Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kierrätyskamaa...  (Luettu 6021 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« : 06.03.2013 20:51:04 »

Facessa pyörii joku juttu jossa sanotaan että kirpparivaatteista voi tulla pahoja henkiä...joo.
Mutta siis miten on, voisiko joku henkimys jäädä vaatteeseen kiinni  samoin kuin ne jäävät vaikkapa asuntoon?

Itse en ole konepesua kummempaa puhdistusta vaatteille suorittanut kun ne olen kotiini raijjannut, mutta, kannattaisiko se ehkä kuitenkin?  :Smiley
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #1 : 06.03.2013 21:02:12 »

No joo, jos on silleen taikauskonen.. coolsmiley Huh :Smiley
Itekkin oon vaan pessyt vaatteet, jos oon jotaki löytäny.
Pesen ylleensä kaupanki vaatteet ennenku otan käyttöön.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 06.03.2013 21:17:45 »

Juuh, piti vielä lisäämäni, että ellei jäisikään henkiä, niin jotain niihin kai voi kuitenkin jäädä, ja mitäs sen kanssa?

Pesu merisuolalla ja siunaaminen kuulostaa toimivalta. Toisaalta taas vain ponteva ajatus, että nyt kaiki muut jämät pois, MUN vaate tästä eteenpäin...ei kai sen tarvitsisi olla kovin monimutkaistakaan.
Huonekaluissa ja koruissakin minä jopa pidä siitä huokuvasta historiasta, vai miksi sitä sanoisi, mutta vaate on vielä henkilökohtaisempi, en tahtoisi kantaa mitään yllättäviä energioita mukanani.
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #3 : 06.03.2013 21:25:24 »

En oo silleen koskaan aatellut, pessyt vaan ne, koska onhan niissä pölyä..ja ne on lämittyjä..  :Smiley :Smiley
Ja huonekalujakaan en oo senkummempaa, ku vaan pyyhkiny ja korut vaan pesassu.. Smiley
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #4 : 06.03.2013 21:56:56 »

En määkään ota käyttöön uuttakaan vaatetta pesemättä (paitsi nyt jotain ulkoilutakkeja en koneeseen änge). En nyt tiedä sitä pahojen henkien poistamiseksi kutsua, mutta mukavalta tuntuu niin tehdä kumminkin - ja tosi häiritsevältä, jos ei tee.
Joistain käytetyistä esineistä tulee kyllä omia ihan eri lailla, kuin toisista.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 07.03.2013 08:57:31 »

Minua ilmeisesti suojaa tässäkin asiassa se yksinkertainen kanssaluominen:
Kun en usko minkäänlaisten pahojen henkien olemassaoloon, saan myös olla niiltä rauhassa.  Grin

Uskomalla pahoihin henkiin voi muuten tuottaa myös ihan itsekseen ilmiöitä, jotka tuon oman uskon vuoksi sitten luulee pahoiksi hengiksi. Me olemme kaikki kanssaluojia ja kaikki pelot kutsuvat/luovat niitä pelättyjä asioita. Kannattaa siis olla tarkkana siitä mitä toivoo ja myös siitä mitä pelkää.

Suurin osa vaatevarastostani on kotoisin kirpputoreilta ja second hand shopeista, suht kaikki paitsi sukat ja alusvaatteet. Ikinä en ole kokenut yhtään mitään energeettisiä vaikutuksia niistä. Ihmiset myyvät yleensä kirppareilla vasta pestyjä vaatteita, harvoin joutuu edes tunkkaisen hajun vuoksi ennen käyttöönottoa pesemään.

Uudet vaatteet sen sijaan kannattaisi aina pestä ennen käyttöönottoa ihan maallisista syistä: Teollisuudessa käytetään kaikenlaisia homeenestoaineita yms. myös vaatteissa ja ne voivat aiheuttaa allergisia reaktioita.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #6 : 07.03.2013 09:32:49 »

Minäkin olen huomannut, mutta jo ostovaiheessa, että jotkut ihan mukavan ja käyttökelpoisen näköiset vaatteet tai tavarat tuntuvat siinä pöydässä siltä, etten halua ostaa. Mistä lie se sitten johtuukaan. Joistakin taas tulee semmoinen tämän minä haluan -olo, vaikkei ne kauhean kummoisia olisikaan. Joka tapauksessa yritän välttää ostamasta mitään sellaista, mitä ei kuitenkaan käyttäisi, se riski kun kirppariostoissa kuitenkin on.  buck2
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 07.03.2013 11:47:43 »

Minä tunnustelen energiat ennen ostospäätöstä. Harvemmin ostan koruja koska ne on niin henkilökohtaisia jollain tapaa mutta kaikki muu kyllä kelpaa jos on hyvät vibat. En tiedä oikein miten suhtautua noihin pahoihin henkiin, miksi ne tarrautuisi vaatteisiin koska eihän ne sieltä saa mitään nk elävää ravintoa.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
pikkari
Astroholisti

I`m hot when I`m not as cold as ice

Profiili
« Vastaus #8 : 08.03.2013 15:44:00 »

Hieman ohi aiheen mutta miten voi olla niin kiintynyt maalliseen omaisuuteensa esim taloon että jää sinne hyörimään kuoleman jälkeenkin, omii mestan ja häiriköi uusia asujia?
Ekle, sä sanoit ettei henkimaailma saa puuttua telluksen tallajien elämään mutta kyllä Piiri-ohjelmassa meedio Marja Pennanen sanoi yhdestä tilasta ettei hänkään saa sitä edellistä asukkia pois maan kentästä koska oli niin kiintynyt omaisuuteensa.
Eipä ole toikaan tullut mieleen että kirppisvaatteissa / tavaroissa olis "henki" mukana. Hyi!
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: