Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuinka olet VOINUT PYSYÄ elossa?  (Luettu 20190 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Oikku67
Vieras
« Vastaus #15 : 17.05.2006 22:33:54 »


   LUULETKO OLEVASI NUORI 

     (tai ainakin nuorekas)?   :Smiley

         U n o h d a !       
 smitten  Elämänilo   smitten
Enkä unohda!!
Olen nuori.. nuorekas.. hmm. kuka toi on joka mua peilistä katsoo?
CD-levy keksittiin heidän syntymävuotenaan.
Mitä, pitikö LP kääntää? Hehe, yhden kaverin tyttö kysyi oikeeesti äidiltään, et "miks tässä levyssä ei ollut kaikki biisit mitä kannessa lukee?".. 2funny

Lainaus
Radio, mankka ja C-kasetit (Nuorten Sävellahja, Rockradio yms.)
Pussimaito, maitotonkat, maitokärryt
Trip pyramidinmuotoisena tetrana
Popcornit valmistettiin jyvistä kattilassa
Valintalevypuhelimet
Yes!  smitten
Ihanaa, kun palautatte vanhukselle unholaan jääneet asiat.. Cheesy
Kiitooos! Oikku67(http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/s020.gif)
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #16 : 18.05.2006 00:02:42 »

Aih, huh,huh kun nauroin Asterix !
Tuli niiiin elävästi mieleeni omatkin barbi-leikit...
Ja tuo mankalla nauhoittelu... Milloin tosiaan pieruja, milloin kuunnelmia yms.
Ja joku mainitsi nuo merkkarit... Niitä tuli suu mustana syötyä ja kun hampaat heiluivat maitohampaiden irrotessa, tarttui hyvin merkkariin.
Sitten oli vielä Bubbis ja Hubba Bubba purkat, mielettömiä lätysköitä. Ja Jeppis mehujää.  smitten
tallennettu
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #17 : 18.05.2006 06:40:14 »

Aijai, nyt täytyy Elämänilo hieman korjata, kun itsekin kuulun noihin vuonna 2004 ylioppilaiksi kirjoittaneisiin kasivitosiin.

"Musiikin nauhoittaminen radiosta c-kasetille ei tulisi heille mieleenkään."
Miten niin? Kotona oli lähinnä kasetteja kun olin nuorempi, ja CD-soittimet eivät mitenkään kamalan yleisiä. Ekan levyn sain joskus ala-asteen lopulla, ja on tultu senkin jälkeen nauhoiteltua radiosta kasetille musiikkia.
 
"Berliinin muuri ja Neuvostoliitto, Vietnamin sodasta puhumattakaan, ovat esihistoriaa."
Ei nyt näinkään, muistan hämärästi Neuvostoliiton, minulla oli pienenä mm. karttapallo jota tykkäsin tutkia ja tässä oli vielä Neuvostoliitot sun muut, olen nostalgia-syistä säilyttänyt tuon.

"He eivät voi kuvitellakaan elämää ilman kaukosäätimiä."
Voin toki. Telkkaria ei lapsuudessani ainakaan meillä katsottu mitenkään kauheasti, eikä siitä näkynytkään kuin kaksi kanavaa. Nykyisin en itse katso telkkaria juuri ollenkaan.

"Popcorneja on aina popattu mikroaaltouunissa."
*krhm* Kattilassapas. Mikroaaltouunikin tuli kotiin myöhemmin.

"He eivät koskaan ole uineet meressä ja miettineet samalla "Tappajahaita".
En todennäköisesti tiedä ketään joka ei olisi uidessaan tätä joskus miettinyt. Leffa on kuitenkin klassikko.
 
"Pyöreällä valintalevyllä varustettu puhelin aiheuttaa heissä ihmettelyä."
Näitä oli vielä paljon kun olin lapsi, monilla kotona, ja ainakin jokaisen mummolassa jos ei muualla.

Tässä nyt asioita jotka tulivat ensimmäisenä mieleen. Wink
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #18 : 18.05.2006 06:41:45 »

 Grin

   Cheesy

     Wink

       Hyvin vielä muistatte. Pitäkää tuo lääkitys,

        niin jo kohta, kun keinutte tuolla vanhain

          osastolla, hampaat kädessä?   Cry   angel

            Kaikki hyvin.  Lips Sealed 


                 2funny

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
mystery62
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 93



Profiili
« Vastaus #19 : 18.05.2006 09:31:12 »

Aika kultaa muistot! Kyllä minä ainakin olisin ottanut mielellään tietokoneen ja kännykän nuorena!
itse kun oli köyhästä perheestä ja ujo niin ei se nyt niin hääviä ollut!

Nykyään olen paljon iloisempi ja onnellisempi (no ehkä famia ja Juicy Fruittia ja Hope karkkeja joskus ikävä, muttei tosiaan mitään käpylehmäleikkejä)  Lips Sealed
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #20 : 18.05.2006 10:28:34 »

Jep, kyllä varmasti on niin, että aika kultaa muistot. Smiley Mutta onhan se kiva muistaa vain ne hauskat asiat, eikä niitä tylsiä.

Avomies on vuosimallia -68 ja minä -75 ja ollaan monesti muisteltu etenkin kirjoja ja TV-sarjoja, mitä pienenä luettiin ja katsottiin. Yllättävän paljon sitä muistuu mieleen ja sellaisiakin, mitä ei "aktiivisesti" muista, mutta palautuu muistiin kun toinen muistuttaa. Mies muistaa etenkin kaikki nuo sarjat, mitä Gigianne luetteli.

Telkkuohjelmia joita itse muistan katsoneeni: Dallas, Dynastia, Tankki täyteen, Reinikainen, Sisko ja sen veli, Lemmenlaiva, Paluu Eedeniin, Hiidenvirta (pelottava!), Safiiri ja Teräs (outo), lastenohjelmista Kössi Kenguru ja Käytöskukkanen (Hinku ja Vinku), Taikuri Savinen ja muut Pikku-Kakkosen jutut. Wink

Kirjoja: Viisikot, Lotta-kirjat, kaikki mahdolliset heppakirjat, Pollyanna, Pikku Lordi, Prinssi ja kerjäläispoika, Huckleberry Finn, Pikku naisia jne. Lehdistä tietysti Aku Ankka ja heppalehdistä tietysti Hevoshullu ja Villivarsa. Sitten ilmestyi myös semmoinen paksumpi lehti kuin Ratsutila. Ja Koululainen-lehti taisi tulla kotiinkin.

Muistan pienen kasettimankan, jolla teininä äänitettiin hyviä biisejä radiosta (Rockradio, Tapani Ripatin Ocsid). Kaverin isoveljen älppäreitäkin piti tietysti nauhoittaa kasetille, eka taisi olla Modern Talkingia (yöks buck2). Maalla sitä mentiin myös pitkin peltoja ja metsiä, eikä kukaan todellakaan tiennyt, missä ja kuinka kaukana. Kylän kakaroiden kanssa leikittiin Kymmentä tikkua, Kirkonrottaa, sitten oli joku patajuttu (?) jossa piirrettiin ympyrä ja padalle "korvat" joissa seisottiin. "Kuka pelkää mustaa miestä" oli yksi, sitten oli "Väri" ja "Peili". Pesistä tai nelimaalia pelattiin myös, ja twistinaruilla hypittiin. Huh, sitä taisi olla kuntokin hiukan parempi ennen... Grin

Karkeista muistan toki Juicy Fruitit ja HubbaBubbat sekä ne isot merkkarit, tosin en tykännyt niistä. Moni muistaa varmaan mummolasta "kettukarkit" eli Pihlajanmarja-karkit. Trip-mehu oli tosiaan kolmionmallisessa pakkauksessa joskus...sitten oli niitä erimakuisia karkkijauheita vaikka minkälaisissa tötsissä.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ozzette
Vieras
« Vastaus #21 : 18.05.2006 10:45:20 »

Heh, Ajatus...
Itsekin muistan hyvin elävästi nuo sinun luettelemasi TV-jutut ja kirjat.
Ja myös Ocsidin radiosta.
Sitten tupsahti mieleeni myös Hopeanuoli-lehti ja Buster-lehti, sekä TV:stä Hello hello, Kasper, Kylli-täti, Rosvo Rudolf. Safiiri ja Teräs oli olevinaan tosi jännä.
Kirjoista tuli vielä mieleen Neiti etsivä, Anni Polvan Tiina-kirjat ja Hitchcockin 3 Etsivää-kirjat.  smitten
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #22 : 18.05.2006 11:18:28 »

Hei Ystäväin

Oma tyttäreni syntyi 1985, joten koettakaa ymmärtää.

(http://koti.phnet.fi/otaku/historia/kannet/maijamehilainen.jpg)

Tässä linkki vanhoista videofilmeistä:

http://koti.phnet.fi/otaku/historia/animejulkaisut.html

Maija-Mehiläinen on tyttäreni suosikki TW-ohjelma.
- ohjelman loputtua itki ja huusi "Älä mene Maija-Mehiläinen"
  - video oli tähän aikaan hyvä pelastus



 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Ozzette
Vieras
« Vastaus #23 : 18.05.2006 12:02:05 »

Entäpä muistattekos nämä ohjelmat/sarjat...?
Kotimaisista: Kivikasvot, Levyraati, Lauantaitanssit.
Ulkomaisista: Bonanza, Pieni talo preerialla, Ammattilaiset, Smith & Jones, Starsky & Hutch, Columbo, Sheriffi McCloud, Kojak, Onnenpäivät, Muppet Show, Mennään bussilla.
Hauskaa muistella vanhoja...  smitten
« Viimeksi muokattu: 18.05.2006 12:21:09 kirjoittanut Gigianne » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #24 : 18.05.2006 12:14:58 »

Oi Muppet show! Se oli minun yksi ehdoton suosikki. smitten Illallakin usein rukoilin, että Jumala älä anna minun nähdä painajaisia, vaan Muppet show unta.  2funny
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #25 : 18.05.2006 12:19:02 »

Columbo oli mielettömän hyvä! Ja se muppet shown rumpali, animal tai jtn.
Ja muistaako kukaan semmosta huippujännää ja hivenen outoa brittisarjaa kun "Safiiri ja Teräs"? Se oli mun suurin suosikki...
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Ozzette
Vieras
« Vastaus #26 : 18.05.2006 12:29:13 »

Juuh, oli myös yksi minun lemppareitani.
Leffoista Tarzan-leffat (Johnny Weissmuller) olivat pop.
Sarjoista lisäksi muistui vielä mieleen Merilinja ja Kaikenkarvaiset ystäväni...
Sekä rakastin tietysti Vaahteramäen Eemeliä ja Peppiä.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2006 12:30:47 kirjoittanut Gigianne » tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #27 : 18.05.2006 12:30:18 »

Elämänilo, minun pikkusiskoni on syntynyt -84, joten kyllä on tullut Maija Mehiläistä katsottua! Grin Piirrossarjoista tuon antamasi linkin takaa muistuivat mieleen erityisesti Barbapapa, Kolme muskettikoiraa (kiva tunnari Smiley), Tao Tao ja Peukaloisen retket! Tuo viimeisin tosin oli kirjana vielä kiehtovampi. Täytyisikin lukea se näin vanhemmiten uudestaan.

Gigianne, Muppetit tietysti muistan ja Onnenpäivät, sekä Pienen talon preerialla ja nuo kotimaiset. Ja tuon Hello, hello muistan hyvin hämärästi, näin sen myös kerran uusintana. Kyllä vaikutti tosi kummalliselta, tempo oli tosi hidas ja tyypit suunnilleen vaan hiippaili oudosti pitkin metsää ja huuteli toisilleen "hello Cecil, hello Sissy" tai vastaavaa. 2funny

Synapsi, tuon Safiirin ja Teräksen listasin itsekin ja kommentoin sanalla "outo". Grin Muistan, kun setänikin ihmetteli miten ihmeessä katselin senikäisenä sellaista sarjaa...se tunnelma vaan oli jännä.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ozzette
Vieras
« Vastaus #28 : 18.05.2006 12:34:10 »

Sapphire and Steel have been the sign...
Eikös se alku aina jotenkin noin mennyt...  Grin
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #29 : 18.05.2006 12:40:50 »

Oih, niinpä tosiaan olitkin jo Ajatus maininnut. En innoissani huomannut lukea kaikkia aiempia viestejä, sorry  Cheesy.

Tunnustettakoon nyt sitten vielä tämäkin, nimittäin vanhat Speden leffat oli aivan loistavia (Milli-Pilleri, Pohjantähteet ym). Ihanaa nostalgiaa, heh!

Safiirista ja Teräksestä jäänyt mieleen lause: Transuraanit ovat epävakaita. Niinpä.
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: