Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Näkisikö kukaan koska valoa tunnelinpäässä  (Luettu 2554 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
julihenk
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« : 08.05.2013 14:49:24 »

Hei, olen onnistunut sössimään taloudelliset asiat aivan totaalisesti ja toki olen niitä myös parhaani mukaan alkanut järjestelemään niin, että niistä olisi edes mahdollisuus selvitä. Nyt ajattelinkin kysäistä, josko joku näkisi että selviänkö tästä kaikesta ja mahtaakohan siihen aikaa kulua kuinkakin paljon?  Toivottavasti joku jotain tilanteestani näkisi ja kertoisi, olo on äärimmäisen  Cry ja  Embarrassed
tallennettu
Pikkukisu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48


Profiili
« Vastaus #1 : 09.05.2013 20:45:39 »

Intuitiivisesti näkisin, että kaikki järjestyy! Smiley Se näyttäisi kuitenkin vaativan erittäin tiukkaa kulukuria ja aikaa, joten älä heti luovuta!

Tässä vielä muutama toimivaksi koettu vinkki, jos talous on tiukalla ja rahaa pitäisi saada säästöön:
- Kirjaa ylös kaikki menot. Usein ihan pienistä, mitättömistä summista ja heräteostoksista kasaantuu kuukauden aikana sievoinen summa, jonka voisi käyttää järkevämminkin/ laittaa säästöön
- Kirjaa ylös myös tilanteet joissa sorrut tuhlailuun/ heräteostoksiin. Kun tunnistat nämä, on omaa käyttäytymistään helpompi hallita. 
- Kesällä kannattaa ravintolassa syömisen/ terassilla istuskelun sijaan suosia picnickejä. Sama hyvä seura ja sama aurinko pienemmällä rahalla Smiley
- Metsästä tarjouksia, suosi kaupan omia merkkejä ja edullisia ruoka-aineksia, kokkaa mahdollisimman paljon itse
- Suosi ilmaisia aktiviteetteja. Monilla museoilla yms. on ilmaispäiviä, liikunta ja ulkoilu on ilmaista jne.
- Jos välttämättä tarvitset jotain uutta, tarkista ensin löytyisikö esim. nettihuutokaupasta sama tavara hiukan käytettynä (ja huomattavasti halvemmalla)

Tosiaan positiivinen asenne, malttia ja harkitsevuutta niin ajan myötä kaikki järjestyy!
tallennettu
julihenk
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #2 : 12.05.2013 21:02:20 »

Kiitos sinulle vastauksestasi, paljon noista mainitsemistasi asioista olen jo totetuttanut ja todella tiukkaa kyllä tulee olemaan, mutta pää-asia on jos tästä kaikesta selviää.  Smiley Postitiivisuutta tässä kyllä todellakin tarvitaan ettei  crazy2
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: