Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Stressi vie hiukset?  (Luettu 5699 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« : 27.11.2012 09:50:03 »

Näyttää sangen ilmeiseltä, että kilpailun aiheuttama stressi
teki Meristä huomattavasti kaljumman kuin hän oli ennen kisaa:

http://www.nelonen.fi/ohjelmat/suomen-huippumalli-haussa/kilpailijat/meri

Shocked
tallennettu
pikkari
Astroholisti

I`m hot when I`m not as cold as ice

Profiili
« Vastaus #1 : 27.11.2012 19:32:59 »

No niin vie!!!! Mulla ei onneks vielä tollasta tilannetta mutta kyllä on vaikuttanut. Ulkonäkökeskeiselle ihmiselle painajainen
Stressi on kuitenkin mielentila josta pääsee halutessaan pois. Mulle immuniteetin romahdus teki paskatikin myös ulkonäöllisesti vaikken mikään mörkö ole vieläkään
Stessitilassa on saatava purkaa sisintään miltei millä tahalla keinolla, parhain on tietenkin meditoida/rukoilla mutta kyllä se raivovitutus on saatava ulos myös
Uni on paras lääke krooniseen v-käyrän nousuun, stressiin, immuunipuolustuksen vahvistukseen ja ties mihin
Olen ollut onnellinen ihanista unenlahjoistain mutta nyt sekin on viety pois kun toi saatanan kortisoni valvottaa.

Viime vkl:n unisaldo n. 10 tuntia ja viime yönä vajaa viis. Siihen päälle pms-oireet ja evakko himasta.
Voisin kuristaa jonkun elävän tai jo valmiiks kuolleen.

Ei pitänyt kirjoittaa näin kauheeta tekstiä mutta annoinpa palaa ja hieman helpotti - stressi  crazy2
Tää näppiskin alkoi toimia kunnolla kun hakkaan näitä nappuloita  Grin

"Toi ei ole kivaa käytöstä, kommentoi mutsi alakerrasta kun sain megaraivarin puhelimessa. No kuka pakottaa kuuntelemaan?!! Keskity omaan juttuus

Normal en ole niin kaamee valittaja kuin täällä netissä mutta purkautuminen on ihanaa, just vielä raivoissaan kirjoitettu läppärin puolraiskaus

Näin tää tapaus purkaa oloaan ettei se pääse sikisemään sisällä siks ihan oikeeksi möröksi joka pahimmillaan sairastuttaa vakavasti tai vaikka vie hiukset

tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 28.11.2012 12:18:44 »

Yksi syy siihen, miksi se stressi ne hiukset vie, sekä apu asiaan:
Elimistömme käyttää stressihormoni kortisolin neutralointiin sinkkiä.

Hiuksille sinkki on myös tärkeää, mutta kortisoli on niin ikävä aine turhaan kropassa pyöriessään (laskee immuunivastetta ja vuosikausien kohonneet tasot jopa kutistavat aivoja) että kroppa asettaa sen neutraloinnin etusijalle ja silloin ei hiuksille jää mitään.

Sinkkiä kannattaa siis ehdottomasti syödä purkista silloin kun on stressiä, lähtivätpä ne hiukset päästä tahi eivät. Mutta HUOM: Sinkki syödään aina niin että 2 vkoa sinkkiä ja sitten 2 vkoa ilman. Jatkuva kuukausien sinkinsyönti nimittäin laskee myös immuunivastetta.

Tässä linkki Fineli-sivustolle, parhaita sinkinlähteitä:
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2282&fuclass=all&specdiet=glutfree&items=100&from=top&portion=100g&lang=fi

Huom: Tein tuon haun tahallani rajaen ruokavalion gluteenittomaksi, jotta saataisiin listalta pois venhänalkio (vehnän myrkyllisimmät aineet löytyvät siitä, sen sinkin ohella) ja muut turhat linnunsiemenet, koska en halua suositella viljansyöntiä.

Itse sain aikaan sinkinpuutteen ja hiustenlähdön syömällä 20 vuotta lakto-ovo-vege ruokaa. Ongelma poistui lisäämällä lihaa ja enemmän maitotuotteita ravintoon ja välillä syön sinkkiä myös purkista.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
pikkari
Astroholisti

I`m hot when I`m not as cold as ice

Profiili
« Vastaus #3 : 30.11.2012 02:44:18 »

Teen listan päivittäisistä:
-aamuisin Thyroxin lasten annoksella
-vielä muutaman päivän 5mg x 4 kortisonia ja siitä alaspäin viedään
-150 d-vitamiinia
-1000 mg c-vitamiinia
-nokkostabletteja
-biotiini (Evonia)
-yöksi magnesium
-allergiseen sarveiskalvon turvotukseen tipat 4X pv + kuiville silmille tarkoitetut
-allergialääke suun kautta aamuin illoin
-päänahkaan system 4 tehohoito
-tarvitaessa rauhoittavat (olen ollut ilman. hyvä minä  Cheesy)
--adrenaliinipiikki tarvittaessa
-ruusujuuriuutekuuri alkaa taas huomenna
-havupuu-uutetta silloin tällöin

Tää on hulluksi tekevä satsi kun aina joku on lopussa mutta ilman olisin pulassa ollut jo sata vuotta sitten.
Eikös spermassa ole paljon sinkkiä?

Apteekeista saatavaa kissojen ja koirien turkinhoitoon tarkoittua biotiinia voi kans jotkut vetää, toisille tulee huono olo. Se on vahvaa.
Yleisesti kyl sanoisin että olkoon mikä stressi tahansa, on opittava omat keinot hoitaa sitä.
Tunne itsesi. Maailman tärkein lause.
Jos mä olisin heittäytynyt oireineni pelkän lääketieteen varaan, olisin/näyttäisin 60v mummolta
Näin ei nyt ole mutta zombie-look lähestyy jos en saa tänäkään yönä unta. Toi system 4 hoito on ihanan tuntuinen päässä. Siinä on mm rosmariinia ja mentholia joka rauhoittaa päänahkaa, viilentää   Smiley

« Viimeksi muokattu: 30.11.2012 03:06:05 kirjoittanut pikkari » tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 03.12.2012 12:49:16 »

Teen listan päivittäisistä:
-aamuisin Thyroxin lasten annoksella
-vielä muutaman päivän 5mg x 4 kortisonia ja siitä alaspäin viedään
-150 d-vitamiinia
-1000 mg c-vitamiinia
-nokkostabletteja
-biotiini (Evonia)
-yöksi magnesium
-allergiseen sarveiskalvon turvotukseen tipat 4X pv + kuiville silmille tarkoitetut
-allergialääke suun kautta aamuin illoin
-päänahkaan system 4 tehohoito
-tarvitaessa rauhoittavat (olen ollut ilman. hyvä minä  Cheesy)
--adrenaliinipiikki tarvittaessa
-ruusujuuriuutekuuri alkaa taas huomenna
-havupuu-uutetta silloin tällöin

En tiedä, minkä hintainen tuollainen litania on vuositasolla, mutta voipi olla, että siitä kertyy muutamassa vuodessa meditaatiokurssin
verran euroja. Toki ilmaisiakin meditaatio-ohjeita löytyy netistä, mutta moni kuuluu saaneen lähes välittömän avun unettomuuteen
Transsendenttisesta Meditaatiosta(R). Erityisesti PTSD:sta (trauman jälkeinen stressitila?) kärsivät Irak-veteraanit ovat kertoneet uskomattomia tarinoita TM:n tehosta esim. insomniaan.

TM:n parhaat puolet ovat oppimisen helppous ja monilla syvä transsendoituminen (neljäs, syvää untakin syvempi tietoisuuden tila?) jopa ensimmäisen istunnon aikana.

Kurssin hinta lienee nykyään n. 300 - 1000 euroa tulotasosta riippuen.

http://kurssit.meditaatio.org/
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: