Itselläni
11. huoneessa, miehellä
3. huoneessa - kuulostaa kunnon yhteentörmäykseltä, mutta käytännössä yllättävänkin harmoninen yhdistelmä, sillä molemmat merkit janoavat kiihkeästi totuutta, Jousimies enempi filosofinen pohdiskelija ja elämänopiskelija, Skorpioni puolestaan kaivaa asiat esiin pohjamutia myöden.
Itselläni
on kartalla aika heikossa asemassa, onhan
:n merkissä "maanpaossa". Lisäksi kartalla väljät
,
, väljähkö
sekä terävä
. Ei mitään kovinkaan älyllistä toimintaa, siis
Merkuriuksen hallitsemassa 3. huoneessa mulla on edelleen asioita sotkemassa
. Ilma on muutenkin kartallani alipainottunut elementti tulen dominoidessa voimakkaasti elementtejä. Pullenin astrologian mukaan
on mulla vasta 10. voimakkain planeetta/asteroidi.
Miehellä sen sijaan
on voimakkaasti painottunut ja muistaakseni olikin karttansa hallitsevin planeetta (sen lisäksi, että on kartan hallitsija). Onhan
hällä omassa, eli 3. huoneessaan, vaikka merkkisijainti on Merkkarille vieras. Lisäksi aspekteina
,
,
ja
puolineliö
. Merkkari on akseleidenkin osalta merkittävässä asemassa, voimistuuhan
:n myötä Merkkarin vaikutus (lisäksi
). Miehellä on ilmaylipainotus kartalla.
Mies sanoi, että itse olen aika harkitsematon suustani - ja tottahan tuo, sillä en yleensä harkitse ulosantiani
Mies sen sijaan tuntuu pähkäilevän ties kuinka pitkään, mitä sanoo ja ulosanti on tod.näk. huomattavasti hillitympää kuin mitä ajatukset olisivat (näen hänen ilmeestään, kun tämän tekisi mieli sanoa jotain, mutta pitääkin jotain omana tietonaan). Välillä ehkä tuntuukin, ettei tuo paljasta ihan kaikkea ja tulee fiilis, että mies piilottaa multa jotain - itse kun tuppaan sanoa asiat hyvinkin suoraan, totuus ensin -periaatteella
Mutta kaipa tuo punnitseminen ja harkitseminen on
:ille suotavaa...
Miehen mieli on hyvin johdonmukainen, analyyttinen, alati valpas ja opiskelemassa lisää, hänen keskustelutyylinsä perustuu pitkälti käytännön asioihin, asioihin, mitä hän on lukenut ja opiskellut, ts. kylmään faktatietoon. Oma mieleni on samalla tavalla alati liikkeessä, mutta eri tavalla, sillä oma mieleni on epäjohdonmukaisempi, visuaalisempi sekä suurpiirteisempi - oma keskustelutyylini perustuu kokemusperäisiin asioihin sekä omaan moraalikäsitykseeni. Tässähän sitten monesti tulee yhteentörmäyksiä, kun miehen keskustelutyyli tuntuu hyvin tunnekylmältä ja mies pitää mua liian herkkänä (meillä onkin synastriassa mun
miehen
)
Toisaalta, koska molemmat olemme kiinnostuneita lähes kaikesta uudesta tiedosta, voidaan näillä eri keskustelutyyleillä saada ties kuinka mehevä ja hedelmällinen keskustelu aikaiseksi, missä erilainen näkemysmaailma vaan värittää toisen maailmankäsitystä
Palailen asiaan myöhemmin ja jatkan aiheesta, nyt pitää joutua toisaalle...