Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Myrskyt ja muut sääilmiöt  (Luettu 12484 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
Downtempo
Vieras
« : 15.06.2013 21:15:17 »

Kuinka moni hykertelee kun ukkonen jyllää ja salamat paukkuu?
Saati sitten, kuka pelkää?
Noh, kyllä itsekin pelkäisi, jos joku trombi pyyhkäisisi ohi...mut...

Meitsi on ihan haltioissaan kaikesta luonnon ilmiöistä  smitten
Kerran oli pakko valvoa melkein koko yö seuratessa ukkosmyräkkää.

Viimesin kiinnostus oli tampereen rankkasateet ja jossain tuli samaan aikaan "takatalvi", vaikka nyt rakeita olikin.
Kyllä varmaan aiheutti vahinkoa Undecided

Veikkaisin että tähän kesään mahtuu paljon erilaisia sääilmiöitä, muutenkin ollut vähän outo talvi, ja kevättä ei oikein ollut ollenkaan.
Ihan kuin olisi suoraan tullut talven jälkeen kesä...
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #1 : 15.06.2013 22:37:32 »

No minäpäs tunnustan saman tien, että pelkään ukkosta. En enää niin pahoin kuin pienenä, mutta naurata se ei yhtään ja rentoutuminen ei käy! buck2

Kieltämättä tämä kesä tuli ryminällä, kasvit ja pienet eläimetkin jotenkin rytmit sivussa. idiot2 Saa nähdä kuinka etenee.
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #2 : 15.06.2013 22:48:00 »

Mua kiinnostaa paljon se, että miksi ihmiset pelkää ukkosta  Smiley
Mun lapsuuden haave oli että menisin ameriikan maille myrskybongariks kuvaileen tornadoja.
Jotenkin koen luonnon ilmiöt kiehtovana, koska niille ei vaan voi mitään, ne tapahtuu ja toteuttaa itseään.
Oon aina katse taivasta kohden  smitten
Saan kait jotain suuria elämyksiä niiden kautta.
Pelkäämättömyys mulla johtuu varmaan siitä, että ei mitään suurempaa tapahdu kunhan ei itse viuhottele altillisella alueella.
Mut silti haluan hakeutua tapahtumapaikalle aina.
Ehkä semmonen jännityksen haku vs. turvallisuus. aaaah  Cheesy
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #3 : 15.06.2013 22:54:42 »

Oiskohan siinä just se, että ukkonen on oikeasti niin iso (hei, 8km korkea  Shocked Cheesy ) ja vaarallinen ja hallitsematon asia. En tykkää kun semmosia on lähistöllä.  knuppel2 Kyllä muakin paperilla, numeroina ja kaavioina kiinnostaa mikä ukkonen on, mutta pilven luo en halua.

Rupesinkin tämän myötä miettimään, että se ei oikein riitä perusteluksi pelolle että muutkin on pelänneet kun olin pieni, koska on monta asiaa mitä taas en koskaan alkanut pelätä vaikka toiset pelkäs.
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #4 : 16.06.2013 00:15:11 »

Ehkä mulla on se että järkeilen asioita, ja ajattelen että se on luonnollista.
Ja et, on paljon muitakin asioita mitä pelätä, konkreettisimpia?
vaikka onhan ukkonen konkreettinen ilmiö, mut se menee ohi, ja siihen ei vaan voi vaikuttaa.

Nyt menee vähän ohi aiheen, mut vertauksena kuitenkin, mulle on vaikeaa päästää mielikuvitus valloilleen.
Voin kävellä pitkin metsiä yöllä pimeessä ja siihen viittaavaa. (Eli ei mitään kummitusjuttuja nouse mieleen)

Jotenkin on vaan helppo olla pelkäämättä mitään
mitä taivaalla tapahtuu tai mitään sen suurempaa, koska en usko ennen kuin nään. ei hetkauta mitenkään. Ehkä nimenomaan haluan ja janoankin niistä jotain, mitä regoida, mut en saa mitään irti.
mitä suurempi myllerrys, sen parempi.  smitten Aina vaan janoan ja janoan!  Cheesy
Kuhan nyt ei sentään mitään maailman myllerrystä tapahdu, niin kaikki on ok;)

Ja taas poiketen asiasta, mulle pienenä aina peloteltiin suohirviöistä, että ne nappaa ja vetää sut mukanaan, jos on lähellä suota.
Ei se mua pelottanut, enkä uskonut, vaan sain lähinnä painajaisia että kävelen jossain sammallikossa ja yhtäkkiä vajoan suohon enkä pääse pois ja uppoan sinne ainiaakseen Cheesy
« Viimeksi muokattu: 16.06.2013 00:23:25 kirjoittanut Downtempo » tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 16.06.2013 00:43:05 »

Olen kotonani myrskyissä, mitä kovempi ukkonen, tuuli ja kaatosade, sitä turvallisempi ja levollisempi olo.

Mulla on kyllä vilkas mielikuvitus, se raksuttaa alati taustalla rakennellen kaikenkarvaisia sekopäätarinoita milloin mistäkin ja kestäkin (normaalisti vain hymähtelen sille ja kummastelen sen hurjaa tarmoa ja toimintaa), mutta myrskynsilmässä sekin tyvenee hetkeksi. Niin kuin mieleni meret ulkoistuisi luonnon voimissa, ja sisälleni muodostuisi tuudittavan tuttu lämmin tyhjyys o_o
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Indium
Vieras
« Vastaus #6 : 16.06.2013 07:44:43 »

vaikka onhan ukkonen konkreettinen ilmiö, mut se menee ohi, ja siihen ei vaan voi vaikuttaa.

Pakko kysyä että ootko koskaan nähnyt kun ukkonen tappaa puita ja rikkoo omaisuutta? Ja raekuuro lyttää pienempiä kasveja?
Mää olen, pelko tulee osaksi siitäkin - mulle ukkonen ei jää ylös taivaalle riehumaan, se on silmien edessä. Hur.

Mulla kyllä kans nousee mieleen kummitustarinoita vieraissa pimeissä paikoissa. Pienenä pelkäsin puita joihin näytetään valoa alhaalta päin. En tiiä miks... Huh
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 16.06.2013 08:38:46 »

Minulla on kyllä kaikki kunnioitus luonnovoimien edessä ja ukkosella pysyttelen kyllä visusti sisällä vaikkakin nautin seurata myrskyä etäältä.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Iko
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 16.06.2013 09:35:25 »

Salamat on kyllä hienoja, luonto saa myrskystä paljon energiaa, ja miksei myös ihminen jos osaisi vaan tuntea, yleensähän nämä tämmöiset luonnonilmiöt tunnetaan vaan negatiivisena asiana ... toisaalta onhan se tietysti kurjaa jos talosta lähtee katto, Amerikassa tämäkin on tavallista, siinä maassa kun pyörii suuremmat energiat.
Multa lähti viimeksi modeemi.  Tongue
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 16.06.2013 18:43:23 »

Juuh, ukkonen on mahtava ja kunnioitettava. Jotenkin se kaikki puhdistava energia ja voima...wouh. En pelkää, siitä ei ole mitään hyötyä...pelkään vasta sitten jos esim. vasama iskee asuntoon ja syttyy palamaan...silloin pelosta voi ehkä olla jotain hyötyäkin Tongue
Sisällä pysyn, mutta nautin kovasti ukkosista. Noh, autolla ajelu ympäriinsä on ihan hienoa, pääsee seuraamaan sitä myrskypilvien muutosta ja käytöstä vähän paremmin.
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #10 : 16.06.2013 22:36:45 »

Pakko kysyä että ootko koskaan nähnyt kun ukkonen tappaa puita ja rikkoo omaisuutta? Ja raekuuro lyttää pienempiä kasveja?
Mää olen, pelko tulee osaksi siitäkin - mulle ukkonen ei jää ylös taivaalle riehumaan, se on silmien edessä. Hur.

Mulla kyllä kans nousee mieleen kummitustarinoita vieraissa pimeissä paikoissa. Pienenä pelkäsin puita joihin näytetään valoa alhaalta päin. En tiiä miks... Huh

Hah, aika hauska. Mä pelkäisin pimeissä paikoissa, etten kompastuisi ja satuttaisi itteeni. Ehkä mua pelottaisi semmonen, että jos olisin metsässä pimeässä, ja tippuisin johonkin pimeään onkaloon enkä pääsisi pois.  :Smiley Myös luonnon eläimet saattaisi vähän hirvittää.
Pienempänä tuppasin myös eksymään metsiin aina, se oli kyllä aika creepyä  Undecided

No ihan omin silmin nähtyjä tapauksia ei mitään katastrofaalisia ole, mutta salamoita on aika läheltä tullut nähtyä. Mieleeni on jäänyt lapsuudesta, kun mökillä salama katkaisi puun kahtia pystysuunnasta, se oli aika näky kun iso puu halkesi. Onneksi ei mökin päälle lentänyt puolikkaat. Hmm... Joku vuosi taisi sataa sellaisia jättirakeitakin, onneksi silloinkin tuli seurattua tapausta sisältä. Sillon sai monien autot osumaa ja tietysti muutkin.
En mä siis riemusta hypi jos tuhoa tapahtuu, se vaan saa muhun jonkinlaisen latauksen aikaiseksi, kun on myrsky päällä.

Pelkään ehkä sitten, kun on toimittava, miten kuuhilda mainitsikin, jos on kämppä tulessa, tai oikeasti on hukkumassa johonkin isoonkin tulvaan, tai jos on isot tuulen puuskat, missä tavaroita lentelee pitkin mäkiä. Noh, jos salama päättää iskeä minuun, niin siinä kohtaahan ei paljoa ehdi pelkäämään, kun se on kerrasta selvä, mutta harvoin salaman iskuihin kuolee.
Hmm... Ehkäpä  pelkään pallosalamaa ja toinen on se, että olisin veneellä liikenteessä ja iskisi hirveä myräkkä isoine tuulen puuskineen, niin että vene lentää mullin mallin ja on hirveät aallot  Shocked Pelko noihin on tullut siitä, että tutut ovat kohdanneet nuo.
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #11 : 18.06.2013 20:18:48 »

Tulitikkuaskin kokoisia rakeita Jyväskylässä eilen:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013061717164162_uu.shtml

Tästä tuleekin mielenkiintoinen kesä Smiley

Takatalvee, isoja rakeita, tulvia... Aika vähän on ukkosiakin ollut. Jotain nyt kytee...
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #12 : 27.06.2013 14:32:21 »

Unohdinkin palata tähän ketjuun, mutta nyt muistin kun ukkonen kolistelee taas.
Downtempo, hurja toi puun halkeaminen! Noh, tiiä sitten, mun lapsuudessani ukkonen tuhosi ihan omaisuuttakin.

Toi ukkosen 'lataus' - itselläni tulee pää kipeäksi ja muutenkin hämy olo, vaikka se myrskyn jälkeinen raikkaus toisaalta onkin yksi parhaita juttuja kesässä. Smiley
tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #13 : 27.06.2013 20:31:15 »

Meillä ei pelätä, mutta en nyt kovin hyvälläkään katsele kun ikkunatkin helisee ukkosen raivotessa... Shocked
tallennettu

Kuuntele tuulta.
sininentuuli
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #14 : 13.08.2014 18:47:32 »

Minulla tulee ukkosella ja myrskyjen lähestyessä kummallisen kutkuttava olo. Iho menee kananlihalle, mahan pohjassa kutisee ja sormia kihelmöi. Smiley Olen syntynyt lokakuun myrsyisenä iltana, liekö siitä sitten johtuu.

Rakkaani on maalta kotoisin ja siellä ukkoset ovat tavallisia. Kesällä olen tykännyt mennä pihan "huvimajaan" lukemaan kirjaa kuuman teekupillisen kanssa ja katselemaan ukkosta. Myrskypilvet ovat kauniita ja taivas on arvaamaton. Nautin siitä todella!
tallennettu

Wherever your heart is, there you will find your treasure - Paulo Coelho

Sun - Libra   
Moon - Virgo
Mercury - Scorpio
Venus - Virgo
Mars   - Scorpio
Jupiter - Libra   
Saturn - Aquarius
Uranus - Capricorn
Neptune - Capricorn
Pluto - Scorpio