Mulle yllättäen kävi niinkin satumaisesti, että kun exien kohdalla aina jokin on hiertänyt takaraivossa, aina jokin epäilys tai luottamuksen puute, niin nykyisen mieheni kohdalla mitään niistä ei vain ole enää suhteen muodostuttua ollut. Ihan kuin tämä mies vain olisi tarkoitettu minulle ja se oikea ja ties mitä vielä sanotaan. Tämän perusteella yksi näkökulma asiaan on, että jos on epäilyksiä, voi olla että se mies ei vain oikeasti ole se oikea, vaikka itse haluaisi niin tehdä kaikki sellaiseksi, että se olisi.
Merkittävimpiä tekijöitä mulla epäilyksien luojina on nro ykkösenä ollut usein oma itsetunto, en ole kuitenkaan uskonut, että minä riittäisin miehelle, olen epäillyt hänen rakkauttaan minua kohtaan. Toisena ehkä esim kaurisvenukseni kautta tuleva hidas luottamuksen synty. Vaikka kuinka kirjoittelin joskus (naureskelin jotain vanhaa ketjua lukiessani), että haluan rakastajan, en ystävää, niin oikeasti se on täysin päinvastoin. Luottamuksen muodostaminen on ollut hyvin vaikeaa, jos suhde ei ensisijaisesti perustu ystävyydelle, toisen tuntemiselle ja yhdessä ololle. Ystävyyden kautta on minulle ainut tapaa muodostaa luottamus. Ystävyydellä kestää aikansa myös rakentua, joten se on kohtalaisen hidas prosessi kohdallani. Olenkin aina tuntenut jonkinlaista ongelmaa siinä, että pitäisi tutustua treffeillä uuteen ihmiseen ja aloittaa intiimi suhde siitä saman tien/pian. Kyllähän se on onnistunut, mutta luottamus ei ole ehtinyt syntyä.
Yksi mikä sinun ajatuksistasi tulee mieleen, on taas se, että oletko varma siitä mitä itse elämältäsi haluat? Voiko olla, että menet miehesi toiveiden mukaan ja jokin ehkä takaraivossa hiertää, että se ei ole sitä mitä itse haluat elämältäsi?
Auringon ja kuun aspektit nostit tuossa esille, niin minulla on hiertämässä taas neliö niiden välillä. Etsisin kartasta silti muitakin selityksiä, kuin tuota pelkkää oppositiotasi.