Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä nimimerkkisi kertoo?  (Luettu 28394 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilim*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 267



Profiili
« : 18.04.2013 16:42:57 »

Minä se jostain syystä kiinnitän täällä foorumilla huomioni usein ihmisten nimimerkkeihin ja jään miettimään mitä nimi kyseisestä ihmisestä voisi kertoa, millainen ihminen kätkeytyy unelmassan, keksinpurijan, sidemanin taakse, mistä moiset nimet juontavat? Kertokaa, mistä keksitte nimimerkkinne ja miksi?  laugh
tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« Vastaus #1 : 18.04.2013 17:49:59 »

Minä se jostain syystä kiinnitän täällä foorumilla huomioni usein ihmisten nimimerkkeihin ja jään miettimään mitä nimi kyseisestä ihmisestä voisi kertoa, millainen ihminen kätkeytyy unelmassan, keksinpurijan, sidemanin taakse, mistä moiset nimet juontavat? Kertokaa, mistä keksitte nimimerkkinne ja miksi?  laugh

Minulla ainakin nimimerkki viittaa vähän ironisesti intialaiseen astrologiaan. Olen intialaisen filosofian
suurimpia faneja henkeen ja vereen, varsinkin mm. siksi, että esim. Erwin Schrödinger saattoi saada ideoita kvanttimekaniikkaan vedaanta-filosofiasta.* (Juutalainen Einsteinin Alppu ei tainnut koskaan hyväksyä Heisenbergin epätarkkuusperiaatetta ja muita kvanttimekaniikan  omituisuuksia...). Diggaan myös sanskritin kielestä, erityisesti sen käsittämättömästä ilmaisuvoimasta ja fantsusta rytmiikasta ihan kybällä!

Tuosta huolimatta olen sitä mieltä, että sideerinen astrologia on "en-viitsi-sanoa-mistä"!   :Smiley

Toisaalta 'sideman' viittaa myös siihen, että olen ilmeisenä aspergerina kokenut itseni koko elämäni
ajan enemmän tai vähemmän sivulliseksi.

Taisi tuohon jokin kolmaskin jutska kätkeytyä, mutta juuri nyt en kykene palauttamaan mieleen mikä kumma se
mahtoi olla, LoL!

* Wiki: Schrödinger stayed in Dublin until retiring in 1955. During this time he remained committed to his particular passion; involvements with students occurred[dubious – discuss] and he fathered two children by two different Irish women.[14] He had a lifelong interest in the Vedanta philosophy of Hinduism, which influenced his speculations at the close of What is Life? about the possibility that individual consciousness is only a manifestation of a unitary consciousness pervading the universe.[15] A manuscript "Fragment From An Unpublished Dialogue of Galileo" from this time recently resurfaced at The King's Hospital boarding school, Dublin [16] after it was written for the School's 1955 edition of their Blue Coat to celebrate his leaving of Dublin to take up his appointment as Chair of Physics at the University of Vienna.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2013 18:09:32 kirjoittanut sideman » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 18.04.2013 18:39:51 »

En nyt tiedä, halusitko kysyä nimimerkin alkuperää vain noilta kolmelta henkilöltä, mutta vastaan kuitenkin..

Sisarukseni ja ex-mieheni kutsui minua usein Lilliksi, joka on arkipäiväisempi/hellittelyversio oikeasta nimestäni.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Indium
Vieras
« Vastaus #3 : 18.04.2013 18:49:21 »

No niin siis, minunhan piti aikanaan jäädä palstalle vain yhden ketjun ajaksi (ja niin se olikin, kunnes myöhemmin palasin). Siihen tarpeeseen nappasin käsillä olleesta alkuainelistasta sellaisen alkuaineen, joka kuulosti kivalta. Ja siinä se.
tallennettu
Lilim*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 267



Profiili
« Vastaus #4 : 18.04.2013 18:51:46 »

Kysymys ei missään nimessä koskenut vain noita edellämainitsemiani nimimerkkejä, kunhan mainitsin muutaman hauskan esimerkin.  Smiley Oma nimeni on jokinlainen naisenergian kunnianosoitus, olisin halunnut olla Lilith joka vahan tarun - ja sen patriarkaalisen tulkinnan mukaan oli Aatamin syrjähyppy, se Paratiisin pahis nainen joka vietteli Aatami ressukan... Feministisen, mielenkiintoisemman version mukaan Lilith taas oli vahva, itsenäinen ja seksuaalinen nainen joka ei kylkiluun osaa kaivannut. Lilith nimimerkki oli kuitenkin jo napattu joten olen Lilim - Lilithin tyttären mukaan  Wink
« Viimeksi muokattu: 18.04.2013 18:55:52 kirjoittanut Lilim* » tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #5 : 18.04.2013 19:34:14 »

Noina ammoisina aikoina, kun tänne eksyin ja kirjauduin, asuin alueella jossa Kyllikki mainitaan.. (voisiko tätä yhtään seikkaperäisemmin kertoa  coolsmiley ) ja jotenkin se sopi silloiseen mielentilaan ja omaan käsitykseeni Kyllikistä sellaisena tättähääränä, joka tekee paljon ja miettii vasta myöhemmin, ehkä.. jos silloinkaan  Cheesy
tallennettu
Sari
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 36


Profiili
« Vastaus #6 : 18.04.2013 20:00:12 »

Olen lähtemässä lätkimään avioliitosta, jossa olen saanut kestää lähes kaikkea pahaa mitä vain kuvitella saattaa. Vielä viimeisenä keinona yritetään syyllistää ja esittää vuosisadan puolisoa. Noh, katsoin sitten piirretyn elokuvan, Spirit - villi ja vapaa, jossa on mustangi jota kukaan ei voi kesyttää.

Ei voi vangita vapauden lasta,
sen sä huomaat vasta.
Vapautta, vapautta, vapautta kaipaan!

Ei voi aallokko lyödä jos tuuleton on taivas,
silloin seisoo sun laivas.
Vapautta, vapautta, vapautta kaipaan!

Itkin elokuvalle kuin vesiputous, ja sen sanoma jotenkin kolahti niin syvälle. Olisin ottanut nimimerkiksi Mustangi, mutta se oli jo viety, joten olen sitten Mustang. Villi ja vapaa!
tallennettu
Lilim*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 267



Profiili
« Vastaus #7 : 18.04.2013 20:04:00 »

Olen lähtemässä lätkimään avioliitosta, jossa olen saanut kestää lähes kaikkea pahaa mitä vain kuvitella saattaa. Vielä viimeisenä keinona yritetään syyllistää ja esittää vuosisadan puolisoa. Noh, katsoin sitten piirretyn elokuvan, Spirit - villi ja vapaa, jossa on mustangi jota kukaan ei voi kesyttää.

Ei voi vangita vapauden lasta,
sen sä huomaat vasta.
Vapautta, vapautta, vapautta kaipaan!

Ei voi aallokko lyödä jos tuuleton on taivas,
silloin seisoo sun laivas.
Vapautta, vapautta, vapautta kaipaan!

Itkin elokuvalle kuin vesiputous, ja sen sanoma jotenkin kolahti niin syvälle. Olisin ottanut nimimerkiksi Mustangi, mutta se oli jo viety, joten olen sitten Mustang. Villi ja vapaa!
Ihana tausta nimelläsi, voimakas  smitten
tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #8 : 18.04.2013 20:25:49 »

Hauska ketju! Minä yritin keksiä kaikkia hienoja sanoja/nimiä, mutta hitto, kaikki keksimäni olivat jo käytössä, joten mielikuvituksen puutteessa aloin kokeilla kodinkoneita ynnä muita ja Mäntysuopa ei sitten ollut vielä kellään.  2funny Ja jos tätä ajatellaan syvällisemmin niin kyllä, tykkään siivoamisesta!  Smiley Puhtaus on puoliruokaa.
tallennettu
supikas
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #9 : 18.04.2013 21:55:34 »

Mielikuvitus ei laukannut ollenkaan, yhtäkkiä mieleen tuli sana supikas, joka on sekä nahkainen tanhukenkä että karjalainen perinneleivonnainen, umpinainen lanttutäytteellä (namnam). Tanssien syömään  Wink 
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #10 : 18.04.2013 21:58:00 »

Hain päästä.


tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 18.04.2013 22:26:56 »

..ja kanan persiistä...this is humor.. angel hilda

http://www.aqualife.fi/images/HAI%20suu%20auki.jpg

..en voinut vastustaa kiusausta..sorgen
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #12 : 18.04.2013 22:34:14 »

Onpas nikki löytänyt söötin hain  Grin

Täytyy sanoa että itekin vähän mietin, onko hain päässä joku hilda  crazy2
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #13 : 18.04.2013 22:35:01 »

Hokasin tuon, mutta jätin  :Smiley

tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 18.04.2013 22:42:00 »

Sinun nimimerkkisi kertoo jättebra huumorintajusta   smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: