Mitä ihmeen tarkoitusta tällainen musa sitten palvelee? Nyt muuten en muista mikä se turkulainen hevibändi eilen oli se lämmittelijä, jonka sanoituksissa nämä pimeyden enkeliasiat ainakin kuuluvat. Joku biisi joka on soinut joka paikassa ja nyt mulla täys muistikatko, ketä olivat.
Sitä samaa tarkoitusta kuin muukin musiikki ja taide yleensä. Musiikin tarkoituksena on herättää ihmisissä tunteita ja ajatuksia. En katsonut tilaisuutta, mutta tietääkseni Kilpi esiintyi siellä, melko neutraali yhtye sen perusteella mitä olen kuullut.
Miksi minulla on aivan erilainen maku ja pidän kauneudesta, harmoniasta, ja mitä ovat Saatanaa kosiskelevat sanoitukset? Mitä niillä tarkoitetaan? Miksi asialla on kiva leikkiä?
Miksi oletat ettei metalli-musiikista pitävät pidä kauneudesta ja harmoniasta? Itse ainakin pidän. Jälkimmäistä saat puolestani kysyä joltakin black metal-bändiltä.
Ehkä olen väärässä mutta minusta Tuska festareillakin oli satanistinen/pimeä fiilis jo portilla enkä maksaisi lippua sisään. Minusta on surkuhupaisaa että Saatanasta, helvetin porteista ja pimeyden voimista pitää laulaa, että pääsisi saamaan >>>naisia ja rahaa<<<. Sehän se bändien varsinainen motiivi on, ajattelivat he sitten touhuaan sen tarkemmin tai ei.
Nyt muuten meni hermot. Millä oikeudella sinä menet leimaamaan ihmisiä "väärän musiikkimaun" perusteella, että he tekevät hommaa että pääsisi saamaan "naisia ja rahaa"? Miltä sinusta tuntuisi jos itsellesi tärkeästä asiasta, jolle olisit omistanut koko elämäsi sanottaisiin noin? Itse en tiennytkään että soitan sen takia että saisin "naisia" (hitsi kun olen itsekin sellainen :
), eikä sitä rahaakaan ole näkynyt. Muusikon ammatti on yksi heikoiten palkatuista aloista, jota ei todellakaan jaksa tehdä ellei ole todella palava halu soittaa ja esiintyä.
"Black metal on heavy metal -musiikkia, jota tehtiin lähinnä Norjassa 1990-luvun alkupuolella. Genressä yhdistyi äärimmäinen musiikki ja lyriikassa ja julkisessa esiintymisessä kristinuskon halveksuminen ja saatananpalvonta. Musiikillisesti black metal on heavy metal -musiikin äärimmäinen muoto, jossa tietoisesti pyritään nihilistiseen ja kylmään äänimaailmaan."
Eli tossa se lukee, ainakin metallin puolella pimeyden palvonta on "se juttu"...
Lukee vai? No suosittelen että luet sen tekstin hieman tarkemmin, juuri nyt tulkitset tuota kuin "piru Raamattua". Onko järin fiksua puhua metalli-musiikista ottamalla esiin todella marginaalinen alagenre kuten
black metal, joka on jo ihan oma juttunsa? Ymmärrän jos
se meno ei ihan kaikille kolahda, mutta on täysin järjetöntä sanoa että kaikki metalli on tuollaista. Etkä voi sanoa etteikö tekstissä mainittu tuon olevan
äärimusiikkia.