Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kun ei enää ole toivoa jäljellä  (Luettu 4394 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Avicii
Astroholisti

Profiili
« : 04.03.2013 10:20:44 »

Minun ystävälläni on aika vaikea elämäntilanne päällä ja tämä vuosi tulee olemaan erityisen vaikeaa hänelle monellakin tapaa. Hänellä on päiviä jolloin tuntuu että kaikki on ihan ok mutta sitten tulee pidempiä aikoja jolloin hänen toivo on hiipunut kokonaan. Miten te olette jaksanneet kannustaa ihmisiä jolla todella ei ole kovin paljon toivoa enää jäljellä? Minusta tuntuu että sanat loppuu ja en tiedä enää mitä sanoa kun tiedän että tilanne ei tule heti helpottamaan. Kokemuksia?
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 04.03.2013 12:46:21 »

Olen usein huomannut, että toiselle on eniten avuksi, kun ei erityisesti yritä olla mikään auttaja, kunhan on vain oma itsensä, pitää toiseen yhteyttä ja tekee hänen kanssaan ihan tavallisia juttuja ja on ehkä omilla valinnoillaan toiselle esimerkki. Jos toivottomuus johtuu muusta kuin kuolemaksi koituvasta sairaudesta, niin iloinen, hyväksyvä ja luotettava seura ja mielenkiintoinen puuh piristää kummasti. Jos taas on kyse kuolemanvakavasta sairaudesta, niin ehkä on hyväksyttävä se, että kyseinen ihminen todennäköisesti poistuu keskuudestamme pian ja tarjoutua olemaan keskustelukumppani (tai kaupassa käyjä) silloin kun on tarpeen. Jos toivottomuus on lamaannuttanut ihmisen toimintakyvyn, niin ehkä olisi syytä ohjata hänet pikimmiten lääkärin vastaanotolle.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 04.03.2013 13:21:13 »

Kiitos Lilli sanoistasi.  smitten
tallennettu

epona
Vieras
« Vastaus #3 : 04.03.2013 16:26:33 »

http://www.bachflower.com/

En kuuna päivänä olisi kuvitellut, että jostain kukkaterapiasta olisi mitään hyötyä  -  itseasiassa tuomitsin asian alkuun täysin hihhulihei jutuksi.

Niinpä vaan kävi, että sellaiset raskaat tunteet, joita olin koko elämäni kantanut mukanani vain hävisivät kuin savuna ilmaan mm. sellainen toivottomuuden tunne. Kannattaa kokeilla - eihän niistä mitään haittakaan voi olla!

/A
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 05.03.2013 09:08:17 »

Kiitti vinkistä Ilveksen tytär. Toinen yhtä toimiva juttu voisi olla aromaterapia, siihen olen hieman enemmän tutustunut.
tallennettu

epona
Vieras
« Vastaus #5 : 05.03.2013 10:13:31 »

Käytän myös aromaterapiatippoja, mutta minun henk. kohtaisen kokemuksen perusteella nuo Bach -flower remedies olivat ihan mielettömän paljon tehokkaampia. Ne tipat nautitaan sisäisesti - kielen alle vaan.

Jokatapauksessa toivon, että ystäväsi voimaantuu ja, että sinä jaksat hyvin.

smitten

/A
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 05.03.2013 10:24:52 »

Kiitos ystävällisyydestä  smitten
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: