Minä taisin lueskella aika moniakin opuksia, joita kirjastosta löytyi tästä aiheesta, joten en nyt muista mitään tiettyä kirjaa. Reiki-teokset ovat hyviä myös muille kuin reikillä hoitaville sen vuoksi että niissä kerrotaan myös siitä hoitajan etiikasta, eli ei hoideta ilman lupaa ja kerrotaan turvajutuista kuten siitä ettei saa hoitaa sairaana ollessaan jne. Samoin tutustuin sitten chakrajärjestelmään, siitä on Sonya Choquettella yksi hyvä kirja jonka nimeä en nyt muista, mutta jonka myös löysin kirjastosta.
Minä tykkään kovasti tästä 'sinne missä sitä eniten tarvitaan' sillä henkimaailma ja opassoppamme hoitaa kyllä homman sitten niin että osoite on oikea. Ja Itämerelle saa muuten ihan luvan kanssa lähettää hoitoa ihan kuka vain, raukkaparka on kai maailman sairain meri tällä hetkellä, joten kaikki apu on tarpeen. Ja itseään voi aina hoitaa. Minä aloitin muiden hoitamisen läheisistä ihmisistä, äitini taisi olla ensimmäinen hoidettavani.
Se tuntuu kyllä aika erikoiselta, että tunnet tuon vasta toisesta kädestä. Tulee myös mieleen, että energia joka kulkee kädestäsi (ehkä pian molemmista) voi olla myös yhtä hyvin valoa kuin hoitoa: Sitäkin voi kuka tahansa kanavoida maailmaan ja ihan samalla määrityksellä 'sinne missä sitä eniten tarvitaan.' Valo tekee sen, että ihmiset eivät voi olla näkemättä mitä heidän ympärillään tapahtuu, mutta edelleen valitsevat vapaalla tahdollaan tekevätkö asioille mitään vaiko eivät. Tästä on hienossa kirjassa 'sateenkaaresta todellisuuteen' joka myöskin löytyy kirjastosta.
Noh, nyt toisaalta tätä kirjoittaessa tulee myös mieleen, että voihan tuo tunne kädessä olla myös ihan vain sitä että ne kämmenchakrasi (=energiakeskukset) vasta ovat avautumassa ja tunne tulee siitä. Mutta ei se aikomus hoidon tai valon lähettämisestä maailmaan silloinkaan mitenkään vahingollista ole, pikemminkin intuitio sanoo että se vain nopeuttaisi kämmenchakrojen avautumista. Kädet ovat sydämen jatke, koen että kun hoidamme käsillä, hoidamme itse asiassa samalla myös sydämellä.
Minulle kävi itse asiassa niin aikoinaan, että luin tuon Sateenkaaresta Todellisuuteen kirjan ja aloin lähettää ihan vain sitä valoa maailmaan, minä kun niin tykkäsin siitä ajatuksesta että se vaikuttaa asioihin puuttumatta toisten vapaaseen tahtoon. Sitä kesti pari vuotta, jona aikana tasapainotin myös itseäni ja sitten ne hoitokanavat aukenivat itsestään. Uskon että se valon kanavointi maailmaan jotenkin pohjusti tai edesauttoi hoitokanavien aukeamista.