Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Reseptiossa olevat planeetat  (Luettu 13775 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« : 17.06.2013 09:16:07 »

Tästä aiheesta ei ole ollut ainakaan paljon keskustelua.

Reseptio on yksi perusastrologiaan liittyvistä termeistä ja sillä tarkoitetaan syntymäkartan planeettoja, jotka ovat toistensa hallitsijamerkeissä. Vaikka planeetat eivät olisi edes aspektissa toisiinsa, niin reseptiolla on silti yhtymän voima ja merkitys. Lisäksi reseption planeetat kykenevät toimimaan toistensa merkeissä ja huoneissa, eli niiden vaikutus ulottuu niiden omaa sijaintia laajemmalle. Tällä hetkellä on esimerkiksi eläinradalla sellainen tilanne, että Pluto ja Saturnus ovat reseptiossa, Pluto Kauriissa ja Saturnus Skorpionissa.

Onko teidän syntymäkartoillanne planeettoja reseptiossa ja ovatko ne mielestänne näkyneet vahvasti käytännössä?

Itselläni on Venus Ravussa ja Kuu Härässä. Planeetat eivät ole missään aspektissa toisiinsa, mutta tätä kautta niiden välille tulee vahva kytkös. Olen siis kaunosieluisempi kuin syntymäkartta antaisi ensisilmäyksellä ymmärtää.  Smiley Reseptiota voidaan ainakin periaatteessa katsoa myös huoneiden välillä, mutta en ole nähnyt kirjallisuudessa korostettavan niin paljon painotusta planeettojen sijainnille toistensa hallitsijahuoneissa.

Jos reseptiota ei jaksa/osaa katsoa silmämääräisesti, niin astro.comissa voi tehdä ns. disposiittorikartan, jossa reseptio kyllä paljastuu.

Astro.com->Free Horoscopes->Extended chart selection->Pullen Astrolog->Sign/house dispositor graph.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ave^^
Vieras
« Vastaus #1 : 17.06.2013 10:27:40 »

Perinteisten hallitsijoiden mukaan löytyy jupiter ravussa - kuu kaloissa. Jos jokin kytkös näistä pitäisi löytää niin lapsuuden koti ja perhe (jupiter sijaitsee nelosessa IC:n lähellä) on aika vahvasti mukana tunne-elämässäni ja tarpeissani, muuten ei tule vaikutuksia tällä hetkellä mieleen. Tässä tuli juuri mietittyä sitä mikä on pohjimmainen tarpeeni miksi haluan perheen, ja se aika pitkälti yhdistyi siihen, että se mitä lapsuuden perheessäni on ollut, on sellaista minkä koen olevan elämää mitä haluan (tässä ikävaiheessa) ja haluan jatkaa niistä mitkä silloin jäivät puolitiehen. Tuskin mitään täydellistä idylliä saan kuitenkaan aikaiseksi, missä voin korjata kaikki "virheet", pitää kiinnittää huomiota ettei liikaa keskity siihen, vaan elää uutta eteenpäin. Smiley
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #2 : 17.06.2013 12:12:34 »

Mulla on merkurius ja Venus reseptiossa. Merkurius on vaa'assa ja Venus on neitsyessä ja molemmat planeetat ovat 3.huoneessa. Ne ei kuitenkaan tee aspektia keskenään.
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 17.06.2013 13:15:12 »

Minulla taitaa olla nimenomaan huoneiden välillä? Uranus 5.huoneessa, aurinko 11.huoneessa. En osaa sanoa tähän mitään..

tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 17.06.2013 15:11:31 »

Minulla taitaa olla nimenomaan huoneiden välillä? Uranus 5.huoneessa, aurinko 11.huoneessa. En osaa sanoa tähän mitään..

Minultakin löytyy planeettapareja toistensa hallitsijahuoneista, esim. Aurinko 12. huoneessa ja Neptunus 5. huoneessa, lisäksi vielä Uranus 4. huoneessa ja Kuu 11. huoneessa. Kumpikaan planeettapari ei tee toisilleen muuten aspektia.
tallennettu

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 17.06.2013 17:51:52 »

Hyvä aihe, ihan uusi juttu Smiley
Mulla ei itellä ole näitä huoneissa eikä merkeissä, mutta kiintoisaa silti.
tallennettu
Morpho Helena
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #6 : 18.06.2013 01:22:11 »

uranus leijonassa, 29'14 IV huoneessa ja  aurinko vesimiehessä 11'5 MC:llä. Paha sanoa, miten oikeasti vaikuttaa, kun on muutenkin niin paljon tavaraa vesimiehessä IX ja X huoneissa. Lisäkis tuo  uranus on oppositiossa vesimies  merkurius :een.

Monet valittavat, etteivät pysy ajatuksen juoksussani mukana. Ja puheessa tuppaa unohtumaan esittää muutama askelma ajatuksen kulusta. Ei tee tiukkaa puhua ensin kivistä ja sitten olla jo perhosissa. Onhan ne kummatkin luonnon osasia. Mutta tuo nyt voisi olla enemmän tuo  uranus aspect_opp merkurius . Tai sitten vain johtua siitä, että on stellium veskarissa...
tallennettu

aurinko vesimies
 kuu jousimies
 askendentti rapu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 18.06.2013 07:13:18 »

Minultakin löytyy planeettapareja toistensa hallitsijahuoneista, esim. Aurinko 12. huoneessa ja Neptunus 5. huoneessa, lisäksi vielä Uranus 4. huoneessa ja Kuu 11. huoneessa. Kumpikaan planeettapari ei tee toisilleen muuten aspektia.

Voisiko tuo minun yhdistelmäni aiheuttaa sellaista, että kaikenlainen tavallinen ja keskinkertainen ahdistaa. Joutuu pinnistelemään rutiininomaisten ja tylsien juttujen kanssa extra paljon.
Tosin, mullahan tuo uranus on kolmiossa askendanttiin ja merkuriukseen, ehkä se tulee sieltä? Aurinko ja uranus kun eivät keskenään tee kuviota.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 18.06.2013 11:13:03 »

Hyppäs ihan silmille tämä aihe ja alkoi kiinnostaa, mutta en löytänyt tuolta astodienstin valikosta dispositio- kartan tekomahdollisuutta.

Vinkkaatko Lilli hiukan, mistä sieltä tämä löytyisi. Toki ajan kanssa jonkun hallitsijaplaneetta-listan kanssa tämänkin 'ongelman' pystyy ratkaisemaan, mut väsyksissä tässä ajattelin oikaista hieman.

crazy2  Embarrassed
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 18.06.2013 11:19:08 »

Hyppäs ihan silmille tämä aihe ja alkoi kiinnostaa, mutta en löytänyt tuolta astodienstin valikosta dispositio- kartan tekomahdollisuutta.

Vinkkaatko Lilli hiukan, mistä sieltä tämä löytyisi. Toki ajan kanssa jonkun hallitsijaplaneetta-listan kanssa tämänkin 'ongelman' pystyy ratkaisemaan, mut väsyksissä tässä ajattelin oikaista hieman.

crazy2  Embarrassed

On siellä semmoinen, opastus oikeaan osoitteeseen on aloitusviestissä, mutta tässä vielä uudestaan:

Astro.com->Free Horoscopes->Extended chart selection->Pullen Astrolog->Sign/house dispositor graph.
tallennettu

www.horoskooppi.com
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 18.06.2013 11:23:36 »

Danke schön.... kiiruhdanpa vilkaisemaan, ennenkuin kesävieraat varastavat aikaani.

uglystupid2

En löytänyt sitä. Mikähän tässä nyt luuraa... Muistan vuosia sitten tuollaisen otsikon, mutta nyt en sitä löydä, eikä enääoo kissojakaan, jotta niitten kanssa nuuskisin.

Vinkkaapas Lilli uudelleen. Sitä Pullen astrology otsaketta ei näy ei kuulu.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2013 11:38:42 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 18.06.2013 11:43:10 »

Danke schön.... kiiruhdanpa vilkaisemaan, ennenkuin kesävieraat varastavat aikaani.

uglystupid2

En löytänyt sitä. Mikähän tässä nyt luuraa... Muistan vuosia sitten tuollaisen otsikon, mutta nyt en sitä löydä, eikä enääoo kissojakaan, jotta niitten kanssa nuuskisin.

Vinkkaapas Lilli uudelleen. Sitä Pullen astrology otsaketta ei näy ei kuulu.

Se on heti nimivalikon alla, missä kysytään metodeja. Vaihtoehtoina ovat Circular charts, Special charts, Ephemeris (hei, tämä on uusi!) ja Pullen/Astrolog.
tallennettu

www.horoskooppi.com
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 18.06.2013 12:05:04 »

Oletan, että tuo sivusto on muuttunut sillä aikaa, kun olin kauan poissa koko netistä. Nykyisin en tilaa mitään, aiemmin se valikko kuului kaikille kirjautuneille, nykyisin vain ne jotka tilaavat sieltä jotain... Näin oletan. Toki tällä serverillä on tosi korkea turvallisuustaso. Sekin voi olla syynä, ettei koko valikko k.o. sivustolla aukea.

Tiedän mistä puhut, mutta kun ei löydy, niin ei löydy. Olen nyt selannut koko näytön kaikki mahdolliset valittavat kohda viiteen kertaan, joten luovutan.
Olenhan toki elänyt riittävän pitkän ja mielenkiintoisen elämän tietämättä noista hallitsijaplaneetoista edes että ovat olemassa, enköhän tästä toivu.
 Wink smitten
tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 18.06.2013 12:17:07 »

Oletan, että tuo sivusto on muuttunut sillä aikaa, kun olin kauan poissa koko netistä. Nykyisin en tilaa mitään, aiemmin se valikko kuului kaikille kirjautuneille, nykyisin vain ne jotka tilaavat sieltä jotain... Näin oletan.

Outoa, jos ei löydy. Minäkin olen sinne vain kirjautunut ja pidän siellä karttapankkiani, muuten ei ole tullut tilailtua astro.comista mitään.
tallennettu

www.horoskooppi.com
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 18.06.2013 12:35:44 »

Oletan, että tuo sivusto on muuttunut sillä aikaa, kun olin kauan poissa koko netistä. Nykyisin en tilaa mitään, aiemmin se valikko kuului kaikille kirjautuneille, nykyisin vain ne jotka tilaavat sieltä jotain... Näin oletan.

Outoa, jos ei löydy. Minäkin olen sinne vain kirjautunut ja pidän siellä karttapankkiani, muuten ei ole tullut tilailtua astro.comista mitään.

Oletko ollut siellä kauan yhtämittaisesti? Itse tein uuden profiilin aika hiljattain, käynyt vuosia silloin tällöin vierailijan ominaisuudessa. Aeimmin profiilillani oli nuo mainitsemasi valikon termit, nyt en ainakaan löytänyt. Ei hättää, mie seleviän kyllä.
Huom! Puhun astrodienst'istä, onko sinulla Astro.com, joka intialainen sivusto?
« Viimeksi muokattu: 18.06.2013 12:37:18 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: