Joskus SETAn piireissä pyörineenä ihmettelin kovasti, miten itse koko ajan syrjinnästä valittava porukka syrjii sitten itse biseksuaaleja. Eivät ne homot ja lesbotkaan taida bi-ihmisistä paljoa tykätä, haukutaan 'shoppailijoiksi' ja 'aidallaistujiksi' ja ihan tyystin kielletään sellainen mahdollisuus että ihminen voisi olla ihan oikeasti kiinnostunut molemmista sukupuolista. Näin 1990-luvun lopulla.
Karminen meininki: Syrjivät itse biseksuaaleja, joten heteroiden taholta koettu syrjintä on ainakin osittain itse tällä käytöksellä tilattua.
Minusta se on vain tosi hassua, sillä luulisi että kun itse on kokenut syrjintää seksuaalisen suuntautumisen perusteella, niin siitä tulisi tosi tarkaksi siinä ettei itse syrjisi muita. Mutta ei näköjään. Tai ehkä tilanne on muuttunut noin 15 vuoden aikana? Toivottavasti. Aika karuja tarinoita nimittäin silloin kuulin biseksuaaleilta.
Toisaalta on tehty joku tutkimus, jossa huomattiin että miehet ovat enemmän joko/tai, eli joko homoja tai heteroja ja vaikka miehistäkin löytyy ihan aitoja biseksuaaleja niin huomattavasti enemmän niitä löytyy naisten joukosta. Kukaan ei oikein tiedä minkä vuoksi näin on. Ehkä sen vuoksi että jokaisen ensimmäinen suuri rakkaus on se oma äiti? Tai sitten se on jotain geneettistä?
Uskon, että seksuaalisuus on geneetistä kuten vaikka hiusten väri.
Mitä tuohon syrjintä-asiaan tulee niin osa lesboista on särkenyt sydämmensä tyyppien kanssa,
jotka ovat vain kokeilleet ja leikkineet ja menneet sitten lopulta
miehiin takaisin. Tai sitten tulleet jätetyksi miehen takia. Joidenkin lesbojen on
vaikea ottaa bi-seksuaaleja tosissaan, koska pelkäävät, että miehen se kumminkin loppujen
lopulta valitsee. Ja sitten on niitä heteroita, jotka nauttivat saamastaan huomiosta eivätkä
tule ajatelleeksi, että toisella voi olla tunteetkin pelissä.
Niillä jotka syrjii ovat upottautuneet katkeruuteen. Se on joillekkin helpompaa vihata ja syytellä
kuin vaan jatkaa eteenpäin. Jotkut lesbot ovat tällaisia mutta uskon, että suurin osa onneksi ei.
Löytyy heteroistakin katkeroituneita yksilöitä esim. niitä
"kaikki miehet on paskoja". On siis turha yleistää, että kaikki lesbot syrjisivät bi-seksuaaleja (onneksi).
Ja playereitä lesboistakin varmasti löytyy.
Bi-seksuaaleja nyt on joka lähtöön. On niitä, jotka haluavat vain seksiä saman sukupuolen kanssa
mutta elämänsä jakaa vastakkaisen sukupuolen kanssa ja päinvastoin.
On niitä, joille ei ole väliä
kumman kanssa elämänsä jakaa ja niitä joiden romanttiset ja seksuaaliset mieltymykset jakautuvat
esim. Romanttiset mielttymykset naisiin mutta seksuaaliset mieltymykset miehiin. Ja sitten on ne polyamoriset
pariskunnat..
Itse olen törmännyt laidasta laitaan ihmisiä.