Minä se jostain syystä kiinnitän täällä foorumilla huomioni usein ihmisten nimimerkkeihin ja jään miettimään mitä nimi kyseisestä ihmisestä voisi kertoa, millainen ihminen kätkeytyy
unelmassan, keksinpurijan, sidemanin taakse, mistä moiset nimet juontavat? Kertokaa, mistä keksitte nimimerkkinne ja miksi?
Minulla ainakin nimimerkki viittaa vähän ironisesti intialaiseen astrologiaan. Olen intialaisen filosofian
suurimpia faneja henkeen ja vereen, varsinkin mm. siksi, että esim. Erwin Schrödinger saattoi saada ideoita kvanttimekaniikkaan vedaanta-filosofiasta.* (Juutalainen Einsteinin Alppu ei tainnut koskaan hyväksyä Heisenbergin epätarkkuusperiaatetta ja muita kvanttimekaniikan omituisuuksia...). Diggaan myös sanskritin kielestä, erityisesti sen käsittämättömästä ilmaisuvoimasta ja fantsusta rytmiikasta ihan kybällä!
Tuosta huolimatta olen sitä mieltä, että sideerinen astrologia on "en-viitsi-sanoa-mistä"! :
Toisaalta 'sideman' viittaa myös siihen, että olen ilmeisenä aspergerina kokenut itseni koko elämäni
ajan enemmän tai vähemmän sivulliseksi.
Taisi tuohon jokin kolmaskin jutska kätkeytyä, mutta juuri nyt en kykene palauttamaan mieleen mikä kumma se
mahtoi olla, LoL!
* Wiki: Schrödinger stayed in Dublin until retiring in 1955. During this time he remained committed to his particular passion; involvements with students occurred[dubious – discuss] and he fathered two children by two different Irish women.[14]
He had a lifelong interest in the Vedanta philosophy of Hinduism, which influenced his speculations at the close of What is Life? about the possibility that individual consciousness is only a manifestation of a unitary consciousness pervading the universe.[15] A manuscript "Fragment From An Unpublished Dialogue of Galileo" from this time recently resurfaced at The King's Hospital boarding school, Dublin [16] after it was written for the School's 1955 edition of their Blue Coat to celebrate his leaving of Dublin to take up his appointment as Chair of Physics at the University of Vienna.