Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tärkeä pikku vinkki henkitodellisuudesta kiinnostuneille  (Luettu 48660 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Palance
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #75 : 05.02.2013 12:36:38 »

meimi foorumihan on täynnä erilaisia kokemuksia,siitä vaan lukemaan ei ne ainoastaan tässä ketjussa ole   Wink

Väittelyt ovat ainakin välillä hyväksi.

Mutta minä myös ajattelin vaieta tässä ketjussa,koska nyt en enää pääse eteenpäin..

Voin kertoa sitten kehityksestäni jos se nyt ketään kiinnostaa,mutta näiden puheiden ansiosta aika taitaa olla "kypsä" aiemmin kuin luulin,joten näistä "väittelyistä" on ollut ainakin minulle hyötyä.  Smiley

Mukavaa jatkoa kaikille myös Eklektikolle!









 
tallennettu

Punainen,Oranssi,Musta
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #76 : 05.02.2013 14:18:45 »

ARGH!

Se ketju, joka on varattu Eklektikon ruotimista varten, josta aiemminkin on ollut puhetta, olisi ihan paikallaan. En muista, josko joku, Ekle itse? semmoisen jo jonnekin pykäsikin, vai miten se meni, mutta tämä vinkuminen ja vääntö täällä ei oikeasti palvele yhtään ketään.
Antakaa olla hyvät immeiset.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #77 : 05.02.2013 14:29:06 »

Hyvä Alauda, et edelleenkään suostunut selittämään sitä lausettasi, joka koski minun kirjoitustani. Ja sen näkevät nyt minun lisäkseni muutkin tämän ketjun lukijat. Tästä oli siis kyse:

Lainaus käyttäjältä: alauda - 04.02.2013  11:36:11
Lainaus
Jonkunlaista myöntämistä heijastuu kirjoituksessa.


Ja tämä oli siis oikein/väärin käsitteen historiallista muuttumista koskeva kirjoitukseni, jonka olit onnistunut lukemaan kaikenlaisten kauheuksien puolusteluksi.

Lainaat myös tekstiäni osittain niin, että sen merkitys hämärtyy toivomallasi tavalla. Tässä KOKO se kappale, jota tarkoitushakuisesti vain osittaisena lainaamalla kirjoitit edellistä viestiäsi:

"Minäpä otan ja määritän täten egosentrisiksi kapeakatseisiksi paskanpuhujiksi kaikki ne, jotka luulevat että heidän tapansa olla kontaktissa henkimaailmaan on ainoa oikea ja jotka dissaavat niitä, joiden hengellinen elämä ja kontakti henkimaailmaan on erilainen kuin heidän. Mutta mitään nimiä en tietenkään mainitse, jokainen joka tuntee piston sydämessään tietää että tämä koskee häntä."

Huomaatko tuon lihavoidun osan tekstistä? Sen jätit pois kun väitit minun nimittelevän toisia kirjoittajia, sillä siitähän huomaa että minä en nimitellyt ketään yksittäistä kirjoittajaa, vaan ilmoitin vain suhtautumiseni kyseiseen asenteeseen. Eli nyt nimenomaan otan vastuun KOKO siitä tekstistä jonka kirjoitin ketjun alkupäässä ja vaadinkin sinua ottamaan vastuun siitä, että lainasit tekstiäni osittain tarkoituksena valheellisesti osoittaa, että olisin nimitellyt yksittäisiä kirjoittajia.

Se että ohitat kysymykseni ja siten vastuusi kirjoitustani koskevasta väitteestä useamman kerran, kertoo minulle aivan tarpeeksi.

« Viimeksi muokattu: 05.02.2013 14:31:40 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #78 : 05.02.2013 14:35:49 »

Se ketju, joka on varattu Eklektikon ruotimista varten, josta aiemminkin on ollut puhetta, olisi ihan paikallaan. En muista, josko joku, Ekle itse? semmoisen jo jonnekin pykäsikin

Siis ei sitä kukaan pykäännyt, vaan siitä tuli ketju shamanismista nykyaikana. Minulla ei ole tarvetta moista ketjua perustaa, mutta olkaa hyvät vain jos siltä tuntuu. Lupaan lukea ja käydä kommentoimassa, nauruhan vain pidentää ikää.  Wink
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Nefarian
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 327



Profiili
« Vastaus #79 : 05.02.2013 14:43:49 »

Nostan kyllä Ekle sinulle hattua, koska olet todella kärsivällinen tämän kaiken keskellä.. Cheesy
tallennettu

..just go with the flow..
Ave^^
Vieras
« Vastaus #80 : 05.02.2013 16:51:00 »

?? Mikäs aika nyt taas on..
Omasta mielestäni Alauda ymmärsi hieman väärin Eklen tekstejä ja Ekle taas reagoi Alaudaan hieman liian voimakkaasti. Mutta sanottakoon Eklektikon eduksi se, että hän vaikuttanee ottaneen teksteissään nykyään yhä enemmän huomioon sen, että tuo ilmi niiden olevan omia ajatuksiaan. Koska kun jolla kulla on noin hyvät verbaaliset kyvyt, helposti vaikuttaa tahtomattaankin provosoivalta tai julistavalta tms.
Mutta se siitä, minua ärsyttää se, että ketjuissa ulkopuoliset rupeavat puolustelemaan jompaa kumpaa väittelijää. Molemmissa on omat vikansa. Noh, ehkä olisi järkevämpää minultakin jos en sanoisi mitään, mutta minkäs teet.  Wink
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #81 : 05.02.2013 17:31:55 »

Toiseksi muuten, täällä kirjoittelee paljon herkkiä ihmisiä ja jokaisen pitäisi saada tuntea itsensä tervetulleeksi tänne, joten pyytäisin että jos jotkut kinastelevat, se on heidän asiansa ja mahdollisesti modejen jos kina äityy pahaksi. Jos on tarve kommentoida asiaan (kuten minullakin nyt), niin se saisi olla mahdollisimman puolueetonta. Ei ole kiva, jos vahvat kirjoittajat savustavat täältä herkemmät pois.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #82 : 05.02.2013 21:53:56 »

Ihan nopea tarkennus tähän tuosta 4D-todellisuudesta.
D tuossa tarkoittaa dimensiota eli ulottuvuutta.
 
Havaintojemme mukaan maailma ei ole fyysisesti kaksiulotteinen kuten valokuvat tai vaikka paperit, tai yksiulotteinen kuten viivat, vaan kolmiulotteinen. Neljäs ulottuvuus on aika.
Ei siis sen kummempi juttu.

Itse en halua mieltää 4D-todellisuutta tyystin harhaksi, koska en totta puhuen koe ajatusta kovin lohdulliseksi tai selkeyttä elämääni tuovaksi (korkeintaan ajattelen, että havaintokykymme on rajoittunut), mutta jokaiselle jotain.  Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #83 : 06.02.2013 11:01:08 »

Opettavainen tarina, joka liittyy aiheeseen vaikka ensin ei ehkä siltä tunnukaan:
Nainen soitti poliisit paikalle kotiinsa ilmoituksella, että itsensäpaljastaja heiluttelee hänelle vastapäisen talon ikkunasta. Paikalle saavuttuaan poliisit ihmettelivät, että eihän kun naisen olohuoneen ikkunasta katsoo, niin missään näy yhtään säädyttömästi itseään paljastelevaa häirikköä. Tähän nainen sanoi: "Mutta hyvä konstaapeli, teidän täytyy ensin nousta tälle keittiöjakkaralle ihan tässä ikkunan laidalla ja katsoa sitten aivan tuonne vasemmalle viistoon alaspäin, niin sitten näette sen törkeän häirikön heiluttelevan elintään."

Jos kaksi ihmistä kiistelee keskenään  jossain ketjussa asiallisesta asiasta - kuten siitä kuka kirjoitti mitä ja kuka tulkitsi kenen tekstiä pieleen milläkintavoin  jne. - niin jokainen, joka on itse niin herkkä että ahdistuu moisen lukemisesta vaikka ei itse ole hommassa mukana, on itse vastuussa siitä että hän pysyy poissa kyseisestä ketjusta, tai jättää lukematta niiden kirjoittajien viestit jotka saavat aikaan sen että hän tuottaa itse itselleen negatiivisia tunteita omilla ajatuksillaan toisten ihmisten kirjoituksista.  Katson että minulla on täysi oikeus oikaista omia tekstejäni koskevat virhetulkinnat ja suoranaiset vääristelyt ihan omalla normaalilla tyyllläni, jolla muutenkin kommunikoin keskustelupalstoilla. Kenenkään ei ole pakko lukea ainuttakaan viestiäni, vapaata tahtoaan voi vapaasti käyttää myös tässä asiassa.

Jos tämä herkkä ihminen ei ole kinassa mukana, vaan seuraa sitä sivusta tilanne on tämä:
Tervetulleeksi itsensä tunteminen ei saisi olla kiinni siitä, miten jotkut muut keskenään keskustelevat, jos herkkä ihminen itse saa kuitenkin vain kilttiä ja positiivista palautetta. Jos näin on, on se ei-tervettulleeksi itsensä tunteminen aiheutettu ihan niillä omilla ahdistavilla ja ikäviä tuntemuksia aiheuttavilla ajatusketjuilla, kuten kaikki ahdistus aiheutetaan.

'Vahvat kirjoittajat savustavat herkät pois' on muuten aivan eri asia kuin 'keskustelija vetäytyy keskustelusta huomattuaan puhuneensa itsensä pussiin.'   Wink

Muokkaus: Muutin juuri allekirjoitustekstini ihan vain siinä toivossa, että jatkossa olisi vähemmän turhia kinoja ja tekstini luettaisiin itsenään. Toisten tulkinnoista ja projektioista on mahdotonta ottaa vastuuta ja on toimintahäiriöistä sairastuttavaa käyttäytymistä edellyttää edes sellaista kirjoittajalta.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2013 11:19:58 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #84 : 06.02.2013 11:16:17 »

Jos palataan aiheeseen niin minua kiinnostaa tietää että onko henkimaailma meissä sisäisesti vain yhtenä todellisuutena vai onko se aurani ympärillä? Sitten toinen asia joka kiinnostaa on nämä riivaustapauksest. Onko tämä todella joku olento aurani ulkopuolella joka tarttuu minuun vai onko se sisäisyyteni heijastuma omasta pimeästä puolesta? Voisiko nämä riivaajat olla vain voimia meidän alitajunnassa, kollektiivisia harhoja ns joka herää eloon syystä tai toisesta, tai nousee ns esille?
« Viimeksi muokattu: 06.02.2013 11:17:49 kirjoittanut Avicii » tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #85 : 06.02.2013 13:36:57 »

'Vahvat kirjoittajat savustavat herkät pois' on muuten aivan eri asia kuin 'keskustelija vetäytyy keskustelusta huomattuaan puhuneensa itsensä pussiin.'   Wink
Tarkoitin lähinnä niitä kirjoittajia, jotka lopettavat tunnuksensa. Enhän minä heidän syitään tiedä, mutta ilmapiirillä on vaikutusta ja joskus olen itsekin tuntenut niin, että huvittaisi sen takia lähteä. Harmi se joka tapauksessa on jos sen takia joku lähtee pois, vaikkei se mitenkään muiden kirjoittajien vastuulla olekaan. Silti vaikka kukaan ei yksin ole vastuussa ilmapiiristä, on jokainen kuitenkin osana vastuussa siitä. Ei se lause "minä nyt vain olen tällainen" aina oikeuta minkälaista käytöstä tahansa. Joskus pitää miettiä myös sitä omaakin ulosantia kompromissien nimissä ja joustaa.. Itsekin sorrun välillä ärsyyntymään ja heittämään kaikennäköistä, mutta lopulta asiansa saa paljon paremmin ilman kiistoja sanottua, kun hyväksyen toisen väärinymmärryksen selittää hänelle mitä oikeasti tarkoitti. Sitä vaan ei aina muista, varsinkaan jos toinen provoaa. En silti edelleenkään allekirjoita sitä väitettä, että vain kuulijalla on vastuu kommunikoinnissa. Arvotan sosiaalisia sääntöjä/taitoja/sopua, miksi niitä nyt kutsuukaan, korkeammalle kuin yksilön oikeutta tehdä mitä tahansa. Mutta hei, tässähän on uusi oivallus! Oivalsinpas taas jotain uutta itsestäni. Itse asiassa, tämä oivallus auttaa ymmärtämään Ekletikonkin ajatusmaailmaa paremmin. Olen pitkään miettinyt tätä olenko sosiaalinen vai en ja kuinka paljon. Sosiaaliset arvot itse asiassa merkitsevät minulle aika paljon. Pitäisikö aloittaa uusi pohdintaketju aiheesta..  :Smiley Smiley Heh, hassua että tästä kinasta oli jotain hyötyä, kiitos teille.  Grin
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #86 : 06.02.2013 13:45:05 »

Minäkin saanut rutkasti uusia oivalluksia tämän keskustelun kautta  Grin Jeah!  Cool
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Nefarian
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 327



Profiili
« Vastaus #87 : 06.02.2013 16:04:48 »

Avicii, millainen "riivaaja" sinua piinaa..?
tallennettu

..just go with the flow..
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #88 : 06.02.2013 17:21:16 »

Avicii, millainen "riivaaja" sinua piinaa..?

 Grin Anteeksi, ilmaisin itseäni hieman huonosti. Ei mua kukaan riivaa mutta ajattelin näitä kaikkia leffoja ja tarinoita riivaajista jotka papit häätävät pois esim. Tälläkin palstalla on joskus ollut juttua kuinka yksi oli karkottanut pahan hengen toisesta pois. Näitä lähinnä ajattelin.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #89 : 06.02.2013 17:33:17 »

Minun näkökulmani on se, että niitä riivaajia on ihmisen mielikuvituksessa ja sieltä ihminen niitä sitten projisoi ihan mihin tahansa, esim uskontoihinsa, elokuviinsa, kirjallisuuteensa jne.

Mielenterveyshäiriöt tuottavat ilmiöitä, joita pidettiin riivaajina ennen kuin alettiin ymmärtää ihmisen psyykeä ja sen ilmiöitä paremmin - eli vasta 1900-luvulla. Fiktiossa ja uskonnoissa näkyvät edelleen riivaajien muodossa tämän tietämättömyyden/ymmärtämättömyyden seuraukset.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: