Vähän tulee kyllä myöhässä tämä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan!
Jotenkin ei tullut edes mieleen mitenkään esittäytyä, sen kun vaan tulin mukaan?
En osaa kertoa miten astrologia alkoi kiinnostamaan, ehkäpä oman itsensä etsimisen tuloksena?
Tuloksena oli se, että etsin kuukausitolkulla tietoa, ja tein läjäpäin paperille tutkielmia, sain harmaita hiuksia,
kun en ymmärtänyt hölkäsen pöläystä, tutkin uudelleen ja uudelleen, turhautuen kun ei löytynyt tietoa...ja jos löytyi niin en osannut yhdistellä tietoa.
Mutta kaikkien kaiveluiden ja pohdiskelujen jälkeen luulen että olen jotenkin kärryillä
En antanut periksi!
Tosin nuo matemaattiset ja muut asteluvut on edelleen hepreaa, joten päätin tietoisesti jättää ne pois...
On myös aina kiinnostanut kaikenlainen tietoisuus. En usko yliluonnollisiin juttuihin niinkään, enemmän konkreettisiin ja jollain tapaa uskottaviin. Olen lukenut paljon kaikkea liittyen tietoisuuteen, salaliittoteoriat yms. Mutta en niinkään että uskoisin kaikkea, vaan haluan lisätä tietoisuuttani kaikkeen, että mitä kaikkea sitä voi olla ja mitä ei, ja mitkä on ihan tuulesta temmattuja juttuja.
Olen ikuinen totuuden etsijä! Mutta mikä se voikaan olla? Muuttuuko se aina, vai onko sitä olemassakaan... siinäpä probleema
Noh, jooga-filosofian (Patañjalin yoga-shaastra aka yoga-darshana) mukaan vain puruSa eli puhdas ikuinen koskaan muuttumaton
aluton ja loppua vailla oleva henki on todellinen. Siis, prakRti eli ilmennyt materiaalinen mualimankaekkeus on vain "relatiivisesti
todellinen", ollen se kolmen guNansa (sattva, rajas ja tamas) keskinäinen "leikki". Bhagavad Giitaa, hindujen Uusi Testamentti,
toteaa:
guNaa guNeSu (lausu: guneeshu) vartante...
Lopullisen totuuden löytäminen tarkoittanee tuon filosoofian vinkkelistä sitä, että hiffaa todellisen itsensä olevan identtinen
tuon puruSan eli puhtaan hengen kaa, sillä ei ollen mitään tekemistä prakRtin kaa. Yoga-suutra:
sattva-puruSayor atyantaasaMkiirNayoH...
...eli sattva (prakRtin hienoin aspekti, buddhi, eli luova äly) ja puruSa ovat absoluuttisen erilliset (aina mualiman tappiin)!