sideman
|
|
« : 13.02.2013 13:58:25 » |
|
Bhagavad-giitaa II 50. Krishna selittää Arjunalle, kuinka vapaudutaan sekä hyvien (su-) että pahojen (dus-) tekojen (kRta) tuottamasta karmasta: buddhi-yukto jahaatiiha (jahaati + iha) ubhe sukRta-duSkRte* tasmaad yogaaya yujasva yogaH karmasu kaushalam. MMY'n käännös: He whose intellect is united (with the Self) casts off both good and evil even here. Therefore, devote yourself to Yoga. Yoga is skill in action. * dentaalisibilantti 's' muuttuu k-äänteen edellä retrofleksiksi sibilantiksi 'S' ( ~ sh): dus + kRta > duSkRta; pääte vaihtuu e-ksi, koska kyseessä on kahden komponentin dvandva-yhdyssana, jolloin useimmiten loppukomponentti on duaalissa (ei singulaarissa eikä pluraalissa).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eklektikko
|
|
« Vastaus #1 : 13.02.2013 14:03:07 » |
|
Sinä aikan kun edellisen viestin neuvot annettiin, olivat värähtelyt matalalla ja oli tehtävä paljon jotta saisi mitään aikaiseksi.
Harmonisen konvergenssin 1987 jälkeen käyttöön on tullut karman oheen uusi tapa olla ja elää: Kanssaluominen.
Ja tähän liittyen kaikesta vanhasta karmastan voi vapautua ihan vain päättämällä tehdä niin ja sanomalla sen. Minä vain hiljennyin ja sanoin: Hengen nimeen, korkeimman minän kautta, täten sanoudun irti kaikesta karmastani.
Tein tämän tuommoinen kolme tai neljä vuotta sitten, kun kuulin asiasta Kryon kanavoinnista ja ihan kummasti onkin elämä helpottanut monella tapaa.
Mutta toki tuo vanha karmajärjestelmä on edelleen voimassa niille, jotka eivät halua siirtyä uuteen järjestelmään. Ja karman jälkee mutta ennen kanssaluomista tuli 'Anna olla ja anna Jumalan hoitaa' - joka sekin on edelleen voimassa. Nykyään ihminen voi valita siis kolmesta eri tavasta sen suhteen, mitkä tekijät hänen elämäänsä vaikuttavat.
|
|
|
tallennettu
|
DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
|
|
|
Avicii
|
|
« Vastaus #2 : 13.02.2013 21:32:34 » |
|
Tämä on helppoa sikäli kun uskoo karmaan. Mutta jos karma olisi olemassa, ymmärrän tuon nk armahduksen tässä asiassa että sieluja vapautetaan mutta en tiedä, onko tämä ihan näin yksinkertaista. Mikäli karma on todella olemassa (tosin monta verisiota löytyy) niin näkisin että ei se ihan näin helppoa voi olla. Ihan kun tällä vain helpotetaan vapautumaan hetkellisesti ja antaa ikään kun hetken aikaa levähtää mutta ei välttämättä ole mikään lopullinen totuus. Mutta olen vielä aluillaan tämän asian tiimoilta.
|
|
|
tallennettu
|
You were born to be real not to be perfect.
|
|
|
Yep
Vieras
|
|
« Vastaus #3 : 14.02.2013 10:54:33 » |
|
Tämä on helppoa sikäli kun uskoo karmaan. Mutta jos karma olisi olemassa, ymmärrän tuon nk armahduksen tässä asiassa että sieluja vapautetaan mutta en tiedä, onko tämä ihan näin yksinkertaista. Mikäli karma on todella olemassa (tosin monta verisiota löytyy) niin näkisin että ei se ihan näin helppoa voi olla. Ihan kun tällä vain helpotetaan vapautumaan hetkellisesti ja antaa ikään kun hetken aikaa levähtää mutta ei välttämättä ole mikään lopullinen totuus. Mutta olen vielä aluillaan tämän asian tiimoilta.
Samaa mieltä. Vaikea uskoa kertaluontoisen julistuksen pyyhkivän kaiken pois. Usein ihminen hankkii lisää karmaa mm polkemalla toisia alas, mitätöimällä mielipiteitä ja kokemuksia - isommista rikkomuksista puhumattakaan. Oikeastaan aikas kätevää, julistan itseni tänään vapaaksi karmasta ja pistän huomenna haisemaan Jos ajatellaan, että karma on syyn ja seurauksen laki, paras keino vaikuttaa uuden karman syntymättömyyteen on käyttäytyä ihmisisksi. Ja vanhaa karmaa voi maksella iloisena, sittenhän se on tehty, eikä tule enää maksuun.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Avicii
|
|
« Vastaus #4 : 14.02.2013 11:15:22 » |
|
Tämä karma on merkillinen tapa ajatella. Itselläni on sellainen käsitys että vastaavanlainen systeemi on meissä jo sisäänrakennettu ja tekojemme ja oppimaamme on aina suhteessa ympäristöömme ja kulttuuriin sidoksissa, puhumattakaan tietoisuuden kehityksestä. Olen vielä sitä mieltä että on niin paljon asioita jota pitää huomioida ihmisen kasvussa että jokin nk viisaus palauttaa ja katsoo meidän oppiläksymme. Jotenkin koen tämän paljon armollisempana kun se että jos aiheutan kauheuksia toisille pitää mun saada samalla mitalla takaisin. Miettikää nyt pieniä viattomia lapsia. Minusta, jos karma on todella olemassa niin sen pitäisi alkaa vaikuttamaan vasta kun ihminen on saavuttanut kasvussaan sellaisen tason että osaa sisäistää tämän. Miten karman näkökulmasta selitetään kaikki hylkäämiset, seksuaaliset hyväksikäytöt, alentaminen, heitteille jätöt, koulukiusaamiset jne. En tiedä, tää ei oikein nyt natsaa sydämeni kanssa
|
|
|
tallennettu
|
You were born to be real not to be perfect.
|
|
|
Eklektikko
|
|
« Vastaus #5 : 14.02.2013 11:17:57 » |
|
Samaa mieltä. Vaikea uskoa kertaluontoisen julistuksen pyyhkivän kaiken pois. Usein ihminen hankkii lisää karmaa mm polkemalla toisia alas, mitätöimällä mielipiteitä ja kokemuksia - isommista rikkomuksista puhumattakaan. Oikeastaan aikas kätevää, julistan itseni tänään vapaaksi karmasta ja pistän huomenna haisemaan Minulta se vain ny tuntui pyyhkivän pois kaiken: Kaikki ihmissuhteet rauhoittuivat, eivätkä draamanarkkarit ole enää olleet riesana kuten ennen. Ehkä juttu on niin, että karmastaan eivät syystä tai toisesta irtisanoudu muut, kuin ne jotka ovat muutenkin sielunsa kehityskulussa siinä vaiheessa, että eivät enää tee karmaa vaan vain maksavat sitä pois. Minun tämä inkarnaationi on ollut ihan puhdasta takaisinmaksua, niin visusti olen pitänyt näppini erossa toisten ihmisten vapaasta tahdosta. Ainoa karma mitä tässä elämässä olen tehnyt on ollut henkilökohtaista pikakarmaa malliin 'kun juo viinaa, saa krapulan.' Tämä on asia, johon olin jo vuosia sitten kiinnittänyt huomiota, kauan ennen kuin edes kuulin sitä kanavointia karmasta irtisanoutumisesta. Näin tuppaa jossain vaiheessa usein sielulle käymään; se on jo sisäistetty ettei sössitä toisten vapaata tahtoa, eli tehdä lisää karmaa ja sitten hyvin usein ahnehditaan aika sankarillisia määriä karman takaisinmaksua yhteen ainoaan inkarnaatioon. Juuri niin on minun sieluni tainnut tehdä, sillä sitä karmaa oli maksettavana elämäni muutaman ekan vuosikymmenen aikana niin paljon, että se melkein tappoi minut. Ja ihan koko ikäni olen ollut haluton puuttumaan toisten vapaaseen tahtoon - aivan lapsesta asti, kauan ennen kuin edes uskoin