Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Muutama uni, jotka jäivät vaivaamaan  (Luettu 4834 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Zindelia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« : 21.04.2013 12:01:03 »

Heippa,

Ajattelinpa kirjoittaa muutaman unen tänne, joita olen hieman pähkäillyt mielessäni. Olen muuttanut takaisin ulkomailta tänne ja kaikki asiat ovat ihmissuhteita ja työpaikkaa myöten mullinmallin. En yleensä juurikaan näe unia, jotka jäisivät mieleen ja nyt olen hieman hämmästynyt, kun olen viime viikkojen aikana nähnyt useampiakin unia ja olen koittanut katsoa selityksiä, mutta olisi kiva kuulla ajatuksia kun osa selityksistä ei oikein vain tunnu istuvan.

Hiukset: muutaman kerran olen jo nähnyt unta, jossa minulla on upeat hiukset. Tosielämässä hiukseni ovat aika vaatimattomat ja toisessa unessa istun meikkaajan penkissä ja hämmästelen, miten hiuksistani on ollut mahdollista tehdä niin iso ja upea nuttura. Toisessa taas hämmästyn, miten aiemmin en ole huomannut, että minulla on luonnonkiharaa hiuksissani (jota siis oikeasti ei ole mutta en laittaisi pahakseni jos olisi..Cheesy). Katsoin tulkintoja, mutta nuo seksuaalisuus tms. tulkinnat vaan eivät oikein sovi.

Käärme ja lohikäärme: Unessa näin todella pelottavan käärmeen jonkun talon, jonka sisällä olin, pihalla. Ajattelin, että se pysyy talon ulkopuolella mutta se muuttui isommaksi ja alkoi muistuttamaan hieman lohikäärmettä. Yhtäkkiä se oli edessäni mutta huusin sille, että lähde pois ja se muuttui kiveksi ja hävisi (en muista hävisikö se vai hajosiko palasiksi mutta ei enää uhannut kuitenkaan). Mietin, voisiko se liittyä siihen, että työn löytäminen ja yleensä sopeutuminen takaisin ovat haasteita (=käärme) mutta saan ne lopulta selätettyä?

Iso vyö: Unessa istuin entisen poikaystäväni sylissä. Olin hieman hämmentynyt, sillä sukulaisiani oli paikalla (tosielämässä siis sukulaiset eivät koskaan ole henkilöä nähneet enkä tiedä miten suhtautuisivat, koska henkilö ei ole suomalainen) ja kun poikaystäväni nousi, hänellä oli hienot businessmiehen vaatteet mutta todella outo iso, tummanvihreä vyö, joka ei todellakaan sopinut vaatteisiin ja hämmästelin hieman miten hän on valinnut sellaisen.

Meri: Olin kävelemässä jonkun miespuoleisen henkilön kanssa, jota en tunne "oikeassa elämässä". Edessä oli meri, järvi tms. vesialue, joka piti ylittää ja hieman pelkäsin, että kastelen vaatteeni. Lähdin hänen jälkeen ylittämään ja vesi edessämme aukesi tieksi. Jätin jostain syystä laukkuni toiselle puolelle rantaa maahan ja ajattelin lähtiessäni, että otan sen mukaan. Toisella puolella ollessani tajusin, että laukkuni ei olekaan mukana ja ajattelin kahlata sen hakemaan mutta vesi oli noussut. Näin ihmisiä uimassa vedessä mutta en halunnut kastella vaatteitani ja jäin odottamaan, että vesi ehkä laskisi ja tyyntyisi. Mietin, että tarkoittaisiko se sitä, kun välillä haikailen menneitä ja ehkä uni kertoo, että en pääse enää takaisin (vaikka kirjaimellisesti muuttaisin samaan paikkaan takaisin).
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #1 : 21.04.2013 19:18:01 »

