Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Myytti: sinkut saavat enemmän *exiä?  (Luettu 9775 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« : 08.03.2013 10:15:55 »

Iltalehti, myyttejä:

4. Sinkut saavat enemmän seksiä

Vaikka jokainen ikääntyvä poikamies haluaisikin tämän uskoa, viittaa tutkimusnäyttö aivan toiseen suuntaan. The Lancet-lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan naimisissa olevat harrastivat petipuuhia naimattomia useammin. Tutkimusaineisto oli kerätty 59 maasta.

Yhdysvaltalaisen kyselytutkimuksen mukaan naimisissa olevat harrastavat seksiä moninkertaisesti poikamiehiin verrattuna. Lisäksi aviomiehet saavat ja antavat suuseksiä huomattavasti sinkkuja useammin.

Tällainen rutkasti ylipainoinen, vahvasti likinäköinen ja vääräsäärinen nörtti voi
vahvistaa tuon.

Olin teini-ikäisenä todella onneton naisteniskijä. Yhtenä keväänä onnistuin kuitenkin kuin
ihmeen kaupalla pokaamaan neidon, jota ainakin yksi kaveri sanoi hyvännäköiseksi.

Sen  vuoden kesällä mimmiä oli tarjolla meikäläisittäin ennätysmäisesti. Muutamat tytsit
melkein tyrkyttivät itseään.

Mistä tuo sitten johtuu? Selitys lienee sangen yksinkertainen: jos mies on varattu, naiset
ovat huomattavasti kiinnostuneempia hänestä. Sormus vasemman käden nimettömässä esim. naisten
tansseissa nostaa miehen kiinnostavuuden kenties jopa kolmanteen potenssiin?

Seikkahan on siten, että naiset todellisuudessa tietyssä mielessä iskevät useimmiten miehen, vaikka
he antavat ymmärtää tulleensa isketyiksi?  Eli kun ovat kiinnostuneita miehestä, tulevat ns. tyrkylle
useimmiten sitä itse täysin tiedostamattakaan?

« Viimeksi muokattu: 08.03.2013 10:20:45 kirjoittanut sideman » tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #1 : 08.03.2013 10:26:13 »

Hetkinen, ei kai tuo muiden naisten kanssa peuhaamisesta puhunut, ainakaan ensisijaisesti?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 08.03.2013 10:28:49 »

Tuota, kyllä minäkin ymmärsin tuon niin, että ne aviossa olevat saavat aviopuolisoiltaan enemmän seksiä,  kuin avioitumattomat yhteensä yhtään keltään.

Mutta Sidemanin huomio on myös totta:
Kun ei etsi kumppania, niitä on sitten joskus tarjolla vaikka kuinka paljon. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että kiihkeä halu löytää kumppani ja jatkuva hakumielentilassa olo lähettää ilmeisesti ei- niin-miellyttävää signaalia muille. Kun siitä rentoutuu - joko löydettyään suhteen tai sitten kun muuten vain ei kiinnosta - niin lakkaa lähettämästä sitä ei-miellyttävää signaalia ja muuttuu kiinnostavaksi.

Enkuksi sanovat 'desperation is not attractive.'
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 08.03.2013 11:12:20 »

Hetkinen, ei kai tuo muiden naisten kanssa peuhaamisesta puhunut, ainakaan ensisijaisesti?

...tutkimuksen mukaan naimisissa olevat harrastivat petipuuhia naimattomia useammin.

En löydä tuosta mitään eksplisiittiä mainintaa siitä, kenen kanssa sitä on harrastettu...

Minulle tuli vain mieleen oma kokemus siitä, kuinka paljon enemmän "piparia" on tarjolla,
jos olet edes jonkinmoisessa parisuhteessa!

:Smiley
« Viimeksi muokattu: 08.03.2013 11:17:41 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 08.03.2013 11:14:13 »

Ei siis ollut myöskään mainintaa siitä, että olisi harrastettu muiden kuin aviopuolison kanssa. Molemmat siis vain tässä tulkitsemme, kumpikin omaan suuntaamme.

Käytkös itse paljonkin vieraissa parisuhteessa ollessasi, kun olit samaa mieltä tutkimustuloksesta nimenomaan siltä kantilta ajatellen että sitten saa ihan kaikilta helpommin?  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 08.03.2013 11:20:30 »

Ei siis ollut myöskään mainintaa siitä, että olisi harrastettu muiden kuin aviopuolison kanssa. Molemmat siis vain tässä tulkitsemme, kumpikin omaan suuntaamme.

Käytkös itse paljonkin vieraissa parisuhteessa ollessasi, kun olit samaa mieltä tutkimustuloksesta nimenomaan siltä kantilta ajatellen että sitten saa ihan kaikilta helpommin?  Grin

Muistaakseni yhden kyselyn (Iltalehti tahi -sanomat) mukaan ainakin 50 % sekä miehistä että naisista on valmiita pettämään
kumppaniaan tilaisuuden tullen. En kyllä mene takuuseen muistikuvani oikeellisuudesta..
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 08.03.2013 11:35:49 »

Iltalehden lukijat eivät ole kattava otos väestöstä. He ovat  kattava otos laaduttoman roska-aviisin niistä lukijoista jotka ovat sattuneet osumaan kyselyn kohdalle ja joita huvitti siihen vastata.
tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 08.03.2013 11:49:14 »

Iltalehden lukijat eivät ole kattava otos väestöstä. He ovat  kattava otos laaduttoman roska-aviisin niistä lukijoista jotka ovat sattuneet osumaan kyselyn kohdalle ja joita huvitti siihen vastata.

Olet sinä varsinainen eklektikko!  Wink
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 08.03.2013 12:09:11 »

Tuotanoin, tutkimustyö nyt vain sattuu olemaan tuttua,  kuten myös se, minkä vuoksi kaikki tuontyyppiset ovat nollatutkimuksia.

Jos haluttaisiin luotettavia tuloksia, pitäisi ottaa satunnaistettu väestörekisteriotos joka vastaa joko koko väestön tai sitten sen ikäryhmän jota tutkitaan tulojakaumaa, maantieteellisen asuinpaikan jakaumaa, ammattijakaumaa jne.

Iltalehtien kyselyt ovat vain otos ihmisistä jotka
a) ylipäätään käyvät iltalehtien nettisivuilla
b) jotka käydessään siellä sattuivat huomaamaan kyselyn
c) jotka sen siellä huomatessaan olivat  ylipäätään kiinnostuneita vastaamaan siihen

Ja lisäksi iltalehtien nettikyselyihin voi vastata sama ihminen vaikka 10 kertaa tai ihan niin monta kertaa kuin huvittaa. Näiden kyselyjen tulokset eivät ole sen vuoksi edes suuntaa antavia.
tallennettu

Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 08.03.2013 13:37:56 »

Itse olen tehnyt kumppanille varsin selväksi että en tule rajoittamaan hänen vapauttaan millään lailla. Mielenkiintoinen ilmiö tapahtuu kun ei kiellä eikä estä.. Mitä kaikkea sitä tekeekään sillä annettulla vapaudella  Wink Kokeilkaa joskus  smitten
« Viimeksi muokattu: 08.03.2013 13:39:56 kirjoittanut Avicii » tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 08.03.2013 13:52:04 »

Itse olen tehnyt kumppanille varsin selväksi että en tule rajoittamaan hänen vapauttaan millään lailla. Mielenkiintoinen ilmiö tapahtuu kun ei kiellä eikä estä.. Mitä kaikkea sitä tekeekään sillä annettulla vapaudella  Wink Kokeilkaa joskus  smitten

On tullut aikoinaan kokeiltua ns. vapaata suhdetta jossa ainoa rajoite oli se, että molemmilla on vapaus sivusuhteisiiin mutta muiden kuin vakikumppanin kanssa se on sitten ehdottomasti turvaseksiä. Huono puoli on se, että mahdollisuutta sivusuhteisiin tulee helposti käytettyä vakisuhteen ongelmien ratkaisun väistämiseen: Jos on tyytymätön olo, se helpottaa hetkeksi sivusuhteella ja vähän aikaa vakisuhde on taas ok. Kunnes tulee taas tyytymätön olo jne. Ja sillon ne vakisuhteen ongelmat jäävät helposti ratkaisematta kokonaan, mikä sitten lopulta tuhoaa koko suhteen ihan vain siihen että ongelmia ei ole koskaan edes yritetty käsitellä.

Tämän vuoksi olen itse yksiavioisuuden kannalla ja myös itse siihen valmis. Ja myös sen vuoksi, että minua lakkaa välittömästi kiinnostamasta kokonaan kumppani, joka haluaa sivusuheita. Ellei kumppanini ole valmis panostamaan siihen, että sivusuhdetta halutessaan hillitsisi itsensä ensin ja tutkisi tuntojaan ja pohtisi onko vakisuhteessa ongelma, hän ei ole minusta kiinnostava ja vaivan arvoinen kumppani ollenkaan.

Mustasukkaisuutta sen sijaan en ymmärrä ollenkaan, jos minä en ole se tärkein, en halua jatkaa suhdetta, varsinkaan sillä tavoin 'taistelen puolisostani' väkisin, kuten ihmiset usein tekevät. Siinä kohtaa missä muut tuntevat mustasukkaisuutta, minä tunnen surua suhteen loppumisesta ja teen sen surutyön pois, jatkan sitten elämääni eteenpäin.

Ja sitten on tietysti terveydellinen näkökulma:
Turvaseksi on sitä vain, jos kumi ei petä, ei suudella syviä kielisuudelmia eikä ole oraalista seksiäkään muuten kuin turvasellaista. Kuinka moni on valmis rajoittamaan itseään noin paljon sivusuhteissaan ja/tai edes kertoo rehellisesti jos niin käy?

Joka kerran kun harrastaa jonkun kanssa suojaamatonta seksiä, mikrobien kannalta katsottuna harrastaa suojaamatonta seksiä kaikkien hänen aiempien kumppaneidensa kanssa joiden kanssa hän on harrastanut joskus suojaamatonta seksiä ja heidän sitä edeltävien suojaamattoman seksin kumppaneidensa kanssa jne.  Suojaamaton seksi yhden ihmisen kanssa voi olla siis mikrobien kannalta katsottuna suojaamatonta seksiä kymmenien tai satojen ihmisten kanssa pahimmillaan...  Tongue
« Viimeksi muokattu: 08.03.2013 14:00:03 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 08.03.2013 13:59:56 »

Kyse ei ole nyt ns vapaasta suhteesta perinteessä mielessä. Tein kumppanille selväksi että molemmilla on, jos tulee ihan helvetin pakottava tarve lähteä jonkun toisen kanssa, siihen lupa. Minulle se meni taas niin, että ei enää tehnyt mielikään lähteä kenenkään muun matkaan. Eli lähinnä hain sitä että suhde on niin avoin ja vapaa mutta se vapaus on itse määriteltävä missä se raja kulkee.
Hmm.. osaankohan nyt selittää tän oikein  Grin
Haluan näin myös ottaa tietoisen riskin, mille pohjalle meidän yhteiselo määrittyy, onko meillä mahdollisuus sitoutua ns terveesti ja toista kunnioittaen jne. Eli, sellainen hieman harjoittelumielessä oleva lähestyminen kumppaniin. Tottakai se tuntuisi hieman pahalta jos toinen nyt kuitenkin menee, mutta tuolloin tiedän että hän ei ole välttämättä sydämmellä mukana. Näin välittyy ja tulee kokeiltua onko rakkaus aitoa ja toista ns kunnioittava. Mutta en tosissaan halua enää väkisin tehdä ja ylläpitää mitään suhdetta. Sen pitää perustua rehellisyyteen vaikka kuinka satuttaisi toista, koska muuten ei todelliset intentiot tule esille.
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 08.03.2013 14:03:38 »

Tuollaisenaan, Avicii, tuo on oikein hyvä idea, eikä tule mitään kielletyn hedelmän makua. Minäkin luultavasti mieluummin kuulisin siipaltani jos joku nyt hirveästi alkaa himottaa ja ehkä sanoisinkin, että no mene sitten ja saa se pois systeemeistäsi, kunhan se on turvaseksiä. Varsinkin jos se vakisuhde on ihan hyvällä ja tasapainoisella mallilla. Usein se äkillinen halu 'vieraaseen' meneekin ohi ihan kertakokeilulla.
tallennettu

Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 08.03.2013 14:06:25 »

Juuri näin minäkin toimisin  smitten
tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 09.03.2013 12:08:56 »

Olisikohan kannattanut yrittää aikoinaan opetella soittamaan kunnolla vaikka
edes rumpuja? Nyt niitä tulee alkeellisesti kolisteltua naapureiden kauhuksi.
Kyseessä ovat kuitenkin onneksi sähkörummut, joissa volyymia on helppo säädellä
tilanteen mukaan.

Nimittäin, totuushan(?) lienee se, että taitavat ja suositut muusikot, varsinkin
kai kitaristit, saavat piparia miltei keneltä tahansa nuorelta neidolta.

Toisaalta Petri Laurilan ("Nygårdin") naisjuttuja on "jostain syystä" hieman vaikea
niellä sellaisinaan...

:Smiley
« Viimeksi muokattu: 10.03.2013 09:59:33 kirjoittanut sideman » tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: