Gisella
Kohtuuastroilija
|
|
« : 06.01.2013 19:12:10 » |
|
Kaipaisin tietoa alkoholin ja muiden päihteiden vaikutuksesta henkisyyteen. Olen ymmärtänyt, että esimerkiksi jotkut käyttävät psykedeelejä päästäkseen syvemmälle henkisyyteen tai avatakseen tietoisuuttaan enemmän. Psykedeelit ilmeisesti vaikuttavat aivoissa samoilla alueilla ja samalla tavalla kuin meditointi, mutta meditaatio kehittää myös keskittymiskykyä, kun taas psykedeelit ikään kuin repäisee kanavat auki. Onko näin? Viime aikoina olen huomannut, että alkoholi tuntuu avaavan jotain aika voimakkaasti. Kolmas silmä, kruunuchakra? Juomisen jälkeisenä yönä unet ovat tosi henkisiä, ja varsinkin laskuhumalassa (ja dagen efterinä) tunnun olevan todella herkillä. On oikeastaan ihan sama kuinka paljon juon, vaikutus on silti sama. Laskuhumalassa varsinkin energia näkyy ja tuntuu voimakkaasti (pään alueella), kun taas seuraavana päivänä juurichakran alueella tuntuu kihelmöintiä. Tietääkö joku, mitä tuossa edellä kerrotussa tarkalleen tapahtuu? Onko kyse nimenomaan ylimpien chakrojen avautumisesta? Olin eilen juhlimassa ja tänään heräsin ihan ihmeissäni, kun olin nähnyt niin erikoista ja samalla todentuntuista unta. Juttelin unessa reikiopettajani kanssa ja herätessäni olin hetken aikaa aivan pihalla, ennen kuin sain itselleni vakuutettua, että joo se oli vaan unta. Se oli niiiiin todellista. Ja lisäksi unen ansiosta sain todellisen ahaa-elämyksen tässä äsken. Onko kellään muulla samankaltaisia kokemuksia? Miten alkoholi tai muut päihteet vaikuttavat teihin? Muistelisin Eklektikon kirjoittaneen joskus alkoholipsykoosista, siitäkin olisi kiva kuulla lisää. Luulen, että itse olen kokenut kerran sellaisen. Kehitin päähäni jonkun aivan toisenlaisen todellisuuden ja vielä aamulla herätessä jouduin miettimään, että mikäs tässä on totta ja mikä ei. Aika pelottavaa. Toivottavasti löytyy tietoa ja näkemyksiä. Ei tehdä tästä kuitenkaan yleistä päihteiden paheksumisketjua, jookos.
|
|
|
tallennettu
|
"Ihminen voi syyttää maailmaa läpi elämän, mutta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa ovat yksin hänen vastuullaan. Ihminen voi yrittää pysäyttää ajan, mutta se on vain energian tuhlaamista."
|
|
|
Lilli
|
|
« Vastaus #1 : 06.01.2013 20:44:37 » |
|
Kyllä alkoholi ja muut päihteet joitain rajoja sulattaa, mutta henkisen kehityksen kannalta niillä on ongelmansakin. Liikaa avoin ihminen ei saa henkimaailman olennoilta (joita tuntuu olevan joka lähtöön) oikeastaan hetken rauhaa ja tällainen koetaan yleensä hyvin rasittavana. Alkoholi taas vaikuttaa energiakenttään ja auraan tehden sen jotensakin vuotavaksi, vähän kuin olisi huonosti eristetty talo, josta lämpö menee harakoille. Näin olen ainakin itse kokenut. Eli vaikka alkoholi toisi mukanaan joitakin henkisiksi luokiteltavia näkyjä tai kokemuksia, niin toisesta päästä - ainakin säännöllisesti käytettynä - se heikentää energiatasoja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lilim*
|
|
« Vastaus #2 : 06.01.2013 21:15:17 » |
|
Olen miettinyt samaa aihetta jo jonkin aikaa, hyvä Gisella että nostit esille! Unet todella ovat voimakkaita ja erilaisia mitä tavallisesti, usein mystisiä tai muuten "henkisesti sävyttyneitä". Useasti koen voimakkaita tuntemuksia että meinaan irrota ruumiistani! Olen puoliksi hereillä, pään sisällä käy kova surina ja esimerkiksi toinen käteni tai yläruumiini on jo lentoon lähdössä.. Ensimmäinen ajatus on "jes, nyt se tapahtuu, vihdoin pääsen astraalimatkalle!" Sitten iskeekin jo pieni paniikki. Jostain syystä koen alkoholin vaikuttavan niin voimakkaasti ja arvaamattomasti näihin asioihin että on väärin ikäänkuin hyödyntää sitä tilaa noin.. Tuntuu myös että alkoholi -siinä missä muutkin päihteet- avaavat niitä "portteja" niin rajusti, että on vaarana totaalinen oman kontrollin menttäminen. Ei hallitse tilannetta senkään vertaa mitä yleensä. Ei pääse takaisin kehoon lentoretkeltä tai sängynvieressä seisoo porukkaa jota ei tahdo kohdata muttet saa ajettua poiskaan.. Tuo eräänlainen laskuhumala-/krapulayönä esiintyvä, psykoottisia piirteitä ilmentävä, harhainen uni-valve-sekamelska (pelkotiloja, demonituntemuksia, painajaisia) on myös valitettavasti tuttu. Uskon ja toivon että tuolloin kyseessä on vaan aivojen kemiallinen reaktio alkoholin poistuessa verestä.. Mietin myös ovatkohan kaikki ihmiset yhtä alttiita vastaaville kokemuksille humala/krapulapäissään vai korostuuko tuollainen "oireilu" nimenomaan tyypeillä jotka ovat herkkiä tai "henkisiä". Mitä tapahtuu kun meedio vetää kännit?
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.01.2013 14:22:11 kirjoittanut Lilim* »
|
tallennettu
|
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
|
|
|
Yep
Vieras
|
|
« Vastaus #3 : 06.01.2013 21:45:23 » |
|
Käyttämäni alkoholimäärät ovat aika pieniä (1-2 siideriä). Taidan olla joskus tunteideni suhteen kontrollifriikki ja alkoholi saa tunteet aidommin esiin ja puhdistettavaksi. Myös yhteys henkimaailmaan saattaa parantua. Joitain hyviä oivalluksiakin olen saanut nimenomaan pienessä nousuhumalassa. Koen siis pienen määrän hyvänä.
Kunnon känni saattaa tietysti aiheuttaa omien tunnelukkojen avautumisen myötä demonipainajaisia yms. Myös räyhähenkiä saattaa tavata. Jos meedio vetää kännit, hänellä on toivottavasti suojat kunnossa. Muuten meedionkin on hyvä vaihtaa välillä vapaalle. Suojat on hyvä olla kunnossa muillakin - varsinkin baarissa. Käsittääkseni ongelmana ei ole alkoholi, vaan ihmisessä olevat negaatiot, jotka nousevat pintaan. Ihminen, jolla ei ole työstettäviä negatunteita, voi vetää kännitkin ilman isompia ongelmia. Ongelmallinen ihminen kokee ongelmia ilman alkoholiakin.
Alkoholi on hyvä renki mutta huono isäntä. Toiset hallitsee sen paremmin, kuin toiset. Hyvä seura, hyvä ruoka, viini ja hyvät keskustelut nostavat energiaa kummasti. Saattaa olla tehokkaampaa, kuin henkiset harjoitukset tai joillakin kirkossa käynti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
khanda
Kohtuuastroilija
..Tat Tvam Asi..
|
|
« Vastaus #4 : 06.01.2013 22:04:31 » |
|
Päihteiden käyttäminen on yksilöllistä ja jokainen kokee omalla tavallaan, mutta yksi yleinen käsitys on se että tietyt päihteet (varsinkin psykedeelit) saattavat avata kanavia jotka pakottavat ihmisen kohtaamaan nopeasti ja suuren määrän henkistä informaatiota kerralla. Ja jos tällaiseen henkiseen kasvupyrähdykseen ei olekaan valmis, niin siitä voi seurata vakavia ongelmia. Jos on valmiiksi epätasapainoinen ja/tai heiveröinen mieli, niin päihteiden käyttö ei ehkä ole se viisain (ja varsinkaan turvallisin) tapa edetä henkisellä polullaan. Henkiolennoista en osaa sanoa mitään, mutta kyllähän tuo rajojen avaaminen voi olla vaarallista silläkin tasolla. Mutta toisille psykedeelit saattaa toimia hyödyllisenäkin työkaluna, riippuen käyttötavasta.. Turhan monilla päihteiden (jatkuva) käyttö kuitenkin näyttäisi vain lisäävän henkistä sekavuutta ja epätasapainoa, luoden myös illuusioita joista on vaikea päästä eroon. Mutta ehkäpä jokainen kuitenkin voi omaa sisintään ja sieluaan kuuntelemalla oppia mikä sopii itselle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eklektikko
|
|
« Vastaus #5 : 07.01.2013 08:46:01 » |
|
Alkoholi avaa nimenomaa kruunuchakraa, 7. chakraa. Siitä sitten johtuu se 'vähän säikähtänyt' olo, joka usein vaivaa kankkusessa: tuntuu että koko maailman aistii aivan liian selvästi. Alkoholin fyysisellä tasolla aiheuttama magnesiumvaje ei tietenkään paljokaan auta asiaa. Eräät luonnonkansat kuulemma käyttävät alkoholia nimenomaan tähän tarkoitukseen: Tavoiteltu asia on se juomista seuraavan päivän avoin kruunuchakra ja se edellisen illan känni on vain ei-toivottu sivuvaikutus. Alkoholipsykoosista olen täällä maininnut muistaakseni vain sen, että alkoholin tuottama psykoosiriski on nelinkertainen kannabiksen tuottamaan psykoosiriskiin verrattuna. Että eipä ihme, että sitten riehutaan käsittämättömästi kännissä ja tehdään aivan älyttömiä asioita.
|
|
|
tallennettu
|
DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
|
|
|
Thuileann
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #6 : 07.01.2013 10:54:35 » |
|
Itse ajattelen enemmänkin niin, että niin kuin kaikkien estojen kanssa, alkoholi laskee myös päiväenergioiden estoja, eli huonontaa maadoitusta. Olen syyllistynyt itsekin henkiseen aktiviteettiin "pienissä". Kokemukset ovat olleet voimakkaita ja ainakin itsestä tuntui, että toimivat jollain tapaa paremmin, mutta sitten pään selvittyä olen kuitannut suurimman osan alkoholin lumeilmiöksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lilim*
|
|
« Vastaus #7 : 07.01.2013 11:23:34 » |
|
Olen syyllistynyt itsekin henkiseen aktiviteettiin "pienissä". Kokemukset ovat olleet voimakkaita ja ainakin itsestä tuntui, että toimivat jollain tapaa paremmin, mutta sitten pään selvittyä olen kuitannut suurimman osan alkoholin lumeilmiöksi.
Sama juttu, mutta lumeilmiöstä ei ollut kyse. Olen huomannut että sellainen reippaampi alkoholin käyttö ja rilluttelu on muutenkin alkanut tuntua epämiellyttävätä ja jopa hieman ahdistavalta ajatukselta. Tuo halukkuus viikonloppurientoihin ja kosteisiin kissanristiäisiin on normaalistikin vaihdellut elämäntilanteen ja miksei vähän vuodenajankin mukaan, mutta uskon että itselläni on vaikuttanut tähän "haluttomuuteeni" erityisesti vajaan puolen vuoden aikana tapahtunut voimakas "henkinen kasvupyrähdys" ja avautuminen tietyille kokemuksille ja kyvyille. Krapulapäivinä vallitsee nykyään mielensisäinen maailmanlopun meininki. Tuntuu todella että kaikki energia on valunut pois ja se henkinen pahoinvointi on ihan kamalaa. Eihän kellään nyt krapulassa elämä mitään ruusuilla tanssimista ole, mutta tämä hirvittävä henkinen ahdistus on minulle nyt voimakkuudessaan ihan uusi juttu. Nuorenpana tuli niitä demonisia pelkotiloja mutta nyt on vain aivan loppu henkisesi ja fyysisesti. Hyvä aika siis laittaa elämäntavat uuteen uskoon.
|
|
|
tallennettu
|
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
|
|
|
Nefarian
|
|
« Vastaus #8 : 07.01.2013 17:57:29 » |
|
Mulla on ollu osittain humalatilan puolella päinvastoin, että yhteydet ei tunnu olevan ollenkaan auki eikä mistään tule mitään. Onneksi. Olen pitänyt alkoholia itsellä sellaisena maadoittajana eikä ole ollut ongelmia, että mukaansa olisi saanut muuta kuin ihan maan päällä tallaajia.. Kuitenkin ne krapulapäivät ovat olleet ihan sietämättömiä. Uni katkonaista ja vähän liiankin henkistä ja todentuntuista. En lähtisi silti krapulan ja henkisyyden takia kännejä vetämään. Niinkui tuossa aiemmin Elektikko mainitsi. Tai mistä sitä tietää tulevaisuudessa. Yhtenä kertana tosin kun olin hyvinkin sekavissa oloissa kotiin päästyäni tajusin kuinka paljon jengiä täälä oikeesti viettää aikaansa. Säikähtelin jokaista hetkeä kun olin hereillä vaikka tiesin ettei mitään pelottavaa ollutkaan. Kyllä se menee kuitenkin siihen ei niin positiiviseen ja ei niin valoisaan kastiin mitä krapuloissaan tuntee. Täälä tarkoitus myös vähentää tuota alkon käyttöä.. Jos sitten vaikka alkais niitä huumeita vaihteeksi.. :
|
|
|
tallennettu
|
..just go with the flow..
|
|
|
Lilim*
|
|
« Vastaus #9 : 07.01.2013 18:58:26 » |
|
Jos sitten vaikka alkais niitä huumeita vaihteeksi.. : No hyi Nefarian..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nefarian
|
|
« Vastaus #10 : 07.01.2013 19:05:08 » |
|
Jos sitten vaikka alkais niitä huumeita vaihteeksi.. : No hyi Nefarian.. eipäs aleta holhoamaan siellä. jotain paheita ihmisellä oltava...
|
|
|
tallennettu
|
..just go with the flow..
|
|
|
Thuileann
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #11 : 08.01.2013 09:45:55 » |
|
Niin juu, ei kannata saarnata Lääkärikin sanoi mulle että lasillinen punaviiniä päivässä tekee hyvää, se haaste on vain siinä että se tosiaan on VAIN lasillinen per päivä. Voihan sitä naukun ottaa silloin tällöin ilman humalatilaakin. Ehkä tuo mun "lumeilmiö"-sanavalinta oli enemmänkin itsepuolustusstrategia kuin mikään muu kyllä ne kokemukset aitoja on mutta se on helpompi ajatella niitä jälkeen päin, että noh noh.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
pikkari
|
|
« Vastaus #12 : 08.01.2013 18:33:20 » |
|
Kruunuchakra pamahtaa helpostikin auki kun pilveä polttelee mutta mulla ainakin alkoholi tukkii enemmänkin, nykyään ainakin. Olen ollut sen 10 vuoden aikana minkä täällä oon asunut niin erilaisissa sekavuustiloissa kuin kuvitella saattaa. Puolustuksena että se mun sekakäyttöön liittyy vaan miedot päihteet, nykyisin siis. Sieniä olen kerran vetänyt ja kokaiinista tykkäsin joskus. Noista jo vuosia ja satunnaista vkl käyttöä Mä en ole ikinä ostanut huumeita Mä tykkään nousuista, siitä että tuntee olon muuttuvan vaan paremmaks ja paremmaks Pelkkä alkoholi ei sitä tunnetta tuo tai sit mä oon niin vaativa tai sit vaan yksinkertaisesti sekakäyttäjä Hyvin mun douppailu sopii näihin henkisiin kuvioihin, miksei sopis? Vetihän Jeesuskin viiniä mut ei kai sentään kännejä.. Mulla nää henkiset kuviot on alkanu niin varhain. Oon tajunnu vasta aikuisena mitä ymmärsin jo ihan pienenä, ennnen kouluikää. "Näytä ystäväsi, kerron millainen olet" Voin laskee yhden käden sormin kuinka moni mun ystävistä EI polta myssyy
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Palance
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #13 : 09.01.2013 11:07:37 » |
|
Pikkari...
Olen lukenut näitä juttuja täällä ja se että sinulle on tapahtunut suurin suru mikä maan päällä kantaa niin olen syvästi pahoillani siitä koska ymmärrän sen surun..
Mutta se että myönnät käyttäneesi huumeita tai olet sekakäyttäjä saa minut miettimään ettei mikään jota luulet henkimaailman jutuiksi pidä paikkaansa vaan ne olotilasi/luulosi eri asioista johtuvat juuri ed mainituista. Sanot että tarvitset "nostetta" eikä siihen pelkkä olut riitä niin kertoo jo todella paljon että olet koukussa ja toivon sinun hakevasi apua!
|
|
|
tallennettu
|
Punainen,Oranssi,Musta
|
|
|
pikkari
|
|
« Vastaus #14 : 09.01.2013 17:59:11 » |
|
No jos mun jutut olis jotain näkyjä ym sekopäisen mielen aiheuttamia harhoja, minkä takia meedio sanoi mulle 27-vuotiaana että sä tulet kommunikoimaan henkimaailman kanssa kun olet iältäsi 35-40 On seurannut siitä lähtien kehitystäni kahden muun meedion kanssa. Tunnen olevani etuoikeutettu koska mulla on tosi päteviä naisia rinnallani. Kyllä he tietävät mun päihteilyt tasan tarkkaan. Kiitos empatiasta mutta tänäänkin on sellanen päivä että mielessä on pelkästään oma hyvinvointi. Sain nimittäin niin kauheen allergiakohtauksen et menin miltei shokkiin. Mutsin kans puhuin puol tuntia puhelimessa ja hän sai mut rauhottumaan samalla kun lääke alkoi toimii. Huh! Tämä tunti sitten. Kahden viikon kuluttua alkaa tutkimukset joten sinne asti pitäis sätkii vaikka minkä tropin voimin. Olen aikuinen ihminen ja tasan tarkkaan tiedän mitä teen joten ei tarvitse huolehtia
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|