Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Planeetat ensimmäisessä huoneessa  (Luettu 20278 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Vokaalij
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Profiili
« : 28.04.2013 19:02:31 »

Onko kukaan muu huomannut itsessään, että ensimmäisen huoneen planeetat tai jokin niistä kuvaisivat oikeastaan enemmän omaa persoonaa, kuin vaikkapa nousumerkki tai aurinkomerkki?
Itselläni on Vaaka nousevana, ja 1. huoneesta löytyy  venus aspect_con aurinko skorpionista.En ole omasta mielestäni, enkä muidenkaan mielestä yhtään vaakamainen, korkeintaan sosiaalinen.Eikä se venuskaan kovin paljon mielestäni tule sieltä esille, varmaan aurinko vähän syö sen enrgiaa, varsinkin kun venukseni vielä perääntyy.Mutta sen auringon energian kyllä tunnen, ja se jotenkin ohjaa kaikkea tekemistäni ja tekee minusta oikeastaan enemmän Leijonamaisen kuin Skorpionimaisen.Enkä usko, että se on vain oma kokemukseni, vaan useimmiten  venus leijona-miehet ovat minusta kiinnostuneita, mutta  venus skorpioni-miehet eivät juuri koskaan.
Muilla samoja fiiliksiä ykköshuoneen planeetoista?  Smiley
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1367



Profiili
« Vastaus #1 : 29.04.2013 15:59:38 »

Onko kukaan muu huomannut itsessään, että ensimmäisen huoneen planeetat tai jokin niistä kuvaisivat oikeastaan enemmän omaa persoonaa, kuin vaikkapa nousumerkki tai aurinkomerkki?
Itselläni on Vaaka nousevana, ja 1. huoneesta löytyy  venus aspect_con aurinko skorpionista.En ole omasta mielestäni, enkä muidenkaan mielestä yhtään vaakamainen, korkeintaan sosiaalinen.Eikä se venuskaan kovin paljon mielestäni tule sieltä esille, varmaan aurinko vähän syö sen enrgiaa, varsinkin kun venukseni vielä perääntyy.Mutta sen auringon energian kyllä tunnen, ja se jotenkin ohjaa kaikkea tekemistäni ja tekee minusta oikeastaan enemmän Leijonamaisen kuin Skorpionimaisen.Enkä usko, että se on vain oma kokemukseni, vaan useimmiten  venus leijona-miehet ovat minusta kiinnostuneita, mutta  venus skorpioni-miehet eivät juuri koskaan.
Muilla samoja fiiliksiä ykköshuoneen planeetoista?  Smiley

Ykköshuoneen olen ymmärtänyt tarkoittavan juurikin henkilöä itseään, joten oman yli 90 asteisen 1. huoneeni planeetoineen kuvatessa voimakkaasti itseäni en ole lainkaan hämilläni.

Sinun kohdallasi ei liene ihmeellistä Jellona-hui miesten kiinnostus sinuun, kun vaaka ja leijona tekevät (kyselevää) kuutiota keskenään. Venus Skorpionissa tekee ihmisestä helposti syvällisen ja omaa tunteitten herkkyyttään suojelevan.
Skorpioni-miestä elämässäni vuosia 'sietäneenä' (=syvällisesti rakastaneena) voisin sanoa, että skorpioni on koko huoneen täyttävä persoona, kun taas Leijona -tuttavani ovat olleet hallitsijoita omassa elämänpiirissään. Leijonan planeetta on ymmärtääkseni Aurinko, joten samalle taivaalle ei toista hevin mahdu.

Mutta... Kysyit nimenomaan tuon ykköshuoneen (alkaa Askendantista) planeettojen vaikutusta luonteessa. Kyllä. Olen selkeästi 1h.n useitten eri planeettojen ja ilma-nousumerkin askedantin viilentämä järkiperäinen, omassa rauhassa viihtyvä Oinas. Osaan trampata omat polkuni. Iän karttuessa ovat muutkin karttani planeetat ja asteroidit tulleet tutuiksi, joten en enää kaikkia vahvimpia piirteitäni katso saaneeni yksinomaan 1h.n planeetoilta, vaikka niittenkin kautta voisi vahvuuteni osa-alueet tulkita.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2013 16:38:48 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #2 : 29.04.2013 16:54:45 »

No, Neptunus se siellä ykkösessä. Ja kyllähän se kuvaa...ja Pallas siellä myös. Ja no niin, kiltti intellektuelli runotyttö on edellinen kuvaus jonka olen itsestäni kuullut Cheesy
Uranus ja Jupiter on jouskari nousulla, mut asteen verran 12 huoneen puolella, että niihin en tiedä miten suhtautua...jotenkin sopii moiselle yhtymäpommille, että ei siitä oikein tiedäkään mitä sille tekis Cheesy
Ehkä tuo nousu ja sen planeetat kuvaa enemmän sitä millainen olen ja ennenkaikkea miten käyttäydyn, ja tuo Neptunus ja Pallaskin sitten taas sitä, mikä se ensivaikutelma on, ennenkö olen edes avannut suutani.
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1017


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #3 : 29.04.2013 18:07:13 »

Kyllä 12. huoneen planeetat kannattaa huomioida, jos ne ovat 3-4 asteen päässä nousuakselista.  Tulkinnallisesti ne katsotaan silloin olevan 1. huoneen puolella.  Ja sama juttu joka huoneen kohdalla, tietenkin.

Jos planeettoja nousulla on monta, ne ovat merkittävimpiä, jotka ovat lähimpänä huoneen kärkeä.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #4 : 29.04.2013 19:17:29 »

Kannattaahan ne nyt huomioida, nehän ovat nousulla, ja siihen vaikuttavat ja joissain suhteessa tulkitaan ykköseen, mutta ne ovat myöskin 12 huoneessa, esim. jos vaikka karmaa on kartalta bongaamassa....ähmm.

Joku speciaalneropatten voisikin tässä selventää, että mikä olisikaan ero noiden toiminnassa, mikäli ne olisivat asteen verran ykköshuoneen puolella? Tai siis mikä se voisi olla ja mikä sen pitäisi olla, vaiko onko turhaa olla näin tarkka, summa summarum vain?
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1017


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #5 : 30.04.2013 08:54:46 »

Vaikeinta mun mielestä on se rajanveto, jos planeetta on esim. sen neljä astetta 12. huoneen puolella, että kumpaan huoneeseen se oikeasti kuuluu. 

12. huone on ikkuna edelliseen elämään, ja antaa vinkkejä jotain siitä elämästä.  Ensimmäisessä huoneessa rakennetaan minäkuvaa tässä elämässä.  Planeetta ei voi olla kahdessa huoneessa yhtä aikaa.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #6 : 30.04.2013 09:04:57 »

Eli ei ole ykköshuoneessa, mutta nousulla kuitenkin, joka tietenkin tuo siihen samoja leimoja, vaikka onkin 12 huoneessa Cheesy Näin olen niitä ajatellut, toooosi sekavaa.

Onko niin tosiaan, ettei planeetta voi olla kahdessa huoneessa yhtaikaa? Rajalla, vaikuttaa molemmissa? Tai jossain niiden välimaastossa. Ja merkeissä sama...tätä olen miettinyt ennenkin. Ja sitten kun miettii kaikenmoisia eri huonejärjestelmiä, niin herää kysymys, että tuleeko näissä ollakaan niin kovin tarkka? Eikö vaikka jokin Mars ykkösen ja kakkosen rajoilla voikin uhkua energiana molemmissa? Mutta ehkä kuitenkin enemmän kakkosessa sitten, sillä sehän on tällöin lähempänä kakkosen kärkeä....voiko vähän feidautua nämä jutut, niinkun ne nyt muutenkin feidautuu...kuten vaikka että helposti minäkuva rakentuu siitä, mitä minulla on. Vaikka sitä en tiedä että meneekö se niin, mutta se on jo ajatus erikseen.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #7 : 30.04.2013 09:15:03 »

Kiinnostaa muakin tämä, itsellä Urkki ja Merkkari Ascilla parin asteen tarkkuudella, 12. huoneen puolella. Jouskaria kaikki.

Ykköshuoneessa sitten Neptunus-Venus-Jupiter kasa ja hiukka edempänä Mars vielä. No viimeksi mainitusta, urheilua mun on kyllä erittäin hyvä harrastaa, tosin ei oikein mitään joukkuepelejä, vaan lenkkeilyä, kuntosalia ja sellaista.
Neptunus ykkösessä...no sopii ja ei. Haahuilen ja haaveilen kyllä ja hämmennän toisia, mutta ikinä en oo uskaltanut esim päihteitä kovin käyttää.
 Äh onpas kiire, pitää palailla toiste.
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1017


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #8 : 30.04.2013 09:24:03 »

Mielipiteistä näistä huoneista on kai yhtä monta kuin astrologiakin.  Jotkut on sitä mieltä, että huoneita ei pitäisi tulkita ollenkaan, akseleita ja niiden välisiä alueita vaan.  Ja jotkut pitää huoneita tosi tärkeinä, toisille ne antaa vain jotain lisävinkkejä.  Ja jos pitää tarkasti kiinni huoneista, niin mikä huonejärjestelmä on oikea?  Ärsyttävää.  Lahtiranta opettaa, että olisi hyvä kokeilla sitä omaa karttaa kaikilla mahdollisilla huonejaoilla ja valita sitten yksi mitä käyttää.  Mun mielestä se on hyvä neuvo.

Kuitenkin ymmärtääkseni lähes kaikissa huonejärjestelmissä on ascendentti samassa asteluvussa.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 30.04.2013 09:56:23 »


Kuitenkin ymmärtääkseni lähes kaikissa huonejärjestelmissä on ascendentti samassa asteluvussa.

On, on, kuten myös MC. Tasahuonekartallekin merkitään se MC, vaikka muuten huoneet ovat askendentista laskien tasan 30 asteen kokoisia. Merkkihuonekartta voisi olla sellainen, jossa ei ole edes sitä AC:ta tai MC:tä, ellei niitä halua erikseen sinne merkitä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #10 : 30.04.2013 18:30:40 »

 saturnus löytyy ensimmäisestä huoneesta. Totinen torvensoittaja kait joka itsekin kärsii muiden hänelle kuvittelemasta jäykästä roolista.
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1367



Profiili
« Vastaus #11 : 07.05.2013 14:26:05 »

Kannattaahan ne nyt huomioida, nehän ovat nousulla, ja siihen vaikuttavat ja joissain suhteessa tulkitaan ykköseen, mutta ne ovat myöskin 12 huoneessa, esim. jos vaikka karmaa on kartalta bongaamassa....ähmm.

Joku speciaalneropatten voisikin tässä selventää, että mikä olisikaan ero noiden toiminnassa, mikäli ne olisivat asteen verran ykköshuoneen puolella? Tai siis mikä se voisi olla ja mikä sen pitäisi olla, vaiko onko turhaa olla näin tarkka, summa summarum vain?

Minä koen tällaisen kuvion -siis 12h planeettojen yhtymä ASC.lle- kuvaavan vaivatonta edellisen elämän tietojen ja kokemusten nivoutumista myös tähän elämään. Itselläni parantaja-pikkuplaneettoja väljässä yhtymässä 12h puolelta. Ja kas, pikkulikkana jo näin toisten 'läpi'. Ihan turha oli valehdella mulle, niinkuin edelleenkin on asianlaita.
Suurimman hankaluuden tuotti, kun vanhemmat eivät ymmärtäneet 'vanhaa' kieltä jota puhuin.
Hämmästys on toki ollut melkoinen itsellenikin, kun luen sujuvasti vanhaa tanskaa ja vanhaa norjaa, vaikka en kumpaakaan ole koskaan sanaakaan opiskellut. Samoin vanhakieliset kirjat aukeavat kaikilla niillä kielillä, joita olen opiskellut, paremmin kuin nykykieliset - jotka koen vesitetyksi tekstiksi. Tarkoitan siis, että niissä vanhakielisissä on paljon enemmän vivahteikkuutta ja rivien välit kertovat silloisesta aikakaudesta ja ymmärrettävästi viitteittä paljastavat maailmanmenoa nykyistä enemmän. Tunnen eri kielien köyhtyneen tavattomasti merkityksiltään. Eksaktius ei aina ole hyvä asia, paitsi tieteellisessä tekstissä -joissa koen sen hyvänä ja tarkentavana asiana.
Mutta eihän koko elämä pelkkää tiedettä ole - onneksi.

P.S.(14.05.13) Viime päivinä /viikkoina katselin jotain ohjelmaa telkkarista. Ihan vaan kummastelin, mitäs kieltä tämä on, kun menee päähän kuin naskali voihin. HOLLANTIahan ne praatasivat. Ja ihan ymmärrettävää kieltä sieltä tuli. En ole aiemmin asiaan paneutunut. Nyt kun tästä 'vanhasta' kielitaidosta kirjoiteltu, huomioin tämänkin.
Jossain vaiheessa lyhyesti heilastelin raamikkaan ja viiiisaaaan hollantilaisen kanssa. En silloinkaan tajunnut mitä kieltä puhutaan, mutta viestintä pelitti koko ajan. -Ainahan se fiksun miehen kanssa  Wink   :Smiley ...
« Viimeksi muokattu: 18.11.2013 16:37:45 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #12 : 07.05.2013 16:55:58 »

Kiitosta vain T.touhula. Erittäin järkevää, ei vain ole tullut mieleeni moinen. No mut joo, henkisyys on ainakin hanskassa täysin luontaisesti, sellainen viisaus, jota en ole voinut tässä elossa kaikkea haalia. Olen aivan varma  joistain asioista, joita en kuitenkaan ole voinut itse mitenkään kokea. Ja toisinaan sitä vain tulee jostain sitä tekstiä, ajattelen sitä vasta itse sitten jälkeenpäin, että no kappas kun puhuinkin viisaita.
Mielenkiintoinen tuo kielihomma. Itselläni ainakin Ruotsi; kielioppia en osaa eikä voisi tippaakaan kiinnostaa, mutta koulussa saatoin kuitenkin suomentaa kokonaisen kappaleen täysin ymmärrettävästi.
Juice Leskisellä tätä kuulemma oli myös, olikohan joku radio-ohjelma jossa hänen kuulin siitä puhuvan. Että ymmärtää vaikka mitä kieliä, vaikka ei oikeasti ymmärräkään...tai siis juuri tätä. Juicen kartta täytyskin jostain metsästää.
tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #13 : 09.05.2013 04:59:50 »

Mietin omaa ykköstäni, joka on tyhjä 10/23 vaaka ja 13/23  skorpioni . Myssin persoonatestissä tuohon ego-persoona-huoneeseen meni uhri, ja onhan ko. merkkijako pahimmillaan sellainen uhrautuja, uhriuttaja tai uhriutuja oman pään sisäsyvyyksissä tasapainotellessa. :Smiley
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1367



Profiili
« Vastaus #14 : 10.05.2013 14:43:50 »

Mietin omaa ykköstäni, joka on tyhjä 10/23 vaaka ja 13/23  skorpioni . Myssin persoonatestissä tuohon ego-persoona-huoneeseen meni uhri, ja onhan ko. merkkijako pahimmillaan sellainen uhrautuja, uhriuttaja tai uhriutuja oman pään sisäsyvyyksissä tasapainotellessa. :Smiley

Jotenkin en koe ongelmaksi Vaakanousuasi ja tyhjää ykköshuonetta. Enemmänkin DC  oinas aassa pakottaa sinut ottamaan diplomaattisen Vaakanoususi johtavaksi luotsiksi elämässäsi, jotta innolla kaikkeentarttuvat Oinaat tai  oinas -tyyppiset eivät luo sinullekin heidän mieleisiään polkuja. Lisättäköön, että kehittynyt Oinas ei viitsi toisille luoda polkuja - on jo tajunnut, että jokainen syntyy omaa elämäänsä varten.
Parastahan tässä on, että Vaaka on luonnostaan johtaja. Liika diplomaattisuus vaan onnistuu sen johtajuuden useimmiten vesittämään. Ala sanoa suorempaan, mitä aiot tehdä ja että: "Anteeksi, tämä on minun projektini!" Eivätköhän nuo 'uhriuttajasi' lopeta, kun huomaavat käyttäytyneensä moukkamaisesti pomottaessaan sinua.
Syy miksi tähän tartuin, Oinas kun olen, on energioitten tuhlaus. Sekä sinulta että niiltä, jotka yrittävät ohjata sinun toimintaasi heidän toiveittensa mukaan - kun et ilmaise omia aikeitasi- hukkuu energiaa joka tilanteessa, jossa ylidiplomaattisuutesi varastaa aikaa.
Tämä on se syy, miksi puhumisen lahja on ihmisille annettu.
Opettele tietoisesti ilmaisemaan aikeesi, silloin ainakin kun muuten joudut taisteluun, kenen elämää oikeastaan elät.

Tai opettele edes lause: "Kiitos, mutta ei kiitos!"
Diplomaattisuus saa usein aikaan  vaaka -immeisestä tai  -nousuisesta mielikuvan tahdottomasta, jolloin on -toisaalta- luonnollista tomerammin asiansa ilmaisevien yrittää kehottaa ylidiplomaattia SANOMAAN suoraan aikeensa.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2013 13:48:28 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: