Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kehityskaari  (Luettu 3691 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« : 12.04.2013 14:06:25 »

Minä en ole ollut järin aktiivinen tällä uniosastolla, mutta unien tulkinta on ollut jo todella pitkään lähellä sydäntäni. Omat unet olet tulkinnut n. 25 vuotta. Näköjään tässä tulkintataidon oppimisessa on samanlaisia vaiheita kuin muussakin oppimisessa: alussa miettii, pohtii ja tuumailee ankarasti, miten tämä homma menee ja joskus vuosien päästä ollaan automaattisessa vaiheessa, jossa taito on tavallaan osa omaa persoonallisuutta. Minulla on tämä automatisoitumisvaihe ilmenee aika huvittavallakin tavalla.

Eli jos luettelisin vaiheet vielä yksityiskohtaisemmin.
-ensin näen paljon unia, enkä ymmärrä niistä mitään
-luen yhden kirjan, josta saan ahaa-elämyksiä
-tulkitsen ensimmäisen unen, jonka symboliikka on melko helppo
-mietin ankarasti monimutkaisempia unia ja pohdin niitä päivä- tai viikkotolkulla, joskus kauemminkin
-oma symboliikka avautuu vähitellen ja vaikeammatkin unet ovat tulkittavissa yleensä seuraavana päivänä
-muidenkin uniin alkaa saada otetta
-omat unet alkaa ymmärtää jo unta nähdessä
-tietoinen mieli antaa jo unta nähdessä selkokielisen tulkinnan hyvinkin sekavasta unesta.

Lapsen syntymän jälkeen en ole paljon unia nähnyt, eikä niiden vähien sisältö ole ollut juuri muistamisen arvoista, mutta väliäkö tuolla. Jos joskus on jotain tärkeämpää viestiä, niin pääasia on, että muistaa tulkinnan, jonka eteen ei nykyään tarvitse juuri tietoisia ponnisteluja käyttää. Tulkinnan kuulen päässäni, vähän kuin puhuisin ääneen.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #1 : 12.04.2013 15:32:06 »

Olen nyt yrittänyt ymmärtää alitajunnan kieltä 10 vuotta ja alkuun täytyy sanoa että ei ollut helppoa. Sitten jossain vaiheessa kun keskustelee unistaan toisille niin saa uusia ahaa-elämyksiä. Jotkut voimalliset unet saa merkityksen vasta vuosien päästä kun aika on oikea. Nyt kun tapailen yhtä miestä, niin olen saanut kurkistaa miehen alitajuntaan ja olen siitä kiitollinen. Miehillä kun noi unet ovat hitusen erilaisempia kun naisten. Mutta mielenkiinto säilyy varmasti läpi elämän  smitten
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Indium
Vieras
« Vastaus #2 : 12.04.2013 22:04:08 »

Itse oon tainnut 15 vuotta elämästäni harrastaa näitä asioita. Alussa sitä keskittyi kovasti ihan vain unien muistamisenkin oppimiseen, ja tavaili kaiken maailman unikirjoja ihmetellen, kunnes vihdoin alkoi loksahtelemaan. Smiley

Noita kahta viimeistä Lillin mainitsemaa asiaa en ole kokenut. Sen kyllä, että aivan heti herättyä tietää että jaaaaahas, semmosta tällä kertaa, liittyi selvästikin tähän ja tähän asiaan. Ja muidenkin unista kyllä on alkanut ajatuksia nousemaan silloin tällöin. Tosin nämä askelmat eivät näytä sulkevan toisiaan pois; välillä sitä vieläkin näkee semmoisia unia, että saa pahkuloida monta päivää ja kysellä kavereiltakin että mitähän tää nyt oli. uglystupid2
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 13.04.2013 08:54:47 »

Kyllä minäkin saatan vatvoa jotain unta pitkäänkin, jos siinä on askarruttavia elementtejä. Näistä askarruttavista elementeistä huolimatta olen saattanut ymmärtää unen sanoman jo unta nähdessä. Kuitenkin esim. viime kesänä näin unen, jossa tuli eräs nimi ilmi. Nimi oli vähän täältä "huuhaa"-osastolta (demonin nimi), ja luulin, että olen lukenut sen jostain. Enpäs ollutkaan ja olen siitä lähtien tutkinut asiaa vähän tarkemmin.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
*Miia*
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


Profiili
« Vastaus #4 : 13.04.2013 11:17:08 »

Mä olen pienestä lähtien nähnyt enneunia, lähisukulaisten poismenot olen unina nähnyt kuin myös muita vakavia asioita liittyen muihin kuin itseeni! Kerron lähes aina uneni äidilleni koska hän osaa aina kertoa mulle onko tapahtumassa jotain vakavaa unieni perusteella tai sitten hän sanoo että nyt tapahtuu taas jotakin ja myöhemmin muistuttaa että näit tästä sen unen  Smiley
Ystävien raskaudet yms tulevat myös uniin..
Jossakin kohtaa näin unia mitä seuraavana päivänä tapahtuu  Huh Se oli pelottavaa!
Nykyään näen paljon unia mutta en osaa tulkita niitä..

Mutta näinhän vuodenpäivät enemmän tai vähemmän unia nykyisestäkin tilanteestani,vaikka en uskonut näin käyvän..  pitäisi vaan uskaltaa luottaa  smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: