Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Enneunien merkitys  (Luettu 8297 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« : 09.05.2013 10:01:37 »

Tervehdys kaikille. Olen käynyt täällä jonkin verran lueskelemassa juttuja, mutta kirjoitan nyt ihan ensimmäistä kertaa. Kokeilen, jos löytäisin vastausta minua vaivanneeseen ongelmaan.

Uskon näkeväni enneunia. Kaikki unet eivät tietenkään niitä ole, mutta jotenkin vaan sisälläni tiedän sen, milloin on kyse sellaisesta unesta, jolla on jokin tärkeä sanoma. Ongelma on se, että olen yrittänyt niitä kovasti tulkita, mutta pieleen menee. En siis luota mihinkään kirjojen tulkintoihin, jossa jokin eläin tai esine tarkottaisi jotain tiettyä asiaa, vaan uskon siihen, että se uni pitää tulkita kokonaisuutena. Koen, että ne näkemäni enneunet ovat tavallaan vertauskuvia, tai joskus ihan suoraankin kertovat tulevista tapahtumista. Sen olen jo oppinut, että unessa näkemäni asiat tapahtuvat noin puolen vuoden-vuoden päästä. Monesti vasta sitten ymmärränkin sen unen merkityksen, kun asia on tapahtunut. Esim. ennen Konginkankaan linja-auto-onnettomuutta, olin nähnyt jo lähes vuoden ajan ahdistavia unia, jotka liittyivät linja-autoon. Siihen liittyi myös uni, jossa olin jossain tivolissa yöllä, ja karusellin eläinten/vaunujen kyytiin oli sytytettynä kynttilöitä. Kun kierros täyttyi, niin jokainen kynttilä yksitellen sammui.

Nyt olen jo pitemmän aikaa vuoden-kaksi nähnyt unia tähdenlennoista, meteoriiteista ym. lentävistä taivaankappaleista. Unet ovat minulle kertoneet, että tulee aika, jolloin näitä lentäviä taivaankappaleita alkaa näkyä paljon, ja se on merkkinä siitä, että jotain suurta tapahtuu. No nyt on sitten ollut paljon otsikoita näistä taivaalla nähdyistä jutuista, ja mä epätoivoisena mietin, että mihin mun/meidän nyt sitten pitäisi valmistautua.

Eli, mun kysymys on se, että onko noiden enneunien tarkoitus se, että ne pitäisi osata jotenkin tulkita, jotta voisi ennakoida tulevia tapahtumia/onnettomuuksia, ja ehkä jopa estää ne? Vai onko niiden tarkoitus vaan pitää "hereillä", ja antaa ennakkotietoa tulevasta ajasta?

Kiitos, jos jaksatte valaista asiaa  Smiley

Edit: Olen pahoillani, jos nimimerkkini on jotenkin sopimaton tai ollut jo käytössä. Kävin äsken googlettamassa, että tuollainen herra on ihan oikeasti ollut olemassa. En sitä tiennyt, vaan ihan summamutikassa tuon nimimerkin sutaisin. Sen voinee vaihtaa tarvittaessa?
« Viimeksi muokattu: 09.05.2013 10:06:18 kirjoittanut astronomus » tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
Indium
Vieras
« Vastaus #1 : 09.05.2013 10:32:17 »

Moi astronomus, ja tervetuloa palstalle Smiley
En minä ainakaan nimimerkissäsi mitään väärää huomannut. Mutta juu, kyllä sen tarvittaessa vaihtamaankin pystyy.

Voi olla, että todella näet enneunia. Itsekin olen joskus nähnyt, tosin en yleensä mistään järin suurista asioista, päinvastoin... Mutta enneunissa on juuri se ongelma, että ne ymmärtää vasta kun se asia on jo tapahtunut. Useimmiten ainakin. Merkitys lieneekin enemmänkin jokin senkaltainen, että lineaarinen aikakäsityksemme ei ole koko totuus ja joskus sen huomaa unissa, tai sitten bongailemme energioita tapahtumista jotka lähestyvät - niistäkin, jotka eivät sitten täydellä rytinällä kohdalle tulekaan, ja alitajuntamme tulkkaa ko. energiat symboleiksi uniimme.
Mutta se on harmi, että ei noilla unilla juuri muuta voi tehdä kuin jälkeenpäin ihmetellä  Undecided

Siinä minun näkemykseni, puheenvuoro viisaammille Smiley
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #2 : 09.05.2013 11:26:18 »


Tervetuloa Astronomus forumille!
Jospa nimimerkkisi on synkronisaatiota. Viittaan ennustusuniisi. Että niin kuuluu ollakin.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #3 : 09.05.2013 12:20:18 »

Moi astronomus, ja tervetuloa palstalle Smiley
En minä ainakaan nimimerkissäsi mitään väärää huomannut. Mutta juu, kyllä sen tarvittaessa vaihtamaankin pystyy.

Voi olla, että todella näet enneunia. Itsekin olen joskus nähnyt, tosin en yleensä mistään järin suurista asioista, päinvastoin... Mutta enneunissa on juuri se ongelma, että ne ymmärtää vasta kun se asia on jo tapahtunut. Useimmiten ainakin. Merkitys lieneekin enemmänkin jokin senkaltainen, että lineaarinen aikakäsityksemme ei ole koko totuus ja joskus sen huomaa unissa, tai sitten bongailemme energioita tapahtumista jotka lähestyvät - niistäkin, jotka eivät sitten täydellä rytinällä kohdalle tulekaan, ja alitajuntamme tulkkaa ko. energiat symboleiksi uniimme.
Mutta se on harmi, että ei noilla unilla juuri muuta voi tehdä kuin jälkeenpäin ihmetellä  Undecided

Siinä minun näkemykseni, puheenvuoro viisaammille Smiley

Kiitos vastauksestasi.

Näin minäkin olen ajatellut ja "pahoin pelännyt", että unia ei pysty sen paremmin tulkitsemaan, ennen kuin tapahtumat ovat jo tapahtuneet. On vaan jokseenkin ärsyttävää, kun näkee unen, jonka tietää merkitsevän jotain, eikä sitten keksikään sitä että mihin se voisi liittyä. Noin pari vuotta sitten näin unen, jossa taivaalla alkoi pilvistä muodostua vapaudenpatsasta muistuttava hahmo. Sen kruunu muistutti täytekakkua, ja siellä keskellä oli yksi kynttilä. Mulle tuli siitä mieleen jokin elokuvayhtiön tunnus, ja lähdin siitä liikenteeseen (siis etsimään tietoa), mutta uni ei auennut. Jossain vaiheessa olin ihan varma, että se liittyy Suomessa 2012 pelattavaan mm- jääkiekkoon, mutta ei sitten kuitenkaan. Ei ole vieläkään ihan auennut, että mistä oli kyse. En tosin ihan hirveän paljon edes seuraa maailman tapahtumia.


Tervetuloa Astronomus forumille!
Jospa nimimerkkisi on synkronisaatiota. Viittaan ennustusuniisi. Että niin kuuluu ollakin.

Kiitos  Smiley

Niin, eihän sitä koskaan voi tietää, mistä noita juttuja päähän tulee. Ihan tosiaan vaan hetken mielijohteesta nimimerkin kirjoitin (mikä ei ole ollenkaan minulle tyypillistä, koska yleensä puntaroin asioita joka kantilta, ja kaikki valintatilanteet ovat todella vaikeita).
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #4 : 09.06.2015 10:16:15 »

No huh huh, satuinpa lukemaan astronomuksen viestin ja miten nuo meteorit kuulostaakin ihan siltä, että maailmanloppu on tulossa.. toivottavasti ei mutta onpa outoja unia sinulla!!

Vieläkö näet jotain erikoisia unia, vai oletko saanut jo rauhan tuollaisilta unilta ?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 09.06.2015 11:04:56 »

Tässä vähän netistä löytynyttä tietoa meteoriittien  merkityksestä unissa (suomeksi ei löytynyt kovin hyvin)
http://dreamhawk.com/dream-dictionary/meteor/
http://www.unclesirbobby.org.uk/dreamdictionary/meteor.php

Että ihan yhtä hyvin voi olla kyse erinomaisen henkilökohtaisia merkityksiä omaavista unista, kuin ennusunista.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #6 : 09.06.2015 15:12:00 »

Mä miellän nuo omaksi levottomuudeksi ja ehkä siitä yritetään juuri varoittaa kun unet yleensä oli ne sitten unia tai varsinkin ns enneunet yrittää ilmaista varmaan sitä omaa itseä juurikin, että ollaan liian sisällä niitä asioita kun pohditaan ja pohditaan jolloin oma mieli on liikaa koetuksella niin oma mieli alkaa järkkyä jos niihin asioihin jää kiinni liiaksi jolloin ehkä sit ihmistä pitää koetella päästämään irti niistä asioista jos ei muuten ymmärrä mikä on hyväksi ja mikä ei välttämättä ole..

unikirjan mukaan meteori kuvaa omaa levottomuutta ja se tunne mullekin tuosta kirjoituksesta tuli ja vähän samoilla kantimilla näköjään nuo sivustotkin ovat. Smiley

Toivottavasti kirjoittajalla on paremmat feelikset noista unista, sitä lähinnä yritin selvitellä et onhan kaikk hyvin  smitten
tallennettu
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #7 : 14.06.2015 22:30:07 »

Pitkästä aikaa tulin kurkkaamaan, ja täällähän oli mun vanha aloitus noussut uudestaan esiin  Smiley

Viime aikoina en ole meteoriittiunia nähnyt. Ehkä sielunelämäni on rauhoittumaan päin  Grin Kyllähän ne varmasti enemmän kertovat omasta elämäntilanteesta kuin jostain ulkomaailman jutuista. Jotenkin vaan koen tietyt unet erilaisiksi kuin toiset. Siksi olen ajatellut niiden olevan jotenkin erityisen merkityksellisiä.

Unet ovat pysyneet ihan yhtä outoina, ja viimeisimmän merkityksellisen unen tulkitsin liittyvän Venäjään. Oli kolme miestä (yksi paksu ja lyhyt, yksi pitkä ja hoikka, ja yksi keskimittainen ja sopusuhtainen), jotka tulivat meidän pihaan isolla puna-valko-sinisellä säiliöautolla, ja yksi miehistä ruiskutti sinistä maalia meidän pihaan lumen päälle. Samalla kun tämä yksi ruiskutti, niin toinen mies heitti jotain valkoista jauhoa sen maalin päälle, että se peittyisi. Kävin ärjymässä miehille, että soitan poliisin kun sotkevat meidän pihaa, ja miehet sitten lähtivätkin. Yritin katsoa auton rekisterinumeroa, mutta yksi kirjain oli hankala, kun se koko ajan muutti muotoaan. Välillä näytti B kirjaimelta, välillä numerolta 8 ja sitten taas G:ltä. Suututti, kun en saanut siitä selvää vaikka kuinka yritin katsoa.

Mutta nää vahvimmat unet eivät edes ole outoja, ne tavalliset unet vasta outoja ovakin  Cheesy
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #8 : 15.06.2015 12:32:56 »

Kun vaistosit noin niin taitaa olla vetinen tunnekartta..  :Smiley

Oma tunnetila yleensä vaikuttaa unen aiheisiin ja kun ne säikäyttää niin silloin olisi aika rauhoittua. Niin niitä olisi hyvä miettiä kun alitajunta siellä yrittää kertoa omasta tilasta.  angel

Kun näkee katastrofiunia niin yleensä tunnepuoli on säikkynyt / järkkymässä hieman tai muuten on menty ehkä vähän liian lujaa jolloin alitajunta alkaa herätellä, että nyt olisi aika hiljentää tahtia? Tai vaikka niin, että jäänyt liiaksi kotiin omiin mietteisiin ja pitäisikin alkaa sosiaalisemmaksi niin uni sen myötä paranee.. siis toiminta jollain lailla järkyttänyt tai menossa väärään suuntaan. Smiley
Näin mä ajattelen noista.

Lukuna 8 on etsijä, itseriittoisuus ja realismi  coolsmiley kun taas chakran väri punainen kuvaa agressiivisuutta, valkoinen uuden alkua, puhdistumista ja sininen on henkeä kuvaavaa surumielisyyttä. Chakrat kertovat paljon itse unesta ja sehän on juuri se tunneskaala Wink Juurichakra on pakene tai taistele ja väri on tuo punainen  Cheesy Mistä taistelit/riitelit ennen kuin näit unen ja mitä sillä saavutit.. siinä ehkä se perimmäinen kysymys mille tuo oli se vastaus  knuppel2
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: