Pällisteltyä elon ympäröivää sateenkaaren seitsenkertaisuutta voisi todeta, ettei mitään 'ulkoista' ole olemassakaan. Olemme aina sisällä; jopa sisäkkäin toisissamme tajunnoiden verkostoympäristöissä, johon kaikki olennot ovat liittyneet..
Kyllä vainen ulkoista piisaa - nimittäin siten, että olemme kukin mukana niin ulkoisessa kuin sisäisessäkin. Kunnes toteamme olevamme yhteenveto niistä kummastakin: jäljellä ollessa perimmäiset polariteetit, valo ja pimeys.
Kuinka sitten päästä "metrin päähän" tuosta jumalansilmästä - omimmuutemme ilosta katsella vain itseään?
Tekemällä täyskäännöksen, varsinaisen omantunnon pyörähdyksen, peilikuvansa katselusta alkukuvansa projektoriksi "Minä Olen Joka Minä Olen".
Alkukuva = "näin tiedostan itseni ainokaisena; olen jotakin, mutta ei ole mitään, mitä en olisi".
Alkukuva = Loppukuva.
Alkukuvan näkökulma ykseyteen on tunnistamatta toiseutta;
loppukuvan näkökulma ykseyteen on erillisyyden loppu.
Toiseuden tunnistaminen seuraa näet toiseuden irrottamisesta kuvakseen, ei-minäkseen.
Jolloin itsensä kokeminen heijasteisesti mahdollistuu ollessamme luodut itsellemme kuroutumaksi.
Kun nousee jonkun asian vastustus tai vertailu huomatessa kineettistä epäsopivuutta verkostossa olevien kuvioiden välillä, niin voidaan sellaiset oppositiiviset rakenteet huoletta unohtaa ja anteeksiantaa. Niihin ei pidä samaistua. Miksi samaistua järkeen; tuohon aivomekanistisuuden luokittelevaan kakaraan?
Järki tutkii ja selittää. Viisaus ymmärtää. Hyvä niin.
:
Jumalalla ja Kristuksella ei ole vastustajaa; vastakohta on kuvitelma aineellisuuden ja pimeyden tuottamasta sitoitumisharhasta.
Jumala On Elävä muuttuva todellisuus sen muuttumattomasta Lähteen perustasta.
Jumalalta ja Kristukselta ei myöskään puutu vastustajia.
Olemme niitä itse; valo ja pimeys orientoituvat keskenään, kun muuta ei ole, mihin samastua. Kun samastuminen päättyy, valo ja pimeys sulautuvat siihen, joka ne on synnyttänyt "valkeuden kohdustaan".
Miten Elää Todellisuudenmukaisesti Jumalassa?
Antamalla Jumalan elää kauttaan. Se on näet todellisuudenmukaisuutta.
Kuvitteleeko Jumala?
Meinä, meissä ja meidän kauttamme.
Olemmeko MieliKuvia?
Olemme niitä toinen toisillemme ja toinen toistemme varassa.
Vara ei kuitenkaan venettä kaada vaan hutiloiminen.
Minkä Kautta Silmäsi Katsovat?
Kaiken kautta.
Mikä On Oikea Toiminnan Suunta?
Oikea toiminnan suunta on "yhdessä eteenpäin".