Äänestys
Kysymys: Mikä on rumpujen "soitosta" ärsyyntyjän aurinkomerkki?  (Äänestys päättynyt: 13.04.2013 23:41:47)
Rapu - 6 (46.2%)
Skorpioni - 1 (7.7%)
Kalat - 0 (0%)
Couldn't care less... - 6 (46.2%)
Äänestäjiä yhteensä: 9

Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ärsyyntyjän aurinkomerkki?  (Luettu 27851 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Indium
Vieras
« Vastaus #45 : 04.04.2013 10:42:17 »

Jos Ekle ja Sideman oisi sama tyyppi, hmmmmm.... jos niin on, niin mikä onkaan motivaatio niissä pitkissä vääntöketjuissa mitä tänne välillä kyseisten nimimerkkien välille pukkaa? Ihmisten provosointi ajattelemaan, mitä mieltä ovat (ihan terveellistä kyllä)? Vai jokin muu?

Hmmmm, hmm. knuppel2 knuppel2
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #46 : 04.04.2013 10:49:05 »

Jos Ekle ja Sideman oisi sama tyyppi, hmmmmm.... jos niin on, niin mikä onkaan motivaatio niissä pitkissä vääntöketjuissa mitä tänne välillä kyseisten nimimerkkien välille pukkaa? Ihmisten provosointi ajattelemaan, mitä mieltä ovat (ihan terveellistä kyllä)? Vai jokin muu?

Hmmmm, hmm. knuppel2 knuppel2

Ei kai kukaan tuollaista tosissaan voi esittää? Onhan Ekle nyt aivan toisella tasolla kirjoittajana kun meikä aspergeri!  Grin
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #47 : 04.04.2013 10:51:22 »

Grin Grin

No johan olis melkoisen kieroutunut persoona, todella mielenkiintoisen luovasti vinksahtanut, jos todella olisivat yksi ja sama tyyppi Cheesy Cheesy
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #48 : 04.04.2013 10:52:04 »

t.touhula rajoittaa nyt vähän spekulointiaan, Eklektikko on aivan eri henkilö kuin Sideman ja jos olisit enemmän palstaa lukenut, olisit huomannut että olemme kohtuullisen usein erimielisiä.

Olen ihan samaa mieltä siitä että laki on sama kaikille ja että häiritsevään metelöintiin tulee puuttua. Halusin kuitenkin herättää samalla keskustelua myös asiattomista valituksista, joista on itsellä kokemusta ja siitä miten ihminen voi kehittää itsestään äänille yliherkän omalla toiminnallaan ja/tai ryhtyä talokyyläksi kun ei ole muutakaan järkevää tekemistä.

Sekä metelöinti, että yliherkät talokyylät ovat molemmat oikeita olemassa olevia ongelmia, jotka eivät mitenkään sulje toisiaan pois. Halusin kirjoittaa aiheesta paitsi sen vuoksi, että Sidemanin kohdalla kuulostaisi kyseessä olevan (hänen kirjoitustensa perusteella) nimenomaan yliherkkä/talokyylä ja myös sen vuoksi, että omaan sitä 'sisäpiiriin tietoa' näistä asioista melutarkastuksia tekevän tuttuni vuoksi.

Sideman/Eklektikko olisi muuten myös hermafrodiitti, eri sukupuolta kun olemme. Tosin minua yleensä kyllä luullaan mieheksi keskustelupalstoilla aina siihen asti, kunnes sukupuoleni kerron.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #49 : 04.04.2013 11:08:04 »

Joillakin on myös taloyhteisön toimesta valtuutus puuttua häiriköintiin, kun valituksia on useita tai häiriköinti niin selkeästi tiettyyn asuntoon tai henkilö(ö/ihi)n yksilöitävissä, ettei muita vaihtoehtoja ole.
Toki taustalla tulee olla vankka koulutus ja pitkä kokemus, jotta en  eiku siis henkilö ei sortuisi ylilyönteihin.

Ai niin. Se ärsyyntyjän aurinkomerkki. Joka itsessään kaipaa rauhaa.... hmmm.
Kauris kaupaa rauhaa, jos HÄN on niin päättänyt.
Vesimies--------------------------- on oma itsensä.
Kalat  ------------------------------ on tunteissaan epätasapainossa.
Oinas ------------------------------- on saanut yötkin "pora"avan remonttireiskan asuinympäristöönsä.
Härkä ------------------------------ on liikaa jättänyt asioitten sarviin tarttumatta.
Kaksonen -------------------------- on ollut liikaa 'vipatuksissa' turhissa seuroissa.
Rapu ------------------------------- on ottanut vastatakseen vielä herkemmistä.
Leijona ---------------------------- on kokenut rauhan tuomisen tehtäväkseen.
Neitsyt ---------------------------- on saamaisillaan kiinni jo 20v suunnittelemansa kirjan juonesta.
Vaaka ------------------------------ on kyllästynyt ylidiplomaattisuuteensa.
Skorpioni -------------------------- on suunnittelemassa jo 19.ttä yritystään ja paperit vietävä seuraavana päivänä PRH.een.
Jousimies -------------------------- väsyttänyt itsensä urheilussa ja muussa esitellessään uljauttaan toiselle sukupuolelle.

Uskoisin, että häiriköinti on kolahtanut härkä-mummoon. Ai se olikin joku vesimerkki. Turhuuttahan tämä arvelu on, mutta.... hmmm.
Rapuun päädyn minäkin. Osaavat olla niin takakieroja että voi hups ja tups.

uglystupid2

Nimesinköhän minä eklektikon luvanantajaks aiemmassa viestissäni?!... En vaan taho muistaa, että.... tarkistanpas .... no joo, ihan on toisten päätelmää, että sanoisin, kuka on se kaksospuoliskolta vaikuttava.

Laittakaas klasit nokallenne, kun väitätte mun nimenneen jonkin tai jonkun olevan tai tehneen jotakin.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2013 12:19:52 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #50 : 04.04.2013 11:35:39 »

No niin, kerro jo? Cheesy

Jos tulee hmmm... yli 5 vaatimusta siten, että nikki (  Wink ) on kussakin eri, niin kerron ennen äänestysajan (14.4.) päättymistä.

BTW, lähde on Suomen Hammaslääkärien matrikkeli (tjsp) !   Shocked

No okei, kerrotaan nyt sitten etuajassa, koska tämä ketju taitaa olla jo melko väsähtänyt:

10 pistettä ja papukaijamerkki nikille "nikki". Hän osasi mitä ilmeisimmin ottaa huomioon
sen, että Rapu ei todennäköisesti tulisi valittamaan vaikka ärsyyntyisikin.  Oikea vastaus
on siis  skorpioni !   coolsmiley
tallennettu
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #51 : 04.04.2013 11:39:29 »

Niinpä. Vaikka itse rapua veikkasin. Skorppari on niin  'an punkt'- reagoija, että paras pitää varansa skorppari-vivahteistenkin kanssa.
Skorpparit on älykköjä ja aikaansaavia, joskin joskus p*r*n ärsyttäviä, kun mennä vipeltävät. Huomaavat toki onnistumisen mahdollisuuksia siellä, minne toiset eivät laiskuuttaan suurin surminkaan menisi.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2013 14:29:13 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #52 : 04.04.2013 13:04:01 »

Rapuun päädyn minäkin. Osaavat olla niin takakieroja että voi hups ja tups.

uglystupid2

t.touhula taisi höpistä rapun tulkinnassaan.
Tunnen monta rapua, mutta en yhtään takakieroa, mutta voivat kantaa kaunaa.

Kopioitu suoraan Astro.fi etusivulta.
Ravulla on myös tuskastuttavan hyvä muisti kaikkien kokemiensa vääryyksien suhteen ja hänen kaunaisuutensa ei vähästä hellitä.

No just tuota kotipuolen kielenkäytösssä tarkoittaa "takakiero". Edessäpäin puhuu aina hyvää sen kans joka nokan alla. Mut sitte panee kiertoon kaikki jutut, vaikka selvästi  sovittu, että "luottamuksella".

Eräs entinen ystäväni (rapunousuinen ja vahva lataus muitakin Ravussa), jo vuosia vain "tuttavani" (jollen ehdi vaihtaa kadunpuolta), toimi kotikaupungissaan luottamustoimessa ehdottoman vaitiolovelvollisena lasten huostaanottojutuissa. Kaikki kertoi nimineen päivineen ja osoitteineen kaikille, jotka jaksoivat kuunnella kuinka rouva on "luotettu".
 tickedoff Aivan peruspöljä.

Meni mullakin monta hattua puhki, kun niin hatutti tuollainen lärpättely. Luottamustoimi on ehdoton vaitiolo-asia. Ei edes unissaan itselleenkään, jos pilkkuja halkomaan aletaan.
Liian monta vastaavaa kaiken kaunansa joka tapaamiskerralla läpijauhanutta - moneenkin kertaan. Oppinut tässä ottamaan vain yhden kupillisen ja olemaan aina "kauheessa kiireessä", kun (epä)onnistun joutumaan rapuisten kahvikesteihin.

On Ravuissakin toisenlaisia, ehtineet jo hiukan korkeammalle asteelle - esim toi Sir Seppo. Osaa katsoa itseäänkin hiukan kulman takaa.
Ainakin mikäli on luottaminen havaintoihin astrologia-iltojensa tiimoilta.
 coolsmiley
tallennettu

t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #53 : 05.04.2013 14:40:40 »

Loukkaantuminen on aina henkilön oma reaktio ympäröiviin tapahtumiin. Kauna on loukkaantumisen pohjalle rakennettua koston toivetta, olkoon kostaja sitten joku toinenkin, kunhan kaunaa kantava saisi nähdä loukkantumisensa aiheuttaneen saavan nenilleen.
Siten olen ymmärtänyt loukkaantumisen ja kaunan.
Takakierous tarkoittaa, että henkilö utsii toisen näkemyksiä ja mielialoja ja niitten pohjalta pistää haittoja liikkeelle.

Ylläolevien tyyppikäytöstapojen vuoksi olen raakannut tiettyjä henkilöitä elämästäni tyystin pois. On helpompi elää omaa elämää, kuin olla jatkuvasti varuillaan herkkänenäisten ja kaunaisten sekä 'loukkaantumisalttiitten' henkilöitten lääryttelyjen tuloksista.

Aika on liian kallista tuhlata kostoon ja kaunaan.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2013 11:41:33 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #54 : 09.04.2013 19:33:12 »

Hahaa, tääkin paljastui lopulta  :Smiley
tallennettu
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #55 : 11.04.2013 11:49:05 »

....kärsimästä vääryydestään.
Niinpä niin että henkilö itse tekee vääryyttä.

vaiko: kärsimästään vääryydestä. Silloin toisen vääryys kohdistuu henkilöön ja hän loukkaantuu sielultaan, alkaa kantaa kaunaa ja kenties odotella jonkun kostavan tai suunnitella itse kostoa.

Ainakin minä olen törmännyt lukemattomiin ihmisiin (suurin osa työn luonteen suoksi, kun on kaunoja ja kostoja pitänyt selvitellä), joille luonnostaan syntyy kostonhalu loukkaantumisen ja kaunan kantamisen myötä. Siis silloin, kun henkilö kuvittelee vapautuvansa henkisesti koston avulla kärsimästään vääryydestä.

tallennettu

Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #56 : 11.04.2013 12:04:04 »

Pieni sivuhuomautus siitä, miten loukkaantuminen, kaunan kantaminen ja kostonhalu syntyvät: Ei niitä kenessäkään luonnostaan ole. Ne luodaan itse omilla ajatuksilla siitä, mitä toiset ovat tehneet tai sanoneet.

Ja kenelläkään ei ole luonnostaan synnynnäisenä myöskään mitään niistä ajatustottumuksista, jotka tuottavat sitä loukkaantumista, kaunan kantamista ja kostonhalua. Ne on opittu hyvin pienenä ympäristön ihmisiltä. Ja kun maailma ei ole reilu, niin siitä huolimatta että pieni ihminen on syytön siihen, että häneen lapsuudessaan tällaisia virheohjelmointeja asetetaan ympäristön aikuisten taholta, on niistä silti aikuisena sitten itse otettava vastuu ja työskenneltävä ne ihan itse omasta systeemistä pois.

Me luomme kaikki tunteemme omilla ajatuksillamme toisten tekemisistä ja sanomisista. Myös loukkaantumisen, kaunan kantamisen ja kostonhalun. Itse pidän niitä kognitiivisina häiriöinä samalla tavoin, kuin pidän kognitiivisina häiriöinä myös niitä ajatusketjuja jotka tuottavat ahdistusta ja masennusta.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Verninia
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #57 : 01.05.2013 22:21:09 »

Mielenkiintoista keskustelua kerrostaloasumisesta ja äänistä. Tätä keskustelua käydään muillakin palstoilla ja aina löytyy niitä, jotka soittavat ja haluavat soittaa ja niitä naapureita joitten mielestä soittaminen kotona on kiellettyä. Olen itse muusikko ja asunut monen puolen Suomea kerrostaloissa. Olen soittanut useita eri intrumentteja kotonani sekä avannut ääntä ja laulanut. Toki käytössäni on myös erillinen harjoitustila, eikä siitä mitään tulisikaan jos tekisin kaiken tarvittavan reenin kotona, sais naapurit kuunnella useita tunteja ääntä täältä. Se olisi mielestäni kohtuutonta. Kohtuullisena näen kuitenkin äänen tuottamisen päiväsaikaan, eikä tätäkään tuntitolkulla. Eri soittimet kulkee myös eri taajuuksilla: jostain syystä esim akustinen kitara kuuluu paremmin naapuriin kun kohtuuvolalla soitettu sähkökitara. Viulu on myös kielisoittimista aika paha, samoin jotku pillit joista lähtee kovat ylä-äänet.

Vasta vuosi sitten sain ensimmäisen valituksen isännöitsijältä ja sen jälkeen olen yrittänyt soittaa ja laulaa kotonani mahdollisimman vähän, vaikka minulla siihen olisikin oikeus. Selitin tilanteeni ja isännöitsijä kuulosti ymmärtäväiseltä ja jopa anteeksipyyntelevältä. Kysyin samalla "sopivaa kellonaikaa" soittamiseen ja sain siihen tylyn vastauksen: "maalaisjärkeä saa käyttää". Ja mitäköhän se tarkoitti? Sitä, mitä taloyhtiön säännöissä seisoo? En tietenkään aloita äänenpitämistä ennen aamuyhdeksää tai soita inahdustakaan iltakahdeksan jälkeen, se on selvää.

Tätä polemiikkia käydään useassa talossa... mutta kuulin että Tanskassa tilanne on huonompi: muusikko ei välttämättä saa asuntoa, jos kertoo hakuvaiheessa ammatistaan. Valitusalttius riippuu näköjään naapurista. Suomessa olen kuullut tapauksista, joissa musikko on soittanut päiväsaikaan, esim tunnin päivässä ja saanut häädön, koska naapuri on jaksanut melusta sitkeästi valittaa. Muistampa myös muuan artikkelin hesarista jossa uutisoitiin että haitaristi-naapuri-polemiikki oli päätynyt siihen, että naapuri oli kaatanut kiisseliä haitaristin postiluukusta. Aika radikaalia!
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #58 : 02.05.2013 08:52:08 »

Suomessa olen kuullut tapauksista, joissa musikko on soittanut päiväsaikaan, esim tunnin päivässä ja saanut häädön, koska naapuri on jaksanut melusta sitkeästi valittaa. Muistampa myös muuan artikkelin hesarista jossa uutisoitiin että haitaristi-naapuri-polemiikki oli päätynyt siihen, että naapuri oli kaatanut kiisseliä haitaristin postiluukusta. Aika radikaalia!

Sitkeän valittajan aiheettomia valituksia voidaan pitää kiusantekona ja valittajasta saa valittaa joko isännöitsijälle tai jos homma menee oikein härskiksi, niin poliisille.  Muusikko voi soittaa kotonaan päiväsaikaan, kunhan käyttää sitä maalaisjärkeä. Kotoa saa kuulua myös muita elämisen ääniä, lasten huutoa yms. Kotonaan ei tarvitse elää päiväsaikaan kuin huopatossutehtaassa.

Tietysti olisi suotavaa, että kerrostalossakin naapurit tutustuisivat toisiinsa muutenkin kuin postiluukusta tipahtelevien huomautusten muodossa. Ainakin tuo minun mieheni on tottunut kaupunkiasumisessakin yhteisöllisyyteen (hän on paljasjalkainen helsinkiläinen) ja toitottaa sen perään täällä uudella asuinpaikkakunnallakin.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  

Siirry: