Oih kiitos Katja-Q, olipas imartelevan venusmaista tulkintaa
Oh, onpas hienon näköinen kartta...siis ihan noin visuaalisesti. Jännittävän näköinen, ehkäpä olet jännittävä itsekin :
:
Kenties, tai sitten en
Toi Saturnus on toinen, joka pistää silmään. Niin kuin pitäisi koko muuta karttaa hallussaan, marionetin lankoja tiukasti hyppysissään siellä esiripun takana, ei julkisesti, mutta pinnan alla alitajunnassa.
Niin. 12. huoneessa, karmallinen, toden totta. Kartalla on "Sisäinen Syyttäjä", eli Saturnuksen neliö Kuulle, onneksi melko väljällä orbilla. Työtä on silti riittänyt!
Toi Rapu nousumerkkinä varmaan korostaa myös juurien merkitystä, henkilökohtaisten mutta miksei kansallistenkin. Ehkä säilytät kasapäin vanhoja valokuvia, kirjeitä ja piirrustuksia pahvilaatikoissa ja olet kiinnostunut suomalaisista perinteistä? Sukututkimus voisi olla mielenkiintoinen harrastus :
. Toisaalta tuo puoli sinussa voi olla sellaista piilossa olevaa juttua, joka on jopa jonkinlaisessa ristiriidassa ulkoisen persoonallisuutesi, arvomaailmasi ja itseilmaisusi kanssa (AC
,
ja
, myös Aurinko ja MC viileissä ilmamerkeissä). Se voi olla tunnepuolen asia (
AC), josta et paljon puhu, etkä tietoisesti sitä edes ajatuksissa käsittele.
Itse olen tainnut kokea tuon Rapunousun ristiriitaisena siihen asti, kunnes yli kolmekymppisenä tulin äidiksi. Tarrautuminen menneeseen on ollut enemmän henkistä, tavarasta luopuminen on ollut aina helppoa. Rapu on primitiivinen, Vaaka sofistikoitunut
Ulkoisestikin äitiys muutti minua nousumerkin suuntaan, pörrötti hiukset, toi liikakiloja (lisää
) ja karisti vaakamaisen huolitellun ulkoasun. Toki vielä kun skarppaan, voin vetää vaakanaamion päälleni
Muuten mitä luultavimminkin osaat ilmaista persoonallisuuttasi hyvin (
). Tai siis, se mitä puhut on yhteydessä siihen mitä olet. Ei mikään itsestäänselvä juttu meidän kaikkien kohdalla
. Ulkoinen persoonallisuutesi ja olemuksesi mitä luultavimminkin kuvaa hyvin myös arvomaailmaasi. Oletko viehkeän viehättävä Vaaka läpikotaisin
? Varmaan pidät hyvää huolta ulkonäöstäsi ja haluat antaa tyylikkään ja hillityn harmonisen kuvan itsestäsi. Olet luultavasti todellinen esteetikko, joka kaipaa kauneutta ja rauhaa ympärilleen.
Saan kuulemma puhumalla myytyä ajatuksen kuin ajatuksen
. Mitä ulkoiseen persoonaan tulee, ehkä nuorena olin Gilda (enemmän Lilith- kuin Venusnainen!), nyt tuon enemmän sitä Rapua esiin... Esteetikko ja minimalisti toki edelleen, taidealalle kouluttautunut. Rauhantarve tulee enemmän luullakseni herkistävistä Kuusta Kaloissa ja Rapunoususta.
Mars keskitaivaalla tuo mukaan myös toimintaa, et ole mikään turhanpäiväinen haaveilija kuitenkaan
. Agressiivisuutta tuskin, koska aspektit muihin planeettoihin ovat enimmäkseen suotuisia. Luultavasti pystyt toimimaan ja työskentelemään tavalla, joka vie sinua kohti todellisia päämääriäsi. Että toimi vaan kuten Vesimies, se vie sua kohti noususolmusi mukaisia teemoja
Heh. Voi kun Mars toisikin sitä tarmoa enemmän! Olen kai myöhään kukkivaa lajiketta... Osittain Saturnuksen vaikutusta. Lapsuus ja nuoruus menikin Pluton jyrätessä, on tämä ihana harrastus kun kaikki saa loogisen selityksen
Ja juu, tämä on varmaan just sitä mistä joku jossain Jupiter-nousuisia varoittikin. Mutta en minä opeta asioita, joissa olisi vielä itselläkin oppimista :
. Tämä on vain minun tapaani opiskella
! Että ottakaa tämä kaikki sillain; keltanokan turhan innokkaana opisekeluna, haluna päästä kokeilemaan käytännössä opittua ja omaksuttua tietoa -siltikin, vaikka syteen ja saveen menisi
Keltanokka minäkin, opiskellaan täällä yhdessä. Kiitos paneutumisesta
Osuvia huomiotahan nuo olivat.