yhtään mihinkään. Karmaa toisten ihmisten kanssa tehdään vain ja ainoastaan puuttumalla toisen vapaaseen tahtoon. Mainitsemasi asiat, jotka liittyvät ihmisten väliseen keskusteluun eivät edes ole sellaista. Manipulointi, uhkailu, valehtelu, kiristys ja suoranainen fyysinen väkivalta - niillä tehdään karmaa. Ei yhtään millään avoimella rehellisellä keskustelulla. Karmaa syntyy, kun toisen tahtoon puututaan tai hänen tahtoaan estetään. Ei yhtään millään muulla. Tiedän toki, että karmasta on muitakin käsityksiä kuin tämä minun, mutta minulle tämä toimii ja olen saavuttanut valtavasti lisää onnea, tyyneyttä ja tasapainoa sen jälkeen kun karmastani irti sanouduin. Ja vielä: Koskaan ennen ei ole voinutkaan karmasta vapautua tällaisella yksinkertaisella julistuksella. Se on tullut mahdolliseksi vasta tämän tällä hetkellä menossa olevan valtavan energiamuutoksen ja värähtelyjen nousun ansiosta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.02.2013 11:39:49 kirjoittanut Eklektikko »
|
tallennettu
|
DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
|
|
|
Eklektikko
|
|
« Vastaus #6 : 14.02.2013 11:38:54 » |
|
Tällainen pitkähkö keskustelu on myös käyty aikoinaan tällä foorumilla karmasta: http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=154.0
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
pikkari
|
|
« Vastaus #7 : 14.02.2013 17:15:28 » |
|
No johan ketjun löysin ja toi vanhempi pohdistelu mielenkiintoinen myös!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nefarian
|
|
« Vastaus #8 : 14.02.2013 17:24:22 » |
|
Minusta, jos karma on todella olemassa niin sen pitäisi alkaa vaikuttamaan vasta kun ihminen on saavuttanut kasvussaan sellaisen tason että osaa sisäistää tämän. Miten karman näkökulmasta selitetään kaikki hylkäämiset, seksuaaliset hyväksikäytöt, alentaminen, heitteille jätöt, koulukiusaamiset jne. En tiedä, tää ei oikein nyt natsaa sydämeni kanssa aika pitkälle karman maksu menisi jos kaikkien olisi oltava siinä tasossa, että ymmärtää.. kaikki kun eivät ymmärrä tätä asiaa välttämättä koskaan.. sehän tässä onkin se karman takaisinmaksu.. miksi nimenomaan on niitä hyväksikäyttäjiä ja hyväksikäytettyjä.. jne jne.. kukin on valinnut ennen tätä inkarnaatiota oman elämänsä.. mikä on tehokkaampi tapa maksaa karmat takaisin kuin jo pienenä koetut ikävät asiat.. se on tehokkaampaa.. olemme täälä kuitenkin oppimassa ja kasvamassa.. olen myös samoilla linjoilla Eklen kanssa, että jo sieluniän loppuvaiheilla elävät eivät enää tee karmaa vaan maksavat sitä pois.. ja sitäkin lähinnä itselleen.. esim. sairaudet, rahattomuus yms. vastoinkäymiset.. eikä välttämättä tuo kaikilla edes auta, että vapautuu kaikista karmoistaan.. varsinkaan jos ei siihen usko.. itsellä on elämä huomattavasti helpottunut sillä, että on ymmärtänyt nämä karmiset asiat.. jos on joskus kysynyt itseltään, että mitä pahaa mä olen tehnyt, että ansaitsen tämän.. No sitäpä juuri, mutta et välttämättä tässä elämässä.. ehkä maksellaan jotain takaisin edellisistä.. sen ymmärrettyä pääsee aivan varmasti eteenpäin tässä ja seuraavissa elämissä.. en ole ollenkaan niin "katkera" tilanteestani.. se on hyväksyttävä.. olen tämän valinnut ja näillä mennään.. tästä eteenpäin onkin sitten mahdollisuus muuttaa elämänkulkua toiseen..
|
|
|
tallennettu
|
..just go with the flow..
|
|
|
Eklektikko
|
|
« Vastaus #9 : 15.02.2013 09:29:40 » |
|
Minä maksoin erään karman pois tässä inkarnaatiossa hyvin nuorena ja nyttemmin on kirkastunut ymmärrys siitä, että jos olisin maksanut sen pois vanhempana, itse fyysisten tapahtumien olisi täytynyt olla rajumpia ja vammauttavampia, jotta oltaisiin saatu sama teho kuin mitä tuli kun maksoin sen nuorena. Oikein fiksu valinta sielultani minun mielestäni. Kun lapsen psyyke on herkempi, voivat itse maksun tapahtumat olla 'kevyempiä' kun jos saman karmavelan maksaisi aikuisena. Veikkaan että aika monilla sieluilla 'maksetaan pienempänä mutta aikaisemmin' on ihan tietoinen ratkaisu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #10 : 15.02.2013 09:42:13 » |
|
Hmmm. Minä en lopulta ilmeisesti usko siihen, että karmastaan voi vapautua...olen nimittäin koettanut, mutta ehkä siis kyse on siitä, että se ei onnistu, koska ajattelen toisin. Oman ajattelunsa muuttaminen siis...mitään muuta niin haluaisi, kuin että ihmissuhde draamaajat rauhoittuisivat ja jättäisivät rauhaan...niin eittämättä tapahtuu lopulta vaikean kautta, mutta mistä saisin voimaa ja uskoa luoda sellaisen tulevaisuuden, jossa se tapahtuisi helposti, itsestään, helpottavasti, pian? Minä en ajattele, että olisin välttämättä tehnyt mitään ikävää, josta olisin tämän karman kerryttänyt, vaan minun sieluni tarvitsee tälläiset oppiläksyt kehittyäkseen eteenpäin...eiväthän kaikki kokemuksemme seuraa karmasta...sielun kehitys on jossain tilanteessa, ja se tarvitsee tiettyjä oppeja päästäkseen eteenpäin? No niin, olen ulalla ja hämmentynyt, hmmm?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eklektikko
|
|
« Vastaus #11 : 15.02.2013 10:18:08 » |
|
Luulenpa, että asiaaan täytyy uskoa jotta se onnistuisi, ihan sitä alitajuista tasoa myöten. Eli jos olet epäuskoinen, ei se karmasta irtisanoutuminen tapahdu koko olemuksellasi korkeinta minääsi ja sydäntäsi myöten. Kanssaluomisessa - jota karmasta vapautuminenkin on - ei myöskään voi asettaa mitään ehtoja: Voi vain määrittää minkä lopputuloksen haluaa, mutta sitä millaisten vaiheiden kautta lopputulokseen päädytään tai miten kauan lopputuloksen saavuttaminen kestää, ei voi määritellä.
En minäkään muista mitään välitöntä salamaniskunomaista muutosta elämässäni, vaan jotenkin kummasti kaikki hankaluudet ihmisten kanssa rauhoittuivat tai jäivät pois suunnilleen varmaan noin vuoden aikana sen jälkeen kun karmastani irtisanouduin.
Sitten on vielä sellainenkin puoli asiassa, että kaikki ihmissuhdehärdellit tai muutkaan eivät edes ole karman maksua: Yhtä hyvin voi olla kyse siitä, että sielu on halunnut itselleen oppimiskokemuksen tietynlaisesta tilanteesta ja siinä toimimisesta ja silloin se draaman vastakappale ei ole karmasuhteessa, vaan vastanäyttelijän kanssa on sielunsopimus siitä, että hän toimii oppimisen avuksi vastanäyttelijänä ihmissuhdedraamassa. Ja lohdullinen juttu on se, että mitään ei tarvitse opetella kuin kerran: Seuraavissa inkarnaatioissa kerran opitun asian 'oppii' välittömästi, koska kyse ei enää ole oppimisesta vaan muistamisesta.
Karman suhteen ei muuten kannata ajatella mukava/ikävä tai hyvä/paha akseleilla. Sielun näkökulmasta on hyvä asia että inkarnaatiokierron alkuvaiheeseen painottuen tehdään paljon karmaa, koska se karman takaisin maksaminen on oppimisen keino. Sinun näkökulmastasi ihmisinkarnaatioss jokin teko on 'ikävä' mutta sielusi näkökulmasta se on vain hyödyllinen osa oppimisen jatkumoa. Ihan kaikki sielut kokeilevat ihan kaikkea. Hyvä/paha, ikävä/mukava ovat fyysisen tason harhoja ja eri ihmiset määrittelevätkin ne aivan eri tavoin. Sielulle kaikki kokemukset ovat haluttuja, aivan kaikki!
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.02.2013 10:35:16 kirjoittanut Eklektikko »
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
|
« Vastaus #12 : 15.02.2013 10:40:35 » |
|
Aivan, olemme siis samaa mieltä. Eli ilmeisesti voi olla nyt niinkin, että tilanteiden kärjistyessä tällätavoin, olen juuri menemässä sitä kohti, että pääsen eroon tästä kaikesta taakasta. Ja kun olen pyytänyt että asiat selkiytyvät parhain päin kaikkien kannalta, se ei suinkaan tarkoita että se matka olisi mukava, vaan tällätavoin minä opin jotain tärkeää...voin kyllä nyt jo nähdä, mitä se on.
Olen samaa mieltä, ettei ole hyvääpahaaikävääjamukavaa, vaan kaikki ovat sielulle arvokkaita kokemuksia...en siis ajattele niin, vaikka tässä ikävästä puhunkin, tai siis kirjoitan. Asioista vain on yksinkertaisempi keskustella tällätavoin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
neverknow
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #13 : 18.02.2013 06:34:29 » |
|
Heippa, Luin eilen tämän ketjun läpi ja jäin kovasti miettimään karmaa ja sen osuutta elämässäni..Minulla on ollut paljon vastoinkäymisiä pienestäpitäen mutta vuosi 2012 oli erityisen rankka..kaikkea mahdollista on tapahtunut ja pyysinkin eilen että karmani voisi antaa minun hieman hengähtää tai armahtaa minut ja poistua. Nukahdin siis tähän ajatusmaailmaan...Uneni oli kuitenkin todella hämmenävä..heräsinkin myöhemmin kamalaan unihalvaukseen. Unessa olin ensin omassa sängyssä jossa jotenkin tiedostan tulevan "unihalvauksen" jossa en pysty liikkua, koitan ensin rimpuilla sitä vastaan ja tappelen jonkun henkilön kanssa ns. sanallisesti jotakin vastaan. Sitten tunnen takahampaissa kipua ja kuulen pulputusta..huomaan kaataneeni unessa vesipullon josta pulpuaa vettä, saan jotenkin nostettua sen ylös ja rimpuilun jälkeen pyörähdettyä sängylläni, toivon herääväni tähän mutten herää..sitten mietin että yritän vetää syvään henkeä jos se auttaisi mutta ei auta. Seuraavaksi huomaan olevani keittiössä, joka on kirkkaan valkoinen ja kiiltävä..tajuan hakeneeni asperiinin kipuihin mutta huomaankin itkeväni ja suuni on täynnä murskaantuneita pillereitä..kinastelen edelleen henkilön kanssa joka virnuilee ja nauraa minulle..huudan itkien henkilölle että katso mitä sait minut tekemään ja sinä väitit auttavasi minua..tämä tarkoitti unessa itsemurhaa..huomaan lopulta että tämä virnuileva ihminen jota vastaan tappelen olenkin minä itse..katson peilikuvaani keittiössä ja syljen pillereitä ulos itkien ja sanoen etten tahdo kuolla. Tämän jälkeen herään ja ihmettelen mitä on tapahtunut..oliko tämä unihelvaus..varmaan mutta nukuin kyljelläni jolloin ei pitäisi unihalvaksia pahemmin tulla..Kellään ideoita mitä tapahtunut? tai mitä minun pitäisi tästä oppia? Toivottavasti ei ainakaan enneuni tuo pillereiden vetely
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Palance
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #14 : 18.02.2013 09:00:25 » |
|
Ihan kaikki sielut kokeilevat ihan kaikkea. Hyvä/paha, ikävä/mukava ovat fyysisen tason harhoja ja eri ihmiset määrittelevätkin ne aivan eri tavoin. Sielulle kaikki kokemukset ovat haluttuja, aivan kaikki!
Huomenta! Tähän on ihan pakko kommentoida. Minun sieluni ei kyllä todellakaan kokeile kidutusta,murhaamista ym. kauheita juttuja! Eihän voi olla mahdollista että murhaisin ihmisen ja selittäisin kaikille etten tehnyt väärää vaan sieluni halusi kokemuksen ja väärää ei ole olemassa vaan se on vaan fyysisen tason harhoja. Huh mitä tekstiä täällä..
|
|
|
tallennettu
|
Punainen,Oranssi,Musta
|
|
|
|