Vai on meillä kuukaverit, no sepäs sattui! Joo, sanotaanko niin, että aurinkoiset kesäpäivät ovat käsittämättömän ihania, mutta mikään ei voita sitä ukkosmyrskyä, joka raikastaa ilman oikein pitkän hellejakson jälkeen. Toimii ihan kirjaimellisestikin - meillä me kaksi kuuskorpparikakaraa, minä ja siskoni, ryntäsimme aina ukkosen tullen innostuneena hihittelemään nenät kiinni ikkunalasissa, vaikka äiti oli kauhuissaan ja käski meidän mennä kauemmas. Minulla on muitakin sisaruksia, mutta niitä ei pahemmin myrskyt kiinnostelleet. :
Tässä on viime vuodet olleet sellaista Pluton ryöpytystä (sekstiili Aurinko, oppositio Chiron, yhtymä Uranus, kolmio Ceres, kolmio Venus, yhtymä Vesta, yhtymä Nousumerkki, sekstiili Kuu, yhtymä Neptunus ainakin äkkiseltään katsottuna), että olen jo kadottanut tarkan käsityksen siitä, mikä on minkäkin transiitin aikaansaannosta. Vaikka eihän esimerkiksi joku Neptunus nyt kovin henkilökohtainen planeetta ole, mutta uskaltaisin väittää, että kyllä se vaan aika henkilökohtaiselta tuntuu siinä vaiheessa kun se on istahtanut nousumerkin viereen.
Muutenkin kiinnostaisi tietää, miten se vaikuttaa asioihin, että mainitut planeetat ovat keskenään melko hyvin aspektoituneita. Otetaan esimerkiksi vaikkapa tuo, että sinulla Ritsa on ilmeisesti Aurinko osana Suurristiä. Se taitaa tavallaan sitten laajentaa transiittien merkitystä? Siis jos osuu kohdilleen vaikka tosiaan Pluto sekstiili Aurinko, niin se vaikuttaisi koko Suurristin dynamiikkaan? Ainakin näin perstuntumalta voisin heittää, että tuntuu kuin hyvin suuretkin osat kartastani olisivat olleet ikään kuin tulessa samaan aikaan. Kaikkein pahin paikka oli kyllä selvästi tuossa nousumerkin kohdalla, toivottavasti ei toista kertaa tule samanlaista identiteettikriisiä ja itsetunnon lopullista murenemista. Pahempaa kuin koskaan murrosiässä!
Mutta tuohon Pluto sekstiili Kuuhun palatakseni, kyllä huomasin! Olen tosin aloittanut joogankin ja se tunnelukkojen avautuminen on ollut aika intensiivistä. Tässä huushollissa on räkä lentänyt oikein urakalla ja sitten taas vastapainona olen nauraa käkättänyt niin, että hyvä kun muistaa hengittää. Ihan parasta terapiaa! Vaikea eritellä, onko tuo kokonaan joogan vaikutusta, mutta ehkä sitä on vaan jotenkin alitajuisesti tiennyt, että nyt aika on erityisen sopiva kaikenlaiselle tunne-elämän parantelulle. Varsinkin jotain lapsuusajan juttuja on pompahdellut jatkuvasti mieleen, vaikka luulin, että ne asiat on käsitelty jo moneen kertaan.
Tällä hetkellä Pluto muuten mennä viipottaa tuolla Saturnuksen kohdalla. Saipahan nyt sekin selityksen, että miksi olen yhtäkkiä kauhea stressierkki, joka ei saa iltaisin unta ajatusten surinalta ja joka on jotenkin täysin käsittämättömästi onnistunut kehittämään itselleen iho-ongelmia. Ja minä, maailman rennoin alisuorittaja, ikuinen siloposki ja kellon ympäri nukkumisen kruunaamaton mestari, olen omahyväisesti ajatellut olevani immuuni kaikille kaurisnousuisen tyypillisille vaivoille.
Tämän vuoden jälkeen elämästäni tulee varmaan tappavan vakaata. Tulee vielä Plutoa ikävä, kun se on tässä kaverina kulkenut jo sen verran kauan.
Mutta ainakin sinulla Ritsa pitäisi vauhtia piisata! Voin sitten tylsyyspäissäni tulla tänne tirkistelemään, että mitä kaikkea hurjuuksia sillä Ritsalla oikein on meneillään.
Varsinkin tuo Pluto yhtymä Mars voi olla aika jännittävä! Itselläni näytti Pluto oppositio Mars osuneen vuodelle 2006, ja vaikka osa muutoksista meneekin varmaan ihan tavallisen nuoruuden kasvun piikkiin, muistan sen vuotena, jolloin minusta tuli rohkeampi. Olin siihen asti ollut aika ujo piimä ja liiankin kiltti. Taisin saada edes ripauksen tervettä aggressiivisuutta persoonaani.
edit. Äh, saatoin nyt olla huolimaton lukija tuon Suurristin kanssa, sori! Pointti sieltä toivottavasti aukeni, vaikka tässä kiireessä sekavia näpyttelenkin.