Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Puolisoiden syntymäkarttojen samankaltaisuudet...  (Luettu 3861 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
astronomus
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 18.05.2013 21:26:15 »

Heti alkuun on pakko sanoa, että tämä astrologia on lähes vieras alue minulle. En ymmärrä juurikaan mistään mitään (tämä käynee hyvin pian ilmi...). Pahoittelen etukäteen jo näitä tyhmiä kysymyksiä.

Tilasin ihan mielenkiinnosta astron sivuilta minulle ja miehelleni sellaisen parisuhde kartan, jossa siis oli molempien kartat arvioitu erikseen ja sitten suhteessa kumppaniin.
Minua nyt vähän ihmetyttää se, että todella monessa kohtaa meillä miehen kanssa lukee ihan samat jutut. Toisessa kohtaa sanotaan, että minä olen se joka hamuaa materiaa ja mies koittaa opastaa minua arvostamaan henkisiä asioita (tämä ei ole totta), ja miehellä lukee ihan samat jutut, eli että hän on se materialisti, ja minä sitten koitan jarrutella (tämä on totta). Näitä samoja tekstejä oli meillä useampia. Toisen kohdalla se teksti saattaa jotenkin pitää paikkansa, mutta toisen kohdalla onkin sitten ihan todella kaukana todellisuudesta.

En toki odottanutkaan, että nämä mitään kovin tarkkoja olisi (käsittääkseni ne tulokset tuli suoraan jostain tietokoneelta, eli kukaan ei ihan oikeasti omin silmin niitä karttoja tutkinut..), mutta jotenkin silti jäi vähän vaivaamaan, kun niin moni asia oli siellä ihan päin vastoin kuin mitä meillä oikeasti on.
Minua kiinnostaisi tietää, että minkä verran eri vaihtoehtoja on olemassa. Eli kuinka suuri sattuma on, jos molemmilla on esim. "uranus neliö mars" (anteeksi vain, kun en osaa oikeaan muotoon laittaa, suoraan kirjasta kopioin..). Onko se yhtä suuri todennäköisyys kuin vaikkapa että olisi samaa horoskooppimerkkiä, vai onko noita vaihtoehtoja useampia? Tai kun meillä molemmilla on Jupiter toistemme 2. huoneessa? Muitakin yhtäläisiä juttuja oli.

Voiko olla niin, että noita syntymäkarttoja tutkimalla saisi vieläkin tarkempaa tietoa, vai meneekö homma niin, että kaikki joilla on "Neptunus kvintiili Kuu" (anteeksi taas..) ovat tältä osin samanlaisia, eli heille voi kirjoittaa kaikille saman tulkinnan siihen kohtaan?
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 19.05.2013 09:43:34 »

Konetulkinnatkin ovat ihan päteviä, mutta sieltä huomaa kyllä nuo toistot. Jos kummankin kartalla on Uranuksen neliö Marsille tai Neptunuksen kvintiili Kuulle, niin samat tulkinnat niistä tulee sanasta sanaan. Astrologia on kuitenkin melko looginen oppijärjestelmä, minkä takia tällaisia valmistulkintojakin voidaan laatia. On siinä sitten se intuitiivinen puolikin, jonka saa esiin, kun astrologi omakätisesti katsoo karttoja päällekkäin ja saa niistä joitakin ideoita mieleensä.

Parisuhteissa on melko tavallista, että puolisoissa on paljon samaa. Se näkyy myös astrologian puolella. Voi olla, että esim. kummallakin puolisolla on kartallaan paljon neliöitä tai että kummallakin on ns. helppo kartta. Tai että jotkut tietyt planeetat muodostavat pääaspekteja toisiinsa kummallakin. Yleensä nämä samankaltaisuudet näkyvät vielä vahvemmin vanhempien ja lasten karttojen välillä.

Tietyn planeettakulman todennäköisyys on melko helppo laskea: Ympyrässä on 360 astetta ja jos otetaan vaikkapa neliön orbiksi 7 astetta (eli kokonaisuudessaan neliö voi muodostua 14 asteen alueella) ja neliö voi olla vähenevä tai kasvava, niin silloin Mars neliö Uranuksen todennäköisyys on 28/360 = n. 8%. Orbin (planeettakulman sallittu väljyys) tiukkuus määrittelee todennäköisyyttä suurempaan tai pienempään.

Muoks: Jotkut planeettakulmat ovat sitten muita yleisempiä, esim. Venuksen yhtymä Auringolle ja Merkuriuksen yhtymä Auringolle. Lisäksi kokonaisilla ikäpolvilla on esim. Uranus yhtymä Neptunus tai Uranus yhtymä Pluto kartallaan. Eli suurin piirtein samanikäisillä puolisoilla on samat hitaiden planeettojen kulmat kartoillaan.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2013 12:23:05 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
astronomus
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 20.05.2013 16:46:27 »

Kiitos, Lilli, vastauksestasi!

Täytyy joskus ajan kanssa perehtyä vähän paremmin näihin neliöihin, kvintiileihin ja yhtymiin. Näin äkkiseltään tuntuu kovin vaikeatajuiselta tämä astrologia. Mielenkiintoista varmastikin on, kunhan vaan pääsee ensin vähän jyvälle.
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 20.05.2013 19:35:40 »

Jos planeettojen väliset kulmat kiinnostavat, niin niistä osa lasketaan pääkulmiksi ja osa pikkukulmiksi. Pääkulmat ovat yhtymä  aspect_con, kolmio  aspect_tri, sekstiili  aspect_sex , neliö  aspect_squ ja oppositio  aspect_opp. Kolmiot ja sekstiilit  ovat yleensä mukavia ja soljuvia aspekteja, yhtymät, neliöt ja oppositiot haastavampia. Riippuu kuitenkin planeetoista, kuinka haastavia esim. yhtymät ovat. Venuksen ja Jupiterin yhtymää ei lasketa ollenkaan haastavaksi, päinvastoin. Jotkut laskevat kvinkussin  aspect_inc pääaspektiksi, jotkut pikkuaspektiksi. Muita pikkukulmia ovat mm. semisekstiilit, puolineliöt, puolitoistaneliöt, kvintiilit, septiilit ja noviilit. Niihin kannattaa kiinnittää huomiota silloin, jos niitä on kartalla paljon.

Asteiksi muutettuna planeettakulmat ovat:
Yhtymä = 0
Semisekstiili = 30
Noviili = 40
Puolineliö = 45
Septiili = 51
Sekstiili = 60
Kvintiili = 72,5
Neliö = 90
Kolmio = 120
Puolitoistaneliö = 135
Kvinkussi = 150