Hienoja unia! Ja omia fiiliksiä ja assosiaatioita mitä unista tulee kannattaa kuunnella, ne ovat monesti vallan hyviä unien tulkintaan. Esimerkiksi tuo lohikäärme, aivan varmasti kuvaa haastetta jonka pystyt selättämään - hienoa, että unessa uskalsit noin vastustaa uhkaavaa olentoa.  Smiley
Myös meri-unen olet mielestäni tulkinnut ihan hyvin. Juuri tuo, että tietyt asiat jäävät taakse vaikka jossain kohtaa ajattelee, että kantaa niitä mukanaan aina. Veden paljous viitannee asian tunteikkuuteen - et halua kastua vaan jäät odottelemaan tulvan laskemista, no, olisiko liian kipeää palata tiettyihin asioihin, haluatko tehdä sen sitten kun niihin ei liity enää tunteiden tulvaa? Se että näet toisia uimassa siellä samassa vedessä voisi kuvata tiettyä epäröintiä, toiset tekevät noin, pitäisikö sinunkin pystyä...

No, sitten nuo unet mitä et itse ollut tulkinnut. Tästäpä saat vähän harrastelijan tuumailuja  Wink
Tuohon että unessa oma tukka on ihana ja kaunis, en osaa sanoa kuin sen että minulla kaikenlaiset kampaamo- ja kampausunet liittyvät vahvasti omaan itsetuntoon ja kokemukseen omasta naisellisuudestani. Jos se on koetuksella, voin nähdä unen jossa tukkaani leikataan vasten tahtoani rumaan malliin. Toisaalta jos olen tyytyväinen itseeni, niin johan voi olla mahtava harja unessakin, jota ihan peilistä äimistelen :Smiley
Tietty pitää muistaa, että unisymbolit voivat olla osittain ihan henkilökohtaisia. Kuitenkin tuo joka tapauksessa kuulostaa itsevarmuudelta ja optimismilta, että tukkasi on unessa komeampi kuin uskoitkaan Smiley

Iso vihreä vyö, hmm. Vihreä on sydänchakran väri.  Huh Myös uuden kasvun, kevään, vihreä valo =  saa mennä... no tuo tulkinta ei nyt lähde tuon syvemmälle.
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #2 : 21.04.2013 19:25:41 »

Zindelia
Lisäystä edelliseen tulkintaan. Hiukset merkitsee unikirjan mukaan ajatuksia.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Zindelia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #3 : 24.04.2013 22:19:27 »

Hei,

Kiitokset tulkinnoista.Smiley Tuo selitys noihin hiuksiin sopii kyllä paremmin kuin ne mitä kirjoissa olen nähnyt..varmaan sitten ollut jotain Freudin unikirjoja, joita olen lukenut. Niin no tuossa meriunessa jäin kaipaamaan niitä laukkuja eli varmaan vielä haikailee menneestä jotain, jota ei sitten saakaan otettua mukaansa vaikka haluaisi. Kiinnostavaa noita on miettiä ja eniten varmaan irti saan siinä kun joudun miettimään enemmän elämääni, vaikka nuo tulkinnat eivät osuisikaan välttämättä kohdilleen.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #4 : 25.04.2013 11:50:59 »

Eipä kestä kiittää  Smiley
Se itsensä ja elämänsä pohdinta on minustakin tärkeämpi anti kuin joka koukeron tulkitseminen "oikein". 
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1367



Profiili
« Vastaus #5 : 25.04.2013 14:22:12 »

Heippa,

Ajattelinpa kirjoittaa muutaman unen tänne, joita olen hieman pähkäillyt mielessäni. Olen muuttanut takaisin ulkomailta tänne ja kaikki asiat ovat ihmissuhteita ja työpaikkaa myöten mullinmallin. En yleensä juurikaan näe unia, jotka jäisivät mieleen ja nyt olen hieman hämmästynyt, kun olen viime viikkojen aikana nähnyt useampiakin unia ja olen koittanut katsoa selityksiä, mutta olisi kiva kuulla ajatuksia kun osa selityksistä ei oikein vain tunnu istuvan.

Hiukset: muutaman kerran olen jo nähnyt unta, jossa minulla on upeat hiukset. Tosielämässä hiukseni ovat aika vaatimattomat ja toisessa unessa istun meikkaajan penkissä ja hämmästelen, miten hiuksistani on ollut mahdollista tehdä niin iso ja upea nuttura. Toisessa taas hämmästyn, miten aiemmin en ole huomannut, että minulla on luonnonkiharaa hiuksissani (jota siis oikeasti ei ole mutta en laittaisi pahakseni jos olisi..Cheesy). Katsoin tulkintoja, mutta nuo seksuaalisuus tms. tulkinnat vaan eivät oikein sovi.

Käärme ja lohikäärme: Unessa näin todella pelottavan käärmeen jonkun talon, jonka sisällä olin, pihalla. Ajattelin, että se pysyy talon ulkopuolella mutta se muuttui isommaksi ja alkoi muistuttamaan hieman lohikäärmettä. Yhtäkkiä se oli edessäni mutta huusin sille, että lähde pois ja se muuttui kiveksi ja hävisi (en muista hävisikö se vai hajosiko palasiksi mutta ei enää uhannut kuitenkaan). Mietin, voisiko se liittyä siihen, että työn löytäminen ja yleensä sopeutuminen takaisin ovat haasteita (=käärme) mutta saan ne lopulta selätettyä?

Iso vyö: Unessa istuin entisen poikaystäväni sylissä. Olin hieman hämmentynyt, sillä sukulaisiani oli paikalla (tosielämässä siis sukulaiset eivät koskaan ole henkilöä nähneet enkä tiedä miten suhtautuisivat, koska henkilö ei ole suomalainen) ja kun poikaystäväni nousi, hänellä oli hienot businessmiehen vaatteet mutta todella outo iso, tummanvihreä vyö, joka ei todellakaan sopinut vaatteisiin ja hämmästelin hieman miten hän on valinnut sellaisen.

Meri: Olin kävelemässä jonkun miespuoleisen henkilön kanssa, jota en tunne "oikeassa elämässä". Edessä oli meri, järvi tms. vesialue, joka piti ylittää ja hieman pelkäsin, että kastelen vaatteeni. Lähdin hänen jälkeen ylittämään ja vesi edessämme aukesi tieksi. Jätin jostain syystä laukkuni toiselle puolelle rantaa maahan ja ajattelin lähtiessäni, että otan sen mukaan. Toisella puolella ollessani tajusin, että laukkuni ei olekaan mukana ja ajattelin kahlata sen hakemaan mutta vesi oli noussut. Näin ihmisiä uimassa vedessä mutta en halunnut kastella vaatteitani ja jäin odottamaan, että vesi ehkä laskisi ja tyyntyisi. Mietin, että tarkoittaisiko se sitä, kun välillä haikailen menneitä ja ehkä uni kertoo, että en pääse enää takaisin (vaikka kirjaimellisesti muuttaisin samaan paikkaan takaisin).

Olet jo näköjään saanut / etsinýt tulkintoja. Kuitenkin laitan muutaman rivin intuitiivisesti nousseista.
 -Jossain kohtaa kerrot, kuinka meri aukeaa edessäsi: Olet pääsemässä elämään sitä elämää, jota olet kaivannut.
 -Mietit, kuinka kassisi tavaroineen on jäänyt toiselle rannalle. Meillä kullakin on tavaroita ja asioita, joita tarvitsemme jokapäiväisessä
  elämässämme.  Saat ne haltuusi paikasta, jossa totuit arkipäivän toimintoihin...
 -kunhan selätät käärmeen, joka unessasi kasvaa lohikäärmeeksi. Tässä unessa intuitiivisesti ajatellen tuo otus symboloi
  uhkia /haasteita, jotka pyrkivät estämään nykyelämästä nauttimisen ja arkielämän toimimisen sinun toiveittesi ja ajatustaesi mukaan.
 -Tummanvihreä vyö kertoo, että olette hyvin syvin tunnesitein yhteydessä yhä toisiinne. Hänen merkityksensä elämääsi on vahvempi ja
  kestävämpi kuin uskotkaan.
 -Hiuksista nousi mieleeni, että olet saanut paljon muistoja, joiden elähdyttävä vaikutus ei katoa minnekään vaan päinvastoin vahvistuu
  ja kaunistuuu aikain kkulussa. Elämäsi on ollut tapahtumarikas, se on kartuttanut viisauttasi (vahvat hiukset) ja sen muistot
  kaunistuvat (kiharat suortuvat) sekä antavat voimaa yhä.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: