Törmäsin aiheeseen ensimmäisen kerran vuosia sitten hengen ja sielun messuilla Helsingissä. Ajattelin silloin, että maailma on tosiaan täynnä hörhöjä ja arkistoin koko terapiamuodon mappi huuhaaseen, miettimättä asiaa sen koommin.
Noin vuosi sitten akupunktiohoitaja suositteli minulle Bach- kukkaterapiaa - minulla oli silloin meneillään aika rankka tunnetyöskentely. Unohdin asian kuitenkin, kunnes se tuli minua vastaan eräällä klinikalla Englannissa. Siellä sai käydä tutustumassa hoitoihin kerran kuussa puoleen hintaan ja päätin kokeilla tätä kukkaterapiaa.
Ja wau!
Kyllä koin saavani ihan mielettömän suuren avun nimenomaan tunne-elämään liittyviin asioihin. Kerroin terapeutille mm., että koen erittäin vahvasti olevani uupunut olemaan aina se, joka jollain tavalla tarvitsee apua. Puhuin paljon muistakin asioista ja n. tunnin juttelun jälkeen hän sekotti minulle sopivan sekoituksen uutteita.
Vapauduin sellaisista tunteista ja asioista, joista en koskaan kuvitellut voivani päästä. Se oli aivan käsittämätöntä. Olen aivan vakuuttunut terapian toimivuudesta ja aion kyllä kokeilla uudestaan, mikäli tulee tarve. Voin kuvitella, että niistä on apua esim. tupakanpolton lopettamisen yhteydessä, minkä tahansa surutyöskentelyn aikana tai vaikkapa masennukseen.
Lämpimästi siis suosittelen!
/A