Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uneni tulkintaa - apuja?  (Luettu 2654 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Pesu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 26.01.2013 14:31:02 »

Näin viime yönä todella selkeän unen, joka jäi vaivaamaan mieltäni ja tarvitsisin nyt neuvoja sen tulkitsemiseen. Olen itse tehnyt siitä jo tiettyjä johtopäätöksiä, mutta ulkopuolisen näkökanta voisi avata sitä hieman lisää.

Unessa olin mummolani pihalla, oli kesä ja nurmikko todella vihreää. Kädessäni oli musta muovirasia, jossa oli kuolleita, mustia käärmeitä. Pihalla oli mieheni violetissa kauluspaidassa ja keltaisessa kravatissa (ei todellakaan käyttäisi tätä yhdistelmää), kädet taskuissa naureskellen - minulle. Meillä oli iso riita menossa jostain asiasta ja koin, että minulla oli tärkeää asiaa sanottavana. Mutta mieheni vähätteli asiani tärkeyttä ja väitti, että haluan riidellä vain riitelemisen takia. Se suututti entistä enemmän ja tunsin, että minua ei otettu tosissaan taaskaan. Yhtäkkiä mieheni äiti yritti saada riitaa poikki ja seurasi huolestuneena vierestä sanailuamme. Se suututti minua lisää: minua ei hiljennettäisi, minulla on oikea syy olla vihainen!
Vaikka oli kesä, ilma ei tuntunut kylmältä tai kuumalta. Suutuksissani halusin mennä pikkuruiseen liiteriin yöksi yksin nukkumaan. Siihen ilmestyi mieheni paras ystävä, joka käyttäytyi kuin mitään riitaa ei olisikaan. Hän lähti edelleen huolettomasti ja hymyilevän mieheni kanssa jonnekin vähän matkan päähän omiin yhteisiin harrastuksiinsa.
Otin mustan laatikollisen käärmeitä ja ajattelin syödä ne ennen nukkumaan menoa. Ennen sitä minun kuitenkin piti käydä jossakin ja hetken kävelin säkkipimeässä pihamaalla. Joku ikään kuin naksautti valot taas päälle ja huomasin, että olin meinannut astua kahden todella limaisen ja elävän käärmeen päälle. Nekin olivat mustia. Toinen voi hyvin ja toinen lojui maassa henkihieverissä. Aloin noukkimaan niitä maasta mustaan laatikkooni syötäväkseni.

Taustaksi on kerrottava, että suhteemme mieheni kanssa on ollut kovalla koetuksella viimeisen vuoden aikana. Hän on ollut vakavasti sairas, mutta myös hankkinut itselleen vaativan työn, joka vie paljon hänen aikaansa. Keltainen-violetti yhdistelmänä on mielestäni dramaattinen ja viittaa mieheni hieman musta-valkoiseen ajatusmaailmaan, jossa mennään helposti ääripäihin ja unohdetaan rauhallinen keskitie. Itse olen todellisessa elämässä joutunut punnitsemaan paljon sitä, kuinka jatkaa tästä eteenpäin. Siksi kaipaisin apua unien tulkintaan paremmin perehtyneiltä Smiley Kiitos jo etukäteen!
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 26.01.2013 19:24:36 »

Minulle tulee tästä mieleen, että sinulla on paljon katkeruutta, jota et saa sanottua sanoiksi tai et osaa purkaa sitä itsestäsi. Käärmeet mustassa laatikossa ovat jotain tosi kaukaisen ajan katkeruuksia, ne pihalla olleet sitten niitä tämän ajan pelkoja.

Miehesi ei välttämättä edusta miestäsi konkreettisesti, uskon siihen että näyttelemme itse kaikki osat unissamme. Ehkä lähestyisin tätä enemmän sen kautta, mitä mies tässä uudessa tilanteessa sinulle edustaa: itsekkyyttä tai itsepäisyyttä, kun sairaudesta huolimatta on vaativassa työssä? Joka tapauksessa luulen että mieshahmo edustaa jotain aspektia sinussa itsessäsi, vaikkapa nyt sitä riidanhalua josta se sinua syytti.

Vältteletkö yleensä riitatilanteita? Onko menneessä tilanteita joista et ole osannut puhua ja jotka nyt nousevat mieleesi tämän uuden tilanteen kautta?
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: