Tärkein asia sinulle, ihan otsikkosi perusteella on tämä:
Kaikki ahdistus aiheutetaan itse omilla ajatuksilla. Jos ahdistaa, on niissä omissa ajatuksissa jotain 'vialla,' ne sisältävät usein yliyleistyksiä (sanat kaikki, aina, ikinä, koskaan ovat tästä varoitusmerkki) tai niissä on ihan suoranaisia epäloogisuuksia ja/tai järjettömyyksiä. Tämän huomaa hyvin, jos kirjoittaa ahdistavat ajatusketjunsa paperille: Niiden hassuus on silloin huomattavasti selkeämpi kuin jos vain antaa niiden pyöriä päässä. Mikään muu, kuin omien ajatusten sortteeraaminen järkevämmälle mallille ei auta ahdistukseen ja sillä mistä aiheesta ahdistuu - olipa se sitten maallinen tahi hengellinen - ei ole oikeastaan mitään merkitystä. Jos englanti sujuu, googlaile "10 kognitive distortions" niin löydät aiheesta tarkempaa tietoa ja parhailta sivuilta myös neuvoja asiaan. Suomeksi on hyvä kirja 'Vapaaksi Ahdistuksesta' joka löytyy kirjastosta.
Sitten henkimaailman asioihin. Itsekin olen pakana, peräti kolmannessa polvessa. Tärkein asia muistaa on, että henkimaailman on pakko kunnioittaa ihmisen vapaata tahtoa. Henkimaailma ei voi tehdä meille yhtään mitään ilman että annamme sille luvan. HUOM: Jo se, että uskoo henkimaailman voivan sössiä vapaata tahtoamme, voi toimia luvan antamisena. Mutta voit siis olla rauhassa.
Vainajat eivät jää (minun eklektisen pakanallisen uskoni mukaan siis) tänne pyörimään, vaan sieluilla on ihan omia hommia toimiteltavanaan ja uusia inkarnaatioita joihin syntyä. Itse uskon että kaikenlaiset kummittelut tms. ovat ikään kuin rakennuksiin jääneitä energeettisiä 'nauhoituksia' jotka herkät ihmiset aistivat, mitään muuta ei ole jäljellä, vain energiajälki. Ja siinä ei ole sen enempää pelättävää kuin vaikkapa elokuvassa tai äänilevyssäkään.
Sinulla on tukenasi ns. opassoppa, jossa on auttavia energioita (myös omaa sielunenergiaasi, olemme kaikki myös omia oppaitamme). Vapaan tahdon kunnioituksen vuoksi oppaatkaan eivät kuitenkaan voi auttaa ellet anna niille erikseen lupaa joka kerta. Ja jos se yhtään helpottaa, voit visualisoida itsellesi 'suojakentän' joka sitten suojaa aistimasta liikaa, jos niin sattuisi käymään.
Meidän vapaata tahtoamme kunnioitetaan täysin ja vain toiset ihmiset voivat tehdä mitään energeettisiäkään tunkeutumisia sinua kohtaan, niiden fyysisten lisäksi. Toiset elävät ihmiset ovat ainoat jotka voivat meitä vahingoittaa millään tavoin, tapahtuipa se sitten fyysisesti tahi energeettisesti.
(Ylläoleva perustuu omaan eklektisesti koottuun maailmankatsomukseeni, eiköhän joku muu jossain vaiheessa tule kertomaan jotain ihan muuta myös.
)