainnut. Minulla on kuivuuten taipuvaineen couperosa –iho, ja olen havainnut, että voisi olla parempi jos sekoittaisin banaanimurskaan hieman öljyä, mutta en ole vielä kokeillut sitä.
Banaaninaamion pohjana voi käyttää kermaa, hunajaa, öljyä (esimerkiksi jojoba-, auringonkukka-, viinirypäleöljy) tai vaikkapa vain vettä tai vesiliukoista perusvoidetta. Kaikkiin naamioihin voi hyvin lisätä vaikkapa perunajauhoja, joka toimii hyvin sidonta-aineena. Banaanimurskan voi sekoittaa vaikka valkosaven joukkoon, jos tahtoo savinaamion siinä samalla. Itse olen käyttänyt lisänä vain vettä, sillä banaanista saa aika hyvin koossa pysyvän naamion ilman sidosaineitakin.
BanaaninaamioNoin 1 ruokalusikallinen murskattua banaania
Vettä sidosaineeksi sen verran että naamio tuntuu helposti levitettävältä
Puhdista kasvosi huolellisesti meikeistä ja päivän pölyistä. Huuhtele lämpimällä vedellä jotta ihohuokoset avautuvat ja pintaverenkierto toimisi tehokkaammin. Levitä naamio pieniin pyörivin liikkein, anna vaikuttaa 15-20 minuuttia. Huuhtele viileällä vedellä, jotta ihohuokoset taas supistuvat.
Kuoriva banaaninaamioNoin rkl murkattua banaania
Pari rkl kaurahiutaleita
Vettä sidosaineeksi
Puhdista kasvosi huolellisesti meikeistä ja päivän pölyistä. Huuhtele lämpimällä vedellä jotta ihohuokoset avautuvat ja pintaverenkierto toimisi tehokkaammin. Levitä naamio pieniin pyörivin liikkein, anna vaikuttaa 15-20 minuuttia. Huuhtele viileällä vedellä, jotta ihohuokoset taas supistuvat.
(Itse asiassa banaani toimii myös issekseen kuorivana, joten kaura ei ole sen takia välttämätön. Kauralla kuitenkin on monia muita hyviä ominaisuuksia, miksi joskus sitäkin käytän)
Banaaninaamio lisukkeillaNoin 1 ruokalusikallinen murskattua banaania
Saman verran jotain muuta, esim. omenaa, ruusunmarjaa, tyrniä.
Vettä sidosaineeksi sen verran että naamio tuntuu helposti levitettävältä
Huomioi kaikissa resepteissä, että banaani ei säily yli 6 tuntia käyttökelpoisena, joten valmista vain sellainen määrä, jonka voit käyttää heti.
BanaanitietoaBanaanit ovat ravitsevimpia hedelmiä ja sisältävät mm. magnesiumia, kaliumia, rautaa, sinkkiä, jodia, karotenoideja, tryptofaaneja, vitamiineja A, B (foolihappo), E ja F. Banaanilla on myös antibioottisia ominaisuuksia. Se kiihdyttää aineenvaihduntaa ja kuona-aineiden erittymistä, joten sopii äärettömän hyvin myös kokovartalonkuorintaan yhdeksi ainesosaksi.
Intiaaninaisilla oli tapana käyttää sitä auringonruskettaman ihon voiteeksi, sitä käytetään vieläkin keski- ja eteläamerikan joissakin osissa. Niin ja hankasivat banaaninkuoren sisäosalla hyönteisten puremia ja ihottumia, väitetään että banaani oikeastikin auttaisi näihinkin iho-ongelmiin.
Banaania on lisäksi käytetty ryppyvoiteissa
ryppyjen ehkäisyyn ja hoitoon, auringon polttamiin, kylmien tuulten puremiin… Banaani toimii myös suojaa vahingoittunutta ihoa muodostamalla sen pinnalle suojaavan kalvon ja näin mahdollistaen nopeamman paranemisen