Olen surrut sitä että kokonaisen 13 v sisällä en ole löytänyt elämänkumppania, vaikka ennen tätä rääkkijaksoa ehdin olemaan sekä 4 v että yli 12 v kestäneissä parisuhteissa. Keski-ikäisenä (loppu)elämänkumpppanin löytäminen tuntuu olevan tyystin Mission Impossible.
Juottoloissa en halua käydä, humppalavat ei kiinnosta. Harrastuksissa on lähinnä naisia, ja jos on miehiä, en uskalla tehdä itseäni tykö kun jo kerran ihastuin varattuun mieheen (tai ainakin hän väitti sellainen olevansa torjuessaan kiinnostustani - oli itse kekkaloinut siihen malliin kuin sitä kiinnostusta olisi hänelläkin ollut!) Minulle sitten jaetaan neuvoja että ala juttelemaan ihmisille. Ja sehän ei minun luontooni tunnu istuvan sitten yhtään. Pelkään että ihmiset suuttuvat että mitä tuo muija tulee tuohon höpöttämään.
Minulla on Kuun yläsolmu Oinaassa, siellä on myös Venuksen ja Saturnuksen yhtymä. Solmu menee Placituksessa 6. huoneeseen ja nuo planeetat 7. huoneeseen. Tuntuu että se Saturnus Venusta raiskatessaan pilaa minulta kaiken, ellen sitten saisi sitä totoutumaan niin että minulla olisi kumppani reilummalla ikäerolla. Koska en tule ollenkaan juttuun itseäni vanhempien miesten kanssa, ei oikein muu tule kyseeseen kuin että mies olisi nuorempi kuin minä. Ja siihen tarvittaisiin sitten sitä Oinaan reippautta, jopa röyhkeyttä, ja sitä inhoan ja en saa itsestäni esiin kaivettua.
On niin helppo oleskella siellä Kuun alasolmussa, Vaa'assa. Minulla on Askendenttikin Vaa'assa, joten se harmonia kolahtaa paljon enemmän, kuin se että menet "räävittömästi tuputtamaan itseäsi" siellä ja täällä. Eli olen henkeen ja vereen introvertti.
Ei kai pariutuminen ole vain tietynlaisen toiminnan tulos. Pitäisi aluksi olla kiinnostunut jostakin, jotta haluaisi tähän tutustua paremmin. Näin se yleensä menee. Minä hetkenä hyvänsä voi rakastua tai ihastua eikä lopputuloskaan aina mene kirjan mukaan. Kuitenkin kyse on yhtälailla samoista tunteista. Ihmisen mieli ei sinällään tunne aikaa - kumppanin löytyminen voi olla ohikiitävä hetki tai kestää loppuelämän. Sisällöltään asia on kuitenkin sama.