Äänestys
Kysymys: Mikä on rumpujen "soitosta" ärsyyntyjän aurinkomerkki?  (Äänestys päättynyt: 13.04.2013 23:41:47)
Rapu - 6 (46.2%)
Skorpioni - 1 (7.7%)
Kalat - 0 (0%)
Couldn't care less... - 6 (46.2%)
Äänestäjiä yhteensä: 9

Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ärsyyntyjän aurinkomerkki?  (Luettu 27720 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15 : 02.04.2013 12:22:09 »

Ketjun aloittaja ei tainne ajatella muita ihmisiä kovinkaan paljon. Tuskin rummuilla harjoittelukaan on tarkoitettu ilmaiskonsertiksi, jota ON PAKKO kuunnella.

Hei, kamaan! "Oman kerrokseni" toisessa huoneistossa asuu opiskelijoita, jotka joskus soittavat klo
9 jälkeen illallakin mielestäni afrikkalaistyylisesti akustisia rumpuja. Kysyin heidän *alapuolellaan* asuvalta yli 7-kymppiseltä rouvalta häiritseekö tuo rummuttelu häntä. Vastaus oli jyrkkä "ei".

Minä taas en koskaan soita sähkörumpuja *vahvistimen kanssa* ennen kello yhdeksää tai kello 15:n jälkeen.
Kello oli puoli kahdeksan illalla kun metronoomin kanssa harjoittelin tuplabasaria *ilman vahvistimia*.
Silti *yläpuolellani* asuva alle 5-kymppinen rouva häiriintyi siinä määrin, että katsoi aiheelliseksi
tullla minulle huomauttamaan.

Epäonnekseni tuo rouva on  Veden merkin edustaja. Erityisesti yksi näistä on tunnettu herkkäkorvaisuudestaan.
(Valittujen Palojen mukaan on huomattu, että Tuolla Veden Merkillä on yliedustus kuulovammaisten lasten kouluissa...)
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 02.04.2013 12:28:06 »

Yksi ongelma näissä asioissa on tämä: Aivomme ovat mukautuvaiset ja tottelevat vahingossakin annettuja ohjeita.

Niinpä jos rupeaa oikein tarkkailemaan talon ääniä, aivoparka luulee että haluamme kuulla ne selvemmin ja 'miksaa' ne kuuluvammiksi noin subjektiiviselta kannalta, eli vaikka desibelit ovat samat, niin ne äänet joita on aivojensa 'käskenyt' tarkkailla, alkavat erottua selvemmin. Tämä on sama ilmiö kuin se, että coctail-tilaisuuden kovaäänisestäkin hälinästä erottaa oman nimensä, vaikkei muuten erottaisi yksittäisiä sanoja ollenkaan.

Päinvastainenkin toimii: Kun lakkaa tarkkailemasta talon ääniä, aivot miksaavat ne taustalle, eli niihin ei tule kiinnitettyä ollenkaan niin paljon huomiota. Olen ikäni asunut kerrostalossa ja minun aivoni toimivat juurikin näin: talon normaalit äänet eivät tunnu kuuluvan ollenkaan, ellen rupea erikseen niitä tarkkailemaan - siinä vaiheessa vasta sitten huomaan, että ne ovatkin kohtuullisen kovia.

Ja tässä asiassa on sama, kuin kaikissa muissakin asioissa jotka tuottavat negatiivisia tunteita: Suurempi ongelma kuin äänet ovat ne omat ajatukset niistä äänistä malliin: "TAAS se meluaa, voi kauheaa, en saa KOSKAAN olla rauhassa, eikö tämä IKINÄ lopu..." jne.

Tarkkailemalla talon ääniä jatkuvasti ja ajattelemalla niistä tuollaisia ajatuksia pystyy kuka tahansa saattamaan itsensä tilaan, jossa käydään sitten huomauttamassa naapurille vaikkapa nyt vessan vetämisestä ihan keskellä päivää....
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 02.04.2013 12:56:32 »

Veikkaan, että rouva on oinas. Sillä minä ainakin ärsyyntyisin rumpujen soitosta. En siedä lujia ääniä ja mielestäni kerrostaloon moinen elämöinti ei kuulu.
Sorge vaan Cheesy
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 02.04.2013 13:04:19 »

Olinko minä ainoa joka huomasi, että Sideman kertoi soittaneensa sähköisiä rumpuja ILMAN VAHVISTINTA?
Äänentaso vähän toista luokkaa, kuin tavallisten rumpujen, huomattavasti hiljaisempi.

Ikäni kerrostalossa asuneena olen sitä mieltä, että jos ei kestä musisointia edes kohtuullisella volyymilla lyhyehköjä jaksoja kerrallaan, niin sitten täytyy muuttaa asumismuotoa tai hankkia kunnon kuulosuojaimet.

Se on sitten eri juttu, jos soitetaan tuntikausia täysillä jatkuvasti. Mutta siitähän ei tässä ollut kyse.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2013 13:06:03 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
pikkari
Astroholisti

I`m hot when I`m not as cold as ice

Profiili
« Vastaus #19 : 02.04.2013 15:00:25 »

Tässä tapauksessa ilman vahvistinta mutta eiköhän kyse ole yleisestä häiriintymisestä siihen paukutteluun.
Rummut ei sovi kerrostaloon PISTE
Ei kai ketään suuresti häiritse normaalit elämän äänet mutta musisointiin on omat tilansa samoin kuin laulamiseenkin. Hyrisen täällä itseksein aikas hiljaa mutta välillä laulan "omalla äänellä" ja tiedän että se kuuluu kaikkiin viereisiin huoneistoihin.
Silloin kun haluan avata ääneni ja laulaa kunnolla, menen vanhempieni luo omakotitaloon tai lauluopettajani tiloihin
Olen kysynyt ihmiseltä joka kuuluu tän taloyhtiön hallitukseen saanko tehdä niitä äänenavausharjoituksia ym älämölöä pitää päiväaikaan ja hän sanoi että tietenkin saat
Mutta kun tiedän että se kuuluu, menen mielummin muualle. Hyvin yksinkertaista toisten ihmisten huomioon ottamista
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #20 : 02.04.2013 15:17:52 »

Tässä tapauksessa ilman vahvistinta mutta eiköhän kyse ole yleisestä häiriintymisestä siihen paukutteluun.
Rummut ei sovi kerrostaloon PISTE

Jotta akustinen piano olisi huippuvireessä, se täytyisi lähes joka soittokerran jälkeen kai virittää uudelleen.
Kerrostalot ovat pullollaan pianoja, joita ei ole viritetty kenties vuosikausiin. Silti joitakin niistä "soitettaneen"
harva se päivä. Minä ainakin kärsisin huomattavasti enemmän tuosta kuin rumpujen kolistelusta!   knuppel2
tallennettu
pikkari
Astroholisti

I`m hot when I`m not as cold as ice

Profiili
« Vastaus #21 : 02.04.2013 16:14:30 »

No onneksi tää talo ei ole pullollaan pianoita. Naurattaa toi lause  Smiley
Miksi sinä et mene rumpuines jonnekin tilaan jossa voi soitella muiden kanssa?
Paljon mukavampaa kaiken lisäks
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 02.04.2013 16:19:54 »

IHAN OIKEESTI!

jos kaikki himiset kerran sulloutuu, tai on pakko sulloutua kerrostaloihin ja tiiviisti asumaan, niin eihän se saa tarkoittaa sitä että kukaan ei saa enää ELÄÄ?!?!?
Pianot, rummut, töminä, kiljunta, karjunta,itku, nauru, koirat, kissat, ruosteiset autot, grillaus, tupakanpoltto, juhlinta, seksi...KAIKKI tuo kuuluu elämään, eihän sitä voi hemmetti vieköön KIELTÄÄ?!

Pakko voida elää siellä missä asuu.

Valitus on EI!!!!!
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #23 : 02.04.2013 16:34:26 »

..ja mikä se sun aurinkomerkki olikaan..........
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #24 : 02.04.2013 16:34:39 »

Kyllä mua alkaisi ärsyttämään jos joku joka päivä soittaa rumpuja tai pianoa (ei haittaa jos olisi mahtavat soundit mutta harjoittelu..) mutta en usko että lähtisin valittamaan, sillä tiedän kerrostaloihmisenä että ääntä nyt on ja ne kuuluu asiaan. Meillä onneksi vielä ollut suhteellisen rauhallista ja tiedän että jos alkaisin metelöimään niin naapurit kyllä valittais.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 02.04.2013 16:41:06 »

No niinno, älkää tulko mua rajottamaan, ja annetaan kaikkien elää vapaasti ja veljeydessä, ja kuu ja IC;kin oli siellä oinaassa  :Smiley
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 02.04.2013 16:51:39 »

Noista vaihtoehdoista intensiivinen skorpioni tietennii..
sitähän hallitsee perinteisesti  mars
Tosin ittiäni häiritsee paljon enämpi joku kuivaushuoneen puhaltimen hurina makuuhuoneen seinän takana,
kuin elämän äänet..
Oinas voi reagoida nopeasti, mutta skorpioni raivostuu, sitten kun raivostuu. knuppel2
 mars  leijona aspect_squ skorpioni stellium kokemuksella
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #27 : 02.04.2013 17:04:38 »

Mä ajattelin että rapu, koska skopu valittaa vasta sitten, jos on tosi ärsyyntyny, ja sit se menee kyllä perille. Skopu ei oo turhan valittaja.
Rapu taas puollustaa kotia ja kotirauhaa varmaan ärhäkästi, ja on siinä kotinsa puolustuksessa helposti taipuvainen lipsumaan agressioon.
en tiiä, näin mun ajatukset Cheesy
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #28 : 02.04.2013 18:24:32 »

Minäkin veikkaan rapua  Grin
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #29 : 02.04.2013 21:21:11 »

Minäkin veikkasin intuitiivisesti rapua. Mutta sehän on myös johtava merkki, siis haluaa puuttua muiden asioihin.  Wink

sideman saa tämän arvailun ratkaisun sitten paljastaa kohta puoleen..  Grin
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: