Sivuja: 1 ... 4 5 [6]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Alkoholi (+ muut päihteet) ja henkisyys  (Luettu 52999 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #75 : 21.11.2013 14:59:17 »

Kiitos Sideman, että kirjoitit edellisen tekstillä joka ei näy juuri lainkaan ellei sitä maalaa hiirellä. Sisällön huomioon ottaen kiitettävää kohteliaisuutta ja diskreettiyttä.  Smiley  Grin

Ole hyvä vaan; poistin sen kaiketi ymmärrettävistä syistä...  Wink
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #76 : 22.11.2013 18:33:43 »

Allerginen reaktio  Shocked
No mutta joo, miksei?

Jos, niin olikohan kyse juuri miehestä ja hänessä olevista ominaisuuksista, vai voisiko kyse olla jostain, jota hän on esim. syönyt tai juonut?
Hmmm.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #77 : 05.12.2013 12:52:55 »

Itse olen vähentänyt nuoruusvuosien viikonloppukännäystä radikaalisti viime vuosina ja etenkin viime kuukausina. Ei ole enää tarvetta. Kai sillä jotain sosiaalisia tilanteita koitti helpottaa. Baareissa esim. tuntuu olevan juuri tuollaista energiavuotoa mistä joku puhui. Toisaalta otan alkoholia kohtuudella hyvässä seurassa nykyäänkin. Tosin teen sen siksi, että olen silloin sosiaalisempi ja voin auttaa ystäviäni henkisyydelläni ja puheillani, jotka tuntuvat voimistuvan alkoholista. Meditaatio pysyy mukana koko ajan jos vain mahdollista. Luin hetki sitten Oshon kirjan Esoteerinen psykologia, joka oli erittäin ajatuksia herättävä. Siinä hän mainitsi, että entisaikojen jonkun koulukunnan tantramestarit olivat sitä mieltä, että todellista valaistumista ei voi saavuttaa, ennen kuin pystyy pitämään meditaatiotilan myös minkä tahansa aineen tai tunteen alaisuudessa. Mielenkiintoista.

Näissä jutuissa on hyvä pitää mielessä, että jokaisella on oma tiensä. Maailma muuttuu jatkuvasti ja varsinkin nyt elämme äärimmäisen mielenkiintoisia aikoja. Siksi yleensäkin esimerkiksi selibaatti, päihteiden käyttö tai tunnin meditointihetki ei ole minunkaan mielestä välttämätöntä enää toisin kuin ennen. Ihminen haluaa niin helposti jonkun auktoriteetin, jota kuunnella ja sen jälkeen asettaa rajoja sen mukaan itselleen. Itse uskon, että oma intuitio kertoo perimmäisen totuuden (joka myöskin muuttuu, vaikka rakkauttahan se perimmiltään tuntuisi olevan), kunhan vain on saanut kuorittua kuonat pois itsensä ympäriltä.

Muutenkin, miksi helposti aina ajatellaan, että sitä menettää jotain kun tekee vaikka jonkun virheen? Jos ihminen on Jumalan/Energian kuva ja Jumala/Energia on rajaton, niin mihin asiat katoaisivat lopullisesti? Tarkoitan siis sitä, kun joku sanoi aikaisemmin, että harmittaa kun on saattanut menettää jotain kun on käyttänyt päihteitä nuorena niin paljon. Uskolla, positiivisuudella, totuudella ja rakkaudella yhdessä voi mielestäni saavuttaa mitä vain.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #78 : 05.12.2013 12:56:04 »

Allerginen reaktio  Shocked
No mutta joo, miksei?

Jos, niin olikohan kyse juuri miehestä ja hänessä olevista ominaisuuksista, vai voisiko kyse olla jostain, jota hän on esim. syönyt tai juonut?
Hmmm.

Allergisen reaktion kohdalla kyse on todennäköisemmin ihan vaan miehestä itsestään: Eläinallergiahan on allergiaa eläinten ihon hilsepölyn proteiineille ja ihan samalla tavoin (vaikka tämä onkin paljon harvinaisempaa) voi olla allerginen tietyn ihmisen ihon hilsepölyn proteiineille, tai ruumiinnesteen proteiineille.

Paljon epätodennäköisempi tai oikeastaan mahdotonkin olisi se vaihtoehto että allergia johtuisi siitä, mitä mies on syönyt, sillä allergiaa aiheuttavan ruuan proteiinin pitäisi voida päätyä sellaisenaan sinne mälliin asti ja se ei oikein ole fysiologisesti mahdollista. Allergia on vieraan proteiinin aiheuttama reaktio, jossa kroppa hyökkää omia soluja vastaan kun paikan päälle ilmaantuu tuo proteiini jota kroppa virheellisesti luulee viholliseksi. Ruuansulatuskanavasta ei todellakaan siirry ruuan proteiineja hajoamatta ja sellaisenaan siemennesteeseen, eli jotakuinkin mahdotonta että mälli-allergia johtuisi miehen syömisistä.
« Viimeksi muokattu: 05.12.2013 12:57:50 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #79 : 05.12.2013 13:44:50 »

Itse olen vähentänyt nuoruusvuosien viikonloppukännäystä radikaalisti viime vuosina ja etenkin viime kuukausina. Ei ole enää tarvetta. Kai sillä jotain sosiaalisia tilanteita koitti helpottaa. Baareissa esim. tuntuu olevan juuri tuollaista energiavuotoa mistä joku puhui. Toisaalta otan alkoholia kohtuudella hyvässä seurassa nykyäänkin. Tosin teen sen siksi, että olen silloin sosiaalisempi ja voin auttaa ystäviäni henkisyydelläni ja puheillani, jotka tuntuvat voimistuvan alkoholista. Meditaatio pysyy mukana koko ajan jos vain mahdollista. Luin hetki sitten Oshon kirjan Esoteerinen psykologia, joka oli erittäin ajatuksia herättävä. Siinä hän mainitsi, että entisaikojen jonkun koulukunnan tantramestarit olivat sitä mieltä, että todellista valaistumista ei voi saavuttaa, ennen kuin pystyy pitämään meditaatiotilan myös minkä tahansa aineen tai tunteen alaisuudessa. Mielenkiintoista.

Lienee hieman harhaanjohtavaa puhua ja kirjoittaa meditaatiotilan "pitämisestä", mikäli tarkoitentaan samaadhia yoga-suutrain
käyttämässä merkityksessä? Meditaatiotila on olemassa kaikessa materiassa, niin elävässä kuin elottomassa? Elottomassa
materiassa sitä vastaa aineen perustila , quantum vacuum state?

Elollisessa olennossa sitä vastaa puhtaan tietoisuuden tila (turiiya, samaadhi, jne) ? Ihminen (Homo sapiens "sapiens") on tietääksemme ainut elollinen olento tällä planeetalla (mahdollisia "ufoja" lukuunottamatta) , joka kykenee tietoisesti kehittämään hermostoaan niin
että tuon puhtaan tietoisuuden "kokeminen" on mahdollista?

Parempi olisi siis ehkä todeta niin, että valaistuminen  (sen alkeellisin taso, TM:ssä Kosminen tietoisuus, valaistuneisuuden alokastaso, alaistuneisuuden inssiajon läpäisy) on 24/7 (jopa nidraa'ssa eli syvässä "tiedottomassa" unitilassa) tietoisuutta siitä, että todellinen
itsesi (aatman) on täysin erillinen materiaalisesta, kolmen guNan (sattva, rajas ja tamas) keskinäiseen "leikittelyyn" perustuvasta materiaalisesta mualimankaikkeuvvesta?

:Smiley

(edith) Eikös Siddhaartha Gautama Shaakyamunin eli (viimeisimmän?) Buddhan väitetä todenneen jotenkin
seuraavanlaisesti:

Ero buddhan ja tavallisen pulliaisen välillä on se, että edellinen tietää olevansa valaistunut, jälkimmäinen
ei sitä hiffaa (koska tämän maailman ilot ja murheet ym:t kätkevät sen havainnolta?).
« Viimeksi muokattu: 05.12.2013 14:12:25 kirjoittanut sideman » tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #80 : 05.12.2013 18:19:08 »

Sideman, varmaankin noin juuri. Olen kipeänä niin ei ajatus kulje erityisen hyvin. Muotoilin varmaan hölmösti tuon "meditaatiotilan pitämisen". Eipä se kovin miellyttävää varmaan olisi koittaa "pitää" kyseistä tilaa yllä väkisin.  Smiley Kai se tavoite on tosiaan, että se tila on päällä koko ajan. Itse en ole vielä paljoa perehtynyt hiljaisuudessa meditointiin ja sellaiseen syventymiseen. Vaikkakin olen meditoinut suunnilleen kymmenen vuotta arkielämässä.
tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #81 : 07.06.2014 05:35:12 »

Päihteet voivat tosiaan olla hyväksikin, kunhan tietää mitä tekee.
Mun ohje ois jotakuinki tämmöinen: tuonpuoleisen väen kanssa pitää olla sinut ja kunnioituksen molemminpuolista.
Elävä henki on kuollutta "heikompi", joten elävä päättää aina mikä on ok ja mikä ei.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]
  Tulostusversio  

Siirry: